Kummipoikani ensimmäinen nimipäivä on kuukauden kuluttua, ja aloin miettimään millaisia nimipäivälahjoja annetaan vai annetaanko ollenkaan? Jotain pientä kai, kun joululahjatkin on vasta hommattu..?
Iso kiitos kaikille asiallisia vastauksia antaneille!
Nimipäivälahjasta
13
3479
Vastaukset
- pietu-
Jostain syystä minä en anna arvoa nimipäivälle. Tuntuu, että saisi olla koko ajan korttia lähettämässä, kun toisilla tapana juhlia ne kolmannetkin nimet tai jopa lemmikkien nimipäivätkin.. Toki jokainen juhlii mitä haluaa juhlia :)
Itse en siis sen kummempaa nimipäiviksi hommaisi (kuten jo itsekin sanoit, on joulu juuri mennyt jne.) kuin laittaisin kortin tai veisin kortin. Jos jotain nimeen liittyvää tykkää hankkia niin onhan niitä kaikenlaisia nimitauluja, nimimukeja, nimiavaimenperiä jne. olemassa :) - tiitu
En ole koskaan ostanut nimipäivälahjoja kummilapsilleni. On muutenkin syntymäpäivä-,joululahjat. Enkä ole koskaan kuullut et vanhemmat ostaisivat nimipäivälahjoja lapsilleen. Onnen toivotukset puhelimitse,viestinä tai kortilla on hyvä juttu!
- ostetaan.
Meillä juhlitaan lasten synttärit ja nimpparit. Sukulaiset ja ystävät tietävät, että kylään voi tulla ja kakkua on tiedossa. Toki lahjaa ei ole pakko tuoda, meillä ei kerätä pääsymaksua. ;o) Yleensä kuitenkin kaikki tuovat jotain.
Meillä on 5 lasta. - lasteni ja kummilasteni
nimpparit. aina jotain pientä kummilapsille laitan ja omat lapset saavat lahjat 10-20 euron arvoiset. en näe siinä mitään kummaa. eihän nimipäivä nyt ole kuin kerran vuodessa.
- minään, mun
suvussa niitä ei ole koskaan noteerattu millään tavalla. en edes tiedä sisaruksieni nimipäiviä(tuskin hekään minun), jos en sattumalta huomaa niitä jostain kalenterista (kotonani ei edes ole kalenteria).
tuskin muistaisin kummilapsenkaan (jos mulla sellainen olisi)nimipäivän ajankohtaa. lahjaa en ostaisi, soitolla tms. voisin muistaa, jos etukäteen laittasin esim. kännykkään hälytyksen päivästä.- Nimetön
kortin lähettää.
- pienellä lahjalla ja kortilla
Toisen kummilapsen nimppareille kutsutaankin aina kakkukahville. Omienkin lapsieni nimipäiviä vietetään, saa tulla sukulaisia, kummeja, ystäviä ken haluaa. Mitään lahjapakkoa ei kuitenkaan ole.
- kahden kummi
Meillä on perheen sisällä juhlittu nimipäivätkin. Kakku on tehty ja pieni lahja saatu.
Kummilasteni nimppareita en huomio, mutta joulun, synttärin ja _kastepäivän_ kyllä.
- on siis perhekohtaista
Omassa perheessäni nimipäiviä juhlittiin aina täytekakun ja pienten lahjojen kera. Lahjat olivat arvoltaan varmaankin alle 10 markkaa; kiiltokuva-arkki on hyvä esimerkki tyypillisestä lahjasta.
Onnittelen edelleen kaikkia tuttaviani heidän nimipäivänään, joten toki muistan myös kummilastani. Kannattaa kysellä, millaisia ajatuksia kummilapsen vanhemmilla on nimipäivästä sekä kertoa heille omistaan. - lissu007
Eihä kukaa ees vastannu alkuperäsee kysymyksee :((((
- Rivien välistä
Eihän kukaan voi suoraan vastata, että: juu, kyllä sinun kummipoikasi perheessä vietetään nimipäivätkin!
Tulihan tässä ketjussa hyviä vastauksia, jossa kerrottiin OMISTA tavoista nimppareiden suhteen.
Lahjan sisältöön on vaikea puuttua tuntematta osapuolia. Meillä lahjat ovat usein musiikkia, elokuvia, leffalippuja, vaatteita, kirjoja tai jotain muuta tarpeellista tai vähemmän tarpeellista.
Meillä 15v sai mopoautoonsa kaikkea kivaa lahjaksi (hajukuusesta :-) alkaen), muttei nuo lahjat ehkä toimi taaperolle... Tosin aloittajan kummilapsi voi jo ollakin mopoilija kun kysymys on kirjoitettu v.2006...
Itse vastasin näin:
"ostetaan.29.12.2006 22:59 2 SULJE
Meillä
Meillä juhlitaan lasten synttärit ja nimpparit. Sukulaiset ja ystävät tietävät, että kylään voi tulla ja kakkua on tiedossa. Toki lahjaa ei ole pakko tuoda, meillä ei kerätä pääsymaksua. ;o) Yleensä kuitenkin kaikki tuovat jotain.
Meillä on 5 lasta."
- uudestisyntynyt
Jos kerta olet kummi, tehtäväsi on kasvattaa kummilasta hengellisesti, olethan uskova ihminen? suosittelen antamaan pienen hengellisen kuvakirjan, ja kun vuosia tulee lisää voit ostaa hänelle hänen ensimmäisen lasten kuva Raamatun.
Onnea etsinnälle. Kuva ja Sana tarjoaa hyvää luettavaa, Aika Media myöskin, sitten Bibliasta jne. netistä löydät hyviä hengellisten kirjojen tarjoajia. - Yhden äiti
Voi kauhistus, jos on viisi lasta ja näiden sekä syntymä- että nimipäivät vietetään, niin sehän merkitsee melkein joka kuukaudelle jotkut juhlat. En kyllä jaksaisi moista, kun muitakin juhlapäiviä vielä olisi lisäksi.
Nimipäivälahjoiksi ostaisin vain jotain tosi pientä, en kyllä lähtisi mitään isoja lahjoja hankkimaan.
Meillä ei nimppareita vietetty eikä oikein olisi voinutkaan ainakaan minun kohdallani, kun minun nimeäni ei ollut almanakassa, oli sen verran erikoinen nimi. Joskus harmitti, kun koulussa alaluokilla oli sellainen tapa, että nimipäiväsankarille laulettiin luokassa, mutta minulle ei sitten koskaan. No, eipä tarvinnut jakaa karamellejäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391