Sirkoistani, joita kasvattelen tulevalle liskolleni, lähtee aivan kuvottava haju. Vaikka terra olisi vasta siivottu, sieltä lähtee KAMALA haju, joka täyttää koko huoneen :S Ovatko muut liskoille ruokaa kasvattavat liskon omistajat huomanneet tämän/ Miten hajun saa pois???
Sirkkojen paha haju...
13
865
Vastaukset
- sirkat
Kasvatan itsekkin sirkkoja ja olen huomannut tuon KAMALAN hajun. Kasvatan niitä ämpärissä ja sen päälle laitan (ohuen)rätin . Se pitää hajun poissa ja putsaan sitä ainakin jokatoinen päivä. :)
- Afrodite^
Mitenköhän rätti siihen vaikuttaa :o Märkä vai kylmä rätti? Pitää kokeilla :D
- sirkkoja
Itse kasvatan kenttäsirkkoja.Haiseehan ne.Mulla ne on akvaariossa saunalla,hyvä lämmin ääni-eristetty tila.Pohjalla on lannoittamatonta turvetta,vermuliittia ja mörttiröpöä sekoitettuna.Pitää tuo sekoitus hajua kuitenkin sen verran ettei tarvitse kuin kerran viikossa puhdistaa se.Kokeilin montaa eri systeemiä ja tuo oli paras kun ei ole aikaa joka päivä puhdistella.Samalla vaihdan kennot/paperi-rullat kun kakkivat niihin eli nekin haisee ja kovasti.
- Adfrodite^
Kenttäsirkkoja kasvatan minä myös. Mörttiröpöä minulla onkin, ja turvetta kohta olen muutenkin hankkimassa. Kiitos neuvosta! :)
- sirkat
pidän rättiä kyllä kuivana :)
- sirkkoja
Lisäksi mulla on "kattona" sukkahousujen yläosa,lahkeet solmuun ja ylimääräset pois.Ei karkaa sirkat eikä hajut =) Saavat silti hyvin happea läpi.
- -geggo-
sirkkoja kirjoitti:
Lisäksi mulla on "kattona" sukkahousujen yläosa,lahkeet solmuun ja ylimääräset pois.Ei karkaa sirkat eikä hajut =) Saavat silti hyvin happea läpi.
Alla linkki sirkkojenkasvatusohjeeseen ja keskusteluun.
Paha haju tulee usein jos sirkat ovat liian kosteassa ja niitä kuolee. Silloin ne alkavat mätänemään. Ja se on tosi paha haju.
Sensijaan kenttiksillä on kyllä ominaishajunsa , mutta ei se nyt niin kamalan paha ole.
Jos kasvatusastia on tarpeeksi ilmava ja kuiva , eivät edes sirkkojen ulosteet haise koska ne kuivuvat samantien.
Itse puhdistan sirkkafaunani joka päivä. Ja niitä on sentään parhaimmillaan yli kymmenenkin boksia ja pinnheadit karkkilaatikoissa lisäksi. :)
http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2747 - Afrodite^
-geggo- kirjoitti:
Alla linkki sirkkojenkasvatusohjeeseen ja keskusteluun.
Paha haju tulee usein jos sirkat ovat liian kosteassa ja niitä kuolee. Silloin ne alkavat mätänemään. Ja se on tosi paha haju.
Sensijaan kenttiksillä on kyllä ominaishajunsa , mutta ei se nyt niin kamalan paha ole.
Jos kasvatusastia on tarpeeksi ilmava ja kuiva , eivät edes sirkkojen ulosteet haise koska ne kuivuvat samantien.
Itse puhdistan sirkkafaunani joka päivä. Ja niitä on sentään parhaimmillaan yli kymmenenkin boksia ja pinnheadit karkkilaatikoissa lisäksi. :)
http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2747Ei ole kostea. Ainoana kosteudenlähteenä, josta saavat vettä, annan porkkanasiivuja. Eläinkauppias kertoi hajun jähtuvat nahan luomisesta :)
- -geggo-
Afrodite^ kirjoitti:
Ei ole kostea. Ainoana kosteudenlähteenä, josta saavat vettä, annan porkkanasiivuja. Eläinkauppias kertoi hajun jähtuvat nahan luomisesta :)
Ei se tosi paha haju nahanluonnista johdu. Mutta jos sillä hajulla tarkoitat sirkkojen ns. ominaishajua , niin siinä sitten on myös sitäkin ;).
Vain mätänevä sirkka haisee TOSI pahalle .
Eivät ne kuivat nahat milleen haise. Kokeilepa vaikka nuuskuttaa. :D
Ja porkkananviipale , päivittäin vaihdettuna , on tosi hyvä kostearuoka sirkoille. - Afrodite^
-geggo- kirjoitti:
Ei se tosi paha haju nahanluonnista johdu. Mutta jos sillä hajulla tarkoitat sirkkojen ns. ominaishajua , niin siinä sitten on myös sitäkin ;).
Vain mätänevä sirkka haisee TOSI pahalle .
Eivät ne kuivat nahat milleen haise. Kokeilepa vaikka nuuskuttaa. :D
Ja porkkananviipale , päivittäin vaihdettuna , on tosi hyvä kostearuoka sirkoille.Mutta eiväthän elävät sirkat mätäne? ;) Joten miten haju voi lähteä "mätänevistä sirkoista" jos kuolleita ei ole? Ehkä se ominaishaju sitten on niin voimakas :D Ostin ilmanraikastimen ;D
- -geggo-
Afrodite^ kirjoitti:
Mutta eiväthän elävät sirkat mätäne? ;) Joten miten haju voi lähteä "mätänevistä sirkoista" jos kuolleita ei ole? Ehkä se ominaishaju sitten on niin voimakas :D Ostin ilmanraikastimen ;D
. . elävät sirkat haise. Eli kyllä se on vaan sitä "vienoa" ominaishajua.Odotapa jos sitten joku pääsee piiloon MÄTÄNEMÄÄN ; D . . . .
Hihhiii. . minä olen jo siihen tottunut kun olen noita tuhansittain vuosien varrella kasvattanut. Melkein TUOKSUVAT mielestäni :D !!! - Afrodite^
-geggo- kirjoitti:
. . elävät sirkat haise. Eli kyllä se on vaan sitä "vienoa" ominaishajua.Odotapa jos sitten joku pääsee piiloon MÄTÄNEMÄÄN ; D . . . .
Hihhiii. . minä olen jo siihen tottunut kun olen noita tuhansittain vuosien varrella kasvattanut. Melkein TUOKSUVAT mielestäni :D !!!hyh =DD Odotampa sitä innolla!! :D:d
- SarkastinenHamuli
me ollaan sellasta et pitää tehänäi xD :P ;P ;) =) :) :( D: :D =D :\ 8) 8D >:> :> >:D =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871868
- 1121026
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473