Sirkkojen paha haju...

Afrodite^

Sirkoistani, joita kasvattelen tulevalle liskolleni, lähtee aivan kuvottava haju. Vaikka terra olisi vasta siivottu, sieltä lähtee KAMALA haju, joka täyttää koko huoneen :S Ovatko muut liskoille ruokaa kasvattavat liskon omistajat huomanneet tämän/ Miten hajun saa pois???

13

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirkat

Kasvatan itsekkin sirkkoja ja olen huomannut tuon KAMALAN hajun. Kasvatan niitä ämpärissä ja sen päälle laitan (ohuen)rätin . Se pitää hajun poissa ja putsaan sitä ainakin jokatoinen päivä. :)

• Afrodite^

Mitenköhän rätti siihen vaikuttaa :o Märkä vai kylmä rätti? Pitää kokeilla :D

• sirkkoja

Itse kasvatan kenttäsirkkoja.Haiseehan ne.Mulla ne on akvaariossa saunalla,hyvä lämmin ääni-eristetty tila.Pohjalla on lannoittamatonta turvetta,vermuliittia ja mörttiröpöä sekoitettuna.Pitää tuo sekoitus hajua kuitenkin sen verran ettei tarvitse kuin kerran viikossa puhdistaa se.Kokeilin montaa eri systeemiä ja tuo oli paras kun ei ole aikaa joka päivä puhdistella.Samalla vaihdan kennot/paperi-rullat kun kakkivat niihin eli nekin haisee ja kovasti.

• Adfrodite^

Kenttäsirkkoja kasvatan minä myös. Mörttiröpöä minulla onkin, ja turvetta kohta olen muutenkin hankkimassa. Kiitos neuvosta! :)

• sirkat

pidän rättiä kyllä kuivana :)

• sirkkoja

Lisäksi mulla on "kattona" sukkahousujen yläosa,lahkeet solmuun ja ylimääräset pois.Ei karkaa sirkat eikä hajut =) Saavat silti hyvin happea läpi.

• -geggo-
        sirkkoja kirjoitti:

Lisäksi mulla on "kattona" sukkahousujen yläosa,lahkeet solmuun ja ylimääräset pois.Ei karkaa sirkat eikä hajut =) Saavat silti hyvin happea läpi.

Alla linkki sirkkojenkasvatusohjeeseen ja keskusteluun.
        Paha haju tulee usein jos sirkat ovat liian kosteassa ja niitä kuolee. Silloin ne alkavat mätänemään. Ja se on tosi paha haju.
        Sensijaan kenttiksillä on kyllä ominaishajunsa , mutta ei se nyt niin kamalan paha ole.
        Jos kasvatusastia on tarpeeksi ilmava ja kuiva , eivät edes sirkkojen ulosteet haise koska ne kuivuvat samantien.
        Itse puhdistan sirkkafaunani joka päivä. Ja niitä on sentään parhaimmillaan yli kymmenenkin boksia ja pinnheadit karkkilaatikoissa lisäksi. :)

http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2747

• Afrodite^
        -geggo- kirjoitti:

Alla linkki sirkkojenkasvatusohjeeseen ja keskusteluun.
        Paha haju tulee usein jos sirkat ovat liian kosteassa ja niitä kuolee. Silloin ne alkavat mätänemään. Ja se on tosi paha haju.
        Sensijaan kenttiksillä on kyllä ominaishajunsa , mutta ei se nyt niin kamalan paha ole.
        Jos kasvatusastia on tarpeeksi ilmava ja kuiva , eivät edes sirkkojen ulosteet haise koska ne kuivuvat samantien.
        Itse puhdistan sirkkafaunani joka päivä. Ja niitä on sentään parhaimmillaan yli kymmenenkin boksia ja pinnheadit karkkilaatikoissa lisäksi. :)

http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2747

Ei ole kostea. Ainoana kosteudenlähteenä, josta saavat vettä, annan porkkanasiivuja. Eläinkauppias kertoi hajun jähtuvat nahan luomisesta :)

• -geggo-
        Afrodite^ kirjoitti:

Ei ole kostea. Ainoana kosteudenlähteenä, josta saavat vettä, annan porkkanasiivuja. Eläinkauppias kertoi hajun jähtuvat nahan luomisesta :)

Ei se tosi paha haju nahanluonnista johdu. Mutta jos sillä hajulla tarkoitat sirkkojen ns. ominaishajua , niin siinä sitten on myös sitäkin ;).
        Vain mätänevä sirkka haisee TOSI pahalle .
        Eivät ne kuivat nahat milleen haise. Kokeilepa vaikka nuuskuttaa. :D

Ja porkkananviipale , päivittäin vaihdettuna , on tosi hyvä kostearuoka sirkoille.

• Afrodite^
        -geggo- kirjoitti:

Ei se tosi paha haju nahanluonnista johdu. Mutta jos sillä hajulla tarkoitat sirkkojen ns. ominaishajua , niin siinä sitten on myös sitäkin ;).
        Vain mätänevä sirkka haisee TOSI pahalle .
        Eivät ne kuivat nahat milleen haise. Kokeilepa vaikka nuuskuttaa. :D

Ja porkkananviipale , päivittäin vaihdettuna , on tosi hyvä kostearuoka sirkoille.

Mutta eiväthän elävät sirkat mätäne? ;) Joten miten haju voi lähteä "mätänevistä sirkoista" jos kuolleita ei ole? Ehkä se ominaishaju sitten on niin voimakas :D Ostin ilmanraikastimen ;D

• -geggo-
        Afrodite^ kirjoitti:

Mutta eiväthän elävät sirkat mätäne? ;) Joten miten haju voi lähteä "mätänevistä sirkoista" jos kuolleita ei ole? Ehkä se ominaishaju sitten on niin voimakas :D Ostin ilmanraikastimen ;D

. . elävät sirkat haise. Eli kyllä se on vaan sitä "vienoa" ominaishajua.Odotapa jos sitten joku pääsee piiloon MÄTÄNEMÄÄN ; D . . . .

Hihhiii. . minä olen jo siihen tottunut kun olen noita tuhansittain vuosien varrella kasvattanut. Melkein TUOKSUVAT mielestäni :D !!!

• Afrodite^
        -geggo- kirjoitti:

. . elävät sirkat haise. Eli kyllä se on vaan sitä "vienoa" ominaishajua.Odotapa jos sitten joku pääsee piiloon MÄTÄNEMÄÄN ; D . . . .

Hihhiii. . minä olen jo siihen tottunut kun olen noita tuhansittain vuosien varrella kasvattanut. Melkein TUOKSUVAT mielestäni :D !!!

hyh =DD Odotampa sitä innolla!! :D:d

• SarkastinenHamuli

me ollaan sellasta et pitää tehänäi xD :P ;P ;) =) :) :( D: :D =D :\ 8) 8D >:> :> >:D =(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      157
      6354
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      50
      1806
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1464
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      47
      1051
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1019
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      941
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      929
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      898
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      877
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      875
    Aihe