leoskit levolla

Liskovaa

Niin no nuo minun ihanat leoskini ovat talvilevolla,eli wetboxissa koko ajan. kysymyksiä siitä vielä kuitenkin ois: tartteeko boxia sumutella nyt? ja kuinka usein leoskit pitää ruokkia?

6

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100% EläinFani

      no moi.
      mä tiiän tohon sun kysymyksiin vastauksen koska mulla oli aikoinaan sama ongelma. mulla on oma lisko ja sekin on talvi levolla. lämpöä pitäisi vähän slentaa ja valoa vähentää. sille pitää tarkota joka toinen åpäivä vähän ruokaa mutta jos sille ei kelpaa, pitää ottaa pois että antaa olla ainakin sen aikaa että se huomaa että oikeastikkin on ruokaa tarjolla. ei muuta kuin joulu iloa vain! pärjäile mateliasi kanssa :)

    • -geggo-

      Kun gekko on talvilevolla , sille ei lainkaan tarjota ruokaa.
      Sensijaan aikana kun lämpöjä ja valoja vähennetään ruokaa jonkinverran annetaan.
      Varsinaisella talvilevolla gekko ei kyllä syökään koska lämmöt ovat niin alhaalla ettei ole ruokahalua eikä ruoka silloin sulaisikaan kunnolla.
      Laitan tähän linkin keskusteluun joka koskee gekon talvilepoa. Siinä on kyllä muutakin , hieman asian vierestä , mutta kannattaa lukea huolella kokonaan.
      http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8162&highlight=leopardigekon talvilepo

    • Liskovaa2

      Joo,kiitos. Olin siis jo vähentänyt lämmöt ja valot sammuttanut jo kokonaan, sen tiesin jo ennestään :D Tuosta ruokinnasta vain kysyin. Toiselle liskolle ainakin ruoka maistui kun siivosin wetboxin ja otin se sieltä pois. Niin ja vielä siitä kun ne kakkii sinne boxiin? Siis siellä oli niitä ulosteita kun siivosin sen.

      • -geggo-

        Jos siis annoit gekollesi ruokaa pitäisi sinun laittaa lämpömatto päälle joksikin aikaa jotta ruoka sulaisi. Muuten se kovettuu gekon suolistoon ja saattaa aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vähitellen suolitukoksen.

        Sikäli harmi että kaikki eivät siis halunneet ruokaa. . . . vai? Eli niille lämmitys on vähän harmillista.
        Vai ovatko olleet jo kauemminkin levolla jolloin voisit aloittaa hitaan lämpöjen ja valojen lisäyksen samantien?


        Minullakin gekot talvilevolla toisinaan ulostavat wetboksiin missä makailevat. Tapa saattaa jäädä jopa joksikin aikaa vielä normaaliin rytmiin siirryttyäkin.


      • Liskovaa
        -geggo- kirjoitti:

        Jos siis annoit gekollesi ruokaa pitäisi sinun laittaa lämpömatto päälle joksikin aikaa jotta ruoka sulaisi. Muuten se kovettuu gekon suolistoon ja saattaa aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vähitellen suolitukoksen.

        Sikäli harmi että kaikki eivät siis halunneet ruokaa. . . . vai? Eli niille lämmitys on vähän harmillista.
        Vai ovatko olleet jo kauemminkin levolla jolloin voisit aloittaa hitaan lämpöjen ja valojen lisäyksen samantien?


        Minullakin gekot talvilevolla toisinaan ulostavat wetboksiin missä makailevat. Tapa saattaa jäädä jopa joksikin aikaa vielä normaaliin rytmiin siirryttyäkin.

        No mulla on päivisin ollut lämmöt 1-2 tuntia (en muista nyt tietokoneella ollessani että kumpi, ja päällä sen takia koska mun huoneessa on aika kylmä) päällä, valoja ei ollenkaan. Mullakin ne ulostaa sinne wetboxiin joten yksi päivä oli aika pakko vaihtaa turpeet. Siinä tuli vähän niitä häirityksi, mutta nyt ne taas siellä kököttää.
        Valoja siis voi jo alkaa lisäilemään?


      • -geggo-
        Liskovaa kirjoitti:

        No mulla on päivisin ollut lämmöt 1-2 tuntia (en muista nyt tietokoneella ollessani että kumpi, ja päällä sen takia koska mun huoneessa on aika kylmä) päällä, valoja ei ollenkaan. Mullakin ne ulostaa sinne wetboxiin joten yksi päivä oli aika pakko vaihtaa turpeet. Siinä tuli vähän niitä häirityksi, mutta nyt ne taas siellä kököttää.
        Valoja siis voi jo alkaa lisäilemään?

        Jos ovat olleet ilman valoja jo jonkin aikaa , voit kyllä halutessasi alkaa hiljalleen lisäillä valoisaa aikaa ja sitten myös lämpöjä.
        Ei siis yht'äkkiä vaan suunnilleen samaan tahtiin kuin niitä vähensitkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe