Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

HUIJASIN FATTAA JA TYÖKKÄRIÄ

rehellinen

Fatta tekee sillee, etteivät kerro asiakkaille heille kuuluvista tukimuodoista, heitä on kielletty kertomasta, asiasta on tehty tutkimus. Samaan tapaan tein minäkin, en kertonut ihan kaikkia toimeentulotukeen ja työmarkkinatukeen vaikuttavia asioita. Tämä on molemmin puolista huijauspeliä, samaa peliä pelataan kuin vastapuoli puolin ja toisin ; )

Ei kannata kertoa kasvotusten, eikä paperilla enempää kuin just minimi, jonka jonkun tuen saaminen edellyttää. Olen useasti hyötynyt tästä periaatteesta, kun pystyy junailemaan juttuja samalla tavalla kun viranomaisetkin yrittävät vedättää kokoajan.

Mulla oli tässä sellanen tilanne, jossa pääsin töihin erääseen huijarifirmaan, en tietenkään kertonut työkkärille mitään asiasta. Opiskelin sitä ennen. Kun sitten irtisanouduin, selittelin työnantajalle saaneeni toisen duunin ja fattalle kerroin etten ollut vielä onnistunut saamaan töitä. Työttömyyskorvauksia en vielä silloin saanut. Työkkärikään ei tienny mitään tästä työpaikasta. Jos olisin turpa levällään höpötellyt ja laittanut ennen työnsaantia fattan ja työkkärin papereihin, että kirjoittelenpa kohta työsopimuksen, olisivat alentaneet tukia ja tullu pitkät karenssin, kun lähdin paikasta vetämään.

Mulle kävi tässä vuosia sitten sellanenkin juttu, että opiskelin työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Hain ja pääsin samaan aikaan, opiskelupaikkaan johon sai opintotukea. No en tapani mukaan näistä höpötellyt työkkärissä mitään. Luin Hesarin yleisönosastosta joitakin vuosia jälkeen päin, että joku muu oli samanlaisessa tilanteessa kertonu työkkärille ja olivat pakottaneet keskeyttämään työvoimakoulutuksen. Näin ei mulle käynny, kun en mitään kertonu. Se on hyvä tapa se, kun ei liikoja höpöttele.

Kannattaa huijata, silloin kun vastapuolikin huijaa. Moraalisesti on oikeus pelata samoilla säännöillä. Naurisvarasta ei hirtetä ; )

Ajatelkaas, kun fatta eikä työkkäri vielä ihan ymmärrä miten helppoa olis vääntää kaikki tiliotteet, todistukset ym. liput ja laput aivan uuteen uskoon. Ei niillä ole aikaa niitä lähteä tarkistelemaan. Skannerilla laput tietokoneelle ja sitten kuvankäsittelyohjelmalla esim. Gimp (ilmainen) vaan muuttelee niitä. Ihan naurettavan helppoa. Mitäs huijaavat, antakaa samalla mitalla.

12

1459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Örmy

      Anakin kaikki veronalaiset tulot näkyvät verottajalta ja Kela myös näitä tarkistaa.
      Samoin sossu tarkistaa onko opiskelija ja saanut esim. opintotukea. Näistä kun jää kiinni niin voi tulla tuomio avustuspetoksesta sakot ja takaisinperintä.
      Väärentäminen on vielä isompi rikos.

      • kerro kerro...

        Mulla ois sellanen tilanne, että en saa mistään mitään, siis sain työkkäristä karenssin ja pitkän, kenties loppuelämäni. Nyt voisin tietty saada sossusta rahaa jotain toimeentulotukea yms., mutta kun ne vaatii tiliotteen nähtäväksi ja mulla on siellä vähän säästössä pahanpäivänvaralle. Niin miten tää väärentäminen onnistus, ettei tiliotteella näkys nää mun säästörahat. Vai vaatiiko sossu tiliotteet pankkiautomaatilta. mutta jos valehtelen sitte, ettei mulla oo sellasta pankkikorttia, jolla saa automaatilta, kun oon nii pöljä, etten osaa sellasta käyttää.
        Siis kopioin verkkopankista tiliotteen johonki ja muuttelen sitte ne summat ja tulostan. NIINKÖ ?


      • nääks käkikello

        Eikä vain voi tulla, vaan tulee, kokenut kertoo. Muutenkin juttu on aivan naurettavaa p*sk**, jonkun ittelleen katkeran hölöhölöö...


      • sä edes
        kerro kerro... kirjoitti:

        Mulla ois sellanen tilanne, että en saa mistään mitään, siis sain työkkäristä karenssin ja pitkän, kenties loppuelämäni. Nyt voisin tietty saada sossusta rahaa jotain toimeentulotukea yms., mutta kun ne vaatii tiliotteen nähtäväksi ja mulla on siellä vähän säästössä pahanpäivänvaralle. Niin miten tää väärentäminen onnistus, ettei tiliotteella näkys nää mun säästörahat. Vai vaatiiko sossu tiliotteet pankkiautomaatilta. mutta jos valehtelen sitte, ettei mulla oo sellasta pankkikorttia, jolla saa automaatilta, kun oon nii pöljä, etten osaa sellasta käyttää.
        Siis kopioin verkkopankista tiliotteen johonki ja muuttelen sitte ne summat ja tulostan. NIINKÖ ?

        kyselet tollasia kun kerran tiedät!

        Sanomattakin on selvää, että yrität olla ns. vitsikäs ja osoittaa kuinka toimeentulotukiasiakkaat voivat huijata sosiaalivirkailijoita.

        Hei ei pahalla mutta unohda koko juttu. Sosiaalityöntekijät saavat selville tilitapahtumat ja toi summien muuttaminenkin on aika hepponen keino, koska sosiaalista tarkistetaan sun pankkitilis. Et sillee, kun ei edes naurata, yrittäisit jotain vähän kehittyneempää tai oo hiljaa....


      • professori

        En tieteenkään voi kertoa kaikkia yksityiskohtia, mutta homma toimii.

        On paljon asioita, jotka perustuu molemminpuolisen luottamuksen varaan, koska fattassa ei riitä resurssit asioiden nuuskimiseen kuin poikkeustapauksissa ja tulee tilanteita, joissa fatta ei saa mistään tietää, jos asiakas ei kerro.

        Tietenkin kaikki selvät tuet jotka näkee koneelta, he ne näkevät. Mutta jos sattuu ns. vahinko, voi selittää unohtaneensa kokonaan sen laittaa ja pahoitella sitä ;)


      • professori
        nääks käkikello kirjoitti:

        Eikä vain voi tulla, vaan tulee, kokenut kertoo. Muutenkin juttu on aivan naurettavaa p*sk**, jonkun ittelleen katkeran hölöhölöö...

        Kävikö nyppimään, tais just osua oikeaan osoitteeseen, kun jutun luit ;)


      • professori
        sä edes kirjoitti:

        kyselet tollasia kun kerran tiedät!

        Sanomattakin on selvää, että yrität olla ns. vitsikäs ja osoittaa kuinka toimeentulotukiasiakkaat voivat huijata sosiaalivirkailijoita.

        Hei ei pahalla mutta unohda koko juttu. Sosiaalityöntekijät saavat selville tilitapahtumat ja toi summien muuttaminenkin on aika hepponen keino, koska sosiaalista tarkistetaan sun pankkitilis. Et sillee, kun ei edes naurata, yrittäisit jotain vähän kehittyneempää tai oo hiljaa....

        "Sosiaalityöntekijät saavat selville tilitapahtumat ja toi summien muuttaminenkin on aika hepponen keino, koska sosiaalista tarkistetaan sun pankkitilis."

        Onko sulla tosta parempaa tietoa, että tarkistavat?

        Ainakin mulla tehtiin niin, että he katsoivat mitä tilejä mulla on ja virkailija kertoi, ettei näe kun vain ne tilinumerot, joita asiakkaalla on ja sitten niistä pitää antaa tiliotteet.

        Tietääkseeni laissakin on kohta, jossa fatta voi pyytää pankista tarkempia tietoja tileistä, vain jos on perusteltu syy epäillä väärinkäytöstä.


      • siinä juuri
        professori kirjoitti:

        Kävikö nyppimään, tais just osua oikeaan osoitteeseen, kun jutun luit ;)

        kävi, selvis jälkikäteen ja takaisin jouduin maksamaan.


    • saan kanssa

      joka kuukausi rahaa ja ne maksaa kaikki mun laskut kun vaan viittin viedä ne sinne. Ja mulla on rahaa tuli perittyä vähän mettää ja rantatontteja, mutta sossu antaa silti mulle rahaa ja velipoika hakee kans siältä rahaa..HAHAHAAHAAHAA

    • Killik

      Ei ole järkeä pitää itsellä eri moraalia kuin poliitikoilla ja viranomaisilla.

      • Lex Luthor

        Sossu voi tilata pankistasi tiliotteen itselleen niin halutessaan. Miten sitten suu pannaan kun jäät kiinni petoksesta? Saa myös tiedot verottajalta jos tarvitsee. Sossu-Kela-verottaja-työttömyyskassa -kombinaatio on niputettu niin hyvin yhteen, että käryät varmasti noista kikkailuista ennemmin tai myöhemmin.


    • Anonyymi

      Duuni se on sekin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe