Hyvä, hyvä Caliber!

OP7

Tässä vähän näkökulmia/mielipiteitä uudesta autostamme (ollut kuukauden käytössä). Ensin
vähän tilastoa:

Dodge Caliber 2.0 cvt: Bensankulutus kokeiluaikana -> 8,8 l/100 km (kolmasosa kaupunkiajoa, loput maantieajoa)

Auton plussat:

ulkonäkö miellyttävä, harmooninen ja hyvin suunniteltu
katonrajan musta paksumuovinen koristelista aivan upea ja mainio lisä - erottaa Caliberin muista samantyylisistä autoista
(Ford Focus, Citroen, Honda CR-V ym)
tosi pehmeä kulku automaativaihteella, kiihtyy tarvittaessa hyvin
sisätilat tarpeeksi isot
sisustusmateriaalit ihan hyvät: helppohoitoiset ja punainen väri piristävä
ajomukavuus ihan hyvä, varsinkin ESP antaa autolle lisäarvoa
mittarit ja säätimet käyttäjäystävällisiä ja hyvin suunniteltuja
näkyvyys ulos hyvä eri ikkunoista (paitsi takaikkunasta - sen takia hankittiin peruutustutka joka helpottaa peruutusta)
hyvä jousitus, melko hyvä ohjaustehostin
hyvä hinta/laatusuhde kokonaisuutta ajatellen
auto saatiin jopa etuajassa (n. 2 kk aikaisemmin)
auton stereot
ratti ja ratissa radion säätimet
vakionopeudensäädin (on osoittautunut mainioksi keksinnöksi!)




Auton miinukset:

- kyynärnoja huonossa paikassa, ei liiku ylös/alas istuimen mukana
- kattoprofiili saisi olla korkeampi
- tavaratila olisi voinut olla tilavampi


Näillä palstoilla on kirjoitettu asiaa mutta myös paljon soopaa Caliberista, joten tässä taas vähän ASIAA.

36

9443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^^^

      komen neljän vuoden kuluttua menet vaihtamaan koet yllätyksen välirahan suuruudessa.Noi leikkijenkit kuten PT cruiser neon uudet korean Chevyt ei pidä vähääkään hintaansa.

      • OP7

        ... koska vaihdossa meni toinen jenkkiauto ja
        ihan hyvin saatiin välirahaa. Sitäpaitsi, kuka
        ostaa auton vain hyvän jälleenmyyntihinnan toivossa?


      • ajoin
        OP7 kirjoitti:

        ... koska vaihdossa meni toinen jenkkiauto ja
        ihan hyvin saatiin välirahaa. Sitäpaitsi, kuka
        ostaa auton vain hyvän jälleenmyyntihinnan toivossa?

        neonilla ja vaihdossa hinta oli pettymys.Itse olen senverran köyhä että tulevia kauppoja on ajateltava etukäteen.Nyt on uusi v70 alla ja luulen sen pitävän hintansa suht hyvin koska autolla on kysyntää myös käytettynä,autot vaihdan kolmen vuoden välein.Toivotaan että autosi toimii,turvallisia ajokilometrejä.


      • Jaakkoaa

        PT cruiserin hinta on pysynyt aivan hyvänä kuten uudemman korisen neoninkin suunnilleen. Vanhempi neon pudotti arvonsa nopeasti.


    • Ajovalot

      Kuis ajovalot? Näkeekö? Minusta ne ovat ERITTÄIN tärkeä osa auton turvallisuutta!

      • OP7

        ... ovat toimineet niinkuin pitääkin. Ei minulla ole niistä mitään erityisen hyvää tai huonoa sanottavaa.


      • Omistaja.
        OP7 kirjoitti:

        ... ovat toimineet niinkuin pitääkin. Ei minulla ole niistä mitään erityisen hyvää tai huonoa sanottavaa.

        Valot toimivat niinkuin pitää tosin ajattelim laitattaa lisäpitkät kunhan kerkiää...


    • hyvä!

      olet oikeassa , hyvä!

    • A.s.

      1) Tavaratila on surkean pieni. Lastenvaunut tai edes jääkiekkokassi ei mahdu takapenkkiä kaatamatta. Tämänkokoisessa autossa caliberin tavatilan koko on lähinnä vitsi.

      2) Rengasmelu. En tiedä mitä tehdä ehkä sitä tottuu ajanmyötä kuitenkin aika rasittava.

      3) Ajovalot, alle kaiken kritiikin kuinka voikaan uudessa automallissa olla näin huonotehoiset.

      4) kaikki muu onkin sitten PLUSSAA, varsinkin ulkonäkö. Aika näyttäköön miten auto tulee kestämään ja ilmeneekö vikoja.

      • Arto-Autoilija

        Miinuksena lisäisin vielä
        - Turhan suuri rengaskoko = menoerä paljon ajavalle
        - lyhyt huoltoväli ( AK:n huoltohinnathan kaikki tietää)


      • 318
        Arto-Autoilija kirjoitti:

        Miinuksena lisäisin vielä
        - Turhan suuri rengaskoko = menoerä paljon ajavalle
        - lyhyt huoltoväli ( AK:n huoltohinnathan kaikki tietää)

        Renkaista olen hieman eri mieltä: Isoilla renkailla on pitempi kulutuspinta, ne kestävät pitempään. Terv. nimimerkki: yli 80 tkm samoilla renkailla n. 2,5 tonnin painoisella autolla, pintaa vieläkin jäljellä ainakin 4 milliä.


      • kalle
        318 kirjoitti:

        Renkaista olen hieman eri mieltä: Isoilla renkailla on pitempi kulutuspinta, ne kestävät pitempään. Terv. nimimerkki: yli 80 tkm samoilla renkailla n. 2,5 tonnin painoisella autolla, pintaa vieläkin jäljellä ainakin 4 milliä.

        Ota ensin selvää asioista ennenkuin avaat suusi.


      • täysin
        kalle kirjoitti:

        Ota ensin selvää asioista ennenkuin avaat suusi.

        paikkansa mitä 318 kirjoitti.


      • 318
        kalle kirjoitti:

        Ota ensin selvää asioista ennenkuin avaat suusi.

        Tuletko katsomaan niitä yli 80 000 km ajettuja renkaita?


    • kaikki tietävä

      Muuta en autosta tiedä mutta on helvetin ruma eikä pärjää testeissä.

      • OP7

        Hmm, mielenkiintoista. Rumuus/kauneus on makuasia,
        siitä ei sen enempää.
        "Ei pärjää testeissä" - en ole vielä missään
        nähnyt että arvioijat antaisivat hylättyä arvosanaa autosta.
        Toki moitittavia asioita löytyy - niinkuin kaikissa autoissa.

        Tässä muutama esimerkki siitä mitä pisteitä Caliber on kerännyt:

        http://cars.about.com/od/dodg1/fr/bk_07caliber.htm
        (4 tähteä viidestä)

        http://www.autobytel.com/content/Research/Reviews/index.cfm/action/listreviews/make_vch/Dodge/model_vch/Caliber
        (4 tähteä viidestä)

        http://autos.msn.com/research/vip/reviews.aspx?year=2007&make=Dodge&model=Caliber&trimid=-1
        (experts: 8.0 users/owners: 8.9)


        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136501
        (Tuulilasi-lehti 12/2006)
        CRD-Caliber kehutaan "todelliseksi voimapässiksi".


      • tyhjänpäiväinen
        OP7 kirjoitti:

        Hmm, mielenkiintoista. Rumuus/kauneus on makuasia,
        siitä ei sen enempää.
        "Ei pärjää testeissä" - en ole vielä missään
        nähnyt että arvioijat antaisivat hylättyä arvosanaa autosta.
        Toki moitittavia asioita löytyy - niinkuin kaikissa autoissa.

        Tässä muutama esimerkki siitä mitä pisteitä Caliber on kerännyt:

        http://cars.about.com/od/dodg1/fr/bk_07caliber.htm
        (4 tähteä viidestä)

        http://www.autobytel.com/content/Research/Reviews/index.cfm/action/listreviews/make_vch/Dodge/model_vch/Caliber
        (4 tähteä viidestä)

        http://autos.msn.com/research/vip/reviews.aspx?year=2007&make=Dodge&model=Caliber&trimid=-1
        (experts: 8.0 users/owners: 8.9)


        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136501
        (Tuulilasi-lehti 12/2006)
        CRD-Caliber kehutaan "todelliseksi voimapässiksi".

        lista kuin Linda Lampeniuksen saavutukset, paljon melua tyhjästä.


      • OP7
        tyhjänpäiväinen kirjoitti:

        lista kuin Linda Lampeniuksen saavutukset, paljon melua tyhjästä.

        ... että jännitys säilyy!


      • 2007
        OP7 kirjoitti:

        ... että jännitys säilyy!

        Ei voi ku ihmetellä noita caliberin vastasia viestejä. Miten joku joka vihaa caliberia, (ulkomuotoa/muuta autossa) jaksaa pyöriä sivustoilla. Jos mua ei kiinnostas ko. auto ni tuskin jaksasin selata näitä juttuja.


      • 1.8 SE
        2007 kirjoitti:

        Ei voi ku ihmetellä noita caliberin vastasia viestejä. Miten joku joka vihaa caliberia, (ulkomuotoa/muuta autossa) jaksaa pyöriä sivustoilla. Jos mua ei kiinnostas ko. auto ni tuskin jaksasin selata näitä juttuja.

        Tilasin oman Caliberin alkusyksystä, sain vastikään. Odotusaika ei haitannut itseäni. Vaihdossa meni kolme vuotta vanha euro-japsi, öljy- ja bensasyöppö. Ei haittaa pätkääkään(vaikka siinä oli jopa ehkä aivan aavistuksen verran paremmat kaukovalot ;) ).

        Olen lukenut kaikki Suomessa julkaistut Caliber-arvostelut ja testit ennen lopullista ostopäätöstä. Katsoin jopa höpö-höpö Startin jakson ko. autosta tilauksen tekemisen jälkeen ja hymyilin hieman. Mitkään kirjoittelut, Esson-baarin tai foorumin jutustelut eivät vaikuttaneet omaan hankintaani, koska olin muodostanut autosta oman käsitykseni, johon en naapurin Reiskan apua tarvitse.

        Huomaa vain hyvin, kuinka "kaikkitietävät" autolehdet saavat mielipiteet valtayleisöllä muokkautumaan juuri sellaiseksi kuin halutaan. Mutta näinhän on aina ollut.

        Tämänkin foorumin lukeminen on itselleni lähinnä päivän huumoripläjäys, koska itse olen Dodgeeni omassa käytössäni ja tottumuksissani täysin tyytyväinen.

        En itse esimerkiksi pidä VW:stä tai Volvosta, vaikka molemmilla olen useammalla yksilöllä joutunut ajamaan. Omaksi en hankkisi, koska hintaa on varusteisiin ja "ominaisuuksiin" nähden näissä liikaa.

        Autojen ominaisuuserot -jotka ovat nykyhenkilöautoissa saman kokoluokan kesken jo aika häviävän pieniä - ovat kuitenkin pitkälle mielipideasioita. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Ja ai että näistä on mukava kinata vuodesta toiseen!

        Tässä kulttuurissa saa sentään vielä tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, ostaa vaikka Dodgen -ja vielä karvalakkimallin. On mukava hymyillä hiljaa itsekseen kun kaikilla muilla riittää jatkuvasti puhuttavaa siitä, miten järkyttävän kulkuneuvon olen itselleni hankkinut.


      • 1.8 SE
        1.8 SE kirjoitti:

        Tilasin oman Caliberin alkusyksystä, sain vastikään. Odotusaika ei haitannut itseäni. Vaihdossa meni kolme vuotta vanha euro-japsi, öljy- ja bensasyöppö. Ei haittaa pätkääkään(vaikka siinä oli jopa ehkä aivan aavistuksen verran paremmat kaukovalot ;) ).

        Olen lukenut kaikki Suomessa julkaistut Caliber-arvostelut ja testit ennen lopullista ostopäätöstä. Katsoin jopa höpö-höpö Startin jakson ko. autosta tilauksen tekemisen jälkeen ja hymyilin hieman. Mitkään kirjoittelut, Esson-baarin tai foorumin jutustelut eivät vaikuttaneet omaan hankintaani, koska olin muodostanut autosta oman käsitykseni, johon en naapurin Reiskan apua tarvitse.

        Huomaa vain hyvin, kuinka "kaikkitietävät" autolehdet saavat mielipiteet valtayleisöllä muokkautumaan juuri sellaiseksi kuin halutaan. Mutta näinhän on aina ollut.

        Tämänkin foorumin lukeminen on itselleni lähinnä päivän huumoripläjäys, koska itse olen Dodgeeni omassa käytössäni ja tottumuksissani täysin tyytyväinen.

        En itse esimerkiksi pidä VW:stä tai Volvosta, vaikka molemmilla olen useammalla yksilöllä joutunut ajamaan. Omaksi en hankkisi, koska hintaa on varusteisiin ja "ominaisuuksiin" nähden näissä liikaa.

        Autojen ominaisuuserot -jotka ovat nykyhenkilöautoissa saman kokoluokan kesken jo aika häviävän pieniä - ovat kuitenkin pitkälle mielipideasioita. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Ja ai että näistä on mukava kinata vuodesta toiseen!

        Tässä kulttuurissa saa sentään vielä tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, ostaa vaikka Dodgen -ja vielä karvalakkimallin. On mukava hymyillä hiljaa itsekseen kun kaikilla muilla riittää jatkuvasti puhuttavaa siitä, miten järkyttävän kulkuneuvon olen itselleni hankkinut.

        Ja vielä muistui mieleeni, että kun auto on niin kamalan pieni verrattuna johobkin muuhun C-segmentin tuotteeseen, niin kummasti meidän perheessä vaan mahtuu lapsen sateenvarjorattaat ja vielä keskikokoinen koirakin mukaan takakonttiin.


      • Dodge 2.0 SXT CVT
        1.8 SE kirjoitti:

        Tilasin oman Caliberin alkusyksystä, sain vastikään. Odotusaika ei haitannut itseäni. Vaihdossa meni kolme vuotta vanha euro-japsi, öljy- ja bensasyöppö. Ei haittaa pätkääkään(vaikka siinä oli jopa ehkä aivan aavistuksen verran paremmat kaukovalot ;) ).

        Olen lukenut kaikki Suomessa julkaistut Caliber-arvostelut ja testit ennen lopullista ostopäätöstä. Katsoin jopa höpö-höpö Startin jakson ko. autosta tilauksen tekemisen jälkeen ja hymyilin hieman. Mitkään kirjoittelut, Esson-baarin tai foorumin jutustelut eivät vaikuttaneet omaan hankintaani, koska olin muodostanut autosta oman käsitykseni, johon en naapurin Reiskan apua tarvitse.

        Huomaa vain hyvin, kuinka "kaikkitietävät" autolehdet saavat mielipiteet valtayleisöllä muokkautumaan juuri sellaiseksi kuin halutaan. Mutta näinhän on aina ollut.

        Tämänkin foorumin lukeminen on itselleni lähinnä päivän huumoripläjäys, koska itse olen Dodgeeni omassa käytössäni ja tottumuksissani täysin tyytyväinen.

        En itse esimerkiksi pidä VW:stä tai Volvosta, vaikka molemmilla olen useammalla yksilöllä joutunut ajamaan. Omaksi en hankkisi, koska hintaa on varusteisiin ja "ominaisuuksiin" nähden näissä liikaa.

        Autojen ominaisuuserot -jotka ovat nykyhenkilöautoissa saman kokoluokan kesken jo aika häviävän pieniä - ovat kuitenkin pitkälle mielipideasioita. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Ja ai että näistä on mukava kinata vuodesta toiseen!

        Tässä kulttuurissa saa sentään vielä tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, ostaa vaikka Dodgen -ja vielä karvalakkimallin. On mukava hymyillä hiljaa itsekseen kun kaikilla muilla riittää jatkuvasti puhuttavaa siitä, miten järkyttävän kulkuneuvon olen itselleni hankkinut.

        Yhden täydellisesti sinun ajatuksiisi. En ole koskaan ollut tyytyväisempi autoon. Me aina vaimon kanssa tapellaa, että kumpi saa ajaa. Ei ollut niitä ongelmia foortin kanssa :)


      • noita!
        1.8 SE kirjoitti:

        Tilasin oman Caliberin alkusyksystä, sain vastikään. Odotusaika ei haitannut itseäni. Vaihdossa meni kolme vuotta vanha euro-japsi, öljy- ja bensasyöppö. Ei haittaa pätkääkään(vaikka siinä oli jopa ehkä aivan aavistuksen verran paremmat kaukovalot ;) ).

        Olen lukenut kaikki Suomessa julkaistut Caliber-arvostelut ja testit ennen lopullista ostopäätöstä. Katsoin jopa höpö-höpö Startin jakson ko. autosta tilauksen tekemisen jälkeen ja hymyilin hieman. Mitkään kirjoittelut, Esson-baarin tai foorumin jutustelut eivät vaikuttaneet omaan hankintaani, koska olin muodostanut autosta oman käsitykseni, johon en naapurin Reiskan apua tarvitse.

        Huomaa vain hyvin, kuinka "kaikkitietävät" autolehdet saavat mielipiteet valtayleisöllä muokkautumaan juuri sellaiseksi kuin halutaan. Mutta näinhän on aina ollut.

        Tämänkin foorumin lukeminen on itselleni lähinnä päivän huumoripläjäys, koska itse olen Dodgeeni omassa käytössäni ja tottumuksissani täysin tyytyväinen.

        En itse esimerkiksi pidä VW:stä tai Volvosta, vaikka molemmilla olen useammalla yksilöllä joutunut ajamaan. Omaksi en hankkisi, koska hintaa on varusteisiin ja "ominaisuuksiin" nähden näissä liikaa.

        Autojen ominaisuuserot -jotka ovat nykyhenkilöautoissa saman kokoluokan kesken jo aika häviävän pieniä - ovat kuitenkin pitkälle mielipideasioita. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Ja ai että näistä on mukava kinata vuodesta toiseen!

        Tässä kulttuurissa saa sentään vielä tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, ostaa vaikka Dodgen -ja vielä karvalakkimallin. On mukava hymyillä hiljaa itsekseen kun kaikilla muilla riittää jatkuvasti puhuttavaa siitä, miten järkyttävän kulkuneuvon olen itselleni hankkinut.

        Dodgeja saa Volvon hinnalla kaksi tai kolme. Sit kun meet vaihtaan niin huomaat mikä tolla on jälleenmyyntiarvo Volkkariin tai Volvoon nähden. Mut niinkun kirjoitit täällä saa kukin ostaa vapaasti mitä haluaa ja jos näitä sivuja lukee niin suomesta ei löydy edes kestävää fillaria. Hyviä ajokilometrejä.


      • OP7
        noita! kirjoitti:

        Dodgeja saa Volvon hinnalla kaksi tai kolme. Sit kun meet vaihtaan niin huomaat mikä tolla on jälleenmyyntiarvo Volkkariin tai Volvoon nähden. Mut niinkun kirjoitit täällä saa kukin ostaa vapaasti mitä haluaa ja jos näitä sivuja lukee niin suomesta ei löydy edes kestävää fillaria. Hyviä ajokilometrejä.

        1) "Jos näitä sivuja lukee niin suomesta ei löydy edes kestävää fillaria."
        Kyllä löytyy! Tänään lähden pyörällä liikkeelle notta Caliberi saa vähän
        levätä - molemmat ovat muuten mukavia ajaa.

        2) "Sit kun meet vaihtaan niin huomaat mikä tolla on jälleenmyyntiarvo Volkkariin tai Volvoon nähden" - Voihan sitä aina spekuloida, mutta PT Cruiser on kyllä hyvin säilyttänyt jälleenmyyntiarvonsa.


      • sen
        OP7 kirjoitti:

        1) "Jos näitä sivuja lukee niin suomesta ei löydy edes kestävää fillaria."
        Kyllä löytyy! Tänään lähden pyörällä liikkeelle notta Caliberi saa vähän
        levätä - molemmat ovat muuten mukavia ajaa.

        2) "Sit kun meet vaihtaan niin huomaat mikä tolla on jälleenmyyntiarvo Volkkariin tai Volvoon nähden" - Voihan sitä aina spekuloida, mutta PT Cruiser on kyllä hyvin säilyttänyt jälleenmyyntiarvonsa.

        fillarin nimi tänne sivulle niin varmasti joku alkaa vämmäämään kuinka huono just se fillari on, sitä mä tarkoitin.


      • op7
        sen kirjoitti:

        fillarin nimi tänne sivulle niin varmasti joku alkaa vämmäämään kuinka huono just se fillari on, sitä mä tarkoitin.

        ... nyt mitä tarkoitit!


    • Caliber rules!

      Oletteko huomanneet että voitte tarkistaa koska autonne on rakennettu? Ainakin omassa autossa lukee (kuljettajan ovessa, lukon alla valkoisella
      lapulla) kk/vuosi (esim 08/2006).

      • Caliber rules!

        Otsikon pitää edellisessä viestissä olla:
        Caliberin omistajille tiedoksi


    • kirjoitella

      Mukava kuulla käyttäjäkokemuksia. Toki noin uuden auton omistaja hieman katselee vielä autoaan ruusunpunaisten aurinkolasien läpi.

      Omalta koeajolenkiltäni jäi mieleen auton puskeminen. Sattui nimittäin olemaan tosi liukas lumisateinen päivä.

      Autossa on persoonallisuutta joka miellytti. Sisätilat arvioin kuitenkin käyttööni liian pieniksi, ehkä ovat sellaista Corollan luokkaa. Erityisesti mainitsemasi tavaratilan pienuus rajoittaa.

      Hieman myös suhtaudun epäilevästi amerikkalaiseen laatutyöhön. Moottorit tosin tulevat koreasta, japanista ja saksasta kuulemma.

      • auton

        moottorit valmistetaan tietysti amerikassa. Henkilöauton dieselmoottori ei kuulu amerikkalaiseen autokulttuuriin, eikä se voi olla amerikkalainen tästä syystä. Mitä tulee amerikkalaisen teollisuuden laatuun ja tietotaitoon, niin minkä kansakunnan edustajat kävivät kuussa useita vuosikymmeniä sitten. Autoteollisuuden edelläkävijöitä jenkit ovat olleet aina. Kun kaikki jenkit jo ajelivat autoilla, eurooppalaiset kiirehtivät hevoskyydeissä. Ja mitä kaikkea se amerikkalainen autoteollisuus tarkoittaa, selviää kun, tutkit kuka hallitsee Opelia, Volvoa, Saabia, ym,ym. Nehän kaikki edustavat amerikkalaista laatua.


      • OP7

        Pitää varmaan paikkansa, osaksi. Toisaalta mulla on ollut monta autoa jo elämäni aikana (Fiat 850, Datsun 100, Opel Corsa, 2 Toyotaa ...) joten enköhän osaa jo olla aika objektiivinen.
        Millä mallilla ajoit? Olimme juuri 500 km:n viikonloppumatkalla lumisissa oloissa ja
        auto (2.0 cvt jossa esp) toimi aivan mahtavasti oloissa kuin oloissa (lunta, -9:stä -22:een astetta pakkasta) ja liimautui tiehen just niin kuin mielestäni pitääkin. Bonuksena tuli vielä bensakulutusarvot: 7,9 l/100 km.
        Lykkyä tykö koeajojen kanssa!


      • oikein*
        auton kirjoitti:

        moottorit valmistetaan tietysti amerikassa. Henkilöauton dieselmoottori ei kuulu amerikkalaiseen autokulttuuriin, eikä se voi olla amerikkalainen tästä syystä. Mitä tulee amerikkalaisen teollisuuden laatuun ja tietotaitoon, niin minkä kansakunnan edustajat kävivät kuussa useita vuosikymmeniä sitten. Autoteollisuuden edelläkävijöitä jenkit ovat olleet aina. Kun kaikki jenkit jo ajelivat autoilla, eurooppalaiset kiirehtivät hevoskyydeissä. Ja mitä kaikkea se amerikkalainen autoteollisuus tarkoittaa, selviää kun, tutkit kuka hallitsee Opelia, Volvoa, Saabia, ym,ym. Nehän kaikki edustavat amerikkalaista laatua.

        kunhan vähän saa suunnitteluun apua japseilta kuten on käynyt Caliberin koneen kanssa. Nyt nämä kuussa kävijät voisivat alkaa suunnitella äänien lasku laitetta koska vaalit ovat taas tulossa ettei käy niinkuin viimeksi että laskettiin helmitauluilla ja vähemmän ääniä saanut voitti. Laskureita ei voi tilata muista maista koska jenkeillä on 110 voltin sähköt, siinäkin edellä kävijä.


      • Bemuisti
        OP7 kirjoitti:

        Pitää varmaan paikkansa, osaksi. Toisaalta mulla on ollut monta autoa jo elämäni aikana (Fiat 850, Datsun 100, Opel Corsa, 2 Toyotaa ...) joten enköhän osaa jo olla aika objektiivinen.
        Millä mallilla ajoit? Olimme juuri 500 km:n viikonloppumatkalla lumisissa oloissa ja
        auto (2.0 cvt jossa esp) toimi aivan mahtavasti oloissa kuin oloissa (lunta, -9:stä -22:een astetta pakkasta) ja liimautui tiehen just niin kuin mielestäni pitääkin. Bonuksena tuli vielä bensakulutusarvot: 7,9 l/100 km.
        Lykkyä tykö koeajojen kanssa!

        ... ole koskaan autoa sitten omistanutkaan. Eipä ihme, ettet ole huomannut olennaisia eroja Auton ja caliberin välillä:
        - sisätilat suhteessa ulkomittoihin
        - laatu
        - melu (ttomuus)
        - valot... en jaksa luetella enempää.

        Vinkki, käypäs koeajaa vaikka BMW 320iA Touring esim vuoden 2003 - 2005 mallia (siis ehdottomasti E46:nen) tai vastaava Audi A4, niin huomaat mistä puhun. Ja samalla noin 30k€:lla lähtee mukaan kaupasta, kilometrejäkin vain nimeksi vasta mittarissa.


      • -zorro-
        Bemuisti kirjoitti:

        ... ole koskaan autoa sitten omistanutkaan. Eipä ihme, ettet ole huomannut olennaisia eroja Auton ja caliberin välillä:
        - sisätilat suhteessa ulkomittoihin
        - laatu
        - melu (ttomuus)
        - valot... en jaksa luetella enempää.

        Vinkki, käypäs koeajaa vaikka BMW 320iA Touring esim vuoden 2003 - 2005 mallia (siis ehdottomasti E46:nen) tai vastaava Audi A4, niin huomaat mistä puhun. Ja samalla noin 30k€:lla lähtee mukaan kaupasta, kilometrejäkin vain nimeksi vasta mittarissa.

        ...tuo mitä sanot. Caliberin sisätilat ovat yleisimeeltään todella karut. Mistä 2000-luvulla saa vielä noin heikkotasoista muovia? Jos vilkaisee esim. Caliberin ovipahveja ja kojelautaa, ja vertaa niitä esim. Golfiin, on ero käsittämätön. Lisäksi Golf Plus maksaa dieselinä suunnilleen saman verran kuin Caliber, joten ainakin diesel-malleissa hinnoitteleu on mennyt metsään kerralla. Samalla hinnalla saa parempia autoja, Golfin lisäksi vaikka C-Max tai pari tonnia lisää niin Corolla Verson.


      • aja...
        -zorro- kirjoitti:

        ...tuo mitä sanot. Caliberin sisätilat ovat yleisimeeltään todella karut. Mistä 2000-luvulla saa vielä noin heikkotasoista muovia? Jos vilkaisee esim. Caliberin ovipahveja ja kojelautaa, ja vertaa niitä esim. Golfiin, on ero käsittämätön. Lisäksi Golf Plus maksaa dieselinä suunnilleen saman verran kuin Caliber, joten ainakin diesel-malleissa hinnoitteleu on mennyt metsään kerralla. Samalla hinnalla saa parempia autoja, Golfin lisäksi vaikka C-Max tai pari tonnia lisää niin Corolla Verson.

        niillä golfeillasi tai versoillasi? Miksi melskaat Dodge palstalla?


      • mieltä
        aja... kirjoitti:

        niillä golfeillasi tai versoillasi? Miksi melskaat Dodge palstalla?

        Merkkikohtaiselta palstalta saa kätevästi tietoa ja vinkkejä muilta saman hyvän/huonon ostopäätöksen tehneiden kokemuksista.
        ÄLYTÖN juupas eipäs, tää on paska ja parempaa saa samalla rahalla kirjoitukset eivät palvele ketään. Paitsi ehkä älykääpiöitä jotka saa jotain sairasta mielihyvää kirjoittaessaan "asiantuntija lausuntoja".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe