Itselläni oli joitakin vuosia sitten kova stressi työn vuoksi sekä muita henkilökohtaisia murheita päälle. Iltaisin nukuttuani n. tunnin verran heräsin paniikinomaisessa tilassa: sydän hakkasi tiheästi, pyörrytti ja ahdisti. Oli pakko nousta ylös ja avata ikkuna. Tuttavani kehoitti kokeilemaan orapihlajauutetta, joka on tarkoitettu lieviin sydänoireissin. Kokeilin, kun muutakaan ei ollut ja sain kuin sainkin siitä avun. Vaikutus alkoi n. 15-20min kuluttua. Otin vain 10 tippaa lasilliseen vettä, jotta voisin lisätä annostusta, jos tämä määrä ei auta. Käytin tippoja vain tarvittaessa, siihen aikaan tosin joka ilta. Ja ne auttoivat aina. Olo helpottui ja rentouduin ja sain sen jälkeen hyvän unen. Joskus otin tippoja nukkumaan mennessä ennaltaehkäisynä, enkä silloin herännyt tunnin nukkumisen jälkeen. Nyt tarvitsen niitä enää harvoin, mutta pidän aina pullon kaapissa kaiken varalta. Orapihlajan vaikutus perustuu verisuonien laajenemiseen ja sydämen verenkierron paranemiseen.
orapihlajauute avuksi
3
5323
Vastaukset
- Karjalan heili
orapihjalauutteen vaikutusta ph;n,mut ajoin joitakin vuosia sitten aika pahan kolarin,(ei ollu miun syy),oli orapihjalauutetta kotona kaiken varalta,(en muista,miksi)mutta ei se ainakaan auttanut-kuukauisia kuulin unissani,kuinka pellit autossa meni ruttuun ja ikkunat murskautuivat sälähtäen!!
- Anonyymi
Uskaltaako orapihlaja tippoja käyttä jatkuviin sykkeiden nousuun ,päässä asti ,monimuotoiseen Paniikkiin on Diapam 13 mg .krooninen trauma ,Pots oireet .olo on kurja .Joskus olen Orapihlajaa käyttänyt sykkeisiin lääkärin neuvosta ,auttoi silloin ,ei ollut Diapamia silloin .
- Anonyymi
Sopiiko ne Orapihlajatipat vaikka Diapamia päivässä 10 mg ,olen saanut sitä Vaikea asteiseen Paniikkiin aikoinaan aloituksella 37,5 mg ,vähentänyt 10: neen mg: n ,mielettömiä on vieroitukset ,Diapamista tulikin Ahdistuneisuus häiriö ,päälle iskee yöllä ,aamulla ,voi kestää koko päivä .Sykkeet ylös alas ,samoin verenpaineet .Krooninen tressi ,Traumaperäinen stressihäiriö ,Sympatikotonia .Beetasalpaajaa ei enää sovi ,Laventelia apuun sykkeisiin ,rauhoittumiseen ,TK; ta ei apua heru .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181