leoskit levolla

Liskovaa

Niin no nuo minun ihanat leoskini ovat talvilevolla,eli wetboxissa koko ajan. kysymyksiä siitä vielä kuitenkin ois: tartteeko boxia sumutella nyt? ja kuinka usein leoskit pitää ruokkia?

6

206

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100% EläinFani

      no moi.
      mä tiiän tohon sun kysymyksiin vastauksen koska mulla oli aikoinaan sama ongelma. mulla on oma lisko ja sekin on talvi levolla. lämpöä pitäisi vähän slentaa ja valoa vähentää. sille pitää tarkota joka toinen åpäivä vähän ruokaa mutta jos sille ei kelpaa, pitää ottaa pois että antaa olla ainakin sen aikaa että se huomaa että oikeastikkin on ruokaa tarjolla. ei muuta kuin joulu iloa vain! pärjäile mateliasi kanssa :)

    • -geggo-

      Kun gekko on talvilevolla , sille ei lainkaan tarjota ruokaa.
      Sensijaan aikana kun lämpöjä ja valoja vähennetään ruokaa jonkinverran annetaan.
      Varsinaisella talvilevolla gekko ei kyllä syökään koska lämmöt ovat niin alhaalla ettei ole ruokahalua eikä ruoka silloin sulaisikaan kunnolla.
      Laitan tähän linkin keskusteluun joka koskee gekon talvilepoa. Siinä on kyllä muutakin , hieman asian vierestä , mutta kannattaa lukea huolella kokonaan.
      http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8162&highlight=leopardigekon talvilepo

    • Liskovaa2

      Joo,kiitos. Olin siis jo vähentänyt lämmöt ja valot sammuttanut jo kokonaan, sen tiesin jo ennestään :D Tuosta ruokinnasta vain kysyin. Toiselle liskolle ainakin ruoka maistui kun siivosin wetboxin ja otin se sieltä pois. Niin ja vielä siitä kun ne kakkii sinne boxiin? Siis siellä oli niitä ulosteita kun siivosin sen.

      • -geggo-

        Jos siis annoit gekollesi ruokaa pitäisi sinun laittaa lämpömatto päälle joksikin aikaa jotta ruoka sulaisi. Muuten se kovettuu gekon suolistoon ja saattaa aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vähitellen suolitukoksen.

        Sikäli harmi että kaikki eivät siis halunneet ruokaa. . . . vai? Eli niille lämmitys on vähän harmillista.
        Vai ovatko olleet jo kauemminkin levolla jolloin voisit aloittaa hitaan lämpöjen ja valojen lisäyksen samantien?


        Minullakin gekot talvilevolla toisinaan ulostavat wetboksiin missä makailevat. Tapa saattaa jäädä jopa joksikin aikaa vielä normaaliin rytmiin siirryttyäkin.


      • Liskovaa
        -geggo- kirjoitti:

        Jos siis annoit gekollesi ruokaa pitäisi sinun laittaa lämpömatto päälle joksikin aikaa jotta ruoka sulaisi. Muuten se kovettuu gekon suolistoon ja saattaa aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vähitellen suolitukoksen.

        Sikäli harmi että kaikki eivät siis halunneet ruokaa. . . . vai? Eli niille lämmitys on vähän harmillista.
        Vai ovatko olleet jo kauemminkin levolla jolloin voisit aloittaa hitaan lämpöjen ja valojen lisäyksen samantien?


        Minullakin gekot talvilevolla toisinaan ulostavat wetboksiin missä makailevat. Tapa saattaa jäädä jopa joksikin aikaa vielä normaaliin rytmiin siirryttyäkin.

        No mulla on päivisin ollut lämmöt 1-2 tuntia (en muista nyt tietokoneella ollessani että kumpi, ja päällä sen takia koska mun huoneessa on aika kylmä) päällä, valoja ei ollenkaan. Mullakin ne ulostaa sinne wetboxiin joten yksi päivä oli aika pakko vaihtaa turpeet. Siinä tuli vähän niitä häirityksi, mutta nyt ne taas siellä kököttää.
        Valoja siis voi jo alkaa lisäilemään?


      • -geggo-
        Liskovaa kirjoitti:

        No mulla on päivisin ollut lämmöt 1-2 tuntia (en muista nyt tietokoneella ollessani että kumpi, ja päällä sen takia koska mun huoneessa on aika kylmä) päällä, valoja ei ollenkaan. Mullakin ne ulostaa sinne wetboxiin joten yksi päivä oli aika pakko vaihtaa turpeet. Siinä tuli vähän niitä häirityksi, mutta nyt ne taas siellä kököttää.
        Valoja siis voi jo alkaa lisäilemään?

        Jos ovat olleet ilman valoja jo jonkin aikaa , voit kyllä halutessasi alkaa hiljalleen lisäillä valoisaa aikaa ja sitten myös lämpöjä.
        Ei siis yht'äkkiä vaan suunnilleen samaan tahtiin kuin niitä vähensitkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe