1) Oi joulun lapsi pieni, sä kirkkain tähtönen,
valollas johda tieni seimelle Jeesuksen.
2) Sen mikä tällä maassa sydäntä ahdistaa,
majassa autuaassa, armosta anteeks saan.
3) Katseensa hyvyydessä jää saahan sulaa pois,
niin että sydämessä oikea joulu ois.
4) Ja sydämeni seimeen, asuntoon halvimpaan,
armosta lapsen kalliin, vain saisin seimeen asumaan.
5). Oi joulun täthi pieni, lahjoista, ihanin,
johdata mainen tieni, sun luokses kotihin.
Siionin laulu:
Oi joulun lapsi
7
3754
Vastaukset
- JanHus
Päällä synnin maan
rauhaa kaivataan
karkottamaan vihaa sydämistä
...
oi jos Sana Jouluyön
saisi tehdä rauhan työn.- sinulle myös :)
"Siunattua Joulua sinulle!
JanHus 23.12.2006 klo 13.02"
En tajunnut silloin siinä ketjussa, mitä tarkoitit sillä, kun sanoit, että muut eivät pyydä anteeksi kuin Sinä.
Olisihan minun pitänyt muistaa miten vl tämän asian tekee! Kun ottaa ns. omansa pois ja itse pyytää heikkoja sanojaan anteeksi, niin toinen tekee myös samoin, kuten vl:llä on tapana.
Siksi koet kai, ettei minulla ole synnintuntoa, kun en hoksannut tehdä tuota samalla tavalla?
Vertaan sitä Raamatun Sanaan, jossa toinen pyytää kulkemaan hetken vierellään tai pyytää viittaa lämmittämään. Jeesus kehoittaa kulkemaan enemmän ja antamaan ihokkaankin.
Ajattelen, että tuo pyyntösi on sama asia. Niinpä pyydän anteeksi omia heikkoja sanojani ja vääraa asennoitumista Sinuun ja teksteihisi!
Tehdään niin kuin siinä vl-uskossa on tapana ja siten ei jää kannetta näin jouluksi kummallekaan.
Sopiiko Sinulle näin? Olen ihan vilpittömällä mielellä liikkeellä, kun muistin tuon Jeesuksen kehoituksen. Sitä on vain niin vaikea soveltaa tähän päivään ja tähän tilanteeseen.
Ole itsekin vapaa! Ei täällä jaella pisteitä, vaan armon varassa olemme jokainen ja kaikki olemme puuttuvaisia.- Nimetön
"Nyt seimeen luona laulamme ja vielä jeesus pyydämme suo kerran meidän kaikkien taivaassa kiittää riemuiten"
VK:32 - Anonyymi
Olen mestari
- Anonyymi
Okk
- Anonyymi
Aloituksessa kaunis ja suloinen virsi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1486781MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny635903Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884539NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1004466Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1614280Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941660- 4021556
- 821369
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a301355Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?411131