Pisin matkanne merellä

Kapteeni Flint

Niin mikä on pisin matkanne merellä itselläni se oli Helsingistä Aussiin ei oo tämä rosvo pitempii matkoja tehnyt.

65

8941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjö

      Nauvoon.

    • maileja

      vai päiviä, vai mitä. Aussi = ilmeisesti Itävalta?
      ja olisi kiva tietää, mikä laiva,lasti, varustamo ja vuosi. En nimittäin ihan heti usko, että olet mennyt laivalla Helsingistä Australiaan, ilman, että alus on käyny välillä missään satamassa.

      • Alandia Force

        Singapore-Philadelphia; tosin orginaali lasti lastattiin Indonesiasta; loppulasti coasterilla perässä; loppulasti lastattiin Singaporen redillä: Final figures 152018 metric tons
        of cargo, vettä ja bunkkeria niin, että maattiin merkissä 17,15 m. Redillä purettiin 2 viikkoa lastia niin että saatiin 47 jalan syväys.
        Tämä 42 vrk merimatka Singapore-Philadephia; muut hässäkät päälle niin 61 vrk kaijasta kaijaan.


    • merellä

      Minulla on yksi hyvä tuttava. Hän on kertonut merimatkasta Gulf-South USA. Hyväntoivonniemen ympäri tietenkin, kun on 70-luvusta kysymys. Varustamo määräsi vauhdiksi 2 solmua. Öljylasti päällä tietenkin. 180 vrk:ta jaksoivat matkaan kuluttaa. Anteeksi nyt, kun puhun toisen puolesta, mutta merimatka on tämäkin. Avomerihinauskeikat ovat taatusti sellaisia, missä aikaa menee. Matkan puolesta 15000 mailia alkaa varmasti olla maksimi. Ellei sitten satu U.S. Navyn kavereita tälle palstalle.

    • Jurputtaja

      Pisin matka?
      No,tämä oli laivalla pisin jos lasketaan kotoa kotiin.

      M/s Aldebaran:
      Vancouver-Eureka-Kobe-Taipei-Singapore-Surabaya-Hongkong-Kobe-Balboa-New York-Savannah-Morehead city-Brunswick-La Rochelle-Göteborg

      Ajallisesti Helsinki-Vantaan asemalta ja asemalle, tuntia vaille 4 kk.

      • kokki yt

        70 luvun alkupuolella Degerö laivalla ,välimeren ranskasta australiaan yksi punkraus durban 40 vrk ja viikon päivät redillä ,kyllä maa maittoi.No tulihan sitä pönttöjen kans oltua joskus pitempiäkin aikoja yhtä soittoo merellä mut siihen kuului monen viikon paikoillaan killumiset oorderin venttaamiset ,mut se on asia erikseen .


      • listoja

        voisi naputella tänne kuka tahansa. Ja vanhan merimieslain aikana seilanneilla kyse on vuosista eikä kuukausista.


      • Jurputtaja
        listoja kirjoitti:

        voisi naputella tänne kuka tahansa. Ja vanhan merimieslain aikana seilanneilla kyse on vuosista eikä kuukausista.

        voisikin, eihän tuommoisia matkoja kukaan tee...en minä eikä kukaan takavuosien merenkulkijoista, fantasiaa kaikki koska joku muu ei siellä ollut tai näistä tiedä, eikös niin?

        Toisaalta, joku asioista innostunut ja tietävä voisi muistella miksi M/S Aldebaran oli erikoinen EFFOA:n laiva,mitä erikoista oli laivassa ja kysellä siltä pohjalta...


      • 111111111111111
        Jurputtaja kirjoitti:

        voisikin, eihän tuommoisia matkoja kukaan tee...en minä eikä kukaan takavuosien merenkulkijoista, fantasiaa kaikki koska joku muu ei siellä ollut tai näistä tiedä, eikös niin?

        Toisaalta, joku asioista innostunut ja tietävä voisi muistella miksi M/S Aldebaran oli erikoinen EFFOA:n laiva,mitä erikoista oli laivassa ja kysellä siltä pohjalta...

        niinpä,mitä ihmeellistä oli aldebaranissa,ei mitään effoan provianttiöögatja nälkärenkaat.
        jos nyt aldebaranissa on yhen reissun heittänyt ni mitä ihmeellistä siinä on??????


      • Jurputtaja
        111111111111111 kirjoitti:

        niinpä,mitä ihmeellistä oli aldebaranissa,ei mitään effoan provianttiöögatja nälkärenkaat.
        jos nyt aldebaranissa on yhen reissun heittänyt ni mitä ihmeellistä siinä on??????

        Alkuperäinen viesti koski matkojen pituuksia,siihen liitten vastasin ja suoraan sanottuna minua ei taas kiinnosta pätkääkään se että kiinnostaako sinua vai ei.

        Mitä tulee Aldebaraniin, siinä oli paljon erikoisia yksityiskohtia mutta suurinpana erikoisuutena 2 Liebherrin konttikraanaa joita varten piti olla laivassa jaksottain 2 sähkömiestä.
        Ymmärrän hyvin kysymyksesi sen erikoisuudesta, sinulle laivat ovat kaikki samanlaisia, kaikissa kun on se keula ja sitten on se peräkin?


      • 111111111111111111
        Jurputtaja kirjoitti:

        Alkuperäinen viesti koski matkojen pituuksia,siihen liitten vastasin ja suoraan sanottuna minua ei taas kiinnosta pätkääkään se että kiinnostaako sinua vai ei.

        Mitä tulee Aldebaraniin, siinä oli paljon erikoisia yksityiskohtia mutta suurinpana erikoisuutena 2 Liebherrin konttikraanaa joita varten piti olla laivassa jaksottain 2 sähkömiestä.
        Ymmärrän hyvin kysymyksesi sen erikoisuudesta, sinulle laivat ovat kaikki samanlaisia, kaikissa kun on se keula ja sitten on se peräkin?

        tunnen kyllä hyvin koreansarjan laivat enkä todellakaan näe niissä mitään ihmeellistä,toi kraanajuttu mua skriinatti jo 1978 ku oli lampputaaveteille niin yli voimasta saada ne pysymään kunnossa.ja sinullehan kaikki on ihmeellistä sillä sinä et ollut kuin painolastia kauppalaivastolle ja on redarien,laivojen ja ennen kaikkea skönemannien etu ,että olet pois kuvioista!!!!!!!!!!!!!!


      • Jurputtaja
        111111111111111111 kirjoitti:

        tunnen kyllä hyvin koreansarjan laivat enkä todellakaan näe niissä mitään ihmeellistä,toi kraanajuttu mua skriinatti jo 1978 ku oli lampputaaveteille niin yli voimasta saada ne pysymään kunnossa.ja sinullehan kaikki on ihmeellistä sillä sinä et ollut kuin painolastia kauppalaivastolle ja on redarien,laivojen ja ennen kaikkea skönemannien etu ,että olet pois kuvioista!!!!!!!!!!!!!!

        Tunnet korealaiset hyvin ja silti kyselit niitten erikoisuuksia?
        Ja et pidä erikoisuutena Liebherrin kiskokraanoja tuon tyypin laivassa?
        Sillä lailla...

        Heh, jos nyt jättäisin noita muita väittämiäsi kommentoimatta, sinähän et millään voi tietää niistä yhtikäs mitään...


      • 1111111111111
        Jurputtaja kirjoitti:

        Tunnet korealaiset hyvin ja silti kyselit niitten erikoisuuksia?
        Ja et pidä erikoisuutena Liebherrin kiskokraanoja tuon tyypin laivassa?
        Sillä lailla...

        Heh, jos nyt jättäisin noita muita väittämiäsi kommentoimatta, sinähän et millään voi tietää niistä yhtikäs mitään...

        en yhtään ihmettele sitä että sinut luokiteltiin merellä hengenvaaralliseksi ja maissa mitään tekemättömäksi,et ymmärrä edes viestejä en kysynyt sinulta mitään tietoja botskista vaan totesin että ei niissä mitään ihmeellistä ollut,kaikki uusihan pelottaa umpitolloja niin silloin kuin nytkin.en viitsi todellakaan mainita sinun henlöllisyttä ,mutta sen verran kerron että olemme merenkulkijoiden keskuudessa erittäin tyytyväisiä että olet poistunut keskuudestamme ,säälin kyllä nykysiä työtovereitasi!


      • Jurputtaja
        1111111111111 kirjoitti:

        en yhtään ihmettele sitä että sinut luokiteltiin merellä hengenvaaralliseksi ja maissa mitään tekemättömäksi,et ymmärrä edes viestejä en kysynyt sinulta mitään tietoja botskista vaan totesin että ei niissä mitään ihmeellistä ollut,kaikki uusihan pelottaa umpitolloja niin silloin kuin nytkin.en viitsi todellakaan mainita sinun henlöllisyttä ,mutta sen verran kerron että olemme merenkulkijoiden keskuudessa erittäin tyytyväisiä että olet poistunut keskuudestamme ,säälin kyllä nykysiä työtovereitasi!

        Olet kirjallisen näyttösi antanut, samaten tietosi laivoista.
        Ei vakuuta, valitan.

        Jaa niin, tämä vielä:

        "et ymmärrä edes viestejä en kysynyt sinulta mitään tietoja botskista vaan totesin että ei niissä mitään ihmeellistä ollut"

        Ja sitten mitä aiemmin kirjoitit:

        Kirjoittanut: 111111111111111 26.12.2006 klo 12.01

        "...niinpä,mitä ihmeellistä oli aldebaranissa,ei mitään effoan provianttiöögatja nälkärenkaat..."

        Sinulla ei taida nousta hissi ihan ylinpään kerrokseen?


      • palio onki

        6x maapallon ympäri yhteen suuntaan poikkeamat alas ja ylös ja välillä toiseenki suuntaan=16 vuotta


    • Palvaan

      lossilla.
      T: Lossikuski

      • toist puolt jokkee

        Turku-Åbo


    • Mestari

      Vuonna-68 Romanian Constatsasta Afrikka kiertäen silloiseen Ceyloniin, matka-aika yhteen suuntaan yli 50vrk:ta. Välillä bunkrattiin Siciliassa ja Etelä Afrikassa.
      Puolet lyhempi oli Bremenistä Panaman kautta Peruun Callaoon.

      • olla

        lundqvistin laivoja?


      • mestari
        olla kirjoitti:

        lundqvistin laivoja?

        Oli mt. Sword


      • niitä
        mestari kirjoitti:

        Oli mt. Sword

        tuttuja oli, missä lienee nykyisin?


    • hasse

      Barry Dockísta (Wales) Singaporeen Afrikan ympari ja Sunda-salmen lapi. Vahan yli 40 paivaa ilman bunkrauksia tai muita pysahtymisia, paitsi toistuvien konestoppien takia viikon ajan noin joka toinen paiva just kun oltiin Etela Afrikan rannikolla.

      Toinen pitka matka oli Kuwaitista Galvestoniin, 38 paivaa. Osa matkasta ajettiin vahennetylla nopeudella rahtaajan ohjeitten mukaan. Otettiin provianttia Kapkaupungin redilla ja bunkkerit Aruban ulkopuolella.

    • hasse

      Mikas on herrojen (ja rouvien) pisin merimatka pakilla yhtajaksoisesti ajaen ??

      Itsella Naantalista, Nesteelta Pansioon Essolle.
      Laivassa oli kippari, joka halusi aina kokeilla jotain uutta !!!.

      Ei kaynyt aika pitkaksi siina laivassa.

      • Nimetön

        Porvoosta Primorskiin talvisin...


    • Oikea chief

      Gdansk-Bandar Mahshahr (Iran,Persianlahti)-joku öljysatama Thames-joen suulla, en muista nimeä (Grays??).
      Bunkraus mennen tullen Port Elizabeth (E-Afrikka).32 vrk menomatka,lastaus vajaa vrk,maihin ei päästy,takaisin päin kuukauden verran. Afrikan ympäri mentiin koska Suez oli silloin suljettu. Englannissa jätettiin messityttö sairaalaan mielenterveydellisistä syistä.
      Kyseisellä aluksella tuli oltua 14 kk 21 pv yhtä soittoa, tästä 2 vrk Suomen satamissa. Aluksen nimi oli m/t Wiiri ja varustamo Suomen Tankkilaiva oy eli Wihuri.

      Että tällasta "ratikkaliikennettä".

      • Sähkömies (YT)

        Hyvä nähdä että merenkulku verottaa muidenkin järkeä, on aina verottanut.
        Missäköhän lehdessä se oli että yleisimmät syyt eläkkeelle on mielenterveysongelmat ja liikunta- ja tukielimet. Ensimmäinen perämiehillä, toinen konemestareilla.


      • Oikea chief
        Sähkömies (YT) kirjoitti:

        Hyvä nähdä että merenkulku verottaa muidenkin järkeä, on aina verottanut.
        Missäköhän lehdessä se oli että yleisimmät syyt eläkkeelle on mielenterveysongelmat ja liikunta- ja tukielimet. Ensimmäinen perämiehillä, toinen konemestareilla.

        ...pehmeni siinä oma pääkin sen verran että yli kolmekymmentä vuotta kesti ennenkuin ymmärsin vaihtaa hommat mereltä maalle. Eläkkeeseen on vielä aikaa, ellei sitten tuki-, liikunta-, tai korvien väli-elimet petä sitä ennen.


      • AB (gp)
        Sähkömies (YT) kirjoitti:

        Hyvä nähdä että merenkulku verottaa muidenkin järkeä, on aina verottanut.
        Missäköhän lehdessä se oli että yleisimmät syyt eläkkeelle on mielenterveysongelmat ja liikunta- ja tukielimet. Ensimmäinen perämiehillä, toinen konemestareilla.

        Hölkkää hornanvittuun lauttapaavo... Mikäli Turku-Tukholma linjan melskeessä on jotain jäänyt oppimatta, niin ole hyvä ja jätä asia sikseen.


    • ei osaa

      mieltää pitkiksi merimatkoiksi, niitä, joissa mentiin jonnekin hiljaksiin odottelemaan "for orders", vaikka merelläoloahan sekin tietysti on.

    • Hjallis Harkimo

      Riittäisikö tuo yksinpurjehdus maapallon ympäri vai löytyykös vielä parempaa!!!?

      • laivoissa

        ja merenkulussa, jätetään ne pursiseuratouhut pois tältä palstalta.


      • tällä saitilla
        laivoissa kirjoitti:

        ja merenkulussa, jätetään ne pursiseuratouhut pois tältä palstalta.

        aina tiukasti tehdään! (Irstasta naisennaurua...) Teehän poika perässä. Suvaitssevaista joulua kaikille!


    • Kapteenin serkku

      Pisin merimatkani oli Kauppatorilta Suomenlinnaan, ja oli niin kauhea krapulakin..

    • seilor

      Kotka - Pusan,Etelä Korea

    • pitkän matkan aluksille

      Ymmärrän oikein hyvin, että ammattiliikenteen isot alukset eivät aina voi suhtautua kovin lämpimästi "tekstiiliraggareihin" (erään tutun merikapteenin termi), jotka amatöörimäisesti poukkoilevat väylillä. Valtamerillä, jossa meitä purjehtijoita liikkuu huomattavasti vähemmän, suhtautuminen on ollut yleensä hyvin reilua. Tuntui tosi mukavalta, kun Etelä-Atlantilla horistontista ilmaantunut alus otti yhteyttä VHF:llä "jus to say hello". Emme olleet nähneet mitään ihmiselämän merkkejä moneen vuorokauteen, sitten tämä rahtialus kysyy n. 5 nm päässä: "is there anything we can do for you?". Sain pyytämäni sääennetusteen. Toivoteltiin hyvää matkaa puolin ja toisin. Puhelu piristi. Olin vaimoni kanssa purjehtimassa Uudesta-Seelannista kotiin. Taisi väsyttääkin kun Kapkaupungista lähdettyämme keli oli ollut tuulinen ja kylmä. Olisin nyt lähettänyt joulukortin ko laivalle, mutta sen nimi ja kotipaikka jäivät selvittämättä. En tiedä edes kansallisuutta. Toivotan sen vuoksi hyviä joulunpyhien jatkoa ja onnellista Uutta Vuotta kaikille pitkän matkan aluksille yhteisesti!

    • vakaasti,

      että suurimmalla osalla täällä kirjottavista pisin merimatka on ollut Kauppatorilta Suomenlinnaan tai Hakaniemestä Korkeasaareen.
      Tosin niitäkin täällä tuntuu olevan verrattain paljon jotka ovat jatkuvasti seilaamassa koskenkorvan ja krapulan väliä.

      • ja tosijuttuja

        Tämä pitää paikkansa 100%:sesti.


      • hianoo
        ja tosijuttuja kirjoitti:

        Tämä pitää paikkansa 100%:sesti.

        Tosi mahtavaa, että teidän käsityksenne merenkulkijoista (ja merenkulusta) on noinkin avara...


    • heko1

      Kun tuota kysyit, niin Lissabonista lahdelle, kolmeviikkoa ankkurissa ja poijjulastaus, lasti jugoslaviaan Riegaan.Suetsi tukossa, eli Kapin kautta. 93 päivää meressä. Lossaus 22 tuntia. Välimeren yli Libyaan, poijulastaus ja 45 vuorokautta Jokohamaan. Kaiva siitä sitten merimies romantiikkaa??Laiva oli Algotin Bonny ja vuosi -74. Onneks jo mekki maksaa liksan.

      • kysyttiin

        mukaan hinausreissulle välille Puola - Thaimaa, Bangkok, Afrikan ympäri. Nopeus n. 5 solmua, ei maihin missään. En luvannut lähteä:) Laskin että noin 90 päivää siihen menee?


    • Tare

      S/S Rangi paulin 1966 cuba Gardenas bulkaria Varna 1 kk 2 viikkoa merellä

    • Håkan Långfinger

      Onhan noita pitkia reissuja,Baton Rouge-Melbourne. Sirri Island -loop mexikon lahti .Sydney- Augusta. Taranto-Ulsan! Western port-Santos !

    • Kusematta Teneriffal

      Pisin matkani kusematta oli Helsingistä Teneriffalle.








      Se tapahtui lentäen.

    • Bore VIII

      Puuvilla lasti Brasilian Santoksesta - Japaniin Osakaan 1953

    • oihonna

      70-luvulla m.t. Bonny:lla Kharg-Island:ilta Philadelphiaan. 35 vuorokautta.

      • Merikäärmeitä

        v.-71 m/t Pegny. Ulos 15 toukokuuta Freeport Bahamas - Sisään 10 syyskuuta Rotterdam.
        Koko heinäkuu ja osa elokuuta koukku pohjassa Persianlahdella. ja sitten letkunpää ylös merestä ja lasti päälle. Joku Lundqvistin vanhoista tankeista makasi näköetäisyydellä kuukauden. Niillä ei ollut mukavaa siinä helteessä, ei ollut ilmastointia.En millään muista sen tankin nimeä. Mutta jos joku lukijoista sen tietää, niin pankaa tieto tänne.


    • Entinen pönttö

      Pisin aika suhteessa matkaan oli Teesportista Imminghamiin, oikeasti matka on 8 tuntia luotsipaikalta luotsipaikalle. MT Peggyllä kesti vuonna 1990 10vrk. Oltiin redilla leka pohjassa 9vrk täysi lasti päällä.

      Toinen vastaava matka oli kun mentiin Humblesta Fawley´hin. Matka kesti normaalista pari tuntia joen yli. Mutta saatin tuhrittua aikaa tähänkin 5 vrk. Laiva oli Channel Dragon.

      Molemmat pöntöt oli Lunkun.

    • cccccccccc..

      k

    • ## Lämminmies

      Läksimme Roderdamista, tietoisena siitä : tulee 8 kk reissu.
      Moni kaveri yritti päästä Suomeen ( Olimme olleet jo matkalla
      n 12 kk ) ei ollut tietoa lastia Suomeen.
      Sitten kun reissu oli tehty tulimme samaan tokkaan , tarkalleen
      8 kk kuluttua ( lähes tunnilleen )
      Minun reissuni kesti 1v ja 8 kk
      ( Sain lemput ) maksettiin matka Suomeen.

      • ## Lämminmies

        Sain lemput. # Cifi kysyi ollessamme " Intian Vatamerellä
        matkalla Eurooppaan. " sinunko pitää mennä armeejaan
        ( hän oli Ahvenanmaalta ) sanoin niinhän minun pitäisi .
        Niin minuntilalle tilattiin Suomesta mies tilalle.
        Sitten kun mies tuli tilalleni , selvisi minunhan Pitäsi ei Pidä
        Niinpä sain lemput , kun mies oli tullut tilalleni.


    • rfctdv56dr65

      Avaruuteen asti saatana.

    • Ei Ra stia

      Kokkolasta - Uuteenkaupunkiin, pallokiertäen, Suezin ja Panaman kautta, 4,5 kk.
      Oliko muuta?

    • Auroran kipinä

      Jätkäsaari, Aalesund, Salvador, Rio, Santos, Bonis

      • funtsailin

        Tuskinpa tuollaisia merimatkoja on ollut ja mitäpä järkeä niissä olisikaan. Eli ajaa pallo ympäri pysähtymättä.

        Muutama vuosikymmen sitten laivalla oltiin ei kuukausia, vaan vuosia. Niihin vuosiin mahtui lyhyitä ja pitkiä matkoja, ei suinkaan esimerkiksi kolmen vuoden mittaista matkaa. Vaikuttaa, että asiat on käsitetty omalla tavalla.

        Ei Ra stia. Kai teillä 4,5 kk aikana oli satamia eli matka katkesi. Oli monta matkaa.

        Auroran kipinä. Tuohonkin satamalitaniaan mahtuu monta matkaa.


      • koviajätkiä
        funtsailin kirjoitti:

        Tuskinpa tuollaisia merimatkoja on ollut ja mitäpä järkeä niissä olisikaan. Eli ajaa pallo ympäri pysähtymättä.

        Muutama vuosikymmen sitten laivalla oltiin ei kuukausia, vaan vuosia. Niihin vuosiin mahtui lyhyitä ja pitkiä matkoja, ei suinkaan esimerkiksi kolmen vuoden mittaista matkaa. Vaikuttaa, että asiat on käsitetty omalla tavalla.

        Ei Ra stia. Kai teillä 4,5 kk aikana oli satamia eli matka katkesi. Oli monta matkaa.

        Auroran kipinä. Tuohonkin satamalitaniaan mahtuu monta matkaa.

        Onpa viisasta porukkaa.Sama kun joku pullistelisi,kuka on ollut kauiten rundissa.


      • Lueskelin
        koviajätkiä kirjoitti:

        Onpa viisasta porukkaa.Sama kun joku pullistelisi,kuka on ollut kauiten rundissa.

        Lueskelin minäkin. Lienee tarkoitettu leppoisaksi rupatteluksi, vaikka aina joku pistää "leikiksi" ja toisten mollaamiseksi.

        Koviajätkiä esitti oman näkemyksensä, mutta asia taisi jäädä kertomatta, älyllisesti. Hän ei vain pidä tällaisesta höpinästä, mutta lukee kuitenkin ja tuo kortensa kekoon. Omalla tasollaan.

        Näin sitä aikaa kulutetaan.


      • Ei Ra stia
        funtsailin kirjoitti:

        Tuskinpa tuollaisia merimatkoja on ollut ja mitäpä järkeä niissä olisikaan. Eli ajaa pallo ympäri pysähtymättä.

        Muutama vuosikymmen sitten laivalla oltiin ei kuukausia, vaan vuosia. Niihin vuosiin mahtui lyhyitä ja pitkiä matkoja, ei suinkaan esimerkiksi kolmen vuoden mittaista matkaa. Vaikuttaa, että asiat on käsitetty omalla tavalla.

        Ei Ra stia. Kai teillä 4,5 kk aikana oli satamia eli matka katkesi. Oli monta matkaa.

        Auroran kipinä. Tuohonkin satamalitaniaan mahtuu monta matkaa.

        Olihan niitä.... Turbiiniremontti yöllä, Bunkraus Port Said Yöllä 3h, ostettiin kalaa avomerellä filippiineillä kalastaja kajakista (kanootti), japanissa vuorokausia, Bunkraus Palm Beach, Panama ankkurissa, Baltimore rautaromua yöllä, Tampa potaskaa yöllä, ja sitten U:kiin. Osu kaksi Torstaita peräkkäisinä päivinä ja kokkiperkele laittoi Ärtsoppaa molempina !! Panamassa tuli Norski vastaan ja sieltä huudettiin Tuusulan juntin murteella "haistakaa ..... suomalaiset" , oli se elävä muisto kun meillä pihvit tirisi ahteritäkillä! Kaikki vastikkeet tuli.... Vectra maksoi silloin suomessa 110 000 markkaa.... velkaa ei jäänyt 4,5 kk:den reissulta..... Oliko muuta?


    • Motorman

      ALn reissut kesti 3 kuukautta ja se oli sopiva törni

    • :-)

      Ei pisin mutta viimeinen merimatka aktiiviseilorina oli Helsingborg - Helsingör lautalla joskus 90- luvun alussa kesälomittajana :D

    • merikarhuperkele

      Pisin oli Helsingistä Tukholmaan ja vieläpä myöhemmin takaisin Helsinkiin. Kyllä se oli seikkailu mennä Silja Serenadella ja Symphonylla. Ihan oli A-luokan hytti ja näkymä merelle.

    • ## Lämminmies

      Oliskohan merimatka sellainen. ( Kun laivaan oletaan lasti
      silloin merimatka alkaa ja loppuu kun tuo lasti puretaan.)
      Otimme lastin ( Pumpulia ) Santoksesta ( Brasilia )
      Veimme lastin Japaniin Osakaan.

    • Kapteeni P.Ano

      Pireuksesta(Parainen) Sauvoon. Sain hyvän naisen mukaan tästä kapakasta, imi meisseliäni koko pitkän merimatkan.

    • unelmareissuja

      Voi kun olis vielä tuo AL:n E-Amerikan linja niin lähtisin vaikka mesikalleksi näistä pitsakeisarin ns. kokin hommista

    • Anonyymi

      minulla newportista usan itärannikolta kapkaupunkiin,mis bunkrattiin redillä ja siältä rastanoraan,lasti päälle ja kapkaupunkin kautta filadelffiaan

    • Anonyymi

      Cafe Carusel > Pihlajasaari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe