pmk lidlin kassat

rausku koo

nämä nuoret tytöt...kannattaisi panostaa siihen asiakasPALVELUUN eli hymyyn,jopa muutaman sanan vaihtoon,tervehtimiseen.jne....
ei ne kauan asiakkaat teidän palkkaanne maksa jos on tylyä palvelua...

32

3210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun huonotuulisuus

      ja tympeys kuuluu sen kaupan liikeideaan.Äläkä vaan kysy heiltä mitään,tai syöttäävät sulle Zyclon B:tä.Kyllä näköjään "litli" aivopesee työntekijät tosi tehokkaasti,ei sinne pitäis mennä kenenkään töihin.

      • kassaneiti

        Mutta vois joskus asiaakkatkin mennä itseensä eikä aina odottaa niin "kuninkaallista palvelua"!!!!
        Itse olen seurannut sivusta ja siellä työssä olevan ystäväni kautta Lidlin työntekijöiden työoloja!!!
        Itse en ole nähnyt muualla kaupassa asiakkailta vastaavaa käytöstä kuin ko. kaupassa!!!!
        Missä muussa kaupassa uskalletaan "kuoria" kaalit, salaatit, kukkakaalit yms, meidän kaupassa ainakin vartija tulisi hyvin äkkiä koputtelemaan olkapäätä!
        Missä muussa kaupassa asiakkaat kohtelisi kaupantyöntekijöitä yhtä kylmästi, nimitellään yms, hehän koittavat vaan tehdä työnsä! Ja aikamoisen paineen alla. Oletteko itse seurannut montako loppupeleissä on aina tavallisena päivänä töissä? Vertaan omaan työpaikkaani joka on suunnilleen neliö määrältä samankokoinen, meitä on vuorossaan yleensä noin kymmenkunta.
        Joten jos aina mietittäisiin myös kolikon kääntöpuolta ja tervehditään me ainakin.... Uutta Vuotta kaikille!!!!!


      • Teette vaativaa työtä!
        kassaneiti kirjoitti:

        Mutta vois joskus asiaakkatkin mennä itseensä eikä aina odottaa niin "kuninkaallista palvelua"!!!!
        Itse olen seurannut sivusta ja siellä työssä olevan ystäväni kautta Lidlin työntekijöiden työoloja!!!
        Itse en ole nähnyt muualla kaupassa asiakkailta vastaavaa käytöstä kuin ko. kaupassa!!!!
        Missä muussa kaupassa uskalletaan "kuoria" kaalit, salaatit, kukkakaalit yms, meidän kaupassa ainakin vartija tulisi hyvin äkkiä koputtelemaan olkapäätä!
        Missä muussa kaupassa asiakkaat kohtelisi kaupantyöntekijöitä yhtä kylmästi, nimitellään yms, hehän koittavat vaan tehdä työnsä! Ja aikamoisen paineen alla. Oletteko itse seurannut montako loppupeleissä on aina tavallisena päivänä töissä? Vertaan omaan työpaikkaani joka on suunnilleen neliö määrältä samankokoinen, meitä on vuorossaan yleensä noin kymmenkunta.
        Joten jos aina mietittäisiin myös kolikon kääntöpuolta ja tervehditään me ainakin.... Uutta Vuotta kaikille!!!!!

        Ilman kassoja ei olisi kauppojakaan, eli se vaativin lenkki! Toivotan kaikille Hyvää Uutta Vuotta!


    • Smiley face Liimatainen

      Täytyy ottaa huomioon se että he ovat siellä vaan töissä.. Asioidessa yrityksessä jossa kassalla on yrityksen omistaja,saattaa hymy hänen kasvoilleen tulla ainoastaan siitä syystä;että sainpahan toltakin ääliöltä kusetettua muutaman euron.

      Osta itsellesi peili jos haluat hymyjä nähdä, tai oikeastaan ostakin kaksi,näet hymysi Stereona :):)

    • ja hymyjä

      minua sitten ärsyttää, kun kaupan kassalle tullaan lässyttämään ja toiset joutuu jonottamaan. Jos haluaa hymyjä ja ajatusten vaihtoa kannattaa mennä vaikkapa Solmuun, joka on vieressä.

      • oletpas

        varmaan just sitä porukkaa joka "palvelis" ed mainitulla tavalla,eli asiakasta ei tervehditä vaan katsotaan tavaroita tympeä ilme naamalla,vedetään ne lukijan läpi ja sit katotaankin näyttöä tai kynsiä kun mumistaan kakskyt ja kakskyt."ja näin".(lue:olehyvä).Ja seuraaaaavaaa....


      • FYS
        oletpas kirjoitti:

        varmaan just sitä porukkaa joka "palvelis" ed mainitulla tavalla,eli asiakasta ei tervehditä vaan katsotaan tavaroita tympeä ilme naamalla,vedetään ne lukijan läpi ja sit katotaankin näyttöä tai kynsiä kun mumistaan kakskyt ja kakskyt."ja näin".(lue:olehyvä).Ja seuraaaaavaaa....

        tuo asiakaspalvelu-ammatin valinta. Jokainen tietää, että kun olet asiakaspalvelussa;kassalla,tiskin takana, missä ollaan asiakkaitten kanssa tekemisissä, kuuluu olla ystävällinen ja osaava. Jos huomaa ettei jaksa asiakkaitten huomauttelua,ehkä haukkumista, juoksuttamista turhan takia ja monta muuta epäkohtaa, niin silloin täytyy varmaan ajatella alan vaihtoa. Sitäpaitsi,kun olet ystävällinen asiakkaille, niin suurinosa asiakkaista on ihan mukavia ja maksavia asiakkaita.


      • valita
        FYS kirjoitti:

        tuo asiakaspalvelu-ammatin valinta. Jokainen tietää, että kun olet asiakaspalvelussa;kassalla,tiskin takana, missä ollaan asiakkaitten kanssa tekemisissä, kuuluu olla ystävällinen ja osaava. Jos huomaa ettei jaksa asiakkaitten huomauttelua,ehkä haukkumista, juoksuttamista turhan takia ja monta muuta epäkohtaa, niin silloin täytyy varmaan ajatella alan vaihtoa. Sitäpaitsi,kun olet ystävällinen asiakkaille, niin suurinosa asiakkaista on ihan mukavia ja maksavia asiakkaita.

        toisen kaupan, jos niin ottaa aivoon.. Esim. Konttarin Salessa saa todella ystävällistä palvelua, niin kassalla kuin muuallakin myymälässä!


      • Ehdottomasti
        valita kirjoitti:

        toisen kaupan, jos niin ottaa aivoon.. Esim. Konttarin Salessa saa todella ystävällistä palvelua, niin kassalla kuin muuallakin myymälässä!

        sitä mieltä, että menen toiseen kauppaan, jos jostakin kaupasta en saa kunnon palvelua; esim; Sparin vastapäätä vaatekauppa torin laidalla, en mene mistään syystä enää siihen liikkeeseen ,omistaja itse yli-tympeä. Ruokakaupoissa jotkut kassaneidit kierrän ja menen toiselle kassalle.Lidlin henkilökuntaa ei verrata muhinkään meidän kaupungin kauppoihin, kuten edellä mainittu, kait kuuluu tuo tympeys tämän talon formaattiin. Taloustalosta ei taas löydä hintoja sitten millään ja henkilökunta ei vaivaudu etsimään vaikka kysyis.


    • Markkinointipäällikkö

      Monenlaisia ovat kassan tehtävät. Ja monenlaisia ovat asiakkaat. Kauppaan mennään tekemään ostoksia, kassa hoitaa tehtävänsä ja se pieni hymy on tietysti paikallaan? Asiakaskunnassa saattaa olla kuitenkin joku joka ei halua että hänelle hymyillään. No saivartelua mutta kuitenkin kaikkihan voivat kokeilla menemällä tekemään kassantyötä. Ja olen varma että kaikilta se ei suju niinkuin odotetaan, sillä ne odotuksen ovat niin moninaiset. Kannattaa sanoa suoraan kyseiselle kassalle jos mmieltä painaa niin kyllä se hymykin sieltä irtoaa.

      • onkin......

        itse tehnyt kymmenkunta ko. työtä ja TIEDÄN mistä puhun,Minun ei ainakaan ole vaikea hymyillä ja jutella asiakkaille.Ei todellakaan.Mutta ehkä juuri siksi itsekin odotan vastaavaa palvelua muilta...niinhän sitä sanotaan että hankalimmat asiakkaat ovat juuri samalla alalla olevat..


      • miettiä
        onkin...... kirjoitti:

        itse tehnyt kymmenkunta ko. työtä ja TIEDÄN mistä puhun,Minun ei ainakaan ole vaikea hymyillä ja jutella asiakkaille.Ei todellakaan.Mutta ehkä juuri siksi itsekin odotan vastaavaa palvelua muilta...niinhän sitä sanotaan että hankalimmat asiakkaat ovat juuri samalla alalla olevat..

        vaihtaako työpaikkaa,jos ei viihdy asiakaspalvelussa; joka tarkoittaa,että jos et jaksa olla ystävällinen, edes normaalikäytöksinen,joka taas tarkoittaa, että olet oma itsesi ja sinut itsesi kanssa niin kaikki on paljon helpompaa eikä hermostu niin helposti "hankaliin" asiakkaisiin.


      • Markkinointipäällikkö
        miettiä kirjoitti:

        vaihtaako työpaikkaa,jos ei viihdy asiakaspalvelussa; joka tarkoittaa,että jos et jaksa olla ystävällinen, edes normaalikäytöksinen,joka taas tarkoittaa, että olet oma itsesi ja sinut itsesi kanssa niin kaikki on paljon helpompaa eikä hermostu niin helposti "hankaliin" asiakkaisiin.

        Kyllä kaikilla on lupa hermostua. Ne ajat ovat menneet jolloin koko päivän oli suu pienessä virneessä. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti hermostumisia, sillä se ei todellakaan ole mitään henkilökohtaista. Eikä myöskään pidä vaatia liikoja. Huippuammattilaisetkaan eivät ole täydellisiä, kuka meistä on täydellinen?


      • huonoo palvelua!
        Markkinointipäällikkö kirjoitti:

        Kyllä kaikilla on lupa hermostua. Ne ajat ovat menneet jolloin koko päivän oli suu pienessä virneessä. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti hermostumisia, sillä se ei todellakaan ole mitään henkilökohtaista. Eikä myöskään pidä vaatia liikoja. Huippuammattilaisetkaan eivät ole täydellisiä, kuka meistä on täydellinen?

        Ko kaupassa kerran tervehtiessäni kassaneitiä tämä vaan mulkas takas oikein tympee ilme naamallaan kuin jotain halpaa makkaraa! Taitaa olla tää kalpeenaama ihan väärällä alalla, kun ei näytä pitävän ollenkaan koko asiakaspalvelusta, eikä osaa edes alkeellisimpiä käytöstapoja!


      • Sodassa ja rauhassa
        huonoo palvelua! kirjoitti:

        Ko kaupassa kerran tervehtiessäni kassaneitiä tämä vaan mulkas takas oikein tympee ilme naamallaan kuin jotain halpaa makkaraa! Taitaa olla tää kalpeenaama ihan väärällä alalla, kun ei näytä pitävän ollenkaan koko asiakaspalvelusta, eikä osaa edes alkeellisimpiä käytöstapoja!

        Kilpailu on kovaa. Samanlaisia ne ovat kassaneidit jokapaikassa.


      • aleksis..............
        Sodassa ja rauhassa kirjoitti:

        Kilpailu on kovaa. Samanlaisia ne ovat kassaneidit jokapaikassa.

        muualla sentään tervehditään ja jopa vaihdetaan muutama sana,eli HUOMIOIDAAN asiakas.


      • Sanat
        aleksis.............. kirjoitti:

        muualla sentään tervehditään ja jopa vaihdetaan muutama sana,eli HUOMIOIDAAN asiakas.

        Kyllä minun mielestä kasssa hoitaa tehtävänsä, ainakin näiden kirjoitusten jälkeen voi olla vaikeaa!


      • kannattaa............
        Sanat kirjoitti:

        Kyllä minun mielestä kasssa hoitaa tehtävänsä, ainakin näiden kirjoitusten jälkeen voi olla vaikeaa!

        kassojen,jos lukevat nämä,ottaa kritiikki ja miettiä mistä täällä puhutaan.


      • hoitaja
        kannattaa............ kirjoitti:

        kassojen,jos lukevat nämä,ottaa kritiikki ja miettiä mistä täällä puhutaan.

        Kyllä ihmetyttää suuresti nämä kirjottajat, jotka puolustelee kassojen epäkohteliasta käytöstä. Asiakaspalvelutyössä se on itsestäänselvää, että asiakasta kohtaan käyttäydytään kohteliaasti ja ystävällisesti ja jos joskus sattuu olemaan huono päivä, ei sitä tarvii purkaa asiakkaisiin tai muutenkaan näyttää vaan parempi, kun vaivautuu sanomaan edes "hei" tai "terve" ja käyttäytyy asiallisesti. Ei sitä aina tarvii olla suupielet korvissa. Hoitoalalla on vähän sama juttu, että omia negatiivisia tunteita ei tulis näyttää asiakkaalle, koska sehän on jo maalaisjärjellä ajateltuna aika epäammattimaista.


      • Hunningolla
        hoitaja kirjoitti:

        Kyllä ihmetyttää suuresti nämä kirjottajat, jotka puolustelee kassojen epäkohteliasta käytöstä. Asiakaspalvelutyössä se on itsestäänselvää, että asiakasta kohtaan käyttäydytään kohteliaasti ja ystävällisesti ja jos joskus sattuu olemaan huono päivä, ei sitä tarvii purkaa asiakkaisiin tai muutenkaan näyttää vaan parempi, kun vaivautuu sanomaan edes "hei" tai "terve" ja käyttäytyy asiallisesti. Ei sitä aina tarvii olla suupielet korvissa. Hoitoalalla on vähän sama juttu, että omia negatiivisia tunteita ei tulis näyttää asiakkaalle, koska sehän on jo maalaisjärjellä ajateltuna aika epäammattimaista.

        Paljon on opittavaa, oppivatko kaikki koskaan - me ihmisethän ollaan erilaisia. Hieman hillitsisin tätä keskustelua kun kassa ei nyt sentään ole sellainen julkisuuden henkilö että täällä netissä pitää kohdistaa kritiikki. Kyllä voi todeta että monessa paikassa palvelu ei ole enää palvelua vaan jotain muuta!


      • jollain
        huonoo palvelua! kirjoitti:

        Ko kaupassa kerran tervehtiessäni kassaneitiä tämä vaan mulkas takas oikein tympee ilme naamallaan kuin jotain halpaa makkaraa! Taitaa olla tää kalpeenaama ihan väärällä alalla, kun ei näytä pitävän ollenkaan koko asiakaspalvelusta, eikä osaa edes alkeellisimpiä käytöstapoja!

        kurssilla nuo työntekijät aivopestään,Litlihän on muutenkin tunnettu tympeästä käytöksestä ihan korkeimpaa johtoa myöten.Natsit ne ohjeet antaa.


      • klhgj
        jollain kirjoitti:

        kurssilla nuo työntekijät aivopestään,Litlihän on muutenkin tunnettu tympeästä käytöksestä ihan korkeimpaa johtoa myöten.Natsit ne ohjeet antaa.

        oi herran tähen mitä keskustelua...

        ensinnäkin jos pieksämäen lidlistä joku on saanut huonoo palvelua niin miten helv. voidaan yleistää että kaikkien lidlien kaikki työntekijät on aivopestyja hapannaamoja?? ei voi käsittää.. käykääpä jossain muussakin lidlissä ku pieksämäellä ja kertokaa sitten lisää.. ja toisekseen se tympeys ei todellakaan kuulu firman tapoihin! eli jos joku myyjä on tympee ollut niin se on kyllä ollut epäammattimainen ja unohtanut mitä hänelle on asiakaspalvelusta opetettu! mutta elekää hyvät ihmiset yleistäkö. ootteko varmoja ettei ole sattunu sama myyjä useasti? ja tosiaan antakaa suoraa palautetta myymälään. joko asiakaspalvelun kautta tai jos satutte törmäämään myymäläpäällikköön niin hän kyllä keskustelee asiallisesti asiasta.

        ja mitä tulee noihin kiire puollustuksiin niin ne ei kuulu asiakkaille. kiire on asia joka ei saa vaikuttaa asiakaspalveluun. eli sillä miten kiire työntekijöillä on ei ole todellakaan puollustus huonolle käytökselle.

        suosittelen menemään seuraavan kerran kassalle hyvän tuulisena ja iloisena, eiköhän se myyjäkin siitä hymyile. hyvä on kuitenkin muistaa että usein se myyjä on se jolla on helppo oman raskaan päivän jälkeen näyttää hapanta naamaa.

        terveisin lidlin työntekijä


    • kiire on

      kassoilla. Kyllä Lidlissä on hinta/laatu suhde ihan paikallaan. Nykyinen palvelu riittää ainakin mulle.

    • ananas626

      Lidlissä työ tahti on todella kovaa moni ei voi sitä ymmärtääkään, joka aamu VAIN kaksi on purkamassa monen monta lavaa tavaraa ym. ei jokaisesta siihen olisi ja heillä on vaan se kaksi tuntia aikaa siihen!!! tai sitten tulee sanomista jo...
      Esim. S- marketissa kassoilla on 2-3 henkilöä... joka ilta, kyllähän siellä kerkeevät takamustaan levittää kun ei tartte muuta tehdä kun istua... mutta Lidlissä on yksi ihminen kassalla ja hänen pitäisi vielä keretä tehdä sen tuhat hommaa siinä sivussa!! Niin siinä on sitten hyvä arvostella ja ihmetellä miksi ei hymyä aina löydy.. sitä paskaa ja valitusta kyllä kuulevat enemmän kun siihen työtahtiin nähden kuuluisi. Mutta pakkohan sitä töitä on vaan yrittää tehdä elääkseen!!!

    • k-fed

      Katos ei suojaa kaikkia kauppakärrejä sateella. Talvella saatat joutua ottamaan mukaasi lumisen ja jäätyneen kärrin.

      Tavara on halpaa ja hyvälaatuista. Harvoja kauppoja, jossa ei ole päivämäärän ylittäneitä elintarvikkeita hyllyssä.

      Kassalla jono vetää huonosti. Tämä ei johdu kassatytöstä vaan siitä ettei osa asiakkaista ymmärrä mättää tavaroitaan kassiin tai takaisin kärriin ennen kuin on maksanut ostoksensa.

      Lidlissä on Pmäen näteimmät kassatytöt. Melkein jokainen tervehtii ja osa jopa hymyilee. Mitä nuorempi tyttö kassalla sitä poissaolevammalta vaikuttaa. Näitä kokemattomia tyttöjä löytyy muistakin Pmäen kaupoista ainakin kesäisin.

      • joopa joo

        Tämä kärri juttu johtuu täysin siitä että nämä asiakkaat eivät osaa viedä niitä kärrejä niille varatuille paikoille yksinkertaisesti!!!


    • pois paikkakunnalta muuttan...

      Näin heti alkuun...Enmpä ole sitten pitkään aikaan saanut näin makoisia nauruja mistään kun nyt luettuani "Lidlin kassatätien palvelun analysoinnista" jutun tai siis juttuja.. HEHEH ei voi muuta kuin nauraa. :) Antakaa jo hyvät ihmiset tuon asian olla jo ja antakaa sen mennä eteen päin omalla painollaa. Kyllä sen taas huomaa kuinka Pieksämäellä ei ole mitään tekemistä, eikä elämää kun tämmösiä asioita täällä täytyy julkisesti puida. Mutta tehkääpä ihan mitä itse tykkäätte, jos hyvälle tuntuu...!

      Mukavaa kevään odotusta kaikille :)

    • Anonyymi

      Hyvää on palvelu ollut aina, kaikissa lidleissä missä olen käynyt

      • Anonyymi

        Aloitus viesti kirjoitettu2006 vuonna ja näyttää sama homma jatkuvan. Myyjät eivät tervehdin vaikka vastan tulevat hyllyjen välissä tai ovat hyllyttämässä tavaroita ja vierestä hakee jonkun tuotteen.
        CityMarketissa myyjät tervehtii ja Prismassa. Väkisin ei hymyillä tarvitse mutta tervehtiminen kyllä olisi kohtelias tapa. Lidlissä kun asioi niin tuntuu siltä kuin "tänne ei tarvitse tulla"!!
        Kyse varsinkin nuorista naispuolisista myyjistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus viesti kirjoitettu2006 vuonna ja näyttää sama homma jatkuvan. Myyjät eivät tervehdin vaikka vastan tulevat hyllyjen välissä tai ovat hyllyttämässä tavaroita ja vierestä hakee jonkun tuotteen.
        CityMarketissa myyjät tervehtii ja Prismassa. Väkisin ei hymyillä tarvitse mutta tervehtiminen kyllä olisi kohtelias tapa. Lidlissä kun asioi niin tuntuu siltä kuin "tänne ei tarvitse tulla"!!
        Kyse varsinkin nuorista naispuolisista myyjistä!

        En itse ainakaan ole huomannut ettei tervehdittäisi, minusta taas cittarissa ei tervehditä edes kassalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse ainakaan ole huomannut ettei tervehdittäisi, minusta taas cittarissa ei tervehditä edes kassalla.

        Ei kaikille Tiainen viinanmyyjä spurguille voi korona aikaan voi tehvehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikille Tiainen viinanmyyjä spurguille voi korona aikaan voi tehvehtiä.

        Ei kai noille kaikille viinanmyyjä Kari Tiaisen spurguille asiakkaille voi tervehtiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe