Kamerat/muu elektroniikka Japanista?

mietteliäs.

Eli kun tuonne Japaniin olisi lähtö ensi vuonna, niin olen ajatellut tuoda sieltä esim. kameran/ipodin tms. Suomeen, niin toimivatko ko. laitteet täällä koto Suomessa?
mitään muuta?

Kellään kokemuksia?

3

1419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukina

Japanissa virta on eri (110 v, meillä 220-230v) samoin virtapistokkeet.

Kameroissa on Japanin ja kansainväliset versiot.

Elikä kun ostaa kannattaa varmistaa tuo sopivuus tänne pohjolan perukoille, sopivia toki löytyy.

Kamerat ainakin on jonkin verran halvempia, kansainvälinen malli on yleensä hieman kallliimpi kuin japanilainen versio.

Tarjouksia kannattaa kytätä, niissä voi olla todella hyvät prosentit. Jos ei katso ihan viimeistä mallia, niin tarjoukset voi olla hyviäkin. Isommat kaupat ovat turvallisempia kuin pienet putiikit, mutta kalliimpia.

Singapore ja Hong Kong ovat elektroniikan kannalta Japania halvempia, Japani taas niitä turvallisempi paikka ostaa.

Ja kun tullaan takaisin EU:n puolelta, on muistettava, että tullitkin on voimassa.

nm. Sony alfa 100:n onnellinen omistaja!

• mietteliäs.

Jhuu tiedän, että on eri sähkövirta, unohtu mainita. Ja eihän tuosta tullista ole mitään hätää, jos vaan sanoo, ettei ole tullattavaa :))

Kunhan eivät tee pistotarkistuksia.

• JR1

Mie olen ostanut Japanista digikameran,tulostimen,järkkärin,pirusti kuulokkeita ja nyt viimeisimpänä iPodin enkä ole katunut hetkeäkään...kaikki ovat tulleet mukanani Suomeen.Ei tulli välitä juurikaan mitä sinä olet tuliaisiksi ostanut...kunhan ei mitään laitonta.Esim. Big camera myy samoja laitteita sekä kotimaahan ja että turisteille jotenka jännitteet/plugit ei ole mikään ongelma. Vinkkinä voin sanoa että kannattaa ottaa itselleen ennen kauppoja pointto caado elikkä ns. etukortti jolla saa pisteitä...meinaan jotta kameran pisteillä ostaa jo melkosen kasan tavaraa (ilmaiseksi), koska pisteet tulevat voimaan heti! Niin..ja tax freenä voi ostaa myös...tosin se ei paljoo tee n.5% vaan...
      Hih...asettakaapa esim. Tokiossa esittely kameroiden kieleksi suomi ja jääkää katsomaan seuraavien ostajien ilmettä...hihi...(olen ilkee)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7525
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3665
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2436
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40