En osaa mitat viinimittarillani promilleja.
Kaadan lasiseen suppilo-osaan viiniä tilkan.
Annan muutaman tipan valua pillin läpi ja tippua, jonka jälkeen kaadan sen toisin päin ja katson valoa vasten. Mitään ei tapahdu.
Olen imenyt ilmakuplatkin pois pillistä.
Onko teillä jotain konsteja?
Promillemittaus
8
1089
Vastaukset
- VIINIMESTARI
Joo, se ei ole prom.mitt. vaan alko.pros.mitt. Se kyllä onnistuu kuvaamallasi tavalla. Mutta mittarin pitää olla PUHDAS ja ei saa olla yhtään ilmakuplaa mittarissa. Siis esim. kuohuviinin mittaus ei välttämättä onnistu. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2007.
- uusiksi vaan
Olen itse mitannut samanlaisella mittarilla seuraavasti.
Ensin mittari täyteen ja sitten painan sormella viiniä alaspäin.Niin että ilmakuplat poistuu sitten vaan mittari ympäri ja lukemaan lukemia(miel.15-17) =).
Siinä se kokeileppas nuin. - suosituksen antaja
....kun menee promillet ja prosentit sekaisin, on parasta lopettaa ryyppääminen.
- Vasta-alkaja
Kiitos valistuksesta.
Taidat olla oikeinkin kokenut viiniasiantuntija.
Olen itse vasta-alkaja.
Kiitos neuvosta. - Kotiviinin ystävä
Vasta-alkaja kirjoitti:
Kiitos valistuksesta.
Taidat olla oikeinkin kokenut viiniasiantuntija.
Olen itse vasta-alkaja.
Kiitos neuvosta.Minulle opetettiin aikanaan näin: ensin mittariin laitetaan vettä, painetaan hieman tippumaan ja kaadetaan pois. Puhalletaan kuivaksi. Sitten viiniä, jota voi hieman myös painamalla saada tippumaan, mutta 5-6 tippaa pitäisi tiputtaa omalla painollaan. Sitten käännät ympäri ja katsot kirkasta valoa vasten mihin mittarin "elohopea" laskeutuu. Homman voi tuloksen varmistamiseksi toistaa ilman veden laittoa. Jos mittariin jää kuplia, voi matkalla olla poikkinainen elohopea eli tolpan pitää olla yhtenäinen, että se näyttäisi oikeaa lukemaa. Mittauksen jälkeen mittari pestään heti vedällä, ei jätetä viiniä kuivumaan siihen.
- Yrittämään
Kotiviinin ystävä kirjoitti:
Minulle opetettiin aikanaan näin: ensin mittariin laitetaan vettä, painetaan hieman tippumaan ja kaadetaan pois. Puhalletaan kuivaksi. Sitten viiniä, jota voi hieman myös painamalla saada tippumaan, mutta 5-6 tippaa pitäisi tiputtaa omalla painollaan. Sitten käännät ympäri ja katsot kirkasta valoa vasten mihin mittarin "elohopea" laskeutuu. Homman voi tuloksen varmistamiseksi toistaa ilman veden laittoa. Jos mittariin jää kuplia, voi matkalla olla poikkinainen elohopea eli tolpan pitää olla yhtenäinen, että se näyttäisi oikeaa lukemaa. Mittauksen jälkeen mittari pestään heti vedällä, ei jätetä viiniä kuivumaan siihen.
Kiitos, kyllä luulisi nyt onnistuvan.
- Se onnistui
Kiitos ohjeista kaikille, sain viinimittarini vihdoinkin toimimaan. Ihmettelin kylläkin, kun olin huuhdellut mittarin useaan otteeseen vedellä, mittarisin huvikseni vedenkin prosentteja. Mittari näytti vedessäkin olevan prosentteja monen huuhtelun jälkeen1%.
Huuhtelin vielä mittaria, oletin mittariin jääneen viiniä. Usean huuhtelun jälkeen mittarini näytti viinissäni olevan 15%. Liekö heitto 1% luokkaa. Ken tietää.- niin sitä pitää
Onneksi olkoon oikeanlaisista prosentti numeroista.Mielestäni on turhaa tehdä viiniä jollei prosenttiluku mene yli 13 .
Aineiden haaskua tehdä "laihaa".
Saahan niitä sitten muita pitkäripasesta,jos mieli tekee.
Kannattaa tosiaankin huuhdella mittari aina käytön jälkeen heti.Sekä puhaltaa nesteet pois tai imeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230