Olen kirjoitellut työssä muuatta skriptiä 3G-projektiin. Yhtenä osana skriptiä on muuttaa käsittelyssä olevan taulukon solujen taustaväriä tiettyjen sääntöjen mukaan, mutta olen törmännyt outoon ongelmaan. Jostain syystä nykyään koodirivi tyyliin
globalBaseWb.Worksheets("ProtocolTests").Range(Cells(y, 2), Cells(y, 7)).Interior.Color = RGB(255, 255, 255)
Tuossa rivissä siis globalBaseWb on globaaliksi määritelty Workbook-muuttuja.
Yritys ajaa tuollainen rivi aiheuttaa joka kerta virheilmoituksen. Ruudulle vain pomppaa messageboksi jossa lukee "400" eikä mitään muuta. Aikaisemmin taustavärin muuttaminen toimi, mutta eräässä vaiheessa se vain lakkasi yllättäen toimimasta. Omituisinta tuossa on että ilmeisesti se skripti johon tuo koodi on sulautettu toimii toisten testaajien koneissa mutta ei minulla.
Mikä ihme tuossa voisi olla taustalla ?
Excel/VB taustaväriongelma
3
390
Vastaukset
- The Real J.
Kokeilin vielä aivan uudella workbookilla tehdä pienen testauksen tyyliin:
ThisWorkbook.Worksheets(1).Range(Cells(1, 2), Cells(1, 9)).Interior.Color = RGB(255, 0, 0)
ThisWorkbook.Worksheets(2).Range(Cells(1, 2), Cells(1, 9)).Interior.Color = RGB(0, 255, 0)
ThisWorkbook.Worksheets(3).Range(Cells(1, 2), Cells(1, 9)).Interior.Color = RGB(0, 0, 255)
Eli ensimmäisessä worksheetissä punaista, toisessa vihreää ja kolmannessa sinistä. Ensimmäinen rivi toimi ongelmitta ja ensimmäiseen sheettiin tuli punainen alue. Toisessa ja kolmannessa sheetissä ei näkynyt mitään ja tuli sama 400-virheilmoitus.
Eli vaikuttaa siltä että joko meikän koneessa Excel on korruptoitunut tai sitten muiden kuin ykkösworksheetin käsittely vaatii kikkailua.
Aikaisemmassa vastaavassa skriptissä (2G-käyttöön) oli tavaraa vain ykkösworksheetissä joten siinä ei ongelmia tullut, mutta tässä uudessa 3G-käyttöön tarkoitetussa sovelluksessa on kolmessa sheetissä.- The Real J.
Löytyihän se ratkaisu kun vähän tutki asiaa. Aikaisemmin olin huomannut että värin muuttaminen onnistuu vain aktiivisessa workbookissa (eli piti aktivoida ensin haluttu workbook), mutta en tullut ajatelleeksi että myös worksheetin pitää olla aktiivinen. Kun aktivoin worksheetin ennen komentoa kaikki pelitti kybällä.
- öjökjök
ensinnäkään noi ei ole scriptejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pienimäki ei anna haastatteluja
medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.173938- 373731
- 223160
- 881951
En tiedä mitä ajatella
Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.361782voitaisiinko unohtaa se sotku?
Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****161709Hyviä vinkkejä täällä
Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e171647Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?
Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s2451619Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.
Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k1921169Jee! Palsta toimii jälleen!
Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.201109