Niin mikä on pisin matkanne merellä itselläni se oli Helsingistä Aussiin ei oo tämä rosvo pitempii matkoja tehnyt.
Pisin matkanne merellä
65
8946
Vastaukset
- Yrjö
Nauvoon.
- maileja
vai päiviä, vai mitä. Aussi = ilmeisesti Itävalta?
ja olisi kiva tietää, mikä laiva,lasti, varustamo ja vuosi. En nimittäin ihan heti usko, että olet mennyt laivalla Helsingistä Australiaan, ilman, että alus on käyny välillä missään satamassa.- Alandia Force
Singapore-Philadelphia; tosin orginaali lasti lastattiin Indonesiasta; loppulasti coasterilla perässä; loppulasti lastattiin Singaporen redillä: Final figures 152018 metric tons
of cargo, vettä ja bunkkeria niin, että maattiin merkissä 17,15 m. Redillä purettiin 2 viikkoa lastia niin että saatiin 47 jalan syväys.
Tämä 42 vrk merimatka Singapore-Philadephia; muut hässäkät päälle niin 61 vrk kaijasta kaijaan.
- merellä
Minulla on yksi hyvä tuttava. Hän on kertonut merimatkasta Gulf-South USA. Hyväntoivonniemen ympäri tietenkin, kun on 70-luvusta kysymys. Varustamo määräsi vauhdiksi 2 solmua. Öljylasti päällä tietenkin. 180 vrk:ta jaksoivat matkaan kuluttaa. Anteeksi nyt, kun puhun toisen puolesta, mutta merimatka on tämäkin. Avomerihinauskeikat ovat taatusti sellaisia, missä aikaa menee. Matkan puolesta 15000 mailia alkaa varmasti olla maksimi. Ellei sitten satu U.S. Navyn kavereita tälle palstalle.
- Jurputtaja
Pisin matka?
No,tämä oli laivalla pisin jos lasketaan kotoa kotiin.
M/s Aldebaran:
Vancouver-Eureka-Kobe-Taipei-Singapore-Surabaya-Hongkong-Kobe-Balboa-New York-Savannah-Morehead city-Brunswick-La Rochelle-Göteborg
Ajallisesti Helsinki-Vantaan asemalta ja asemalle, tuntia vaille 4 kk.- kokki yt
70 luvun alkupuolella Degerö laivalla ,välimeren ranskasta australiaan yksi punkraus durban 40 vrk ja viikon päivät redillä ,kyllä maa maittoi.No tulihan sitä pönttöjen kans oltua joskus pitempiäkin aikoja yhtä soittoo merellä mut siihen kuului monen viikon paikoillaan killumiset oorderin venttaamiset ,mut se on asia erikseen .
- listoja
voisi naputella tänne kuka tahansa. Ja vanhan merimieslain aikana seilanneilla kyse on vuosista eikä kuukausista.
- Jurputtaja
listoja kirjoitti:
voisi naputella tänne kuka tahansa. Ja vanhan merimieslain aikana seilanneilla kyse on vuosista eikä kuukausista.
voisikin, eihän tuommoisia matkoja kukaan tee...en minä eikä kukaan takavuosien merenkulkijoista, fantasiaa kaikki koska joku muu ei siellä ollut tai näistä tiedä, eikös niin?
Toisaalta, joku asioista innostunut ja tietävä voisi muistella miksi M/S Aldebaran oli erikoinen EFFOA:n laiva,mitä erikoista oli laivassa ja kysellä siltä pohjalta... - 111111111111111
Jurputtaja kirjoitti:
voisikin, eihän tuommoisia matkoja kukaan tee...en minä eikä kukaan takavuosien merenkulkijoista, fantasiaa kaikki koska joku muu ei siellä ollut tai näistä tiedä, eikös niin?
Toisaalta, joku asioista innostunut ja tietävä voisi muistella miksi M/S Aldebaran oli erikoinen EFFOA:n laiva,mitä erikoista oli laivassa ja kysellä siltä pohjalta...niinpä,mitä ihmeellistä oli aldebaranissa,ei mitään effoan provianttiöögatja nälkärenkaat.
jos nyt aldebaranissa on yhen reissun heittänyt ni mitä ihmeellistä siinä on?????? - Jurputtaja
111111111111111 kirjoitti:
niinpä,mitä ihmeellistä oli aldebaranissa,ei mitään effoan provianttiöögatja nälkärenkaat.
jos nyt aldebaranissa on yhen reissun heittänyt ni mitä ihmeellistä siinä on??????Alkuperäinen viesti koski matkojen pituuksia,siihen liitten vastasin ja suoraan sanottuna minua ei taas kiinnosta pätkääkään se että kiinnostaako sinua vai ei.
Mitä tulee Aldebaraniin, siinä oli paljon erikoisia yksityiskohtia mutta suurinpana erikoisuutena 2 Liebherrin konttikraanaa joita varten piti olla laivassa jaksottain 2 sähkömiestä.
Ymmärrän hyvin kysymyksesi sen erikoisuudesta, sinulle laivat ovat kaikki samanlaisia, kaikissa kun on se keula ja sitten on se peräkin? - 111111111111111111
Jurputtaja kirjoitti:
Alkuperäinen viesti koski matkojen pituuksia,siihen liitten vastasin ja suoraan sanottuna minua ei taas kiinnosta pätkääkään se että kiinnostaako sinua vai ei.
Mitä tulee Aldebaraniin, siinä oli paljon erikoisia yksityiskohtia mutta suurinpana erikoisuutena 2 Liebherrin konttikraanaa joita varten piti olla laivassa jaksottain 2 sähkömiestä.
Ymmärrän hyvin kysymyksesi sen erikoisuudesta, sinulle laivat ovat kaikki samanlaisia, kaikissa kun on se keula ja sitten on se peräkin?tunnen kyllä hyvin koreansarjan laivat enkä todellakaan näe niissä mitään ihmeellistä,toi kraanajuttu mua skriinatti jo 1978 ku oli lampputaaveteille niin yli voimasta saada ne pysymään kunnossa.ja sinullehan kaikki on ihmeellistä sillä sinä et ollut kuin painolastia kauppalaivastolle ja on redarien,laivojen ja ennen kaikkea skönemannien etu ,että olet pois kuvioista!!!!!!!!!!!!!!
- Jurputtaja
111111111111111111 kirjoitti:
tunnen kyllä hyvin koreansarjan laivat enkä todellakaan näe niissä mitään ihmeellistä,toi kraanajuttu mua skriinatti jo 1978 ku oli lampputaaveteille niin yli voimasta saada ne pysymään kunnossa.ja sinullehan kaikki on ihmeellistä sillä sinä et ollut kuin painolastia kauppalaivastolle ja on redarien,laivojen ja ennen kaikkea skönemannien etu ,että olet pois kuvioista!!!!!!!!!!!!!!
Tunnet korealaiset hyvin ja silti kyselit niitten erikoisuuksia?
Ja et pidä erikoisuutena Liebherrin kiskokraanoja tuon tyypin laivassa?
Sillä lailla...
Heh, jos nyt jättäisin noita muita väittämiäsi kommentoimatta, sinähän et millään voi tietää niistä yhtikäs mitään... - 1111111111111
Jurputtaja kirjoitti:
Tunnet korealaiset hyvin ja silti kyselit niitten erikoisuuksia?
Ja et pidä erikoisuutena Liebherrin kiskokraanoja tuon tyypin laivassa?
Sillä lailla...
Heh, jos nyt jättäisin noita muita väittämiäsi kommentoimatta, sinähän et millään voi tietää niistä yhtikäs mitään...en yhtään ihmettele sitä että sinut luokiteltiin merellä hengenvaaralliseksi ja maissa mitään tekemättömäksi,et ymmärrä edes viestejä en kysynyt sinulta mitään tietoja botskista vaan totesin että ei niissä mitään ihmeellistä ollut,kaikki uusihan pelottaa umpitolloja niin silloin kuin nytkin.en viitsi todellakaan mainita sinun henlöllisyttä ,mutta sen verran kerron että olemme merenkulkijoiden keskuudessa erittäin tyytyväisiä että olet poistunut keskuudestamme ,säälin kyllä nykysiä työtovereitasi!
- Jurputtaja
1111111111111 kirjoitti:
en yhtään ihmettele sitä että sinut luokiteltiin merellä hengenvaaralliseksi ja maissa mitään tekemättömäksi,et ymmärrä edes viestejä en kysynyt sinulta mitään tietoja botskista vaan totesin että ei niissä mitään ihmeellistä ollut,kaikki uusihan pelottaa umpitolloja niin silloin kuin nytkin.en viitsi todellakaan mainita sinun henlöllisyttä ,mutta sen verran kerron että olemme merenkulkijoiden keskuudessa erittäin tyytyväisiä että olet poistunut keskuudestamme ,säälin kyllä nykysiä työtovereitasi!
Olet kirjallisen näyttösi antanut, samaten tietosi laivoista.
Ei vakuuta, valitan.
Jaa niin, tämä vielä:
"et ymmärrä edes viestejä en kysynyt sinulta mitään tietoja botskista vaan totesin että ei niissä mitään ihmeellistä ollut"
Ja sitten mitä aiemmin kirjoitit:
Kirjoittanut: 111111111111111 26.12.2006 klo 12.01
"...niinpä,mitä ihmeellistä oli aldebaranissa,ei mitään effoan provianttiöögatja nälkärenkaat..."
Sinulla ei taida nousta hissi ihan ylinpään kerrokseen? - palio onki
6x maapallon ympäri yhteen suuntaan poikkeamat alas ja ylös ja välillä toiseenki suuntaan=16 vuotta
- Palvaan
lossilla.
T: Lossikuski- toist puolt jokkee
Turku-Åbo
- Mestari
Vuonna-68 Romanian Constatsasta Afrikka kiertäen silloiseen Ceyloniin, matka-aika yhteen suuntaan yli 50vrk:ta. Välillä bunkrattiin Siciliassa ja Etelä Afrikassa.
Puolet lyhempi oli Bremenistä Panaman kautta Peruun Callaoon.- olla
lundqvistin laivoja?
- mestari
olla kirjoitti:
lundqvistin laivoja?
Oli mt. Sword
- niitä
mestari kirjoitti:
Oli mt. Sword
tuttuja oli, missä lienee nykyisin?
- hasse
Barry Dockísta (Wales) Singaporeen Afrikan ympari ja Sunda-salmen lapi. Vahan yli 40 paivaa ilman bunkrauksia tai muita pysahtymisia, paitsi toistuvien konestoppien takia viikon ajan noin joka toinen paiva just kun oltiin Etela Afrikan rannikolla.
Toinen pitka matka oli Kuwaitista Galvestoniin, 38 paivaa. Osa matkasta ajettiin vahennetylla nopeudella rahtaajan ohjeitten mukaan. Otettiin provianttia Kapkaupungin redilla ja bunkkerit Aruban ulkopuolella. - hasse
Mikas on herrojen (ja rouvien) pisin merimatka pakilla yhtajaksoisesti ajaen ??
Itsella Naantalista, Nesteelta Pansioon Essolle.
Laivassa oli kippari, joka halusi aina kokeilla jotain uutta !!!.
Ei kaynyt aika pitkaksi siina laivassa.- Nimetön
Porvoosta Primorskiin talvisin...
- Oikea chief
Gdansk-Bandar Mahshahr (Iran,Persianlahti)-joku öljysatama Thames-joen suulla, en muista nimeä (Grays??).
Bunkraus mennen tullen Port Elizabeth (E-Afrikka).32 vrk menomatka,lastaus vajaa vrk,maihin ei päästy,takaisin päin kuukauden verran. Afrikan ympäri mentiin koska Suez oli silloin suljettu. Englannissa jätettiin messityttö sairaalaan mielenterveydellisistä syistä.
Kyseisellä aluksella tuli oltua 14 kk 21 pv yhtä soittoa, tästä 2 vrk Suomen satamissa. Aluksen nimi oli m/t Wiiri ja varustamo Suomen Tankkilaiva oy eli Wihuri.
Että tällasta "ratikkaliikennettä".- Sähkömies (YT)
Hyvä nähdä että merenkulku verottaa muidenkin järkeä, on aina verottanut.
Missäköhän lehdessä se oli että yleisimmät syyt eläkkeelle on mielenterveysongelmat ja liikunta- ja tukielimet. Ensimmäinen perämiehillä, toinen konemestareilla. - Oikea chief
Sähkömies (YT) kirjoitti:
Hyvä nähdä että merenkulku verottaa muidenkin järkeä, on aina verottanut.
Missäköhän lehdessä se oli että yleisimmät syyt eläkkeelle on mielenterveysongelmat ja liikunta- ja tukielimet. Ensimmäinen perämiehillä, toinen konemestareilla....pehmeni siinä oma pääkin sen verran että yli kolmekymmentä vuotta kesti ennenkuin ymmärsin vaihtaa hommat mereltä maalle. Eläkkeeseen on vielä aikaa, ellei sitten tuki-, liikunta-, tai korvien väli-elimet petä sitä ennen.
- AB (gp)
Sähkömies (YT) kirjoitti:
Hyvä nähdä että merenkulku verottaa muidenkin järkeä, on aina verottanut.
Missäköhän lehdessä se oli että yleisimmät syyt eläkkeelle on mielenterveysongelmat ja liikunta- ja tukielimet. Ensimmäinen perämiehillä, toinen konemestareilla.Hölkkää hornanvittuun lauttapaavo... Mikäli Turku-Tukholma linjan melskeessä on jotain jäänyt oppimatta, niin ole hyvä ja jätä asia sikseen.
- ei osaa
mieltää pitkiksi merimatkoiksi, niitä, joissa mentiin jonnekin hiljaksiin odottelemaan "for orders", vaikka merelläoloahan sekin tietysti on.
- Hjallis Harkimo
Riittäisikö tuo yksinpurjehdus maapallon ympäri vai löytyykös vielä parempaa!!!?
- laivoissa
ja merenkulussa, jätetään ne pursiseuratouhut pois tältä palstalta.
- tällä saitilla
laivoissa kirjoitti:
ja merenkulussa, jätetään ne pursiseuratouhut pois tältä palstalta.
aina tiukasti tehdään! (Irstasta naisennaurua...) Teehän poika perässä. Suvaitssevaista joulua kaikille!
- Kapteenin serkku
Pisin merimatkani oli Kauppatorilta Suomenlinnaan, ja oli niin kauhea krapulakin..
- seilor
Kotka - Pusan,Etelä Korea
- pitkän matkan aluksille
Ymmärrän oikein hyvin, että ammattiliikenteen isot alukset eivät aina voi suhtautua kovin lämpimästi "tekstiiliraggareihin" (erään tutun merikapteenin termi), jotka amatöörimäisesti poukkoilevat väylillä. Valtamerillä, jossa meitä purjehtijoita liikkuu huomattavasti vähemmän, suhtautuminen on ollut yleensä hyvin reilua. Tuntui tosi mukavalta, kun Etelä-Atlantilla horistontista ilmaantunut alus otti yhteyttä VHF:llä "jus to say hello". Emme olleet nähneet mitään ihmiselämän merkkejä moneen vuorokauteen, sitten tämä rahtialus kysyy n. 5 nm päässä: "is there anything we can do for you?". Sain pyytämäni sääennetusteen. Toivoteltiin hyvää matkaa puolin ja toisin. Puhelu piristi. Olin vaimoni kanssa purjehtimassa Uudesta-Seelannista kotiin. Taisi väsyttääkin kun Kapkaupungista lähdettyämme keli oli ollut tuulinen ja kylmä. Olisin nyt lähettänyt joulukortin ko laivalle, mutta sen nimi ja kotipaikka jäivät selvittämättä. En tiedä edes kansallisuutta. Toivotan sen vuoksi hyviä joulunpyhien jatkoa ja onnellista Uutta Vuotta kaikille pitkän matkan aluksille yhteisesti!
- vakaasti,
että suurimmalla osalla täällä kirjottavista pisin merimatka on ollut Kauppatorilta Suomenlinnaan tai Hakaniemestä Korkeasaareen.
Tosin niitäkin täällä tuntuu olevan verrattain paljon jotka ovat jatkuvasti seilaamassa koskenkorvan ja krapulan väliä.- ja tosijuttuja
Tämä pitää paikkansa 100%:sesti.
- hianoo
ja tosijuttuja kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa 100%:sesti.
Tosi mahtavaa, että teidän käsityksenne merenkulkijoista (ja merenkulusta) on noinkin avara...
- heko1
Kun tuota kysyit, niin Lissabonista lahdelle, kolmeviikkoa ankkurissa ja poijjulastaus, lasti jugoslaviaan Riegaan.Suetsi tukossa, eli Kapin kautta. 93 päivää meressä. Lossaus 22 tuntia. Välimeren yli Libyaan, poijulastaus ja 45 vuorokautta Jokohamaan. Kaiva siitä sitten merimies romantiikkaa??Laiva oli Algotin Bonny ja vuosi -74. Onneks jo mekki maksaa liksan.
- kysyttiin
mukaan hinausreissulle välille Puola - Thaimaa, Bangkok, Afrikan ympäri. Nopeus n. 5 solmua, ei maihin missään. En luvannut lähteä:) Laskin että noin 90 päivää siihen menee?
- Tare
S/S Rangi paulin 1966 cuba Gardenas bulkaria Varna 1 kk 2 viikkoa merellä
- Håkan Långfinger
Onhan noita pitkia reissuja,Baton Rouge-Melbourne. Sirri Island -loop mexikon lahti .Sydney- Augusta. Taranto-Ulsan! Western port-Santos !
- Kusematta Teneriffal
Pisin matkani kusematta oli Helsingistä Teneriffalle.
Se tapahtui lentäen. - Bore VIII
Puuvilla lasti Brasilian Santoksesta - Japaniin Osakaan 1953
- oihonna
70-luvulla m.t. Bonny:lla Kharg-Island:ilta Philadelphiaan. 35 vuorokautta.
- Merikäärmeitä
v.-71 m/t Pegny. Ulos 15 toukokuuta Freeport Bahamas - Sisään 10 syyskuuta Rotterdam.
Koko heinäkuu ja osa elokuuta koukku pohjassa Persianlahdella. ja sitten letkunpää ylös merestä ja lasti päälle. Joku Lundqvistin vanhoista tankeista makasi näköetäisyydellä kuukauden. Niillä ei ollut mukavaa siinä helteessä, ei ollut ilmastointia.En millään muista sen tankin nimeä. Mutta jos joku lukijoista sen tietää, niin pankaa tieto tänne.
- Entinen pönttö
Pisin aika suhteessa matkaan oli Teesportista Imminghamiin, oikeasti matka on 8 tuntia luotsipaikalta luotsipaikalle. MT Peggyllä kesti vuonna 1990 10vrk. Oltiin redilla leka pohjassa 9vrk täysi lasti päällä.
Toinen vastaava matka oli kun mentiin Humblesta Fawley´hin. Matka kesti normaalista pari tuntia joen yli. Mutta saatin tuhrittua aikaa tähänkin 5 vrk. Laiva oli Channel Dragon.
Molemmat pöntöt oli Lunkun. - cccccccccc..
k
- ## Lämminmies
Läksimme Roderdamista, tietoisena siitä : tulee 8 kk reissu.
Moni kaveri yritti päästä Suomeen ( Olimme olleet jo matkalla
n 12 kk ) ei ollut tietoa lastia Suomeen.
Sitten kun reissu oli tehty tulimme samaan tokkaan , tarkalleen
8 kk kuluttua ( lähes tunnilleen )
Minun reissuni kesti 1v ja 8 kk
( Sain lemput ) maksettiin matka Suomeen.- ## Lämminmies
Sain lemput. # Cifi kysyi ollessamme " Intian Vatamerellä
matkalla Eurooppaan. " sinunko pitää mennä armeejaan
( hän oli Ahvenanmaalta ) sanoin niinhän minun pitäisi .
Niin minuntilalle tilattiin Suomesta mies tilalle.
Sitten kun mies tuli tilalleni , selvisi minunhan Pitäsi ei Pidä
Niinpä sain lemput , kun mies oli tullut tilalleni.
- rfctdv56dr65
Avaruuteen asti saatana.
- Ei Ra stia
Kokkolasta - Uuteenkaupunkiin, pallokiertäen, Suezin ja Panaman kautta, 4,5 kk.
Oliko muuta? - Auroran kipinä
Jätkäsaari, Aalesund, Salvador, Rio, Santos, Bonis
- funtsailin
Tuskinpa tuollaisia merimatkoja on ollut ja mitäpä järkeä niissä olisikaan. Eli ajaa pallo ympäri pysähtymättä.
Muutama vuosikymmen sitten laivalla oltiin ei kuukausia, vaan vuosia. Niihin vuosiin mahtui lyhyitä ja pitkiä matkoja, ei suinkaan esimerkiksi kolmen vuoden mittaista matkaa. Vaikuttaa, että asiat on käsitetty omalla tavalla.
Ei Ra stia. Kai teillä 4,5 kk aikana oli satamia eli matka katkesi. Oli monta matkaa.
Auroran kipinä. Tuohonkin satamalitaniaan mahtuu monta matkaa. - koviajätkiä
funtsailin kirjoitti:
Tuskinpa tuollaisia merimatkoja on ollut ja mitäpä järkeä niissä olisikaan. Eli ajaa pallo ympäri pysähtymättä.
Muutama vuosikymmen sitten laivalla oltiin ei kuukausia, vaan vuosia. Niihin vuosiin mahtui lyhyitä ja pitkiä matkoja, ei suinkaan esimerkiksi kolmen vuoden mittaista matkaa. Vaikuttaa, että asiat on käsitetty omalla tavalla.
Ei Ra stia. Kai teillä 4,5 kk aikana oli satamia eli matka katkesi. Oli monta matkaa.
Auroran kipinä. Tuohonkin satamalitaniaan mahtuu monta matkaa.Onpa viisasta porukkaa.Sama kun joku pullistelisi,kuka on ollut kauiten rundissa.
- Lueskelin
koviajätkiä kirjoitti:
Onpa viisasta porukkaa.Sama kun joku pullistelisi,kuka on ollut kauiten rundissa.
Lueskelin minäkin. Lienee tarkoitettu leppoisaksi rupatteluksi, vaikka aina joku pistää "leikiksi" ja toisten mollaamiseksi.
Koviajätkiä esitti oman näkemyksensä, mutta asia taisi jäädä kertomatta, älyllisesti. Hän ei vain pidä tällaisesta höpinästä, mutta lukee kuitenkin ja tuo kortensa kekoon. Omalla tasollaan.
Näin sitä aikaa kulutetaan. - Ei Ra stia
funtsailin kirjoitti:
Tuskinpa tuollaisia merimatkoja on ollut ja mitäpä järkeä niissä olisikaan. Eli ajaa pallo ympäri pysähtymättä.
Muutama vuosikymmen sitten laivalla oltiin ei kuukausia, vaan vuosia. Niihin vuosiin mahtui lyhyitä ja pitkiä matkoja, ei suinkaan esimerkiksi kolmen vuoden mittaista matkaa. Vaikuttaa, että asiat on käsitetty omalla tavalla.
Ei Ra stia. Kai teillä 4,5 kk aikana oli satamia eli matka katkesi. Oli monta matkaa.
Auroran kipinä. Tuohonkin satamalitaniaan mahtuu monta matkaa.Olihan niitä.... Turbiiniremontti yöllä, Bunkraus Port Said Yöllä 3h, ostettiin kalaa avomerellä filippiineillä kalastaja kajakista (kanootti), japanissa vuorokausia, Bunkraus Palm Beach, Panama ankkurissa, Baltimore rautaromua yöllä, Tampa potaskaa yöllä, ja sitten U:kiin. Osu kaksi Torstaita peräkkäisinä päivinä ja kokkiperkele laittoi Ärtsoppaa molempina !! Panamassa tuli Norski vastaan ja sieltä huudettiin Tuusulan juntin murteella "haistakaa ..... suomalaiset" , oli se elävä muisto kun meillä pihvit tirisi ahteritäkillä! Kaikki vastikkeet tuli.... Vectra maksoi silloin suomessa 110 000 markkaa.... velkaa ei jäänyt 4,5 kk:den reissulta..... Oliko muuta?
- Motorman
ALn reissut kesti 3 kuukautta ja se oli sopiva törni
- :-)
Ei pisin mutta viimeinen merimatka aktiiviseilorina oli Helsingborg - Helsingör lautalla joskus 90- luvun alussa kesälomittajana :D
- merikarhuperkele
Pisin oli Helsingistä Tukholmaan ja vieläpä myöhemmin takaisin Helsinkiin. Kyllä se oli seikkailu mennä Silja Serenadella ja Symphonylla. Ihan oli A-luokan hytti ja näkymä merelle.
- ## Lämminmies
Oliskohan merimatka sellainen. ( Kun laivaan oletaan lasti
silloin merimatka alkaa ja loppuu kun tuo lasti puretaan.)
Otimme lastin ( Pumpulia ) Santoksesta ( Brasilia )
Veimme lastin Japaniin Osakaan. - Kapteeni P.Ano
Pireuksesta(Parainen) Sauvoon. Sain hyvän naisen mukaan tästä kapakasta, imi meisseliäni koko pitkän merimatkan.
- unelmareissuja
Voi kun olis vielä tuo AL:n E-Amerikan linja niin lähtisin vaikka mesikalleksi näistä pitsakeisarin ns. kokin hommista
- Anonyymi
minulla newportista usan itärannikolta kapkaupunkiin,mis bunkrattiin redillä ja siältä rastanoraan,lasti päälle ja kapkaupunkin kautta filadelffiaan
- Anonyymi
Cafe Carusel > Pihlajasaari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822