A8 Alumiini & Ruoste

Hapettuuko

Käytetty A8 quattro olis hakusessa joten ajattelin kysyä käyttäjien kokemuksia, onko alumiinikorisen A8, A2 runko vanhempanakin täysin ruoste-hapettumis vapaa vai hapettuuko sekin jollain tapaa tai onko mahdollisesti sitten muita ongelmia perinteisen pelti autojen helmojen kukkimisen sijaan :)

45

12768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a8 ole

      alumiinia.A2 kylläkin?

      • A 3

        Kyllähän A8 on ollut jo kauan alumiinikorinen.


      • ................
        A 3 kirjoitti:

        Kyllähän A8 on ollut jo kauan alumiinikorinen.

        vuodesta 1995, ei ongelmia


    • ongelma taitaa

      olla kolarikorjaukset.
      Eli alumiinikorin korjaaminen ei ole yhtä helppoa, kuin teräksisen. Jos kolariauto on korjattu merkkiorganisaation korjaamoissa, ei pitäisi olla senkään suhteen ongelmia.

      • kyllä...

        jos kolari on aiheuttanut kantaviin korirakenteisiin vaurioita, muutenhan menee lokasuojat ja konepellit aina uusiksi muutenkin


      • AAKASISTA NÄÄS...
        kyllä... kirjoitti:

        jos kolari on aiheuttanut kantaviin korirakenteisiin vaurioita, muutenhan menee lokasuojat ja konepellit aina uusiksi muutenkin

        Ostin etukulmavaurio-aa-kasin, joka oli suomiauto, ajattelin, että teen mukavan tilin. Paskanmarjat, kenenkään kolvaus-hitsaus-juottotaidot eivät riittäneet aa-kasiin, josta syystä tämä pienen vaurion saanut vehje makaa takapihalla.........hemmetti, että ottaa pattiin !!!!!


    • kestää

      Omassa -96 vuotisessa on ollut jo viisi vuotta pitkä naarmu kylkilistan alapuolella, pinta levykin on hieman tyssääntynyt ja venynyt.
      Paikkasin auton mukana tulleella "kynsilakka" pullolla eikä mitään hapettumaa yms extraa ole ilmaantunut.

      Enkä pohjustanut ovea mitnkään.

    • toinen alukorin tekija

      luulisi Audin huomanneen alukorin kestävyystekijät. Kestää maailmaa.

    • qqq...

      Alumiini syöpyy salakavalasti tiensuolan vaikutuksesta. Siinä missä rautapohjaisia osia on kiinnitetty voi esiintyä erittäin voimakasta syöpymistä. Pintapelleissä voi esiintyä pistesyöpymiä jotka menevät pellin läpi, nopeasti katsottuna pinta on ehyt, mutta tarkemmin katsottuna näyttäisi että materiaali on täynnä madonreikiä.

      • Jamppa1

        joo ja sitten heräsit.


      • Alu-Miini
        Jamppa1 kirjoitti:

        joo ja sitten heräsit.

        Pistekorroosiohan on alumiinin yleisin korroosiomuoto. Paikallinen kemiallisesti tai mekaanisesti syntynyt vika alumiinioksidikalvossa tai itse alumiiniseoksessa olevat epämetalliset sulkeumat ovat potentiaalisia pistekorroosion ydintymiskohtia.

        Esim. suojaamattomaan pintaan pääsevät kloridit ja nastapöly voivat synnyttää pistekorroosiota. Molemmin puolin maalatussa pinnassa niin kauan kun maalipinta on ehyt ei ongelmia tietenkään ole.


      • Jamppa1
        Alu-Miini kirjoitti:

        Pistekorroosiohan on alumiinin yleisin korroosiomuoto. Paikallinen kemiallisesti tai mekaanisesti syntynyt vika alumiinioksidikalvossa tai itse alumiiniseoksessa olevat epämetalliset sulkeumat ovat potentiaalisia pistekorroosion ydintymiskohtia.

        Esim. suojaamattomaan pintaan pääsevät kloridit ja nastapöly voivat synnyttää pistekorroosiota. Molemmin puolin maalatussa pinnassa niin kauan kun maalipinta on ehyt ei ongelmia tietenkään ole.

        audit yleensä maalataan jo tehtaalla. Vai olenko väärässä?


      • Alu-Miini
        Jamppa1 kirjoitti:

        audit yleensä maalataan jo tehtaalla. Vai olenko väärässä?

        Autothan tosiaan toimitetaan tehtaalta useimmiten valmiiksi maalattuina. Eli olet ihan oikeassa...

        Käsittääkseni autoihin (sekä teräs- että alumiinikoriset) voi tulla myös ajan myötä käytössä maalipinnan vaurioita ellei autoa vain seisoteta tallissa. Paljas teräs korrodoituu toki alumiinia nopeammin, muttei alumiinikaan ole immuuni korroosiolle.


    • asiasta, että

      käytännössä jokainen aa-kasi on rungoltaan / koriltaan paremmassa kunnossa, kuin vastaavan hintaluokan ja vastaavan ikäiset teräksestä valmistetut kulkineet. Jos alumiinikorin hapettuminen olisi isokin ongelma, niin ei kai siihen siirryttäisi vähän jokaisessa luksuskulkineita valmistavassa autotehtaassa.

      Viimeksi biimeri on siirtynyt isommissa malleissaan laajamittaiseen alumiinin käyttöön, tosin niissäkin on vielä alusta terästä. Audilla pisin kokemus alumiinin käytöstä sarjavalmisteisessa autossa (A2 ja A8).

      • T Turakainen

        Honda NSX vuodesta 1990
        Audi A8 vuodesta 1994


      • ole ensimmäinen

        Täysalumiinikorinrakentaja.
        Kyllä jokin toinen merkki on tehnyt jo vuosia aiemmin Audia täysalumiinikorisia autoja sarjatuotannossa.


      • Jamppa1
        ole ensimmäinen kirjoitti:

        Täysalumiinikorinrakentaja.
        Kyllä jokin toinen merkki on tehnyt jo vuosia aiemmin Audia täysalumiinikorisia autoja sarjatuotannossa.

        ja sarja. NSX on "sarjatuotantoauto" joskin harvinasempi näky kuin ferrari. A2 ja A8 on massatuotantoautoja. Ja jos tästäkin pitää hondamiesten tehdä jotain johtopäätöksiä, auto unionilla oli yli 70 vuotta sitten alumiinikorisia rata-autoja. Nyt kun tämä epäoleellinen on käsitelty, palataan siihen tosiasiaan että A8:n kori on käytännössä täysin korroosionkestävä.


      • ottaa päästä
        Jamppa1 kirjoitti:

        ja sarja. NSX on "sarjatuotantoauto" joskin harvinasempi näky kuin ferrari. A2 ja A8 on massatuotantoautoja. Ja jos tästäkin pitää hondamiesten tehdä jotain johtopäätöksiä, auto unionilla oli yli 70 vuotta sitten alumiinikorisia rata-autoja. Nyt kun tämä epäoleellinen on käsitelty, palataan siihen tosiasiaan että A8:n kori on käytännössä täysin korroosionkestävä.

        ...


      • eikkavaan
        ole ensimmäinen kirjoitti:

        Täysalumiinikorinrakentaja.
        Kyllä jokin toinen merkki on tehnyt jo vuosia aiemmin Audia täysalumiinikorisia autoja sarjatuotannossa.

        ja on tehty jo kuuskytluvulla.


      • ruostuu!

        Audi A8 kori on alumiinia mutta runko terästä!


      • liene

      • T Turakainen
        eikkavaan kirjoitti:

        ja on tehty jo kuuskytluvulla.

        Land Rover tehtiin jo 1947 alumiinin ja
        magnesiumin sekoituksesta joka oli nimeltään
        Birmabright.


      • eino lempiaho
        T Turakainen kirjoitti:

        Land Rover tehtiin jo 1947 alumiinin ja
        magnesiumin sekoituksesta joka oli nimeltään
        Birmabright.

        Runko on kuitenkin terästä.

        Ystävälläni on tallissa sellainen projektina.
        Korissa on muutamia pahoja syöpymiä, eli kyllä se alumiinikin syöpyy, tosin paljon hitaammin, kuin teräs.


      • tuc
        Jamppa1 kirjoitti:

        ja sarja. NSX on "sarjatuotantoauto" joskin harvinasempi näky kuin ferrari. A2 ja A8 on massatuotantoautoja. Ja jos tästäkin pitää hondamiesten tehdä jotain johtopäätöksiä, auto unionilla oli yli 70 vuotta sitten alumiinikorisia rata-autoja. Nyt kun tämä epäoleellinen on käsitelty, palataan siihen tosiasiaan että A8:n kori on käytännössä täysin korroosionkestävä.

        Minun mielestäni Honda NSX on ihan yhtä sarjatuotantoauto kuin Audi A8.

        Audi A8:a tehtiin 1994-2002 yhteensä 105,092 kappaletta.

        http://www.audiworld.com/news/02/080402/content.shtml

        Honda NSX:ää tehtiin about 15,000 kappaletta. Voiko 15,000 myyntimäärillä puhua sarjatuotantoautosta? No kyllä voi. Etenkin kun sekä NSX että Audi A8 ovat yhtä lailla uutena typerän hintaisia peruskuluttajalle.


    • Audistinisti

      A-kasissa muuta kuin kantavat korirakenteet. Ei auton ulkopellitys ja muut korin osat ole alumiinia, vaan ihan perinteistä peltiä.

      • Jamppa1

        eli itsekantavan korin "kantavat korirakenteet" sisältää ulkopellityksen. Jotka on alumiinia. Ota selvää.


      • Audistinisti
        Jamppa1 kirjoitti:

        eli itsekantavan korin "kantavat korirakenteet" sisältää ulkopellityksen. Jotka on alumiinia. Ota selvää.

        ompa erikoista. Tossa mulla on varaston hyllyssä 2 pohjamaalissa olevaa etulokasuojaa ja 1 takaluukku, mutta ovat ilmeisesti jotain kiinantuotantoa kun kovin peltisiä ovat, ihan kataloogin mukaankin.


      • linkistä apua

      • valehtelee!!!!!

      • lisäselvitystä

      • valehtelee?

      • Jamppa1
        Audistinisti kirjoitti:

        ompa erikoista. Tossa mulla on varaston hyllyssä 2 pohjamaalissa olevaa etulokasuojaa ja 1 takaluukku, mutta ovat ilmeisesti jotain kiinantuotantoa kun kovin peltisiä ovat, ihan kataloogin mukaankin.

        en osaa palikoistasi sanoa. Paljon mahdollista että peltivaraosat on tarvikkeena teräksisiä. Sinkittyjen teräskorien osatkin on audiin tarvikkeena ilman sinkkiä ja sinkityt saa "marmoritiskiltä"

        Wikipedian tieto on puppua.


      • Audistinisti
        Jamppa1 kirjoitti:

        en osaa palikoistasi sanoa. Paljon mahdollista että peltivaraosat on tarvikkeena teräksisiä. Sinkittyjen teräskorien osatkin on audiin tarvikkeena ilman sinkkiä ja sinkityt saa "marmoritiskiltä"

        Wikipedian tieto on puppua.

        ne on orkkiksenakin ihan peltiä. D2 korimallista lähtien on alumiinia korikehikko (siis todellakin se raaka kehikko) takalokasuojat, sisäpuolen lokasuojat ja pohja mukaanluettuna. Luukut, konepelti ja ovet ovat edelleen peltiä.

        Ihan urbaani legenda että auto olisi kokonaan alumiinia.


      • mitä osia pitää
        valehtelee? kirjoitti:

        Audi Suomi sanoo, että Audi kasissa on alumiinikori niinkuin siinä onkin.

        korina.
        A8 koria ei voi pitää alumiinikorina liikaa pläkkiä!
        Kyseessä on markkinoinnin valkoisia valheita.


      • kasin kori
        mitä osia pitää kirjoitti:

        korina.
        A8 koria ei voi pitää alumiinikorina liikaa pläkkiä!
        Kyseessä on markkinoinnin valkoisia valheita.

        on alumiinia.


      • Jamppa1
        Audistinisti kirjoitti:

        ne on orkkiksenakin ihan peltiä. D2 korimallista lähtien on alumiinia korikehikko (siis todellakin se raaka kehikko) takalokasuojat, sisäpuolen lokasuojat ja pohja mukaanluettuna. Luukut, konepelti ja ovet ovat edelleen peltiä.

        Ihan urbaani legenda että auto olisi kokonaan alumiinia.

        voi tehdä monesta aineesta. D1 on sinkittyä terästä, D2 ja eteenpäin on täyttä alumiinia.

        "In March 1994, AUDI AG presented its new model in the premium segment, the Audi A8, at the Geneva Motor Show. This was the first production model with all-aluminium body."

        http://www.conceptcarz.com/view/makeHistory/12,10611/makeHistory.aspx

        -Eli vapaasti suomennettuna Audi A8 esiteltiin -94 ja siinä on täysalumiininen kori.

        "After a decade of inspired cooperation, this collaborative breakthrough gave Audi the ability to introduce the remarkable A8 in 1994 and thus enter the top end of the market for luxury touring sedans. Their success in this segment has propelled Audi’s growing stature in the marketplace. Thanks largely to all-aluminum spaceframe construction, the various A8 models averaged 430 kilograms lighter than the typical European luxury car of that year."

        http://www.alcoa.com/global/en/news/whats_new/2002/audi.asp

        -Vapaasti suomennettuna, yhteistyön tuloksena (Alcoa/Audi) A8 esiteltiin -94. Menestys perustuu pitkälti täysalumiiniseen rakenteeseen, A8:t ovat keskimäärin 430 kg kevyempiä kuin kilpailijat sinä vuonna.

        Ei muuta kun sohimaan magneetilla autoliikkeeseen jos ei usko.


      • tuc
        Jamppa1 kirjoitti:

        voi tehdä monesta aineesta. D1 on sinkittyä terästä, D2 ja eteenpäin on täyttä alumiinia.

        "In March 1994, AUDI AG presented its new model in the premium segment, the Audi A8, at the Geneva Motor Show. This was the first production model with all-aluminium body."

        http://www.conceptcarz.com/view/makeHistory/12,10611/makeHistory.aspx

        -Eli vapaasti suomennettuna Audi A8 esiteltiin -94 ja siinä on täysalumiininen kori.

        "After a decade of inspired cooperation, this collaborative breakthrough gave Audi the ability to introduce the remarkable A8 in 1994 and thus enter the top end of the market for luxury touring sedans. Their success in this segment has propelled Audi’s growing stature in the marketplace. Thanks largely to all-aluminum spaceframe construction, the various A8 models averaged 430 kilograms lighter than the typical European luxury car of that year."

        http://www.alcoa.com/global/en/news/whats_new/2002/audi.asp

        -Vapaasti suomennettuna, yhteistyön tuloksena (Alcoa/Audi) A8 esiteltiin -94. Menestys perustuu pitkälti täysalumiiniseen rakenteeseen, A8:t ovat keskimäärin 430 kg kevyempiä kuin kilpailijat sinä vuonna.

        Ei muuta kun sohimaan magneetilla autoliikkeeseen jos ei usko.

        1994 New name, new material: the Audi A8

        In March 1994, AUDI AG presented its new model in the premium segment, the Audi A8, at the Geneva Motor Show. This was the first production model with all-aluminium body. At the same time a new naming process was introduced for the Audi models. From then on the Audi 80 was known as the A4, the Audi 100 was called the A6. They were followed in 1996 by the Audi A3, the first representative of the compact class. Production of the Audi A2, the first volume-built aluminium car, commenced in June 2000.

        Mikä ero on, onko "all-aluminium body" vai "aluminium car"?


      • Jamppa1
        tuc kirjoitti:

        1994 New name, new material: the Audi A8

        In March 1994, AUDI AG presented its new model in the premium segment, the Audi A8, at the Geneva Motor Show. This was the first production model with all-aluminium body. At the same time a new naming process was introduced for the Audi models. From then on the Audi 80 was known as the A4, the Audi 100 was called the A6. They were followed in 1996 by the Audi A3, the first representative of the compact class. Production of the Audi A2, the first volume-built aluminium car, commenced in June 2000.

        Mikä ero on, onko "all-aluminium body" vai "aluminium car"?

        oikeastaan eroa. All-aluminium body on täysalumiinikori ja aluminium car alumiiniauto. Ikkunat ei ainakaan ole A2:ssa alua :) joten tuo on tavallaan lyhennys. Siinä viitataan ensimmäiseen alumiinikoriseen massatuotantoautoon, eli A2:seen. Nämä tuotanto-, massatuotanto- sun muut termit on kyllä aika epäeksakteja tavallaan. Alumiinia on käyttäneet muutkin merkit koripelleissä ennen tätä, esim. Porsche ja Land Rover.


      • Audistinisti
        Jamppa1 kirjoitti:

        voi tehdä monesta aineesta. D1 on sinkittyä terästä, D2 ja eteenpäin on täyttä alumiinia.

        "In March 1994, AUDI AG presented its new model in the premium segment, the Audi A8, at the Geneva Motor Show. This was the first production model with all-aluminium body."

        http://www.conceptcarz.com/view/makeHistory/12,10611/makeHistory.aspx

        -Eli vapaasti suomennettuna Audi A8 esiteltiin -94 ja siinä on täysalumiininen kori.

        "After a decade of inspired cooperation, this collaborative breakthrough gave Audi the ability to introduce the remarkable A8 in 1994 and thus enter the top end of the market for luxury touring sedans. Their success in this segment has propelled Audi’s growing stature in the marketplace. Thanks largely to all-aluminum spaceframe construction, the various A8 models averaged 430 kilograms lighter than the typical European luxury car of that year."

        http://www.alcoa.com/global/en/news/whats_new/2002/audi.asp

        -Vapaasti suomennettuna, yhteistyön tuloksena (Alcoa/Audi) A8 esiteltiin -94. Menestys perustuu pitkälti täysalumiiniseen rakenteeseen, A8:t ovat keskimäärin 430 kg kevyempiä kuin kilpailijat sinä vuonna.

        Ei muuta kun sohimaan magneetilla autoliikkeeseen jos ei usko.

        varmaan näyttää sulle kuvia miten magneetti pysyy lokasuojassa kiinni. Tuntuu niin turhauttavalta puhua jostain asiasta, kun joku vääntää linkin johonkin Audin markkinointiosaston sivulle, tai copy-pastettaa jonkun typerän hypetyksen tänne.

        Käy itse kokeilemassa (siis kävele ovesta ulos ja pyydä lupa katsastaa naapurin A8), äläkä tuijota monitoria silmät verellä.

        Kun ne on peltiä, niin ne ON PELTIÄ.


      • Eikä tartu !
        Audistinisti kirjoitti:

        varmaan näyttää sulle kuvia miten magneetti pysyy lokasuojassa kiinni. Tuntuu niin turhauttavalta puhua jostain asiasta, kun joku vääntää linkin johonkin Audin markkinointiosaston sivulle, tai copy-pastettaa jonkun typerän hypetyksen tänne.

        Käy itse kokeilemassa (siis kävele ovesta ulos ja pyydä lupa katsastaa naapurin A8), äläkä tuijota monitoria silmät verellä.

        Kun ne on peltiä, niin ne ON PELTIÄ.

        Kävimpä OMASSA tallissa kokeilemassa isokokoisella "jääkaappimagneetillä" jääkö kiinni vai ei. Nyt voin sanoa että EI jääny, ei edes yrittänyt.
        Nyt voi sitten lopettaa paskapuheet ja todeta ettei alumiiniin tartu!
        Lähetäppä niitä kuvia, mutta ei mitään sinitarra versioita ...


    • aluvanne

      Alumiinivanteista on helppo havaita suolan vaikutukset.

    • audimies

      Joo elikkäs mulla on a8 D2 ja sai pienen pusun takarenkaan oikealle puolelle ja pelli repes hiukan ja koitin sitte hitsata sitä normaalilla mikillä ja räkihän se jonku verran mutta kyllä siihen silti tarttu sauma nii sen on pakko olla jotain metalli alumiini seosta ku mikki kumminki otti siihen kiinni.

    • A8 D2

      Ristus mitä latvakakkosia osa kommentoijista..

      A8 alumiinia, kokonaisuudessaan.

      Neekerivaraosista en tiedä, hae maahantuojalta osat niin saat varmasti kunnollisia.

      Jos varaosien hinta hirvittää, osta vaikka opel..

    • pure jenkki

      Aivan paskoja alumiini viritykset, kunnon pata rautaa se pitää olla Amerikan malliin.

      • Anonyymi

        Järkevää tunkea johonkin lavettiin maailman paskimman hyötysuhteen omaava järkyttävän kokoinen lämmityskattila jota virheellisesti myös moottoriksi kutsuvat polttoaineen palamisessa kuuluvan pömisevan äänen takia, PÖM PÖM PÖM PÖM!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe