Oi joulun lapsi

pieni,

1) Oi joulun lapsi pieni, sä kirkkain tähtönen,
valollas johda tieni seimelle Jeesuksen.

2) Sen mikä tällä maassa sydäntä ahdistaa,
majassa autuaassa, armosta anteeks saan.

3) Katseensa hyvyydessä jää saahan sulaa pois,
niin että sydämessä oikea joulu ois.

4) Ja sydämeni seimeen, asuntoon halvimpaan,
armosta lapsen kalliin, vain saisin seimeen asumaan.

5). Oi joulun täthi pieni, lahjoista, ihanin,
johdata mainen tieni, sun luokses kotihin.

Siionin laulu:

4

3183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JanHus

Päällä synnin maan
      rauhaa kaivataan
      karkottamaan vihaa sydämistä
      ...
      oi jos Sana Jouluyön
      saisi tehdä rauhan työn.

• sinulle myös :)

"Siunattua Joulua sinulle!
        JanHus 23.12.2006 klo 13.02"

• En tajunnut silloin siinä ketjussa, mitä tarkoitit sillä, kun sanoit, että muut eivät pyydä anteeksi kuin Sinä.

Olisihan minun pitänyt muistaa miten vl tämän asian tekee! Kun ottaa ns. omansa pois ja itse pyytää heikkoja sanojaan anteeksi, niin toinen tekee myös samoin, kuten vl:llä on tapana.

Siksi koet kai, ettei minulla ole synnintuntoa, kun en hoksannut tehdä tuota samalla tavalla?

Vertaan sitä Raamatun Sanaan, jossa toinen pyytää kulkemaan hetken vierellään tai pyytää viittaa lämmittämään. Jeesus kehoittaa kulkemaan enemmän ja antamaan ihokkaankin.

Ajattelen, että tuo pyyntösi on sama asia. Niinpä pyydän anteeksi omia heikkoja sanojani ja vääraa asennoitumista Sinuun ja teksteihisi!

Tehdään niin kuin siinä vl-uskossa on tapana ja siten ei jää kannetta näin jouluksi kummallekaan.

Sopiiko Sinulle näin? Olen ihan vilpittömällä mielellä liikkeellä, kun muistin tuon Jeesuksen kehoituksen. Sitä on vain niin vaikea soveltaa tähän päivään ja tähän tilanteeseen.

Ole itsekin vapaa! Ei täällä jaella pisteitä, vaan armon varassa olemme jokainen ja kaikki olemme puuttuvaisia.

• Nimetön

"Nyt seimeen luona laulamme ja vielä jeesus pyydämme suo kerran meidän kaikkien taivaassa kiittää riemuiten"

VK:32

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe