KIITOS VUOSISTA

nyyperi

LABBIKSENI VÄSYI OLI AIKA ERON JA KYYNELTEN

"NIIN VAIKENI ÄÄNI TASSJEN,
SAMMUI LIEKKI SUUREN SYDÄMEN.
POISSA ON KATSE TUMMIEN SILMIEN,
LÄHDIT LUO PILVIEN VALKEIDEN.

71

15703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös...

Kultsini väsyi myös. En voi sanoin kuvailla surua mikä rintaa pusertaa tällä hetkellä. Haikeana muistelee 9.5 vuotta mitä yhdessä vietimme...
      Levätkää rakkaat rauhassa ja jaksamisia sinullekin sinne !
      1.6.1997-20.12.2006

• on poissa

"Eräänä päivänä Jumala soitti
        aamulla siinä onneaan koitti
        tahtoi rakkaani rinnallensa
        kultaisen koiran vierellensä
        Rakkaani mietti tovin ja kaksi
        menipäs tämä nyt vaikeaksi
        nuoreksi tulen ja kivut pois
        etkös sinä tämän ystävälles sois
        Niinpä rakas pakkasi pienen kassin
        otti mukaan lelut sekä passin
        nyt se istuu sateenkaaren päällä
        katselee meitä huonollakin säällä
        Äiskä älä sinä itke siellä
        me kohtaamme tällä samalla tiellä"

• heebo123
        on poissa kirjoitti:

hieno runo. Melkein minullekin tuli kyyneleet silmiin.

• ..............
        on poissa kirjoitti:

hieno runo..

• ei oo nimimerkkiä

kaunis runo.

• !!!!!

Meidän pystis kuoli,toukokuussa,viikkoa ennen 14v. synttäreitä,,aina niin terhakan iloisen ,hännän heiluttajan voimat uupui,kevään kynnyksellä,onneksi sai elää pitkän hyvän elämän,,,mutta kaipaus jäi!!!

• Koiran 10 pyyntöä ihmiselle.
      1. elämäni kestää noin 10-12 vuotta. Jokainen ero sinusta merkitsee minulle kärsimystä. Ajattele tätä ennenkuin hankit minut.
      2. anna minun käsittää, mitä vaadit minulta.
      3. isäntäni, älä anna minun pettyä, istuta luottamusta - siitä elän.
      4. jos et ole minuun tyytyväinen, älä ole kauan vihainen minulle, älä sulje minua sisään rangaistukseksi. Sinulla on työsi, huvisi ja ystäväsi - minulla vain sinut.
      5. puhu joskus kanssani, vaikka en täysin ymmärrä sanojesi merkitystä - niin ymmärrän joka solullani äänen sävyn, joka puoleeni kääntyy.
      6. tiedä isäntäni, miten minua kohtelet, sitä en unohda koskaan.
      7. pyydän harkitse ennen kuin lyöt minua. Leukani voisivat satuttaa sinua ja murtaa kätesi luut, mutta en koskaan haluaisi käyttää niitä siihen.
      8. ennen kuin haukut minua laiskaksi, haluttomaksi tai vastahakoiseksi työssäni ajattele: ehkä sopimaton ruoka kiusaa minua, ehkä olin pakotettu olemaan liian kauan auringossa tai kuumassa autossa tai saattahan olla - murtunut sydän.
      9. isäntäni huolehdi minusta, kun tulen vanhaksi - myös sinä tule kerran olemaan vanha.
      10. isäntäni, kulje jokainen vaikea matka kanssani. Älä koskaan sano "en voi nähdä sellaista", "tai sen on tapahduttava poissaollessani". Minulle kaikki on helpompaa sinun kanssasi - myös viimeinen matkani.
      - Omistettu omalle rakkaalle Fiksi-papillon koiralle 15. vuoden aikana.

• Elämä ei ole reilua...

Saksmanni "Tanille" jonka mahalaukku teki voltin sapuskan jälkeen.
      Edelleen "Erstelle" jonka mahalaukku niinikään teki pahat...

Amerikan cockerille "Rutulle", joka oli ensimmäinen "oma" koirani.
      "Rutun" lapselle, joka jouduttiin lopettamaan kasvainten vuoksi.

Bikille ja Bakulle, jotka tekivät kummat temput, kumpikin lopetettiin.

Ninolle, Axalle ja muille...

Hyvää joulua, en unohda teitä koskaan!!!

Älkää ikinä ottako koiraa(((

• menetyksiä

mutta haista sinä pitkä paska - oli niitä koiria ollut sitten yksi tai 5 - niin suru on ihan samanlaista - 4 koiraa menettänyt......

• laiska.

Rakas kasvatettu villakoirani joutui tapaturmaisesti pölynimuriin sängyn alta ja katosi taloyhtiön roskikseen,menee pari vuotta ennekuin saan kasvatettua taas uuden villakoiran perheineen.

• jukisy

mulla olis sulle pari uutta koiraa jos haluat älä vaan masennu

• villakoira farmari

Jopas sattui. Minä nimittäin tunnen erään joka on todellinen "villakoira"farmari. Hänellä on farmi molempien sänkyjen sekä sohvan alla. Myös pöytien alta löytyy näitä kavereita runsaasti. Kaverit joskus jopa vierivät porraskäytävään naapureita tervehtimään.

Annanko yhteystietosi. Ystäväni tuskin pahastuisi jos tulisit hakemaan pari "villakoiraa". Itseasiassa hän ei varmaan loukkaantuisi jos vaikka veisit ne kaikki. Tiskit saisi myös samalla rahalla tiskata.

Alkuperäiseen viestiin: otan osaa vaikka osaan vielä myös nauraa. Toisin katsotaan vieläkö naurattaa pian kun meidän mummeli jättää tämän maailman (15 v musta käppänä). Monta merkkiä tulevasta lopusta on jo. Nyt lasketaan päiviä ei enää kuukausia. Piikki on varmaan se odotettavissa oleva kohtalo. Ja tätä on pohdittu jo kauan.

• Rommaani Porista

Olisi kiva jos voisi ymmärtää, mistä on kysymys.

Jos on kysymys lemmikkieläimestä, niin tulee kertoa julkisesti, että se kuoli suruun ja murheeseen.

Itse asiassa "eläinystävät" ovat psykopaattisia komentelijoita ja kun uhri lopulta kuolee, se on sille helpotus.

Tulevaisuudessa pitäisi kissojen ja koirien omistajille järjestää luonnetutkimus.

Me Rommaanit kyllä osataan hoitaa hevosemme osana omaa perhettämme. Ja eläimet tykkäävät meistä.

• romaani

ite luonnetutkimukseen! Puukot taskuissa vilkkuen..

• Rommaani Porista
        romaani kirjoitti:

ite luonnetutkimukseen! Puukot taskuissa vilkkuen..

Siinä sitä on luonnetutkimusta, kun vallankäyttöön ja eläinrääkkäykseen kuolleitten eläinten hautajaisiin saapuu pari autolastia rommaaneja. Sitten siinä otetaankin puheeksi eläinten oikeaoppinen pito ja hoito. Tällöin saattaa tilanne käydä kuumaksi. Monella kalpeanaamaisella "eläinystävällä" saattaa olla huono omatunto.

• sheltti

Menisit sinäkin manne koulunpenkille, tai kulkisit silmät ja korvat auki, niin tietäisit niinkin yksinkertaisen sanan kuin "labbis"!

• tunnen paljon romaaneja ja yhtälailla heidän lemmikkinsä ovat kuolleet
        tosin niitä ei ole paljon surtu hevonen haudattiin navetan taa ja koirat heitettiin jokeen taisi sinne mennä jokunen eläväkin
        ainakin eläin lääkärimme epäilee niin
        pelkääväthän "romaanit"mustia kissojakin!!!!
        mitä lie taikauskoa

• aliisako

Olipa kerran amstahvo-(amerikanstaffordsinterrieri) ....syntyi 18.10.2004, pieni, hierottiin elämään kun ei jaksanut heti itse hengitellä, saatiin aloitettua elämä. Lievä happivajaus jäi. Amstahvo, kaikkien kaveri, istui viime jouluna riisipuuropöydäss kanssamme, oli luonteeltaan ihanan hölmö, ystävällinen, leikkisä...Sairastui epilepisaan ja jouduttiin viemään viimeiselle matkalleen 13.10.2006. Muisto jäi. Muisto joka elää =)) Eikä koira ollut edes omani.

• joo, meillä oli kans staffi uros jolta rupes jalat rissaamaan.oli pakko lopettaa kyllä siinä monet itkut itkettiin.mutta otettiin sitten uusi staffi-pentu joka on nyt 2,5vuotias.vaikka se onkin mahdoton sähläri en päivääkään ole katunut.

• Kiki  

Kuoliko se luonnollisesti, onnettomuudessa, tai tehtiinkö hänelle palkkamurha (yleistä koirien keskuudessa)?

• nyyperi

koirani elämä ei enää ollut elämisen arvoista.
        päätös oli vaikea,mutta kuulo ja näkö oli pois
        takapään halvaus oli seviimeinen syy.
        palkkamurha se ei ollut se oli vapautus kärsimyksistä.

• sdfghj
        nyyperi kirjoitti:

koirani elämä ei enää ollut elämisen arvoista.
        päätös oli vaikea,mutta kuulo ja näkö oli pois
        takapään halvaus oli seviimeinen syy.
        palkkamurha se ei ollut se oli vapautus kärsimyksistä.

Murhahan on harkittu elämän lopettaminen, ja siitä kun maksetaan niin tulee palkkamurha, miksi sitä kaunistelemaan?

• Rakkaani--

pääsi myös sateenkaarisillalle 6.11. :( Suru ja ikävä jäi äiskälle. :(

Osanottoni Sinulle ja Voimia paljon!

• ..luopuminen...

...on aina raskasta. Sitä ei voi ymmärtää sellainen jolla ei ole omia lemmikeitä tai on muuten "tunnevammainen". Otan osaa suruusi.

• biatch25

Olen todella pahoillani.... ja otan osaa syvään suruun.Tiedän kokemuksesta kuinka vaikeaa on joutua luopumaan rakkaasta ystävästään.Itse viimeksi elokuussa jouduin päästämään hevosystäväni ikivihreille.Ja tulevaisuudessa,luultavasti kovin piankin,toivottavasti ei kuitenkaan,on edessä vanhemman saksanpaimenkoirani poislähtö.se on aina yhtä vaikeaa,vaikka siihen kuinka yrittäisi valmistautua.Voimia ja jaksamista sinulle!

• ihmeissään ?

oottekohan vähän tärähtäneitä kun asetatte koiran ihmisen arvoseks ??
      Onhan se koira hyvä kaveri mut rajansa kaikella ei kai sitä nyt sentään tartte kirkossa hautajaisia kuuluttaa jos koira veivinsä heittää !!??
      Ittelläni on metsästyskoiria ja kun koira menee vanhaks ja ei ole enään metsälle niin ei mun kannata sitä elättää vaan ammun kuulan kalloon ja otan uuden pennun ja koulaan siitä metsä koiran että ei sen kummempia runoja ja muutakaan
      T: Metsä mies

• tunteeton

kai sitä voi koiransa ampua,mutta mieti sitä oliko se vain koira,minulle koira edustaa paljon muuta,rakastan koiraani ja en sitä häpeä löydätkö parempia ystävä ei pyydä,ei kerjää tai lainaa mieti sitä

• pojo
        tunteeton kirjoitti:

kai sitä voi koiransa ampua,mutta mieti sitä oliko se vain koira,minulle koira edustaa paljon muuta,rakastan koiraani ja en sitä häpeä löydätkö parempia ystävä ei pyydä,ei kerjää tai lainaa mieti sitä

... Luulen että tämä kyseinen henkilö joka ylpeänä täällä julistaa että hänellä on "vaan" koiria ja ne on helppo tappaa kun kyllästyy, puhuu täyttä p*skaa. Haluaa vaan kiusata ihmisiä täällä jotka ovat kokeneet surullisia menetyksiä. Tai jos metsä-mies sitten tosiaan niitä koiria omistaa niin uskon karman lakiin. Se kostautuu vielä. Ja muista tulevaisuudessa kun koet alamäkiä elämässäsi että olikos ne VAAN koiria vai kostautuuko kaikki tekosesi sinulle.
        Jokaisen elävän olennon elämän on oltava elämisen arvoinen, oli se elämä sitten lyhyt tai pitkä. Ja ainakin omien eläinteni elämästä yritän ja haluan tehdä niin mukavan kuin mahdollista.. Ihan tyytyväisiltä nuo pörrökasat vaikuttaa.:) Osanottoni kaikille rakkaansa menettäneille, oli se sitten eläin tai ihminen.

• luonnon suojelija
        pojo kirjoitti:

... Luulen että tämä kyseinen henkilö joka ylpeänä täällä julistaa että hänellä on "vaan" koiria ja ne on helppo tappaa kun kyllästyy, puhuu täyttä p*skaa. Haluaa vaan kiusata ihmisiä täällä jotka ovat kokeneet surullisia menetyksiä. Tai jos metsä-mies sitten tosiaan niitä koiria omistaa niin uskon karman lakiin. Se kostautuu vielä. Ja muista tulevaisuudessa kun koet alamäkiä elämässäsi että olikos ne VAAN koiria vai kostautuuko kaikki tekosesi sinulle.
        Jokaisen elävän olennon elämän on oltava elämisen arvoinen, oli se elämä sitten lyhyt tai pitkä. Ja ainakin omien eläinteni elämästä yritän ja haluan tehdä niin mukavan kuin mahdollista.. Ihan tyytyväisiltä nuo pörrökasat vaikuttaa.:) Osanottoni kaikille rakkaansa menettäneille, oli se sitten eläin tai ihminen.

luulis et jos todella rakastat eläimiä niin tajuut että alunperin koiratkin on elänny villinä luonnossa ja ihminen on tyhmä kun on niin kesyttäny kyseisen alkukoiran ja jalostanu siitä ittelleen koiran että saa niitä nyt sitten vangita tahtonsa mukaan kerrostaloissa saati sitten kesällä kuumalla ilmalla jätetään yksin autoon läkähtymään vain pieni rako auton ikkunassa siellä meinaan on kuuma kuin pätsissä tai sitten muuten vaan pidetään lemmikkinä ja kuvitellaan et koiralla on hauskaa kun se vangitaan vaikka se alun perin kuuluu luontoon vapaana elämään että tässä sulle karman lakia eläin rääkkääjä

• ihmeissään 2?

viedään vaan metsälle ja ammutaan kuula kalloon kaikille tarpeettomille "metsämiehille". jos et parempaan pysty ole edes hiljaa...ei kaikki metsästäjät ole kaltaisiasi typeryksiä. metsästäminen on elämän kunnioittamista...sanon näin vaikka en metsästystä hyväksy

• Nimetön

Tekstin hallinnasta kyllä näkyy, että hiiden kivelle (metsään) sitä on juostu sivistystä ym. pakoon. Kuitenkin, niin kauan, kun on metsissä puita on myös toivoa, että pää osuu johonkin niistä ja siitä tärähdyksestä alkaa uusi elämä.

• NYYPERIN REETU

PITÄISIKÖ IHMINEN MYÖS LOPETTAA KUN TULEE VANHAKS.

VAIKKA SINULLA ON KUINKA HYVÄ YSTTÄVÄ HÄN VOI SINUT PETTÄÄ.
        KOIRA EI PETÄ KOSKAAN

• satu278

Meidän rakas Kamu " vanha herra " kultainen noutaja 12 v. Meillä on niin kova ikävä; mikään ei pysty täyttää tätä tyhjiötä. Jätit viimeiset jäähyväiset 22.12.2006 puoli 7: n aikoihin illalla. ON NIIN KOVA IKÄVÄ! Joulukin on ihan p....stä!

• ... koiran kuolemasta löytyy myös täältä. Aika parantaa 'sen tyhjiön' ennenmin tai myöhemmin... usko tämä. Mitä tulee Jouluun, niin se on oikeasti ihan p....stä! Jaksamista sinne suuntaan. Minäkin olen jaksanut vuoden 2006 Huhtikuusta nyt tähän päivään, eikä se 'tyhjiö' Heron (13v.) suhteen tahdo täyttyä sitten millään. Päivä päivältä on kyllä helpompaa, kun alkaa ymmärtämään sen, mikä on luonnon laki.

• Ystävän menettänyt

Meidän welsh corgi ystävän poismenosta on kulunut jo 2,5vuotta ja suuri ikävä on edelleen läsnä joka päivä. saimme kuitenkin myös 12 onnellista yhteistä vuotta ennenkuin jouduimme tekemään raskaimman päätöksen kun vaihtoehtona oli enää suuri leikkaus josta selviäminen oli epätodennäköistä. Nelli oli perheemme ensimmäinen pienokainen ja sen jälkeen olemme saaneet myös 3 ihanaa lasta jotka myös kovasti Nelliä ikävöivät,mutta sitä tyhjiötä ei todellakaan ole voinut mikään täyttää.

• nyyperi

VAAN KAIPAAN YSTÄVÄÄNI JONKA AIKA TULI TÄYTEEN.
      KAIKKI KOIRAN TAI KISSAN OMISTAJAT JOUTUVAT LUOPUMAAN JOSKUS YSTÄVÄSTÄÄN JA SE ON AINA VAIKEAA.HYVÄLLÄ OMALLATUNNOLLA VOIN SANOA ETTÄ
      KOIRANI SAI ELÄÄ TÄYTTÄ ELÄMÄÄ LOPPUUN SAAKKA.
      KOIRAN YSTÄVÄT TIETÄVÄT MILTÄ TUNTUU KUN LEMMIKKI
      KATSOO SILMIIN SIINÄ EI TARVI SANOJA SE ON YSTÄVÄN KATSE VILPITÖN REHELLINEN SIIHEN EI IHMINEN PYSTY

• hippu-99

potea mitään omantunnontuskia. Minulla on kolme eläintä, koira ja kaksi kissaa. Shelttini on syntynyt vuonna -99, eli tulee kahdeksan vuoden ikään ensi vuonna. Tiedän sen, että joskus näistäkin rakkaista eläimistä joudun luopumaan. Ei ole palkkamurha, jos eläinlääkäri hoitaa homman asianmukaisesti, kuin että eläin annettaisiin jonkun tohelon käsiin, jolla olisi tylsä kirves, tai huono ampumatarkkuus.
        Osanottoni sinulle koita jaksaa.

• tiedän miltä sinusta tuntuu.itselläni on on käynyt samoin n,3 vuotta sitten.vieläkin ikävöin monsteria!

• haaaaaa

heh heh kylläpä naurattaa kaikkee sitä nyt kuulee kun vanhaks elää, että oikein osanottoa ja surun valittelua heeeeh heh eheh heh heh
      Tapoin kesällä kärpäsiä ja itikoita läpällä kun en saannu unta että voisko joku ottaa osaa suruuni en kyllä viittiny naapuria pyytää hautajaisiin kun se ois luullu mua varmaan hulluks

• nyyperi

jao olen surullinen,että olet syntynyt hetken
        nautinnosta.

• smersh

sulle vaan hyvää jatkoa sinne mielisairaalaan

• hoh hooo
        smersh kirjoitti:

en kylläkään ole mielisairaalassa mut omistan täällä etelän sunnalla minkkitarhan ja ei ole aikaa tehä surunvalitteluja kun listitään 200 minkkiä turkikseksi ainoastaan teen rikosilmoituksia sillon kun luonnonsuojelijat käy töhrimässä sprey maalilla minkin turkit.
        Minusta tuntuu että taidatte itse olla mielisairaalasta kun eläimen takia vietätte hautajaisia.
        Terve tuloo meille kun on turkis aika niin meiltä jää 200 minkin raatoo kun nahat on otettu voisitte tulla hautaamaan ne raadot ja jos tuntuu siltä voittehan vaikka esittää toisillenne surunvalitteluja kunhan vaan kuoppaatte ne raadot niin säästyy se homma multa.

• pojo
        hoh hooo kirjoitti:

en kylläkään ole mielisairaalassa mut omistan täällä etelän sunnalla minkkitarhan ja ei ole aikaa tehä surunvalitteluja kun listitään 200 minkkiä turkikseksi ainoastaan teen rikosilmoituksia sillon kun luonnonsuojelijat käy töhrimässä sprey maalilla minkin turkit.
        Minusta tuntuu että taidatte itse olla mielisairaalasta kun eläimen takia vietätte hautajaisia.
        Terve tuloo meille kun on turkis aika niin meiltä jää 200 minkin raatoo kun nahat on otettu voisitte tulla hautaamaan ne raadot ja jos tuntuu siltä voittehan vaikka esittää toisillenne surunvalitteluja kunhan vaan kuoppaatte ne raadot niin säästyy se homma multa.

...Nämä "minkkitarhailijat" sekä "koirien kiduttajat" ovat täysin valheellisia. Tiedän ikävä kyllä että maailmassa paljon näitä on mutta eivät he varmastikkaan MAINOSTAISI itseään internetissä,->keskustelufoorumilla,->Suomi24:n sivuilla. Haa nauran teille ketkä olette katkeria elämälle ja teillä ei ole muuta tapaa purkaa sitä muutakuin internetissä täysin tuntemattomille. Tai oikeastaan säälin teitä.

Että siinäpä teille karman lakia ja tämän keskustelun tarkoitus ei varmaan ollut alkaa riitelemään ja solvaamaan muita.

• suretaan

kuollutta,rakasta lemmikkii ei oo pilkan asia. tapetaa siutkii nii eiköhän hymy hyyvy ko tiiät et ei kukaa jäis suree...meil kuoli kolme kissaa auton alle viime kesän enkä varmaa unoha sitä koskaa,jään kaipaa niit etekii ku yks oli rotukissa mikä karkas ovesta ulos kuutostielle...niitten ja kaikkien muiden eläinten muistoille.
        et tää ei oo pilkan asia "haaaaa"...

• oot saatanan
        hoh hooo kirjoitti:

tyhmä ihminen! "niinkö"

• ihmetyttää
        suretaan kirjoitti:

kuollutta,rakasta lemmikkii ei oo pilkan asia. tapetaa siutkii nii eiköhän hymy hyyvy ko tiiät et ei kukaa jäis suree...meil kuoli kolme kissaa auton alle viime kesän enkä varmaa unoha sitä koskaa,jään kaipaa niit etekii ku yks oli rotukissa mikä karkas ovesta ulos kuutostielle...niitten ja kaikkien muiden eläinten muistoille.
        et tää ei oo pilkan asia "haaaaa"...

sinähän varsinainen kiduttaja oot kun puheesikin sen paljastaa, eli sanot et karkas rotukissa eli pidit sitä vankina eläin poloa väkisin kotona ja sillä oli varmaan hauska elämä kun ei saannu vapaana olla eli kyllähän tuommonen kolli joutikin auton alle harmittaa vaan sen autoilijan puolesta kun sen kalliiseen mersuun on tullu lommoja.
        Mitä kissoihin tulee niin ne paskoo lasten leikki laatikoihin kun omistajat on niin idioottia että antaa näin tapahtua ja sitten tommonen viaton laps pistää paskaa poskeensa ja kyllä tuolla kadulla näkee että koirat paskoo jalkakäytävälle ja omistaja ei viitti korjata paskaa pussiin vaikka järjestyssääntö kieltää paskottamasta keskellä kaupunkia ja aina kun nään yksinäisen kulkukisssan metsässä niin ammun sen koska laki antaa siihen luvan se on lain mukaan villi kissa jos se on 100 metriä kauvempana kotoa ja varsinkin vieraalla maa alueella että tässä sulle paska päää häh hääääää.....

• kaademumma puu
        smersh kirjoitti:

Sinä taidat jo siellä odotellakkin !!!!

• Muisto elää
        nyyperi kirjoitti:

jao olen surullinen,että olet syntynyt hetken
        nautinnosta.

Monen on vaikea käsittää, että lemmikin kuolema voi olla kovempi paikka, kuin jonkun ihmisen, läheisenkin kuolema.Itselle koirani kuolema oli kovempi paikka, kuin mummoni kuolema, joka ei tosin ollut kovinkaan läheinen.Koita jaksaa.Ikävä ei hellitä koskaan, mutta aika kultaa muistot.

• Nimetön

Meidän Wagner alias Waakku pupu jouduttiin lopettamaan 24.12.2006 akuuttisen munuaisvaurion takia. Poika oli vasta n. 3,5 vuotias ja sillä olisi ollut vielä edessä montä kultaista vuotta jos vaan olisi pystynyt jatkamaan, mutta sen aika oli tullut joten päätettii päästää poika sitten vihreämmille nurmille. :´(

Wagner alias Waakku 11.8.2003-24.12.2006

Älä seiso haudallain itkien;
      en ole siellä, nuku en.
      Jatkan elämääni tuhannessa tuulessa,
      olen timantinhohde lumessa.
      Olen aurinko, joka kultaa viljaa,
      syyssade, joka putoaa hiljaa.
      Kun heräät aamun hiljaisuuteen,
      olen ylitsesi maahan uuteen
      matkaavien muuttolintujen lento.
      Olen öisten tähtien loiste hento.
      Älä seiso haudallain itkien;
      en ole siellä - kuollut en.

• ButterFlyh

Paljon voimia sinulle.

• surullinen linkki
    • Kodin Neuvokki

Eikö teillä ole muuta surtavaa kuin jonkun elukan kuolema, ettekö koskaan ole menettäneet ketään läheistänne, isää, äitiä, siskoa tai veljeä, hyvää ystävää ja hyvällä ystävällä en tarkoita mitään nelijalkaista elikkoa! On teillä surun aiheet. Itselläni ei elikoita ole eikä tule, naapureilla on ihan riittävästi, sotkevat rappukäytävän, kukkapenkit, kuivaushuoneessa pyykit on aina karvoissa noiden "rakkaittennne" takia!

• satu278

prkl.. kyllä tässä on ihan tarpeeksi ihmishenkiäkin menetetty, sinä se et tiedä mistä puhut. Menesit sinäkin itsees.. Tollaset ihmiset pitäis viedä saunan taakse!

• Kodin Neuvokki
        satu278 kirjoitti:

prkl.. kyllä tässä on ihan tarpeeksi ihmishenkiäkin menetetty, sinä se et tiedä mistä puhut. Menesit sinäkin itsees.. Tollaset ihmiset pitäis viedä saunan taakse!

Voin sanoa mielipiteeni siinä missä muutkin. Jos en ymmärrä teidän elukkarakkauttanne, minut pitäisi lopettaa, niinkö! Ei kaikkien tarvitse sietää mokomia p-aperseisiä koirianne, kissan vielä ymmärrän, siinä on viisas eläin joka itse päättää kenet hyväksyy. Koirahan pitää vaikka kumisaapasta isäntänään jos se siihen opetetaan.

• Saapas
        Kodin Neuvokki kirjoitti:

Voin sanoa mielipiteeni siinä missä muutkin. Jos en ymmärrä teidän elukkarakkauttanne, minut pitäisi lopettaa, niinkö! Ei kaikkien tarvitse sietää mokomia p-aperseisiä koirianne, kissan vielä ymmärrän, siinä on viisas eläin joka itse päättää kenet hyväksyy. Koirahan pitää vaikka kumisaapasta isäntänään jos se siihen opetetaan.

Kylläpä oot fiksu! Ja tulit vielä tänne näyttämään sen!? :D

• Sinulla kun...

Sinulla kun ei ole varmaankaan kirjoituksesi perusteella kokemusta eläimistä perheenjäsenenä. Siintä mitä iloa ja kaveruutta se tuo omistajalleen, niin voisit vaikka hieman miettiä ennen kuin kirjoittelet palstalle jotain tuollaista. Oman mielipiteesi kuitenkin saa kertoa, mutta senkin voisi tehdä hieman hienovaraisemmin koska nämä ihmiset oikeasti surevat lemmikeiden poismenoa..mutta ethän sinä varmaankaan sitä ymmärrä. Säälin naapureitasi koska ovat joutuneet tuollaisen ihmisen naapuriksi, vaikutat juuri sellaiselta ihmiseltä joka valittaa pienimmistäkin asioista .

• ätis

Jouduin 2v sitte lopettamaan rakkaan koirani, 13v yhteiselon jälkeen, ja 2kk sen jälkeen jouduin luopumaan hevosestani. Sitä ei mikään eläinlääkäri pystynyt auttamaan. ikävöin molempia edelleen. Tässä elämässä jo oppinut että ne kaksi oli ainoita joihin saattoi täydellisesti luottaa. Yhteenkään ihmiseen ei voi enää luottaa, kiitos ex mieheni, lasteni isän. Jos eläimellä on joku "vika" se on ja pysyy, se ei valehtele eikä petä. Mutta toinen ihminen voi tänään sanoa toista ja tehdä toista. Huomenna taas eri kujeet. Hevoseni auttoi monasti painamalla päänsä kainaloon ja vain olemalla. Se kuuli monet itkuni. Kiitos siitä Hänelle... Ja kaverit ovat loppuun asti, itse olin loppuun asti vieressä, enkä koskaan kadu sitä. Kiitos ihana ravurini.

• Surua riitämiin

Oletpa tosi taukki,eipä ainakaan omaa kokemusta ole!!!!Itse olen haudannut muutaman vuoden aikana Isäni,veljeni 3 koiraa ja viellä muutama keskenmeno päälle.Tiedän tasan tarkkaan mitä suru on.Lemmikin kuolema nostaa kaikki muutkin pintaan,JA MINULLE KOIRAT OVAT OLLEET PERHEENJÄSENIÄ.

• Joulukynttilät

Mitä onkaan ihminen ilman luontoa ympärillään,ei yhtään mitään.Ihmiset ,eläimet,luonto ja kaikki muu
        sitä on vaalittava rakkaudella.Ei me ihmiset kovin kummoisia olla jos ei surra osata!!!! Minä osaan,
        olen menettämyt molemmat vanhempani,isoisäni,serkkuni,kummilapseni sekä koirani vuoden sisällä ja jokaista olen syvästi surrut ja rakkaudella muistanut.

• Aino Martta

Ymmärtäisit edes pitää mielipiteesi omassa tiedossasi etkä julkisesti sitä ulos lausua.
        Surra voi monia asioita : eläimiä ja myös ihmisiä !!!

• muratti manni

Kyllä on tuttu tunnu, on jouduttu luopumaan vanhemmista , parhaasta ystävästä ,naapurista,serkkupojasta ja 14 vuotiaasta koirasta
        kahden vuoden sisällä,niin että kokemusta luopumisesta kyllä on monelta sektorila.Ja surtu on jokaista.

• muisto elää

Sinulla ei ole ollut mitään eläintä ja hyvä niin.Ei sinun tarvitse silti tyrmätä ihmistä, joka suree menetettyä lemmikkiä.Surua on monenlaista, monesti se lemmikki on ainoa ystävä esimerkiksi yksinelävälle ihmiselle ja sen menetys voi koskettaa hyvinkin paljon.Eikä sen lemmikin omistajan tarvitse olla yksineläjä.Kyllä läheisen ihmisen menetyskin on kova pala, mutta muista, että monelle se lemmikki on perheenjäsen, yksi elävä olento taloudessa ja kun sille tulee lähtö, jää sille kohtaa tyhjä paikka.Mielipiteen saa toki sanoa, mutta muista, että tuollaiset kommntit saattavat loukata joitain ihmisiä todella paljon.

• lemmikki<3

Voi, otan osaa..Lemmikin menettäminen on aina kova paikka..:'(
      Meillä kohta tulee vuosi kuluneeksi pitkäaikaisen lemmikkimme kuolemasta, mutta kauniit muistot pysyy aina..:') Ja muut lemmikit auttaa pääsemään yli.
      Tsemppiä!:) Kaunis runo muuten.

• aika paraantaa

Lemmikki joka on ollut kauan , on kuin perheenjäsen ,sen maallinen matka on yhtä suuri suru kun olisi menettänyt läheisem ihmisen. Olen surrut oman koirani menetystä monta kuukautta.
      Aika tekee tässäkin surussa tehtävänsä, ajattele niitä mukavia hetkiä mitkä vietti yhdessä.
      Ja kiitä että Sinulla oli onni pitää niin hieno kaveri

• Sipuli

Minä menetin uskollisen ystäväni 10 vuotiaan skotin
      vuosi sitten ja ikävä on vieläkin.Tunnen sen haikeuden joka on luovuttamisen hetkellä mutta pikku
      hiljaa se helpottaa ,sinulle voimia pidän ,kädestäsi
      ajatusten siivin.

• gaehg

Otan osaa :(

• Muisto elää

Minun rakas koirani lähti viisi vuotta sitten...

Olit pieni,mutta uskollinen ystävä.
      Jäit aina pihaan odottamaan, koska palaan.
      Kuljit aina vapaana, loppuun asti.
      Vuosia kertyi melkein 15v.
      Kasvoin sinun kanssa lapsuuteni.
      Olit minulle tärkein, toiveen täyttymys.
      Nukuit aina vieressäni, sinulla oli oma tyynykin.
      Tulit vanhaksi, väsyit.
      Sydämmesi ei tahtonut jaksaa, sinnittelit silti.
      Tahdoin päästää sinut tuskista.
      Lupasin sen sinulle jo pentuna,
      ettet koskaan joutuisi kärsimään.
      Nukuit ikiuneen kotona, sohvalla, sylissäni.
      Hautasin sinut pihakoivun alle,
      se oli sinun lempipaikkasi vahtia pihaa.
      Laskin sinut oman tyynysi päälle,peitin mullalla.
      Joka joulu sytytän kynttilän haudallesi.
      Olet minulle aina tärkeä, osa minua.
      Kauniit muistot elävät ikuisesti,Rakas Leni.

• pojo

Eihän se nyt mikään kilpailu ole kuka on menettänyt ja mitä on menettänyt. Menettäminen on aina tuskallista. Eläinten hautausmaalla käyminen on koskettavaa, siellä näkee kuinka ihmiset ovat lemmikkejään rakastaneet.(Eikä sillä etteikö ihmistenkin hautausmaalla, mutta minä olen niin paha ihminen etten mennyt sinne vaikka siellä moni läheinen makaakin). Unohtakaa siis menetyksen kokeneet nämä hirviöt täältä palstalta ja surkaa rauhassa surunne.

• Hojo hojo
        pojo kirjoitti:

Eihän se nyt mikään kilpailu ole kuka on menettänyt ja mitä on menettänyt. Menettäminen on aina tuskallista. Eläinten hautausmaalla käyminen on koskettavaa, siellä näkee kuinka ihmiset ovat lemmikkejään rakastaneet.(Eikä sillä etteikö ihmistenkin hautausmaalla, mutta minä olen niin paha ihminen etten mennyt sinne vaikka siellä moni läheinen makaakin). Unohtakaa siis menetyksen kokeneet nämä hirviöt täältä palstalta ja surkaa rauhassa surunne.

Minull on hevonen. Meillä on ollut koko ikämme ravihevosia. Jos ne on myyty, niin ei ikinä MUSTALAISILLE, Ei ikinä. Ja ihan vaan siitä syystä että tiedämme miten he/te niitä kohtelette. Minä tiedän kuinka te iskette dopingia hevosiin, oli se sitten amfetamiinia tai muuta dooppaavaa ainetta. Sitten ihmetellään miksi hevosia kuolee raviradoilla sydänkohtauksiin. Yhtään selväpäistä pollea joka on mustalaisilta lähtöisin en ole nähnyt, hakattuja ja alistettuja kaikki. Hevonen on upea eläin eikä tuollaisten paskiaisten pitäisi päästä niitä pilaamaan. MINÄ PIDÄN HUOLEN että jos nään teidät jossakin rääkkäämässä eläimiänne tai vaikka vaan myymässä hokkeja, niin ajan autolla päällenne. Niin paljon olen tuhojanne vierestä seurannut ja yrittänyt korjata!

• jorkkari
        Hojo hojo kirjoitti:

Minull on hevonen. Meillä on ollut koko ikämme ravihevosia. Jos ne on myyty, niin ei ikinä MUSTALAISILLE, Ei ikinä. Ja ihan vaan siitä syystä että tiedämme miten he/te niitä kohtelette. Minä tiedän kuinka te iskette dopingia hevosiin, oli se sitten amfetamiinia tai muuta dooppaavaa ainetta. Sitten ihmetellään miksi hevosia kuolee raviradoilla sydänkohtauksiin. Yhtään selväpäistä pollea joka on mustalaisilta lähtöisin en ole nähnyt, hakattuja ja alistettuja kaikki. Hevonen on upea eläin eikä tuollaisten paskiaisten pitäisi päästä niitä pilaamaan. MINÄ PIDÄN HUOLEN että jos nään teidät jossakin rääkkäämässä eläimiänne tai vaikka vaan myymässä hokkeja, niin ajan autolla päällenne. Niin paljon olen tuhojanne vierestä seurannut ja yrittänyt korjata!

http://video.google.com/videoplay?docid=8922875251875301807

• ......
        Hojo hojo kirjoitti:

...on sellainen hevonen,Hilldur, joka on ennen ollut mustalaisilla ja nyt se on niin vihainen ja pelottava että opetkin menee sen karsinaan kaura ämpärin kanssa...

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2173
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1484
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe