taas valaisimesta

onkelma...

ostin kettinkiä jonka varaan asensin valaisimen kun meni hermo siihen et sen sai aina siirtää johonki kun vaihdoin vettä. mutta... onko se nyt sit paha kun killuu n. 5cm akvan yläpuolella? mikä se olis se ihanne.. ihan kiinni kannessa vai 10cm korkeudessa? mulla on vain 1 putki, akvaliikkeestä ostettu valo.

sit toinen kyssä. eli kun ostin vallisnerian eilen niin se on saviruukussa ja sit juuret lasivillassa. pitääkö se lasivilla repiä kokonaan juuriston ympäriltä veke?? kaipaakohan se juuriravinnetablettia vai vetääkö vedestä mitä tahtoo?? olen pihihkösti laittanut nestemäistä kasviravinnetta ettei levä innostuisi.

8

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      Mulla itsellä on toinen n 35cm akvan yläpuolella..Toinenkin oli mutta tarvii tehdä uus valaisin teline jonka voi nostaa pois ..

      Helpompi silloin kun putsaa allasta,jos on hieman korkeemmalla..
      Mutta mutta täytyy sanoo että en kyllä ihan varmaks tiedä onko sillä mitään merkitystä kuinka korkeella ne valot on .
      Tietty täytyy olla tehokas putki/putket ja hyvät HEIJASTIMET että valo sitten riittää altaaseen....

      Mitä siinä sun putkessa lukeee??

      Jep,lasivilla pois vaan ja hieman leikata juuren päitä auki ja eiku istuttamaan....ja sitten ravinnetabuja juurelle....

      Aikas monella on sellanen valaisin kansi hässäkkä missä on saranat sen voi nostaa huolto/siivous töiden ajaksi ylös...

      kertokoon joku viisaampi lisää jos tää ei auttanut yhtään ;OD

      • japadapaduu

        sehän olis hienoa jos niinkin korkealla kestää olla. odottelen silti jos joku antaa eriävän lausunnon... mulla on helposti noi ketjut kyl liikuteltavissa.. yök ja eikun lasivilloja nyppimään... soft white lukee putkes. mitähän pitäis?


      • RRR
        japadapaduu kirjoitti:

        sehän olis hienoa jos niinkin korkealla kestää olla. odottelen silti jos joku antaa eriävän lausunnon... mulla on helposti noi ketjut kyl liikuteltavissa.. yök ja eikun lasivilloja nyppimään... soft white lukee putkes. mitähän pitäis?

        Muita merkintöjä? Numeroita Wattimäärä

        Juu siis toi oli mun mielipide tosta korkeudesta ja omat kokemukset..hyvin on toiminu 2-putkinen valaisin kyseessä..
        Toisessa akvassa on 4-putkee mihin nyt alan tekeen uutta telinettä...

        Se riippuu hieman sun kasveista ja omasta silmästä....

        Eli minkälainen valo ittees miellyttää..valinnanvaraa on aikas paljo putkissa!!!!


      • tsuippaduippa
        RRR kirjoitti:

        Muita merkintöjä? Numeroita Wattimäärä

        Juu siis toi oli mun mielipide tosta korkeudesta ja omat kokemukset..hyvin on toiminu 2-putkinen valaisin kyseessä..
        Toisessa akvassa on 4-putkee mihin nyt alan tekeen uutta telinettä...

        Se riippuu hieman sun kasveista ja omasta silmästä....

        Eli minkälainen valo ittees miellyttää..valinnanvaraa on aikas paljo putkissa!!!!

        sylvania f 30 w. ei kai siin muuta lue. kasvit voivat ainakin loistavasti


    • onkelma...

      olenko mä nyt sit saanu akvakaupasta ihan tavis loisteputken??? luin noita vanhempia juttuja tuolta. minkälaisen siis ostan kun toi mossahtaa?? mikä estäis leväkasvua ja sillee.. mitä maksaa hyvä loisteputki???

      • RRR

        ei se mikään "tavis"putki ole...
        Minkäkokonen sun allas muuten oli???

        Voisit tietty hommata sellasen valaisimen missä on parikin putkee..

        Levänkasvuun vaikuttaa niin moni muukin asia kun pelkkä valo....

        Putkien hinnassa on aikas haarukka sanotaan ny vaikka 20€->......


      • tsuippaduippa
        RRR kirjoitti:

        ei se mikään "tavis"putki ole...
        Minkäkokonen sun allas muuten oli???

        Voisit tietty hommata sellasen valaisimen missä on parikin putkee..

        Levänkasvuun vaikuttaa niin moni muukin asia kun pelkkä valo....

        Putkien hinnassa on aikas haarukka sanotaan ny vaikka 20€->......

        täytyy harkita sitä toista valaisinta.. tuntuu et tää harrastus imee kaikki rahat! huh. aina 100e kun käy alan kaupassa.. tarpeellista ja sitä pakkosaada-tavaraa on niin paljon!


      • RRR
        tsuippaduippa kirjoitti:

        täytyy harkita sitä toista valaisinta.. tuntuu et tää harrastus imee kaikki rahat! huh. aina 100e kun käy alan kaupassa.. tarpeellista ja sitä pakkosaada-tavaraa on niin paljon!

        mulla on 160litrases 2-putkinen ja tos isommassa 4-putkee...

        Juu kyllä rahaa palaa mutta HARRASTUKSET MAKSAA!!!!;OD

        HYVÄÄ JOULUA!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2352
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1980
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      176
      1782
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe