Hei, osaisiko joku kertoa faktan ikuiseen poruun, noustakko seisomaan tämän suositun joululaulun/virren viimeisen säkeistön puolessavälissä (eli kohdassa "Kunnia Herran, maassa nyt rauha...")?
Mm. tämän vuoden Kauneimmissa joululauluissa ei noustu, joulunajan jumalanpalveluksen yhteydessä on taas toisinaan mm. liturgin toimesta opastettu "Ei nousta" - mutta toiset vannovat nousemisen nimeen.
Ollakko siis - vai eikö olla?
Joululaulu/virsi Maa on niin kaunis
3
3364
Vastaukset
- jääpuikula
tyyli nousta seisomaan tämän laulun aikana.
mutta kun lauletaan enkelitaivaan lausui näin, niin säkeistön ....nyt jumalalle kunnia kun antoi ainoon poikansa ......lauletaan ylös nousten. - Minä vain
Minulle on ainakin opetettu, että 10 säkeessä eli juuri siinä "Kunnia herran, maassa nyt rauha.." pitää nousta seisomaan. Kauneimmissa joululauluissa ei meilläkään noustu seisomaan. Mutta muuten ko. kohdassa kirkossa on yleensä noustu.
Itse olen nousemisen kannalla. - laulava
Nouse tai istu ihan kuinka vain kunhan laulat.Ei meidän suomalaisten pidä takertua pikkuasioihin ken seisoo niin seisoo ken istuu niin istuu ollaan erilaisia tässäkin kohtaa. Pitääkö aina tehdä asiat samalla tavalla. Ei Jumalan Kunnia ole kiinni siitä millä mallilla me lauluja laulamme.ISTUVA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026