Maakuntajoukot suuri vitsi

vailla varusteita

Maakuntajoukoille luvattiin suuria uudet varusteet 2005 mallia ,vai kuinkas kävikään nyt jaetaan jotain 91 vanhoja paskoja ja loppuun ammuttuja rynkkyjä .Jokaisella kunnon resulla on paremmat varusteen kotona kun meille tarjotaan .Menikö meidän varusteet näille nopean toiminnan tuhertajille ,taitaa reserviläisiä tippua pois harjoituksista .RyysyArmeija Suomen tykinruuaksi vaan... T :entinen makuntajoukkolainen

59

43204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • litune..

      eikös se koko suomen armeija ole suuri vitsi? Tai siis paremminkin erittäin pieni vitsi

      • Ressu02

        Täytyy nyt vähän täsmentää, että Suomella ei ole armeijaa vaan puolustusvoimat, joka nojaa koulutettuun ja puolustustahtoiseen reserviin.


      • Vähän noin
        Ressu02 kirjoitti:

        Täytyy nyt vähän täsmentää, että Suomella ei ole armeijaa vaan puolustusvoimat, joka nojaa koulutettuun ja puolustustahtoiseen reserviin.

        Jep ja alkaa olla Euroopan suurimpia puolustusvoimia, jos Venäjän hyökkäysvoimia ei oteta lukuun. Vähän ihmetyttää, kun Puolustusvoimia verrataan siihen, miten Länsi-Euroopassa armeijoita riisutaan aseista. Minusta Venäjän varustautuminen öljymiljardeillaan on parempi vertailukohta.

        Tällä hetkellä kalustotilannekkin on hyvä, kiitos DDR:n konkurssin. Toivottavasti ymmärretään kaluston uusimisen tärkeys tulevaisuudessakin.


    • Jani I.

      Onko muilla mielipiteitä? Olen kiinnostunut maakuntajoukoista ja harkitsen hakemuksen lähettämistä.

      • ohj.amp

        aluksi jos et oo jo käyny,kurssista riippuen ihan asiaa ja ilman sitoumuksia,ja rynkyt joskus uuden karheaa taittoperä mallia.


      • Ressu02

        Mikäli on sellainen vaihde silmässä, että jaksat ja aikaa riittää "pakollisiin vapaaehtoisiin harjoituksiin". Tarkoittanee sitä että MAAKK:t harjoituttavat joka vuosi jäsenensä kertauksin, sekä täydentävät MPK:n tarjoamilla kursseilla "taistelijoiden taitoja".

        Aiemmin olen täydentänyt Jääkärin taitojani MPK:n kursseilla, kunnes löysin itseni maakuntajoukkojen rekrytointitilaisuudesta ja kuittasin lopulta marraskuussa 08 ne "rytkyt", eli ihan asiaan kuuluvat vasrusteet.

        Ei muuta kuin puintia puinnin perään.. itse olen pitänyt meiningistä ja yhteishengestä.

        Muistanet sitten allekirjoittaessa että sitoumus on määräaikainen ja voidaan purkaa (käsittääkseni) molempien osapuolten toimesta.


      • - Likka-90 -

        Itse liityin viime syksynä ja kyllä olen tykännyt. Toiminta on asiallista ja koulukset on ollut kiinnostavia, ainakin siellä mihin kuulun. Olen käynyt toistenkin mp-piirien koulutuksissa ja hyviä oli nekin. Mukaan vaan!!


    • Pete Siitin

      Kannukset, että voisi komiasti kilistää?

      Silloin voisi jopa liittyä.

    • Rättimikko

      Ei oo uusia pussihousuja ja kiiltäviä saapaita, mutta parhahia jaetaan.
      Itse liityin viime viime kevään syksyllä olin kertaamassa. Meille ei ees luvattu missään uusi varusteita. Ihan kohtalaiset rytkyt sielä sai.
      Eikö nämä "nopeat tuhertajat" tarvitse paremmat varusteet, koska ovat etujoukkona nopeamalla käskytyksellä liikkellä.

    • nurmimyyrä

      Hei ole tyytyväinen että saitte m91 rytkyt. M62 pellepuvun kanssa on ikuisena probleemana housujen ylhäällä pysyminen turpeessa möyriessä. Kas kun joku nerokas suunnittelija on jättänyt tästä puolusvoimiemme klassikosta vyönlenkit pois.

      • Cajander39

        Äijille jaettiin vuonna 1939 monessa tapauksessa vain kokardi ja kivääri.

        Housut ei oudonneet silloinkaan....


      • Hyvin pysyi

        Kyllähän m62 pöksyissä oli se kiristysnaru. Paljon kätevämpi kuin mikään vyö.


    • Yksi vaan

      Käsitykseni mukaan maakuntajoukotkin on vasta uodustumassa eli toistaseks kertauksissa annetaan mitä on....

    • JAETAAN

      alkaen Keväästä 07, jos olisit koskaan ollut moisessa porukassa mukana, tietäisit tuonkin. Kaikenlaisia piipareita täällä taas huuteleekin...

      Esim:
      http://www.hiidenrykmentti.fi/
      4.-6.5. Ampumaleiri. Syndalen
      Koskee Hiidenveden komppaniaa. Kh
      HUOM!
      Hiidenveden komppanialle jaetaan taistelijan asu 2005 ampumaleirin yhteydessä 4.5.

    • on paras aines

      jäänyt...vain luuserit ja mammanpojat ovat tippuneet pois.

      • Anonyymi

        Terveystilanne voi muuttaa. Ei siinä sen kummempaa. Sairauksia on jokaisella omansa.


    • tai neljännen

      Käskytyserän joukkoja, meinaan noi maakuntajoukot.
      Eli oikeasti ovat sodanajan traktoriprikaatien osia, joille ei ole kaikille edes maastopukuja olemassa.

      • Lasuuu

        Kyllä, totta puhuit että ko. joukot voisivat olla juuri mainitsemiasi "traktorijoukkoja"

        Maakuntajoukot:

        -Kyse on siitä, että ihmiset haluavat harrastuksenaan tehdä jotain isänmaallisia juttuja.

        -Toki maakuntajoukoissa on ihmisiä, jotka sodanajan kokoonpanossa olisivat täysin muissa tehtävissä. Ns. operatiivisissa tehtävissä. He vaan ovat halunneet liittyä em. puolisotilaallisii n joukkoihin.

        -Minun mielestäni myös MPKRY:n sotilaalliset kurssit ajavat samaa asiaa. Kuitenkin eriäväisyydet MPKRY:n ovat se että, tässä maakuntavaihtoehdossa tuotetaan joukkoja, juuri niitä joukkoja, joiden arvoa kukaan ei osaa arvostaa tietämättään.

        Kaikki vapaaehtoinen toiminta on mielestäni hyväksi, vaikka ja onneksi elämme rauhassa omassa maassamme...

        Ja myöskin rehellisesti arvostan "jannuja", jotka ovat siviilipalveluksensa suorittaneet!

        T: Lasuuu


      • totaalisen

        tietämättömänä, ja kun olen senverran laiska nojatuolikenraali, en viitsi tarkistaa tietojani, peruskoulun 7 luokkaa riittää mulle.


      • linkki..

    • Alik. II

      Kyllä nämä NATOlle kelpaavat miinanpolkijoiksi.

      Se tärkeä tehtävä kun kaikkea ei voida vielä robotisoida. Ja eihän siinä kuole jenkkejä, joka on tietysti tärkeintä.

    • Tässä hönölle tieto

      20.2 varustetaan pohjanmaan komppania,
      Länsi-uusimaa 20.4 jne. RK62 on minulla uudehko...
      Et ole luultavasti koskaan ollut kyseisessä toiminnassa mukana, ja toivon mukaan et tulekkaan.

      • vailla varusteita

        Olen palveluksessa oleva Herra Vänrikki (sinulle), en mikään säälittävä ressu, jolle joskus jaettava M05 maastopuku on elämän kohokohta. Itselläni on moinen ollut kaapissa jo syksystä -06 asti.

        Aavistuksen hymyilyttää touhunne, mutta tavataanhan me... ja vittuilut netissä kuitataan 100% varmuudella


      • sinulle armeijaa
        vailla varusteita kirjoitti:

        Olen palveluksessa oleva Herra Vänrikki (sinulle), en mikään säälittävä ressu, jolle joskus jaettava M05 maastopuku on elämän kohokohta. Itselläni on moinen ollut kaapissa jo syksystä -06 asti.

        Aavistuksen hymyilyttää touhunne, mutta tavataanhan me... ja vittuilut netissä kuitataan 100% varmuudella

        käymätön sivarin sintti, tuskinpa sinun juttujasi kukaan uskoo...aavistuksen hymyilyttää koko sinun persoonasi 'Herra Vänrikki' buahahahah. Luuseri sen sanan varsinaisessa merkityksessään sinusta kuvastuu.


      • sinulla..
        vailla varusteita kirjoitti:

        Olen palveluksessa oleva Herra Vänrikki (sinulle), en mikään säälittävä ressu, jolle joskus jaettava M05 maastopuku on elämän kohokohta. Itselläni on moinen ollut kaapissa jo syksystä -06 asti.

        Aavistuksen hymyilyttää touhunne, mutta tavataanhan me... ja vittuilut netissä kuitataan 100% varmuudella

        'Fiksut' ajatukset...johtuu varmasti siitä, että taidat olla vielä niin kovin nuori poika. Jos 30-40 vuotiaat isänmaalliset kaverit ovat harrastusmielessä ottaneet maanpuolustuksen omakseen, on sitä kannustettava. Valitettavasti monet nuoret tätä eivät ymmärrä, ennekuin se maaginen 35 on itsellä täynnä, mutta ikä antaa viisautta...pitäähän se ymmärtää, että teini-iän loppuvaiheissa on itse voimiensa tunnossa, eikä vielä osaa ajatella kokonaisuuksia. T. Herra yliluutnantti vielä sinulle...


      • Nimetön

        Ajatelkaa nyt vähän. Maakuntajoukkoja yritetään kerätä (huonolla menestyksellä) komppania alueille, joista varustettiin divisioona viime sotiin. Tarkoitus on, antaa lohtua niille reserviläisille, jotka eivät missään nimessä halua siirtyä sivaripuolelle näinä nykyisten puolustusvoimien alasajon aikoina. Reserviläisistä sivareiksi siirretään jo päätetyn puol.pol. selonteon mukaan huomattavasti enemmän kuin sota-ajan vahvuuteen varataan. Seuraava selonteko pienentää armeijaa noin 250 000 mieheen. Ehkä enemmänkin. Koulutettua reserviä on miljoona.


      • Pohja pois putosi...
        vailla varusteita kirjoitti:

        Olen palveluksessa oleva Herra Vänrikki (sinulle), en mikään säälittävä ressu, jolle joskus jaettava M05 maastopuku on elämän kohokohta. Itselläni on moinen ollut kaapissa jo syksystä -06 asti.

        Aavistuksen hymyilyttää touhunne, mutta tavataanhan me... ja vittuilut netissä kuitataan 100% varmuudella

        ...koko elämältäni. En luultavasti pysty enää syömään, juomaan, nukkumaan tai naimaan koska elämäni tulevaa, kirkkainta, kaukaisuudessa hohtavaa kohokohtaa (jota niin odotan) on näin mollattu.


        T: surkea herra ylikersantti (ei sinulle).

        miksi, miksi, miksi, miksi...


    • Tyytyväinen tetsaaja

      Me saatiin m05:set, aseiksi varastorasvaiset käyttämättömät rk62:set. Riittävän hyvin osuu, 5 cm nippuja 150 m.

    • Res vän

      Sinäkö menit siis maakuntajoukkoihin vaatetuksen vuoksi ???

    • näin on sano se joka sen sano

      miks puolustaa maakuntaa kun voi puolustaa koko maata

      • nuuskaluti

        Ensiksi, se että mikä maastopuku sattuu olemaan päällä ei tee sotilaasta / joukosta parempaa kuin joku muu. Hyvin koulutettu sakki erikoisjääkäreitä Utista varustettuina heinäseipäillä pistää nippuun Barettiaan korjailevan, ampumamerkkejään rintapieleen kiinnittävän kunniavartio-osaston, joka keskittyy koulutustaan sekä tehtäväänsä enemmän ulkoisiin puitteisiin.
        Enkä nyt halua verrata keskenään mitään erikoisjääkäreitä sekä maakuntajoukkoja, vaan haluan vain mainita koulutuksen merkityksen toiminnassa. Itse liityin maakuntajoukkoihin jokin aika sitten, ja minulle tärkeintä eivät ole releet, vaan se millaista / miten koulutamme joukkomme siten, että ne pystyvät edes jotenkin vastaamaan tarpeita. Puhun Kulunvalvonnasta, kohteiden suojaamisesta yms. joihin joukko kyllä sopii erinomaisesti. Jokaisella komppaniaan kuuluvalla on oikeus / vastuu tuoda osaamistaan tai muuten ehdotuksia koulutukseen siten, että se palvelee joukkoa. Loppu.


    • MURKOLI

      alkaa vituttaa tollanen itkeminen!!!! rk 62..sillä osuu 500m kaveria rintaan. ja sä kehtaat kitistä jostain saatanan kevlareista. jos mun maaha hyökkää joku se saa vastaa vitun vihasia isejä jotka repii kädet irti. ja siinä ei plajoo luotiliivit pelasta. tervetuloo joukkoon poeka!!!!

      • Itäuusimaa

        Itse liityin jo 2006 ja hyvä meininki on ollut.
        Mun mielestä 91 on paljon siistempi kun 05 joten en tajua mitä siitä itkette??
        Tää on mun ainut harrastus mikä ei maksa maltaita,vaan toisinpäin. :)


    • Ihmefakiiri

      Enpä ple ikinä kuullut vähemmän vikinää kun maakuntajoukkojen harjoituksissa. Asennetta riittää ja kokemusta, mutta usein kalustosta ja varsinkin käytännön harjoituksesta on niukka pula. Vähän varovasti toki on aloiteltu mutta pätevien koututtajien viesti on selvä, malttia.

      No, jos hieman on materiaali pula ja jos sitä kullattua 95:sta ei heti käteen lyödäkkään niin käytännössä "käytäntö" korvaa pulan..

      • KK

        Niin, kyllähän se on niin, että se on nykypäivän pullamössö-porukkaa, joka jaksaa aina vaan valittaa varusteista ja olosuhteista. Ja noita ruikuttajiahan riittää aina kun porukkaa on enemmän kuin yksi. Jämpti on niin, että jos ilmanen koulutus, ylöspito, varusteet, yms. ei kelpaa, niin ei varmaan kannata maakuntakomppaniaan liittyäkään. Ei ole sellaisen paikka!

        Itse en varusteiden takia hommaan todellakaan lähtenyt mukaan, niikuin en aikoinaan VPK:n toimintaakaan.
        Asia on tärkein.

        Käytäntöä toki juu saisi 'vuosi-treeneissä' enemmän olla, koska itse harvemmin osallistun mkp:n kursseille (valitettavasti aika ei riitä)


      • RES KERS
        KK kirjoitti:

        Niin, kyllähän se on niin, että se on nykypäivän pullamössö-porukkaa, joka jaksaa aina vaan valittaa varusteista ja olosuhteista. Ja noita ruikuttajiahan riittää aina kun porukkaa on enemmän kuin yksi. Jämpti on niin, että jos ilmanen koulutus, ylöspito, varusteet, yms. ei kelpaa, niin ei varmaan kannata maakuntakomppaniaan liittyäkään. Ei ole sellaisen paikka!

        Itse en varusteiden takia hommaan todellakaan lähtenyt mukaan, niikuin en aikoinaan VPK:n toimintaakaan.
        Asia on tärkein.

        Käytäntöä toki juu saisi 'vuosi-treeneissä' enemmän olla, koska itse harvemmin osallistun mkp:n kursseille (valitettavasti aika ei riitä)

        Mulla on maakuntajoukkojen hakulaput työpöydän laatikossa valmiiksi täytettynä.
        Olen ollut maanpuolustushenkinen/isänmaallinen koko ikäni. Minua estää tällä hetkellä hakemuksen eteenpäin lähettäminen vain se, että en tiedä miten usein joukot treenaa? Aiemmista viesteistä luin että vain kerran vuodessa?? Onko näin? Ja saako maakuntajoukot siis kuitata varusteet kotiinsa? Lähinnä vaan ajattelin et jos hakulaput laitan ja pääsen, ni pitääkö mennä maanpuolustuskauppaan ostamaan kamat?
        Joku "viisas" taas osasi kertoa että harjoituksia on harvaseviikonloppu?? Jos näin on ni sitte pitää maakuntajoukot unohtaa ku pitäis muksujakin viedä treeneistä toiseen :D


      • alik.
        RES KERS kirjoitti:

        Mulla on maakuntajoukkojen hakulaput työpöydän laatikossa valmiiksi täytettynä.
        Olen ollut maanpuolustushenkinen/isänmaallinen koko ikäni. Minua estää tällä hetkellä hakemuksen eteenpäin lähettäminen vain se, että en tiedä miten usein joukot treenaa? Aiemmista viesteistä luin että vain kerran vuodessa?? Onko näin? Ja saako maakuntajoukot siis kuitata varusteet kotiinsa? Lähinnä vaan ajattelin et jos hakulaput laitan ja pääsen, ni pitääkö mennä maanpuolustuskauppaan ostamaan kamat?
        Joku "viisas" taas osasi kertoa että harjoituksia on harvaseviikonloppu?? Jos näin on ni sitte pitää maakuntajoukot unohtaa ku pitäis muksujakin viedä treeneistä toiseen :D

        Moi. Sanotaan että kaksi koko viikonlopun harjoitusta vuodessa. Siihen sitten kuntotestit päälle jotka hoituvat päivässä. Voit odottaa myös n.viikon `kovaa`kertausharjoitusta parin vuoden välein. Varusteet kuittaat melko pian kasarmilta. Todella hyvää ja asiallista menoa luvassa. Ja jos homma ei maistu niin voi lopettaa. Pakko ei ole kuin kuolla.


      • Kohta nostoväessä
        alik. kirjoitti:

        Moi. Sanotaan että kaksi koko viikonlopun harjoitusta vuodessa. Siihen sitten kuntotestit päälle jotka hoituvat päivässä. Voit odottaa myös n.viikon `kovaa`kertausharjoitusta parin vuoden välein. Varusteet kuittaat melko pian kasarmilta. Todella hyvää ja asiallista menoa luvassa. Ja jos homma ei maistu niin voi lopettaa. Pakko ei ole kuin kuolla.

        Alik.14.10.2010 21:21 antoi asiallista tietoa - maakuntajoukot ovat varmaan hyvä harrastus siinä kuin moni muukin. Siinä lienee myös sitä yhteisöllisyyttä, jota mnesti tänä päivän ihmisiltä puuttuu. Eikun tervemenoa sinne kaikkikiinnostuneet.


    • Ihmefakiiri

      Ai niin.. KARAVAANI KULKEE JA KOIRAT RÄKSYTTÄÄ.. ; )

    • Ihmefakiiri

      Ja vielä noista traktoreista puheenollem... Muistelenpa varusajoilta sellasia että pahimpiinpaikkoihin lastinkanssa mentiin 4X4 Valmetilla vetävän kärrin kanssa....

      Leikkikalu on leikkikalu ja työkalu on työkalu.

    • hompanssi

      Myös siviilipalvelusmies Jussi Halla-aho on käynyt Scriptansa mukaan kertaamassa:

      * "Padasjoella vietettiin reserviläisammuntaviikonloppu, jossa parikymmentä rumaa miestä ja yksi kaunis nainen tuhosivat kasoittain paffisia al-qaidalaisia." (Scriptassa 10. 8. 2009)

    • vänskä nappula

      en tiennytkään että maanpuolustustahto on kiinni siitä minkä vuoden vaatemallistoa saat pitää päällä....tai eikö vanhemmallakin rynchesterillä tauluun osaja....
      MUTTA tosiasia on, että tuntuu määrärahat kyllä aika kuitilla olevan, tai ei niitä ainakaan maakuntajoukkujen toiminnassa näy....

    • Vanhus.

      Jo on fruittariporukkaa. Maata puolustetaan vain, jos on polvissa toppaukset? Ei tällaista porukkaa kannata varustaa millään. Jos näin kerran on, oikeat miehet tulevat muualta. Kerjää sinä heiltä sitten lisää hellyyttä.

    • resrvin kapteeni

      Aikaisemmat sukupolvet puolustivat isänmaataan, jotta tälläinenkin avoin keskustelu olisi mahdollista tietämättä tekniikan tulevasta kehityksestä.

      Tämä keskustelusäie on esimerkki historiansa unohtaneiden nykypolven atteettomista löpinöistä.

      Kysykää itseltänne minkä vuoksi aikoinaan taisteltiin!

      • imekää paskaa

        "Aikaisemmat sukupolvet puolustivat isänmaataan, jotta tälläinenkin avoin keskustelu olisi mahdollista tietämättä tekniikan tulevasta kehityksestä."

        Aikaisemmat kusipääsukupolvet tuhosivat puolet maailmasta isänmaakiimoissaan pariin otteeseen viime vuosisadalla. Isänmaallisuuden takia taistelleet eivät todellakaan kovasti sananvapaudesta olleet huolissaan. Muista syistä taistelleet taistelivat lähinnä paskahousuisuuttaan, eli eivät uskaltaneet kieltäytyäkään.

        Aiemmat sukupolvet ovat saattaneet maailman tilaan, jossa mm. ydinsota on ollut useita kertoja lähellä, ympäristö on pahasti saastunutta, ja erilaiset lapselliset ideologiat vaarantavat koko biosfäärin tulevaisuuden. Me emme ole kyseisille kuspäille mitään velkaa.


    • rgergr

      Ei kiinnosta. Mennyt maailma on kuin viimeyön uni. Sitä ei ole olemassa, feikkikapu.
      Et koskaan tule ymmärtämään sitä tosiasiaa, että elät harhamaailmassa.

    • _ttu mitä _askaa

      Oon käyny runsaasti MPK:n kursseilla. Asiallista porukkaa ja koulutusta ja todella hyvä yhteishenki joka kurssilla.
      MPK:n innoittamana liityin just maakuntajoukkoihin, sain maasto- ja talvipuvun m05 mallia, eikä muissakaan kamoissa ollut valittamista. Parhaita jaettiin ja kokojakin löyty just sitä mitä halus. Jokaisen oma asia miltä kannalta maanpuolustusasioita katsoo. Ite teen tätä harrastusmielessä ja haen uusia kokemuksia/ taitoja/ tuttavuuksia, enkä ole katunut hetkeäkään.
      Ne jotka valittaa ettei suomessa tarvita minkäänlaisia puolustusvoimia, ovat sinisilmäisiä. Jos maalla ei ole puolustusta, voi olla varma että toinen valtio tulee ja kylmästi liittää sen itseensä.
      rgerg.. elät itse samassa harhamaailmassa etkä pääse sitä pakoon vaikka kovasti yrität.

    • Onko järkee vai ei

      ....MPK:n innoittamana liityin just maakuntajoukkoihin, sain maasto- ja talvipuvun m05 ....

      Voi vittu ! Niillähän sä pelastat Suomen. Vittu mikä URPO !!!!

      • *-*

        Ostin m/62:n jonka alle laitan kalliit siviilivarusteet. Maastopuku on työpuku, joka suojaa oikeita vaatteita eikä maksa paljon.


      • Anonyymi

        Opettele käyttäytymään, pikku URPO !!!!!!!!!


    • Krhk

      Miten muuten, kun olen itse reservin heitinmies (eli jääkäri) niin onko mahdollista että ylenen reservin korpraaliksi? Eli onko varusmiesaikana päätetty sijoitus/sotilasarvo millään yhteydessä Maakuntajoukkoihin?

      • =^.^=

        Palvelus Maakuntajoukoissa tapahtuu omalla reservin arvolla, eli olisit kyseisessä tapauksessa Jääkäri.
        Yleneminen täysin mahdollista, kertauspäivien tullessa täyteen.
        Miehistön tapauksessa yleneminen Alikersantiksi asti mahdollista, joissain erikoistapauksissa Kersantiksi.
        Sen jälkeen jos haluaa eteenpäin arvoasteikolla, täytyy suorittaa Miehistöstä Aliupseeriksi-kurssi


      • Anonyymi

        Edes erikoistapauksissa ei alikersanttia isompia rautoja ole tarjolla. Sitä varten pitää hakeutua miehistöstä - aliupseeriksi kurssille, sinne voi hakeuta miehistön jäsenet, mukaanlukien alikersantit jotka eivät ole käyneet aliupseerikurssia palvelusaikanaan.


    • Anonyymi

      Maakuntasekoilijat taas vauhdissa? Vetäjänä Juha Sipilä joka antaa jokaiselle osallistujalle kartanon omilta tiluksiltaan?

      • Anonyymi

        Älä unohda myöskään 2 pakolaisorjaa...


    • Anonyymi

      Sota ei yhtä tai kahta miestä kaipaa, olkoon hän sitten minkälainen tahansa.

      Marko Ahtisaari pantiin ulkoministeriön komennukselle ulkomaille sivariin. Minkähänlaiset asusteet se sai?

      Tavallaan se siis vapautettiin myös siviilipalveluksesta.

      • Anonyymi

        Kuulostaa aika loisilta...


    • Anonyymi

      Siis mitä? Eikös maakuntajoukot saaneetkaan niitä uusia saksalaisia Panther vaunuja 120 kpl?

    • Anonyymi

      Otan kyllä ilolla vastaan minkä tahansa varusteen. Vuoden -65 rynkyllä osuin aiemminkin - ja osun tarvittaessa taas :)

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe