hinta yksityisellä

tietämätön85

Onko kenelläkään tietoa abortin hinnasta yksityisellä lääkärillä? Pelkään olevani raskaana, ja etten ehdi saamaan aikaa terveyskeskuksesta aborttiin, kun lääkäri aikaa olen odotellut jo kuukauden.

17

16468

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CaroLuna

Yksityisestä sairaalasta joka tekisi abortteja..
      Heräsi kysmys, Miten niin et kerkiä saamaan aikaa? Voit tehdä tämän keskeytys jupakan ihan äitiysneuvolan kautta, ja sinne saa aikaa hyvinkin nopiaan, varsinkin kun selität tilanteesi.

• sinne

terveyskeskukseen suoraan raskaustestiin ja sitä kautta pääset kyllä nopeasti lääkärille. Minulla meni labran jälkeen noin puolitoista viikkoa ennen kuin pääsin keskeytykseen.

• Maria .

ysityisellä puolella on n.100e ja sieltä saat kyllä lähetteen n.20 minuutin vastaanotolla. Yksityisellä puolella ei kuitenkaan itse toimenpidettä suoriteta, vaan esimerkiksi Helsingissä se tehdään Kätilöopiston sairaalassa.

• käy testissä heti

Abortti on lain mukaan annettava niin nopeasti kuin mahdollista. Lääkäriaika tulee nopeasti yleensä siinä vaiheessa kun raskaus varmistuu. Mene päivystysasiana heti testiin, tai helpommin, käy heti apteekista hakemassa 6 euron testi (ovat yhtä luotettavia kuin laboratorioissa) ja jos olet sen mukaan raskaana, välittömästi yhteys terveyskeskukseen.

Suomessa ei ole vapaata aborttia, joten vain ns. suorittajasairaalat voivat tehdä sen, eivät yksityiset ja lisäksi abortti on rajattu ensimmäisille raskausviikoille, aikaa on noin 2kk ensimmäisten kuukautisten poisjäännistä, joten pian voi olla myöhäistä.

• kokenut...

Itse kävin just yksityisellä toteamassa raskauden ultraäänessä. Olin päättänyt et jos se on alle 8 viikkoa niin keskeytän. Se maksoi 84 euroa, josta kela korvaus tuli ja maksoin 50 euroa. Sain lahetteen ja sain seuraavaksi paivaksi ajan kunnalliselle. Jos joku ihmettelee virheit tekstis niin en saa kaikkia kirjaimia painettua...vissii sekosi koko kone....

• antavat lähetteen kyllä

julkiselle puolelle..olisiko lääkäriaika n80-100euroa.

• keskeytyksiä

itselläni on siitä omakohtainen kokemus,keskeytys tehtiin viikoilla 7, kevyessä narkoosissa kaavinta, olin lääkäriaseman vuodeosastolla 2 tuntia toimenpiteen jälkeen. Hintaa toimenpiteelle tuli 950 euroa.
        Itse asun pääkaupunkiseudulla.
        Nämä "yksityisellä ei tehdä keskeytyksiä"-vastaukset eivät pidä paikkaansa!

• ainakin eilen
        keskeytyksiä kirjoitti:

itselläni on siitä omakohtainen kokemus,keskeytys tehtiin viikoilla 7, kevyessä narkoosissa kaavinta, olin lääkäriaseman vuodeosastolla 2 tuntia toimenpiteen jälkeen. Hintaa toimenpiteelle tuli 950 euroa.
        Itse asun pääkaupunkiseudulla.
        Nämä "yksityisellä ei tehdä keskeytyksiä"-vastaukset eivät pidä paikkaansa!

sanottiin yksityisellä, että missään yksityisellä ei tehdä raskaudenkeskeytyksiä, antavat lähetteen yleiselle puolelle. Koska sinulle on tämä toimenpide tehty?

• ed.vast.
        ainakin eilen kirjoitti:

sanottiin yksityisellä, että missään yksityisellä ei tehdä raskaudenkeskeytyksiä, antavat lähetteen yleiselle puolelle. Koska sinulle on tämä toimenpide tehty?

Milloin se laki on muuttunut???

• niin vain
        ed.vast. kirjoitti:

yksityinen lääkäri sanoi Helsingissä.

• sen yksityisen...
        ed.vast. kirjoitti:

mestan nimi missä se tehtiin, niin soitan sinne.

• se jälleen......
        sen yksityisen... kirjoitti:

mestan nimi missä se tehtiin, niin soitan sinne.

nähtiin, kuinka tällä palstalla puhutaan PASKAA, eipä ole kyseisen yksityisen sairaalan tietoja tullut.

• vastaukset

Vastaukset siitä, ettei toiminpidettä tehtäisi yksityisissä sairaaloissa, ei pidä paikkaansa. Olin pääkaupunkiseudulle yksityisessä sairaalassa ko. toimenpiteessä neljä päivää sitten. Hintaa noin 1300 euroa. Sairaalan nimeä en halua sanoa.

• -==-
        vastaukset kirjoitti:

Vastaukset siitä, ettei toiminpidettä tehtäisi yksityisissä sairaaloissa, ei pidä paikkaansa. Olin pääkaupunkiseudulle yksityisessä sairaalassa ko. toimenpiteessä neljä päivää sitten. Hintaa noin 1300 euroa. Sairaalan nimeä en halua sanoa.

yksityisiltä voi siis saada lääkkeellisiä raskaudenkeskeytyksiä ja kaavintoja?

• vastaamaan
        -==- kirjoitti:

yksityisiltä voi siis saada lääkkeellisiä raskaudenkeskeytyksiä ja kaavintoja?

Pystyn vastaamaan vaan omasta kokemuksesta. Eli sairaalassa jossa toimenpide tehtiin, kerrottiin että he tekevät vain kaavintaa. Sanoivat, että ovat tehneet kokemuksensa perusteella periaatepäätöksen, etteivät tee lääkkeellista keskeytystä. En kysynyt asiasta enempää. Asia oli ja on vaikea ja sen kanssa on tässä elämistä. Sairaalan toiminta kaikkineen oli erittäin asiallista.

• tehty on

Eli 2006 syksyllä Helsingissä Diacor ainakin tekee. Vastaanottokäynti 80 egee ja toimenpide 1050 egee.

• kaavittu
        tehty on kirjoitti:

Eli 2006 syksyllä Helsingissä Diacor ainakin tekee. Vastaanottokäynti 80 egee ja toimenpide 1050 egee.

kävin itse yksityisellä, josta sain lähetteen sairaalaan toimenpiteeseen. Sairaalan naistentautien osastolla oli erittäin asiallinen henkilökunta ja sain erittäin hyvää kohtelua. Toimenpide sekä yksi labrakäynti sairaalassa maksoivat minulle yhteensä alle 100e, kun taas vain 20min yksityisellä käynti kustansi korvausten jälkeen 124e. Kaiken lisäksi sain kohdata erittäin nihkeää meininkiä ko. klinikalla. Älkää turhaan pelätkö julkisia sairaaloita ja maksako itseänne kipeäksi!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53