corolla 1,3 ahtaminen

turbo man!

elikkäs ois tarkotuksena alkaa rakentaa vanhasta takapotku corollasta ahtimella varustettu kulkupeli? tarkoituksena olisi vaihtaa tuo 1,3 kone toyotan vähän parempaan 1,6 2t malliin ? eikös tämän koneen turpotus onnistu aika hyvin? mitä tarvitsen muuta auton ja ahtimen lisäksi vai pistänkö ahtimen vain kiinni ja ajan konttorille? joutuukohan muita osia vaihtaan ? jarrut kyllä toppaa aika hyvin?

19

12449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä elää

      Mutta unohda koko juttu!

    • 4x4bmw

      jos tiedot on noinkin hyvät,niin unohda koko homma.
      eikä herneitä nenään.

      • turbo man

        niin mutta kaverilla oli kerran hard top corolla ja siinä oli tuo 2t kone ja siinä oli turbo, se sanoi ettei ole kovin vaikea homma.miten onkohan lastua saatavana tuohon 1,6 koneeseen jos vaikka ei sitä turboa heti laittaiskaan, kaveri sanoi että lastulla voisi saada jopa15 heppaa lisää? pitääkö paikkansa? meinasin kyllä kaverille ettei niitä heppoja voi tyhjästä loihtia? mahdoinko olla väärässä?


      • siitä koneesta
        turbo man kirjoitti:

        niin mutta kaverilla oli kerran hard top corolla ja siinä oli tuo 2t kone ja siinä oli turbo, se sanoi ettei ole kovin vaikea homma.miten onkohan lastua saatavana tuohon 1,6 koneeseen jos vaikka ei sitä turboa heti laittaiskaan, kaveri sanoi että lastulla voisi saada jopa15 heppaa lisää? pitääkö paikkansa? meinasin kyllä kaverille ettei niitä heppoja voi tyhjästä loihtia? mahdoinko olla väärässä?

        lastuttaa?

        Vaihda 4age pellin alle niin pääset helpommalla...

        ...on niin hapokasta...


      • Jalaa
        turbo man kirjoitti:

        niin mutta kaverilla oli kerran hard top corolla ja siinä oli tuo 2t kone ja siinä oli turbo, se sanoi ettei ole kovin vaikea homma.miten onkohan lastua saatavana tuohon 1,6 koneeseen jos vaikka ei sitä turboa heti laittaiskaan, kaveri sanoi että lastulla voisi saada jopa15 heppaa lisää? pitääkö paikkansa? meinasin kyllä kaverille ettei niitä heppoja voi tyhjästä loihtia? mahdoinko olla väärässä?

        Et todellakaan voi lähteä rakentamaan autoa turbovehkeeksi noilla tiedoilla. Ensinnäkään tuo moottori ei kestä turbottamista. Moottorivaihto on ehkä se helpointen toteutettava homma. Täältä käyt kattomassa sopivaa konetta: http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=moottorit&id=18
        Arviolta heitän, että 4AGE tai 4AFE saattaisi sopia suht helpolla autoosi, mutta käy lukemassa moottorinvaihdossa huomioitavia asioita täältä http://www.fintoys.net/forum/?board=vieraat;action=display;num=1097998626
        Autosi alkuperäinen moottori on kait 1.3 litrainen? Tuon linkin takana käsitellään asiaa missä 1,3 vaihdetaan 1,6:een.
        Mikään läpihuutojuttu moottorinvaihto ei kuitenkaan ole.


      • turbo man!
        Jalaa kirjoitti:

        Et todellakaan voi lähteä rakentamaan autoa turbovehkeeksi noilla tiedoilla. Ensinnäkään tuo moottori ei kestä turbottamista. Moottorivaihto on ehkä se helpointen toteutettava homma. Täältä käyt kattomassa sopivaa konetta: http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=moottorit&id=18
        Arviolta heitän, että 4AGE tai 4AFE saattaisi sopia suht helpolla autoosi, mutta käy lukemassa moottorinvaihdossa huomioitavia asioita täältä http://www.fintoys.net/forum/?board=vieraat;action=display;num=1097998626
        Autosi alkuperäinen moottori on kait 1.3 litrainen? Tuon linkin takana käsitellään asiaa missä 1,3 vaihdetaan 1,6:een.
        Mikään läpihuutojuttu moottorinvaihto ei kuitenkaan ole.

        no joo mutta nuo 4a-fe ge koneet on etuvetoisiin.paitsi että kyllä tuota ge:tä saa myös takavetoisena,tai siis vaihelaatikkohan siinä on erinlainen! kyllä se tuo toyota 2t kone on hyvä turbottamis aihio,niitä on esim vanhoissa takapotku carinoissa. kaverin hard topissa oli hiasen perä!


    • tojohojottaja

      elikkäs ois tarkotuksena alkaa rakentaa vanhasta takapotku corollasta ahtimella varustettu kulkupeli?

      -suosittelen vähintään ämpärin kokoista ahdinta, niitä saa kuorma-auto purkaamoista jne....

      tarkoituksena olisi vaihtaa tuo 1,3 kone toyotan vähän parempaan 1,6 2t malliin ?

      -varmaan sinäkin tiedät että 2t (=kaksitahtikone) koneen virittäminen on hieman halvempaa kuin 4t (=nelitahtinen)....suosittelen siis vain imu/pako kanavien hoonausta ja männän laen hiontaa sekä helman lyhennystä (imupuolelta).

      eikös tämän koneen turpotus onnistu aika hyvin? mitä tarvitsen muuta auton ja ahtimen lisäksi vai pistänkö ahtimen vain kiinni ja ajan konttorille? joutuukohan muita osia vaihtaan ? jarrut kyllä toppaa aika hyvin?

      -juu ei muuta tarvita...tollanen takaveto rotolla on lähes tämänpäivän vastaavaa formulaa parempi....

      ainiin meinasin unohtaa, tämä lysti sitten maksoi 67.000$ ja tilille 800016-123456 voit maksaa....

      • Turbo dx

        Kyllä te ootte ilkeitä, tässä neuvoja.. kyllä sen 1.3 koneenkin pystyy turbottaa, mulla on tekeillä sellanen mutta helpommin käy tosta 1.6 2t:stä!! Ja jos et meinannu kovin paljon virittää ni vakio konekki kestää ihan hyvin ku ei nosta paineita yli 0,8-1,0bar,toki koneen pitää olla hyvässä kunnossa. Puristuksia kannattaa tietenkin laskea vähän jos mahdollista!!

        - Tarvittavat osat:

        *Paineistettu kaasutin(Weber DAT tai Solex yms)
        *Välilaippa imusarjaan(Freetechnics)myy
        *Bensa-pumppu(biltema)
        *Bensa paineen säädin mittari(turbo käyttöön)
        *Turbon pakosarja,tee itse tai käske joku tekemään

        *Ahto putket cooleri(ei välttämätön)
        *Uudet bensa putket ja diissleli corollan tankki
        *Ja tietenkin turbo, jos et meinannu ihan hirveitä tehoja ni joku Toyotan CT20 tai vastaava,toi CT20 riittää ->200hp hyvin!!

        *Dump-valve

        *Sytty myöhäiselle tai sit teetät siitä jossain semmosen mikä myöhäistää ennakkoa ku paine kasvaa.

        Toivottavasti tosta selviää jotain, varmaan jäi jotain mainitsematta mut joku voi korjata!!

        T:Teemu


      • turbo man
        Turbo dx kirjoitti:

        Kyllä te ootte ilkeitä, tässä neuvoja.. kyllä sen 1.3 koneenkin pystyy turbottaa, mulla on tekeillä sellanen mutta helpommin käy tosta 1.6 2t:stä!! Ja jos et meinannu kovin paljon virittää ni vakio konekki kestää ihan hyvin ku ei nosta paineita yli 0,8-1,0bar,toki koneen pitää olla hyvässä kunnossa. Puristuksia kannattaa tietenkin laskea vähän jos mahdollista!!

        - Tarvittavat osat:

        *Paineistettu kaasutin(Weber DAT tai Solex yms)
        *Välilaippa imusarjaan(Freetechnics)myy
        *Bensa-pumppu(biltema)
        *Bensa paineen säädin mittari(turbo käyttöön)
        *Turbon pakosarja,tee itse tai käske joku tekemään

        *Ahto putket cooleri(ei välttämätön)
        *Uudet bensa putket ja diissleli corollan tankki
        *Ja tietenkin turbo, jos et meinannu ihan hirveitä tehoja ni joku Toyotan CT20 tai vastaava,toi CT20 riittää ->200hp hyvin!!

        *Dump-valve

        *Sytty myöhäiselle tai sit teetät siitä jossain semmosen mikä myöhäistää ennakkoa ku paine kasvaa.

        Toivottavasti tosta selviää jotain, varmaan jäi jotain mainitsematta mut joku voi korjata!!

        T:Teemu

        noniin osaahan se joku järkevääkin sanua. näkee heti että jotain tiijät ku et sanonu 2t-konetta 2 tahti koneeksi,niinkuin joku virheellisesti niin luulikin. nuo sinun tekstit tulostin heti paperille ja näytin kaverille ja se sano että on asiansa osaava mies! miten tuo 1,6 kone passaa nuihin 1,3 kiinnikkeisiin? joutuuko niitä jotenkin muuttamaan? ps:kylläne jarrut hyvin toppaa,,, oli vitsi!


      • turbo man

        eise oo se 2t-kone kaks tahti. se on nelitahti niinku moni muukin uusi auto...mutta eikö suomessa oo erot käytössä,ainakin kaveri sano ettei voi ainakaan kovinhyvin dollareilla maksaa.? sitä ahdinta oon kyllä monelta kysyny,mutta kukkaa ei oo sanonu että sen pitäs olla ämpärin kokonen. ei se taijja mahtua ees corollan konehuoneeseen. ja eikö kuorma-autot oo ylleensä tiisseli vehkeitä?oon jostaki kuullu ettei tiisseli konneen turbo passaa pensa konneeseen/olenko väärässä?


      • Turbo dx
        turbo man kirjoitti:

        noniin osaahan se joku järkevääkin sanua. näkee heti että jotain tiijät ku et sanonu 2t-konetta 2 tahti koneeksi,niinkuin joku virheellisesti niin luulikin. nuo sinun tekstit tulostin heti paperille ja näytin kaverille ja se sano että on asiansa osaava mies! miten tuo 1,6 kone passaa nuihin 1,3 kiinnikkeisiin? joutuuko niitä jotenkin muuttamaan? ps:kylläne jarrut hyvin toppaa,,, oli vitsi!

        Kyllä niiden kiinikkeiden pitäis käydä, mut kannattaa hommata varulta ne 2T:n kiinikkeet..Ne tuskin maksaa paljon..Nii ja meinas unohtua kytin asia, jos meinasit paljonki virittää ni kannattaa hankkia sintteri kytkin mut luulen että jos pysyttelet alle 100-120hevosen ni vakio kytkin kestää jonkin aikaa??

        kyllä se diisselin ahdin toimii ihan kuin muutkin ahtimet, mulla on Toyotan CT20 ja se on diisseli toyotasta ja ei oo hirveän kalliita!!

        T:Teemu


      • turbo mann!
        turbo man kirjoitti:

        eise oo se 2t-kone kaks tahti. se on nelitahti niinku moni muukin uusi auto...mutta eikö suomessa oo erot käytössä,ainakin kaveri sano ettei voi ainakaan kovinhyvin dollareilla maksaa.? sitä ahdinta oon kyllä monelta kysyny,mutta kukkaa ei oo sanonu että sen pitäs olla ämpärin kokonen. ei se taijja mahtua ees corollan konehuoneeseen. ja eikö kuorma-autot oo ylleensä tiisseli vehkeitä?oon jostaki kuullu ettei tiisseli konneen turbo passaa pensa konneeseen/olenko väärässä?

        nyt on moottori vaihettu; kiinnikkeet ei ihan passannu mutta einiitä ollu vaikia vaihtaa.pelekkä konneen vaihtoki korollaan muutti sitä aika palijon. huomenna mina vien sen auton sille kaverille jolla oli hard top se ossaa laittaa sen turbon kiinni. sanose että saattaa mennä parikuukautta. miten on tuommonen seisontavakkuutus onko sitä järkiä ottaa nyt ku autollla ei pariinkuukauteen ajeta


    • corolla 1,3 ahtaminen

      Ei tarvikaan ahtaa enää, auto on katollaan ojassa käkkärikäännöksen jälkeen...

      • turbo man!

        miten sulla meni se katolleen? taisit keksiä koko jutun! ja sitäpaitsi ne jotka ajelee takapotkuvehkeilla eivät kovin useasti käsijarrukäännöksiä tee sillä ei mikkää voita kunnon luisuttelua, takapyörijä sudittamalla. eine käsijarrukäännokset sovi kuin etuvetoisille autoille.kaverilla oli hard topissa ahtopainemittari konehuoneessa!


      • Näytti oikeat karvansa

        Menikö turbottaminen liian vaikeaksi?? Parempi, että laitat siihen rotteloon vaikka 1" suoraputki ilman vaimentimia, se on helpompaa kuin turbon asentaminen;)

        Se sun vuodattelu tuolla (ahtimet palstan lukijat) on ihan säälittävää.

        Sitten kun täytät 18v ja mahdollisesti löydät työpaikan, niin voit ostaa itsellesi oikean auton jossa tehdas asennettu turbo;)


      • ahdin man!
        Näytti oikeat karvansa kirjoitti:

        Menikö turbottaminen liian vaikeaksi?? Parempi, että laitat siihen rotteloon vaikka 1" suoraputki ilman vaimentimia, se on helpompaa kuin turbon asentaminen;)

        Se sun vuodattelu tuolla (ahtimet palstan lukijat) on ihan säälittävää.

        Sitten kun täytät 18v ja mahdollisesti löydät työpaikan, niin voit ostaa itsellesi oikean auton jossa tehdas asennettu turbo;)

        miten niin, en oo ainakkaa vielä lopettanu sen turpottamista, ei siihen kannata laittaa suoraa putkia tullee liian pahat äänet. emminä missää oo mittää vuojattanu sen oli kirjottanu joko muu! ja oon minä jo 18V . kaverilla oli hard topissa semmonen ruuvi hytissä , josta pysty säätää ahtopaineita ,


      • Tuplaturbo
        ahdin man! kirjoitti:

        miten niin, en oo ainakkaa vielä lopettanu sen turpottamista, ei siihen kannata laittaa suoraa putkia tullee liian pahat äänet. emminä missää oo mittää vuojattanu sen oli kirjottanu joko muu! ja oon minä jo 18V . kaverilla oli hard topissa semmonen ruuvi hytissä , josta pysty säätää ahtopaineita ,

        Kaverilla oli aikoinaan Corolla dx takatuupparissa tuplaturbo. Oli ihan tappopeli. Ja se kans suti ja suti ja suti. Suti niin ettei eteenpäin päässy.


    • kaikkee ne keksii

      hahha elekää kehatko... nauran ihteni kuoliaaks :D

      • öö.. en ymmärrä..

        Onko toi diisseli corollan tankki pakollinen? Jos on niin voiko sinne tankata normaalisti bensaa vai täytyykö koko moottori hoito muuttaa diisseliks??????????? :o


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1542
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1482
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      221
      1223
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1115
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      323
      1072
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      156
      1026
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      307
      1018
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      77
      994
    Aihe