Jaguar X-Type Estate

nainen vm.66

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä autosta?
Kestävyys,luotettavuus,huollot,varaosien hinnat?
Harkitsen vaihtoa kyseiseen autoon.
Jaguarista ei aikaisempaa kokemusta.

25

28406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eli...

      perusauto kauniimmissa kuorissa, huolto ja ylläpito
      hiukan arvokkaampaa kuin mondeon.
      2.1 ja diesel perusautoja ilman mitään glorya,
      nelivetomalleissa jotain ideaa jos saa käytetyn edullisesti hankittua,
      uuden sellaisen osto taloudellinen katastrofi.

      Saksantuonti myös hyvä vaihtoehto.

      • nainen vm.66

        Onkohan kenelläkään muulla. No, rahallahan sitä saa - omakohtaista kokemusta.


      • onko
        nainen vm.66 kirjoitti:

        Onkohan kenelläkään muulla. No, rahallahan sitä saa - omakohtaista kokemusta.

        sinulla kokemuksia siitä, että sinusta saa kokemuksia rahalla?

        Luuletko tosissasi, että täällä joku alkaa luettelemaan varaosahinnastoja?

        Jos todella olet ostamassa ko. autoa, niin kaiken
        haluamasi huoltohintoineen olisit saanut yhdellä
        puhelinsoitolla lähimmälle piirimyyjälle.
        Ihan ystävällisenä neuvona...


      • nainen vm.66
        nainen vm.66 kirjoitti:

        Onkohan kenelläkään muulla. No, rahallahan sitä saa - omakohtaista kokemusta.

        Miksi käytit nimimerkkiäni,miten se on mahdollista? Olen alkuperäisen viestin lähettäjä,et sinä!


      • nainen vm.66
        nainen vm.66 kirjoitti:

        Miksi käytit nimimerkkiäni,miten se on mahdollista? Olen alkuperäisen viestin lähettäjä,et sinä!

        siis ed. viestin kirjoittajalle,jonka viesti alkoi "sinulla ei siis ollut tietoa".
        Se ei ole minun kirjoittama!


      • nainen vm.66
        nainen vm.66 kirjoitti:

        siis ed. viestin kirjoittajalle,jonka viesti alkoi "sinulla ei siis ollut tietoa".
        Se ei ole minun kirjoittama!

        Kiitos siitä.


      • nainen v.m 66
        nainen vm.66 kirjoitti:

        Kiitos siitä.

        Olen todella kiitollinen siitä, että nimimerkki "eli..." kertoi minulle Jaguarin olevan perusauto kauniimmissa kuorissa ja sen huipputärkeän ja täysin ennalta-arvaamattoman tiedon, että sen huolto ja ylläpito on
        hiukan arvokkaampaa kuin Mondeon.
        Aivan erityisen otettu olen tiedosta, jonka mukaan 2.1 ja diesel ovat vailla mitään glorya, mitä se sitten ikinä onkin.

        Ja kun vielä sain tietää, että uuden Jaggen osto taloudellinen katastrofi, niin olen todella kiitollinen saamastani korvaamattoman arvokkaasta tiedosta, joten menen ja ostan Nissan Avensiksen.

        Saksantuonti myös hyvä vaihtoehto.


      • Autojuippi
        nainen v.m 66 kirjoitti:

        Olen todella kiitollinen siitä, että nimimerkki "eli..." kertoi minulle Jaguarin olevan perusauto kauniimmissa kuorissa ja sen huipputärkeän ja täysin ennalta-arvaamattoman tiedon, että sen huolto ja ylläpito on
        hiukan arvokkaampaa kuin Mondeon.
        Aivan erityisen otettu olen tiedosta, jonka mukaan 2.1 ja diesel ovat vailla mitään glorya, mitä se sitten ikinä onkin.

        Ja kun vielä sain tietää, että uuden Jaggen osto taloudellinen katastrofi, niin olen todella kiitollinen saamastani korvaamattoman arvokkaasta tiedosta, joten menen ja ostan Nissan Avensiksen.

        Saksantuonti myös hyvä vaihtoehto.

        Toinen vaihtoehto voisi olla vaikka Lada Almera....


      • Jaguar

        Niin kun sanot seurassa, että lähdet Jaguarilla tai Fordilla niin saat varmalla erilaiset huomiot. Jaguarin lähtijä saa ihailevia ja kateellisia katseita. . .enkä ole väärässä. Kokemuksia Jaguasilla lähtemisestä on :)))


      • kuin Volvo V70

        Eikä kukaan puhu mondeovolvosta, ota asioista selvää ennen kuin kirjoittelet!


    • BRG

      Pistä tämä kysymys alla mainitun Jaguar keskustelupalstan yleiset osastolle, siellä on ollut tapana suhtautua kysymyksiin asiallisesti:

      http://kissakulma.jagclub.net

      Lisäksi palstan haku-toiminto voi auttaa löytämään kommentteja ko. autosta.

      Itse en tiedä X-Typestä juuri mitään, mutta em. palstalta lukemani perusteella olen antanut itselleni ymmärtää, että laatuvaikutelma on hyvä, mutta jossain yksilöissä on ollut suuriakin ongelmia.

    • vvv

      vaihdoin audi a4:n vuoden 2004 x typeen (3,0 automaatti), päivääkään ei ole kaduttanut. huollot ovat olleet erittäin kohtuuhintaisia audiin verrattuna(noin 400 /huolto). bensaa menee, mutta sehän on selvää. olen ollut erittäin tyytyväinen.

    • Timo M

      Itselläni ollut Jaguar 2.2 diesel jo kohta vuoden.

      • Ex-omistaja

        En voi suositella hankkimaan X-Typeä. Omistin sellaisen puoli vuotta, muistona ainoastaan jatkuvat viat ja toimimattomat varusteet. Onneksi markkinoilla on saman hintaisia laadukkaita ja toimintavarmoja autoja.


      • ---------------------------...
        Ex-omistaja kirjoitti:

        En voi suositella hankkimaan X-Typeä. Omistin sellaisen puoli vuotta, muistona ainoastaan jatkuvat viat ja toimimattomat varusteet. Onneksi markkinoilla on saman hintaisia laadukkaita ja toimintavarmoja autoja.

        jep

        kahden auton kokemuksella voin suositella x-typeä sydämellisesti. Vikoja oli ekassa autossa mutta palvelu pelasi hyvin. nykyisellä olen vuodessa vetänyt 80k km. Auton arvo kyllä ekana vuonna putoaa sen klassisen 30% ainakin näillä kilsoilla. Mutta köyhää se voi vituttaa...


      • Omistaja (09)
        ---------------------------... kirjoitti:

        jep

        kahden auton kokemuksella voin suositella x-typeä sydämellisesti. Vikoja oli ekassa autossa mutta palvelu pelasi hyvin. nykyisellä olen vuodessa vetänyt 80k km. Auton arvo kyllä ekana vuonna putoaa sen klassisen 30% ainakin näillä kilsoilla. Mutta köyhää se voi vituttaa...

        Todella tosi hieno ja vakaa menijä. Ei moitteen sijaa. Mitä parhain ja paras autoni tähän mennessä eikä muutkaan ole olleet Ladoja tai bemareita tai mersuja. Kääntyy katseet parkkipaikoilla ja omallakin parkkiksella saan kateellisia mainintoja. Elämässä pitää olla luksusta ja sitä todella Jaguarista saan. Ja huollot lähes ilmaisia (220 Euroa! ! !) Eipä löydy halvempaa. Kuulemma esim Bemarin huollot noin 400 - 600 Euroa!
        Erittäin tyytyväinen Jaguriini


      • ajaja
        Omistaja (09) kirjoitti:

        Todella tosi hieno ja vakaa menijä. Ei moitteen sijaa. Mitä parhain ja paras autoni tähän mennessä eikä muutkaan ole olleet Ladoja tai bemareita tai mersuja. Kääntyy katseet parkkipaikoilla ja omallakin parkkiksella saan kateellisia mainintoja. Elämässä pitää olla luksusta ja sitä todella Jaguarista saan. Ja huollot lähes ilmaisia (220 Euroa! ! !) Eipä löydy halvempaa. Kuulemma esim Bemarin huollot noin 400 - 600 Euroa!
        Erittäin tyytyväinen Jaguriini

        Aikaisempi autoni MB E200cdi vm 2000 nyt ollut jagge 3kk niin mersu se vasta kalliiksi tuli sähkövikaa vaikka kuinka paljon joka vuosi takuiden jälkeen 2-3 tuhatta ekee remonttikulut ja pelkistä sähkö vioista ja hehkuista. Jagessa ei ole vielä mitään ilmennyt ja on tosi ripeä dieseliksi


    • Possu

      Siskoni uusi diesel x-type nykiny alusta asti ja syytä ei tunnu löytyvän. Muuten auto on oikein hyvä,mutta siskoni unelma on kumminkin s-type!

      • Titsi

        Ostin muutama päivä sitten X-type 2l dieselin vm -05 ja sekin nykii selvästi. Onko tietoa vaivan syistä ja siitä, miten sen saisi pois?


    • karde1234

      moi,tuli koira hankittua,joten vaihdoin pois turbo volvo s 60,uudenkarhean jaggeen estate diesel,voin sanoa että penkit kovemmat kuin volvossa,mutta kulutus uskomattoman pieni,huolloista ei vielä tietoa,autolla ajettu satku ja 05 malli,ei kannata saksasta kun katsoo mobilen hintoja,mutta tosiaan aateliauto,ja siis todella vakaa ajaa,ratista voi päästää irti jos on suora tie ja menee varmaan suoraan koko matkan,ei etsi uria,ei mitään,tilava,hieno,arvokkaan oloinen vaikkakaan ei samoja hienouksia kuin s 60,siinä oli kaikki,jagen hinta luultavasti pysy,tälläkin hetkellä ei ole kuin yksi farkku nettiautossa,aikas harvinainen on,vaikkakin mondeon alustalla,ja autoja on ollut ainakin 50kpl,tämän pidä kauan.suosittelen

    • vm. -01

      ostat käytetyn hyvällä huoltohistorialla, ja ehdottomasti nelivedolla ( 2,5L tai 3,0L),
      et pety

    • x-typen omistaja

      Meillä on ollut X-Type farkku 2 litrainen dieseli vuodelta -04 ajossa vuoden -08 syyskuun alusta, ja mittariin on kertynyt tähän mennessä yli 20tkm.

      Auto on toiminut moitteetta, todella hienosti. Kulutus on ollut pientä, parhaimmillaan 4,8 litraa / 100km, ja kulkupuoli on ollut riittävää...

      X:ä kävi isossa huollossa joulukuussa, vaihdettiin moottorin öljyt suodatin, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, naftasuodatin, hintaa töineen ja osineen huollolle kertyi alle 200e.

      Ebersprächerin lisälämmitin (made in ger...ny) tuotti alussa ongelmia, ei käynnistynyt, vaihdettiin hehkutulpan ja palotilan välinen sihti -> tuli kuntoon. Lisäksi akku teki ns. "äkkikuoleman", se piti uusia.

      Jotkut "haukkuavat" X:ää Mondeoksi, tuohon olen todennut vain että "Säälin saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.". X-Typessä on Mondeon osia 20%, Jaguarin 10%, ja loput X:än osat tulevat eri alihankkijoilta. Tekeekö 20% osuus osista saman auton? Ei ainakaan minun mielestäni. Aivan sama kun menisit sanomaan uuden Volvon omistajalle "Jaa ostit sitte Mondeon". Nimittäin uusi Volvo V50 on samallatavoin "mondeo" kuin X-Type: sama alusta ja sama moottori.

      Sitäpaitsi, GTÜn raportit kertovat (http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1-3-vuotiaat autot/1135239918972) että X-Type on sekä 1-3 että 4-5 vuotiaissa autoissa huomattavasti luotettavampi kuin Mondeo. Esimerkiksi 4-5 vuotiaat: X-Typen vikaindeksi per 100 autoa on 21.5 kun samanikäisen Mondeon vikaindeksi on 27.1. 1-3 vuotiaissa X:än vikaindeksi on tasan 3, kun Mondeon vikaindeksi on 10.4. Jopa Volvo V50/S40:nen on 1-3 vuotiaissa kaukana jäljessä luvulla 11.3, puhumattakaan 4-5 vuotiaissa autoissa, V50:sen vikaindeksi on 23.6.

      Omien kokemusten perusteella suosittelen lämpimästi tuota X-Typeä :) Hyvä auto, turvallinen (EuroNCAP:ssa 4 tähteä, vrt. vuosimallin 2004 Pösö 406 kolme tähteä ja saman vuoden X-Type 4 tähteä), mukava ja rentouttava ajella :)

      • bebebe

        No siis jagge on kun ois mondeolla päästelly menemään. Mondeon kanssa sama moottori tuo 2.0d mikä itselläni oli. 150tkm pelas itellä ihan hyvin, sit alko tulemaan kaikenlaista. Laturi, Startti, moottorin kumityynyjä, 2 suutinta, vetoakseli, KYTIN?!?! Se napsahti 90tkm kohdalla!!

        NYT MERSU ALLA!! TAAS KESTÄÄ!! C malli 490tkm ajettu -2004 . 220CDI . EI TUNNU KILSAT MUUALLA KUN MITTARISSA !!! EIKÄ TIPU HINTA TONNEITTAIN VUODESSA !! OSTAKAA IHMISET YLI 400TKM AJETTU MESE NIIN SAATTE RAHALLE VASTIKETTA !!! EIKÄ MEE RAHAA TONNITOLKULLA " kaivoon " !! KÄYKÄÄ KOKEILEMASSA REILUSTI AJETTU MESE NIIN HUOMAATTE SEN LAADUN !!!

        Jagen dieseli tuskin 400tkm edes kestää. 150tkm kohdalla se roksotti jo niin perkeleesti..
        Huollot on ihan yht edulliset ku muillakii merkeillä, EI NIITÄ AUTOJA TARVI MERKKILIIKKEESEEN AJAA HUOLTOON !!

        Varusteita jagessa ei oo vakiona muuta kun WEBASTO, Ilmastointi, penkinlämmittimet.. Se oli aika pettymys itselle... Mutta joo..


      • M-55-
        bebebe kirjoitti:

        No siis jagge on kun ois mondeolla päästelly menemään. Mondeon kanssa sama moottori tuo 2.0d mikä itselläni oli. 150tkm pelas itellä ihan hyvin, sit alko tulemaan kaikenlaista. Laturi, Startti, moottorin kumityynyjä, 2 suutinta, vetoakseli, KYTIN?!?! Se napsahti 90tkm kohdalla!!

        NYT MERSU ALLA!! TAAS KESTÄÄ!! C malli 490tkm ajettu -2004 . 220CDI . EI TUNNU KILSAT MUUALLA KUN MITTARISSA !!! EIKÄ TIPU HINTA TONNEITTAIN VUODESSA !! OSTAKAA IHMISET YLI 400TKM AJETTU MESE NIIN SAATTE RAHALLE VASTIKETTA !!! EIKÄ MEE RAHAA TONNITOLKULLA " kaivoon " !! KÄYKÄÄ KOKEILEMASSA REILUSTI AJETTU MESE NIIN HUOMAATTE SEN LAADUN !!!

        Jagen dieseli tuskin 400tkm edes kestää. 150tkm kohdalla se roksotti jo niin perkeleesti..
        Huollot on ihan yht edulliset ku muillakii merkeillä, EI NIITÄ AUTOJA TARVI MERKKILIIKKEESEEN AJAA HUOLTOON !!

        Varusteita jagessa ei oo vakiona muuta kun WEBASTO, Ilmastointi, penkinlämmittimet.. Se oli aika pettymys itselle... Mutta joo..

        Itselläni kytin vaihdettiin 95tkm kohdalla.
        Nyt mittarissa 185tkm ja ihan ok pelannut. Talvella ollut muutamia käyntihäiriöitä kovilla pakkasilla.
        Eli joutunut starttailla -> sammuu -> startti -> sammuu jne.. Sit aikani temppuilun jälkeen taas kunnossa.
        Kulutus todella maltillista. 4.5-5-5 normiajossa. Vakiovarusteet onnettomat siihen rahaan mitä uutena maksaa. Kyllä jaggea voi suositella. Kun vain muistaa että kyseessä siis fordin sukulainen ;) Eli jotain pientä vikaa silloin tällöin..


    • Anonyymi

      Minulla on 459tkm ajettu diesel 2.0

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe