Mitä OP-rahastoja suosittelisitte nyt sijoitusvakuutukseen?
Kiitos vinkeistä etukäteen..
OP sijoitusvakuutus
17
1787
Vastaukset
- FaketheMonkey
Kannattaako tuohon sijoitusvakuutukseen ryhtyä.
Yleinen mielipide on vahvasti moisia vastaan. kovat kulut, eikä eroonkaan pääse helpolla, kuulemma.
Tietenkin jos haluaa vaihdella rahastoja kuluitta,niin .......
Itselläni on rahastoja ilman mitään vakuutuksia, eikä ole ollut tarvetta rahastovaihtoihinkaan, mutta kukin tavallaan.
Rahastoja ei uskalla suositella, kun ei voi tietää missä ollaan menossa.- erikseen
Edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä, että sijoitukset ja vakuutukset kannattaa tehdä erikseen.
Pitkän kurssilaskun aikana esimerkiksi osakerahastoista pääsee nopeasti eroon lunastamalla.Näin välttyy tappioilta. - ajaksi varat
erikseen kirjoitti:
Edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä, että sijoitukset ja vakuutukset kannattaa tehdä erikseen.
Pitkän kurssilaskun aikana esimerkiksi osakerahastoista pääsee nopeasti eroon lunastamalla.Näin välttyy tappioilta.varat osakerahastoista voi siirtää maksuitta korkorahastoon ja laksun tapahduttua takaisin osakerahastoihin.
- vakuutuksiin
ajaksi varat kirjoitti:
varat osakerahastoista voi siirtää maksuitta korkorahastoon ja laksun tapahduttua takaisin osakerahastoihin.
Itse laitoin aluksi kaikki eläkevakuutuksen sijoituksen riski eli osakerahastoihin kun aloitin sojoittamisen nollilta. Ajattelin, että alkuvaiheessa ei voi korkealta pudota vaikka laskua tulisi kun sijoitettu määräkin on mitätön. Valitsemani osakerahastot ovat kuitenkin nousseet mukavasti ja kartuttaneet tätä vähäistäkin sijoitusmäärää.
Itselläni on eläkevakuutus ja erikseen vielä sijoitan rahastoihin. Eläkevakuutuksessa on hyvänä puolena 4 kertaa vuodessa ilmainen rahaston vaihto sekä verovähennysoikeus. Ja myös se, että sieltä ei saa aivan helpolla rahoja poissa eli jos ne säilyisi siellä eläkepäiviin. Pelkät rahastosijoitukset tulee varmasti tuhlattua ennen eläkepäiviä.
- sisäpiiritietoa
En mitään. Sijoitusvakuutukset ja sijoitusrahastot ovat niin monimutkaisia sijoitusinstrumenttejä ettei ostaja todellakaan tiedä missä hänen rahat on.
Tämä mahdollistaa sen, että pankki pääsee tekemään osakekauppoja omaan lukuunsa. Eli kuorimaan kerman pois päältä. Pitäisi hoksata,
että ei niin tunaria salkunhoitajaa pidetä töissä
jotta saataisiin muutaman prosentin parempi tuotto
osakekaupoissa, mitä on olematon talletuskorko.
Nimittäin tuolla logiikalla salkuhoitaja-diileri
ei pystyisi elättämään itseään niillä provikoilla mitä tuotosta saa.
Funtsatkaa vähän miten ovelasti on rahstosijoitus tehty, ja mitkä on ehdot, ja tuotot. Tuotto-odotus on vain mielenkiinnon herättäjä. Historiaallinen tuotto ei ole tae tulevaisuudesta. Näihin rahastoihin rakennetaan hyvin tuottavia rahstoja sekaan ikään kuin täkykaloiksi. Näillä saadaan asiakas koukkuun.
Ei tarvitse kuin yksi pankkiiriliike joka takoo
yhdellä rahastolla 10% vuosituottoa pari vuotta, niin asiakkaat siirtävät rahansa kyseisen firman
hoitoon. Ajatelkaa kuinka helppoa on piensijoittajia kusettaa.- sijoittaja rahastoon
en varma ,mutta kyselin kerran että mitä osakkeita rahastoni sisältää, niin sanottiin että ei anneta julikseen tietoon ,ja pankin sivulla oli vaan 10 isointa firmaa mitä rahastoni sisältää.vaikka todellisuudessa rahastossa on 30 firmaa ,isoja ja pieniä firmoja.pikkasen panee miettimään ,että kuka vetää välistä.
- niinpä niin
Epäluuloisen on aina parempi panna rahat sukkaan. Kukaan ei kuse silmään eikä raahaa koukussaan mihinkään.
Fiksumman vaihtoehto on ottaa asioista selvää. Fiksu ei jää luulojen varaan. - kaikki sijoitukset
sijoittaja rahastoon kirjoitti:
en varma ,mutta kyselin kerran että mitä osakkeita rahastoni sisältää, niin sanottiin että ei anneta julikseen tietoon ,ja pankin sivulla oli vaan 10 isointa firmaa mitä rahastoni sisältää.vaikka todellisuudessa rahastossa on 30 firmaa ,isoja ja pieniä firmoja.pikkasen panee miettimään ,että kuka vetää välistä.
Sijoita Roburin mainioihin rahastoihin. Siellä on kaikki julkista, esimerkiksi erään rahaston n. 170 yhtiötä. Samoin kaikkien muiden rahastojen sijoitukset.
- miten sijoittaisin
Siis toivoisin tähän ihan asiallisia vastauksia.
Koskapa olen nyt vakaan harkinnan jälkeen päätynyt tähän sijoitusmuotoon, niin olisin toivonut hyviä vinkkejä. Varmasti jollakin tämän palstan lukijalla on myös kokemusta tästä sijoitusmuodosta.
Eli kiitos etukäteen asiallisista vinkeistä.- kaikesta huolimatta:
Niin itse pistin lapsille omat jokaiselle, näissä on sama juttu kuten eläkevakuutuksessa että lopettaminen on vaikeaa joten se tuo ryhtiä selkärankaan ja sijoitukset ovat kuitenkin omassa hallinnassa niiden täytettyä 18 vuotta.
Kun ei voi varmasti tietää miten hyvin kasvattaminen onnistuu ja ihmiset ovat joka tapauksessa yksilöitä.
Olin pitkälti yli 30 kun tajusin että sijoittaminen voittaa työnteon.
Tämä on instrumentti muiden joukossa, siinä on puolensa.
Kaikkein paras jokamiehen säästö ja vaurastumis menetelmä on suora osakesijoittaminen, mutta se vaatii hieman enemmän perehtymistä ja riskinottokykyä. Yhtään vaikeampaa ostojen teko ei ole kuin rahastoissa ja myyminenkin, mikäli pysytään isoissa firmoissa menemättä pieniin kasvuyrityksiin, on helppoa.
Sijoitusvakuutukset, säästövakuutukset, eläkevakuutukset sopivat jatkuvaan säästämiseen, jos ajatuksena on vain laittaa rahaa sisään ottamatta ulos.
Verohyöty saattaa olla.
Jos on näkemystä ja kokemusta voi vakuutuksen rahastojen vaivattomalla vaihtamisella tienata lisää pelimerkkejä, ilman että täytyy aina välistä maksaa kolmannes.
Jos tekee sijoitukset mönkään, niin pankki tienaa joka tapauksessa. Mutta joku aina hillot vie.
Näissä on eroa, kannattaa vertailla kulu rakenteita ja rahastoja joita niihin saa.
Sellaista missä on maksuja siitä ettei tee säästöä, ei kannata ottaa.
Hoitokulut kuitenkin aina juoksee.
Paras on pyytää samanlaiselle säästösuunnitelmalle tehty tarjous eri tarjoajilta. Kiinnität päähuomion kuluihin, sillä tulot ovat epävarmoja kun taas kulut ei.
Rahat on helppo kuluttaa ja kerätä turhaa krääsää nurkat täyteen, mutta vain sijoittamalla voit oikeasti satsata tulevaisuuteen.
Tärkeintä on aloittaa. - täältä
Olen itse kokenut sijoittaja ja pidän sijoitusvakuutusta yhtenä hajautuksen muotona. Aikaisemmin käytin itsekkin OP:n instrumenttia, mutta jos haluat yksinkertaisemman ja tuotokkaamman mallin käyttöön, niin markkinoilta löytyy sijareita joissa sijoitus suuntautuu varainhoitoon. Toki esim. mandatumin omaisuudenhoito-malli on kustannuksiltaan hieman kalliimpi, mutta koskapa halvin olisi ollut paras. Ja kyseisessä mallissa kun ei itse tarvitse tietää minne päin maailmaa rahat sijoittaa ja hajauttaa, vaan ammattilaiset tekevät työn puolestasi. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Mikäli kuitenkin haluat ottaa käyttöön op:n mallin joka myös on ihan hyvä, niin mikäli olet aktiivinen sijoittaja ja sinulla on taito ja aikaa seurata niin sopivia kohteita asiantuntijoiden mukaan voisi nyt alku vuoteen olla kiina, venäjä, intia ja esim kotimaisista yhdistelmistä vuonna 94 aloitettu forte joka on kaloniemen markun (fim) hoitama salkku...muistaakseni oli nyt op:n listalla. Mutta toivottavasti ymmärrät, että nämä ovat vain minun uskomuksiani tuottavista alueista joten päätöshän on sinun itsesi ja kehoittaisin vielä kuitenkin harkitsemaan tuota varainhoito-mallia sillä siinä mallissa et ole yksin vastuussa rahoistasi.
- samaa mieltä
kaikesta huolimatta: kirjoitti:
Niin itse pistin lapsille omat jokaiselle, näissä on sama juttu kuten eläkevakuutuksessa että lopettaminen on vaikeaa joten se tuo ryhtiä selkärankaan ja sijoitukset ovat kuitenkin omassa hallinnassa niiden täytettyä 18 vuotta.
Kun ei voi varmasti tietää miten hyvin kasvattaminen onnistuu ja ihmiset ovat joka tapauksessa yksilöitä.
Olin pitkälti yli 30 kun tajusin että sijoittaminen voittaa työnteon.
Tämä on instrumentti muiden joukossa, siinä on puolensa.
Kaikkein paras jokamiehen säästö ja vaurastumis menetelmä on suora osakesijoittaminen, mutta se vaatii hieman enemmän perehtymistä ja riskinottokykyä. Yhtään vaikeampaa ostojen teko ei ole kuin rahastoissa ja myyminenkin, mikäli pysytään isoissa firmoissa menemättä pieniin kasvuyrityksiin, on helppoa.
Sijoitusvakuutukset, säästövakuutukset, eläkevakuutukset sopivat jatkuvaan säästämiseen, jos ajatuksena on vain laittaa rahaa sisään ottamatta ulos.
Verohyöty saattaa olla.
Jos on näkemystä ja kokemusta voi vakuutuksen rahastojen vaivattomalla vaihtamisella tienata lisää pelimerkkejä, ilman että täytyy aina välistä maksaa kolmannes.
Jos tekee sijoitukset mönkään, niin pankki tienaa joka tapauksessa. Mutta joku aina hillot vie.
Näissä on eroa, kannattaa vertailla kulu rakenteita ja rahastoja joita niihin saa.
Sellaista missä on maksuja siitä ettei tee säästöä, ei kannata ottaa.
Hoitokulut kuitenkin aina juoksee.
Paras on pyytää samanlaiselle säästösuunnitelmalle tehty tarjous eri tarjoajilta. Kiinnität päähuomion kuluihin, sillä tulot ovat epävarmoja kun taas kulut ei.
Rahat on helppo kuluttaa ja kerätä turhaa krääsää nurkat täyteen, mutta vain sijoittamalla voit oikeasti satsata tulevaisuuteen.
Tärkeintä on aloittaa.Olen monelta osin aivan samaa mieltä kanssasi. Kirjoituksen kieliasusta, asenteesta ja sisällöstä huomaa, että kirjoittaja on fiksu kaveri.
Kerrohan tarkemmin sijoituksistasi! Oletko valinnut suoran osakesäästämisen? - Piruparka
Sijoita suoraan niin 72 % voitoista jää sinulle puhtaana käteen eikä niitä veroteta uudestaan. Näennäiset verohyödyt hupenevat pitkän ajan kuluessa vakuutusviritelmien kuluihin.
- ...sitten...
samaa mieltä kirjoitti:
Olen monelta osin aivan samaa mieltä kanssasi. Kirjoituksen kieliasusta, asenteesta ja sisällöstä huomaa, että kirjoittaja on fiksu kaveri.
Kerrohan tarkemmin sijoituksistasi! Oletko valinnut suoran osakesäästämisen?...vaan itse kommentoisi itseäsi fiksuksi, itse itseäsi käskien ?
- samaa mieltä
...sitten... kirjoitti:
...vaan itse kommentoisi itseäsi fiksuksi, itse itseäsi käskien ?
Ei ollut sama henkilö. Kyllä se olin minä joka fiksuksi kehuin. Luin viestin ja pidin rakentavasta asenteesta, kirjoitusasusta, olin pääosin samaa mieltä asioista.. Siispä päätin antaa positiivista palauteetta.
Yhä edelleen haluaisin tietää, miten hän on sijoitellut. Itsellänikin on parikymmentä sijoitusvuotta takana. - vastuun jätän
samaa mieltä kirjoitti:
Ei ollut sama henkilö. Kyllä se olin minä joka fiksuksi kehuin. Luin viestin ja pidin rakentavasta asenteesta, kirjoitusasusta, olin pääosin samaa mieltä asioista.. Siispä päätin antaa positiivista palauteetta.
Yhä edelleen haluaisin tietää, miten hän on sijoitellut. Itsellänikin on parikymmentä sijoitusvuotta takana.lukijalle.
Kaikki sijoittamien vaatii pääomaa.
Sen voi tehdä myös velalla, mutta siinä on riskinsä.
Oma malli:
Tein töitä, paljon töitä.
Maksoin asunnon, myin asunnon.
Sijoitin säästöt ja asunnon hinnan ja ostin uuden asunnon.
Myin asunnon. Maksoin velat, sijoitin, otin sijoituslainaa; sen verran että voi halutessa maksaa pois, se on mukana vain pienen vivun verran.
Teen töitä ja sijoitan.
Sijoitin -96 vuonna Suomi-yhtiön eläkevakuutukseen jota maksoin niin paljon kuin verotusteknisesti kannatti. Tänä vuonna maksavat säästöille korkoa noin 18%. Epäilijät voivat tarkastaa Suomi-yhtiön sivuilta.
Sijoitin Itä-eurooppaan rahastojen kautta.
Ostin osakkeita.
Myin ja ostin lisää, tänä nousukautena olen tienannut mielestäni kohtuullisesti.
Olen tehnyt kahtiajaon hyviin osingon maksajiin ja kasvajiin ja jotka olen jakanut riskinotto kykyni mukaan.
Puolet odottaa korkopuolella.
Lapsille laitoin sijoitus/säästövakuutukset eri firmoihin, koska maailma voi muuttua. Ne ovat kaikki tuplaantuneet, jotkut enemmänkin.
Osan voitoista olen siirtänyt korkopuolelle odottamaan tilaisuutta.
Uskon pieneen dippiin ja sen jälkeiseen kovaan nousuun. Tämä on juuri se aika jolloin kaikkein suurimmat omaisuudet luodaan..ja hävitään.
Nyt on viimeinen hyvä aika laittaa rahat kiinni nousuosakkeisiin.
Pörssissä on tällä hetkellä vain yksi todella kuuma osake jonka kurssi tulee todennäköisesti lähimmän puolenvuoden sisään nousemaan enemmän kuin kolme kertaa sen nykyarvo.
Muutkin osakkeet nousevat. Mutta ei yhtä paljon.
Mutta kuten kaikissa juhlissa, niin myös tässä on hyvä tietää milloin pitää lähteä. - Sijoittaja X
täältä kirjoitti:
Olen itse kokenut sijoittaja ja pidän sijoitusvakuutusta yhtenä hajautuksen muotona. Aikaisemmin käytin itsekkin OP:n instrumenttia, mutta jos haluat yksinkertaisemman ja tuotokkaamman mallin käyttöön, niin markkinoilta löytyy sijareita joissa sijoitus suuntautuu varainhoitoon. Toki esim. mandatumin omaisuudenhoito-malli on kustannuksiltaan hieman kalliimpi, mutta koskapa halvin olisi ollut paras. Ja kyseisessä mallissa kun ei itse tarvitse tietää minne päin maailmaa rahat sijoittaa ja hajauttaa, vaan ammattilaiset tekevät työn puolestasi. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Mikäli kuitenkin haluat ottaa käyttöön op:n mallin joka myös on ihan hyvä, niin mikäli olet aktiivinen sijoittaja ja sinulla on taito ja aikaa seurata niin sopivia kohteita asiantuntijoiden mukaan voisi nyt alku vuoteen olla kiina, venäjä, intia ja esim kotimaisista yhdistelmistä vuonna 94 aloitettu forte joka on kaloniemen markun (fim) hoitama salkku...muistaakseni oli nyt op:n listalla. Mutta toivottavasti ymmärrät, että nämä ovat vain minun uskomuksiani tuottavista alueista joten päätöshän on sinun itsesi ja kehoittaisin vielä kuitenkin harkitsemaan tuota varainhoito-mallia sillä siinä mallissa et ole yksin vastuussa rahoistasi.
Et kertonut haluamaasi riskiä.
Minäkin suosittelisin tuota Forte-yhdistelmä rahastoa pienen riskin sijoituksena, joka reagoi itse markkinoiden vaihteluihin. Morning Star arvio: http://www.morningstar.fi/index.asp?r=funds/overview.asp?cid=CL00014718
Toinen normaalia osakerahostoa hiukan pieniriskisempi sijoitus on Pirkka. http://www.morningstar.fi/index.asp?r=funds/overview.asp?cid=CL00014482
Venäjä, Kiina ja Intia on ollut kovassa nousussa ja varsinkin tuo Venäjä JF Morganin kautta on ollut erittäin tuottava. Nuo isomman riskin hyviä komponentteja.
Euroopan osakesijoituksissa
OP Eurooppa Arvo
OP Eurooppa pienyhtiöt
Suomi
OP Suomi Arvo
Arvo-osakkeet tähtää osinkotuottoihin joita on todennäköisesti tulossa.
OP Delta on ollut myös varman tuoton rahasto. Jäänyt viime aikoina vähän parhaimpien kyydistä, mutta hyvin sama sisältö kuin Suomi Arvo salkussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852037- 431600
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!621321- 741148
- 771121
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261084- 591031
- 35997
- 37893
- 39854