Sirkkojen paha haju...

Afrodite^

Sirkoistani, joita kasvattelen tulevalle liskolleni, lähtee aivan kuvottava haju. Vaikka terra olisi vasta siivottu, sieltä lähtee KAMALA haju, joka täyttää koko huoneen :S Ovatko muut liskoille ruokaa kasvattavat liskon omistajat huomanneet tämän/ Miten hajun saa pois???

13

628

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirkat

      Kasvatan itsekkin sirkkoja ja olen huomannut tuon KAMALAN hajun. Kasvatan niitä ämpärissä ja sen päälle laitan (ohuen)rätin . Se pitää hajun poissa ja putsaan sitä ainakin jokatoinen päivä. :)

      • Afrodite^

        Mitenköhän rätti siihen vaikuttaa :o Märkä vai kylmä rätti? Pitää kokeilla :D


    • sirkkoja

      Itse kasvatan kenttäsirkkoja.Haiseehan ne.Mulla ne on akvaariossa saunalla,hyvä lämmin ääni-eristetty tila.Pohjalla on lannoittamatonta turvetta,vermuliittia ja mörttiröpöä sekoitettuna.Pitää tuo sekoitus hajua kuitenkin sen verran ettei tarvitse kuin kerran viikossa puhdistaa se.Kokeilin montaa eri systeemiä ja tuo oli paras kun ei ole aikaa joka päivä puhdistella.Samalla vaihdan kennot/paperi-rullat kun kakkivat niihin eli nekin haisee ja kovasti.

      • Adfrodite^

        Kenttäsirkkoja kasvatan minä myös. Mörttiröpöä minulla onkin, ja turvetta kohta olen muutenkin hankkimassa. Kiitos neuvosta! :)


      • sirkat

        pidän rättiä kyllä kuivana :)


      • sirkkoja

        Lisäksi mulla on "kattona" sukkahousujen yläosa,lahkeet solmuun ja ylimääräset pois.Ei karkaa sirkat eikä hajut =) Saavat silti hyvin happea läpi.


      • -geggo-
        sirkkoja kirjoitti:

        Lisäksi mulla on "kattona" sukkahousujen yläosa,lahkeet solmuun ja ylimääräset pois.Ei karkaa sirkat eikä hajut =) Saavat silti hyvin happea läpi.

        Alla linkki sirkkojenkasvatusohjeeseen ja keskusteluun.
        Paha haju tulee usein jos sirkat ovat liian kosteassa ja niitä kuolee. Silloin ne alkavat mätänemään. Ja se on tosi paha haju.
        Sensijaan kenttiksillä on kyllä ominaishajunsa , mutta ei se nyt niin kamalan paha ole.
        Jos kasvatusastia on tarpeeksi ilmava ja kuiva , eivät edes sirkkojen ulosteet haise koska ne kuivuvat samantien.
        Itse puhdistan sirkkafaunani joka päivä. Ja niitä on sentään parhaimmillaan yli kymmenenkin boksia ja pinnheadit karkkilaatikoissa lisäksi. :)


        http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2747


      • Afrodite^
        -geggo- kirjoitti:

        Alla linkki sirkkojenkasvatusohjeeseen ja keskusteluun.
        Paha haju tulee usein jos sirkat ovat liian kosteassa ja niitä kuolee. Silloin ne alkavat mätänemään. Ja se on tosi paha haju.
        Sensijaan kenttiksillä on kyllä ominaishajunsa , mutta ei se nyt niin kamalan paha ole.
        Jos kasvatusastia on tarpeeksi ilmava ja kuiva , eivät edes sirkkojen ulosteet haise koska ne kuivuvat samantien.
        Itse puhdistan sirkkafaunani joka päivä. Ja niitä on sentään parhaimmillaan yli kymmenenkin boksia ja pinnheadit karkkilaatikoissa lisäksi. :)


        http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2747

        Ei ole kostea. Ainoana kosteudenlähteenä, josta saavat vettä, annan porkkanasiivuja. Eläinkauppias kertoi hajun jähtuvat nahan luomisesta :)


      • -geggo-
        Afrodite^ kirjoitti:

        Ei ole kostea. Ainoana kosteudenlähteenä, josta saavat vettä, annan porkkanasiivuja. Eläinkauppias kertoi hajun jähtuvat nahan luomisesta :)

        Ei se tosi paha haju nahanluonnista johdu. Mutta jos sillä hajulla tarkoitat sirkkojen ns. ominaishajua , niin siinä sitten on myös sitäkin ;).
        Vain mätänevä sirkka haisee TOSI pahalle .
        Eivät ne kuivat nahat milleen haise. Kokeilepa vaikka nuuskuttaa. :D

        Ja porkkananviipale , päivittäin vaihdettuna , on tosi hyvä kostearuoka sirkoille.


      • Afrodite^
        -geggo- kirjoitti:

        Ei se tosi paha haju nahanluonnista johdu. Mutta jos sillä hajulla tarkoitat sirkkojen ns. ominaishajua , niin siinä sitten on myös sitäkin ;).
        Vain mätänevä sirkka haisee TOSI pahalle .
        Eivät ne kuivat nahat milleen haise. Kokeilepa vaikka nuuskuttaa. :D

        Ja porkkananviipale , päivittäin vaihdettuna , on tosi hyvä kostearuoka sirkoille.

        Mutta eiväthän elävät sirkat mätäne? ;) Joten miten haju voi lähteä "mätänevistä sirkoista" jos kuolleita ei ole? Ehkä se ominaishaju sitten on niin voimakas :D Ostin ilmanraikastimen ;D


      • -geggo-
        Afrodite^ kirjoitti:

        Mutta eiväthän elävät sirkat mätäne? ;) Joten miten haju voi lähteä "mätänevistä sirkoista" jos kuolleita ei ole? Ehkä se ominaishaju sitten on niin voimakas :D Ostin ilmanraikastimen ;D

        . . elävät sirkat haise. Eli kyllä se on vaan sitä "vienoa" ominaishajua.Odotapa jos sitten joku pääsee piiloon MÄTÄNEMÄÄN ; D . . . .

        Hihhiii. . minä olen jo siihen tottunut kun olen noita tuhansittain vuosien varrella kasvattanut. Melkein TUOKSUVAT mielestäni :D !!!


      • Afrodite^
        -geggo- kirjoitti:

        . . elävät sirkat haise. Eli kyllä se on vaan sitä "vienoa" ominaishajua.Odotapa jos sitten joku pääsee piiloon MÄTÄNEMÄÄN ; D . . . .

        Hihhiii. . minä olen jo siihen tottunut kun olen noita tuhansittain vuosien varrella kasvattanut. Melkein TUOKSUVAT mielestäni :D !!!

        hyh =DD Odotampa sitä innolla!! :D:d


    • SarkastinenHamuli

      me ollaan sellasta et pitää tehänäi xD :P ;P ;) =) :) :( D: :D =D :\ 8) 8D >:> :> >:D =(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe