ongelmanani on että opetuspoljin on muuten hyvin ja toimii, mutta kun polkimen painaa pohjaan, kuskin puolen jarru jää myöskin pohjaan. neuvoja, vinkkejä kaikki tervetulleita!
opetuspoljin
11
6523
Vastaukset
- poljinsarja niitä
saa autonmerkkin mukaan merkkikohtaisia. Saksassa valmistettuja, maksaa noin puolet B-kurssinhinnasta kutakuinkin 500.00e.
- ent,ope
Vaijerin kúnto kannattaa tarkistaa,voi myös koittaa voidella vaijeri jollein öljyllä.
Opetuspolkimessahan on myös palautusjousi,joka palauttaa polkimen ylös. - asennettu ?
.. meinaan ettei oo joku asennusvirhe jos jumittaa
meillä oli kerran jumissa , mut kuskinpoljinta liikuttelemalla alkoi pelittää .. senjälkeen toimi moitteettomasti .. nyt poisottoa vailla :)
Oppilas sai inssin läpi ja ajellut jo itekseen.. - luotsari
Näin siinä käy kun yrittää tehdä kaikki itse.
Jos ei edes polkimia osaa asentaa, niin miten on sen opetuksen laadun kanssa. Kysytkös seuraavaksi neuvoa miten opetetaan esim. väistämis sääntöjä.
Jarrupoljinta osaava opettaja ei tarvitse kun ääritilanteissa.
Anna oppilaallesi ohjeet ajoissa ja ymmärrettävässä muodossa niin et tarvitse poljinta lainkaan.
Oppilaan kuuluu itse käyttää polkimia ei opettajan.- Onkin.
60-luvulla meidän perheessä ajettiin ajokortteja opetusluvalla oikein urakalla. Lisäjarrupetaalia ei ollut eikä tarvittu. Käsijarru riitti ja riittäisi nykyäänkin. Turha menoja lisäävä kapine.
- Timppa 12
Kirjoitit asiaa. OLen sitä mieltä, että kyllä opetuslupalaisissakin löytyy ihan hyviäkin opettajia.
Mutta liikenneturvallisuuden parantamistarkoituksessa olisi aina viisainta viedä se oma pikku lapsi oikeaan autokouluun.
Sillä varjolla moni ei vie, että se tulee liian kalliiksi. Ajokortti on voimassa ikävuoteen 70.
Jaappa se tulevilla ajovuosilla... Ei taida tulla montakaan euroa/ vuosi.
Ja poljinten käytöstä sanoisin, että jos opettaja puuttuu oppilaan toimiin, niin silloin on jo tapahtunut todella suuri virhe.
Ihan sama, jos auton ABS-jarrut alkaa nakuttaan risteykseen tullessa. Silloinhan auto kertoo kuskille, että et osaa lähestyä risteystä oikein.
Jarrupoljinta ei opettajan tarvitse käyttää kuin ääritilanteissa, yleensä puhe riittää.
Jos ope käyttäisi jarrua usein, niin oppilas ei saisi koskaan kuvaa itselleen, milloin jarrua tai kytkintä pitää käyttää...
ET SILLAI... - rattijehu
"Jarrupoljinta osaava opettaja ei tarvitse kun ääritilanteissa."
Kuten myös esim. turvavyöt astuvat tehtäväänsä vasta ääritilanteissa.
Kuitenkin yo systeemien, kuten muidenkin auton hallinta - ja turvavarusteiden, pitää olla kunnossa ollenkaan siihen katsomatta, kuka ajaa, oppilas tai ajokortillinen, ammattiope tai yksityinen, hyvä tai huono tehtävässään, kummalta auton etuistuimelta tahansa vastuuta ottaen!
Laitteita voi kuka tahansa itse laittaa tai muilla laitattaa.
Eli voi tehdä itse tai teetättää, oli sitten OL - tahi ammattiope.
Näin se menee sekä yksityis - että ammattilaissektoreilla muuallakin kuin autoihin liittyvillä aloilla ja tehtävissä.
Eli OL - opekin voinee ja saanee hoitaa systeeminsä mahdollisimman turvallisiksi, tavalla tai toisella!
Alkuperäinen kysymyksen asettelu lienee siis hyvinkin oikeutettu.
Ja, ja.
Kertooko yleensäkään jarrupolkimen tai jonkin muun hallintalaitteen kuntoonsaamisaie yhtään mitään siitä, että kyseinen henkilö tekee joka ikisen asian itse? - vaan
mut ei se katsastuksesta läpi mee jos se ei toimi, eikä sen kuntoon saaminen tarkota sitä että sitä tarvis käyttää.
- sivusta seuraaja...
vaan kirjoitti:
mut ei se katsastuksesta läpi mee jos se ei toimi, eikä sen kuntoon saaminen tarkota sitä että sitä tarvis käyttää.
meilä menee myös poljin lukkoon. katsastettu on ja hyväksi todettu.
ja näin opiskeljina sanoisin, että ettehän te hyvtä ihmiset voi mitenkään olettaa, että kun kerran kerrotte kuinka asiat tulisi tehdä, niin se opiskelijalle menisi heti kaaliin. jos jotain sattuu, on todella hyvä, että poljin on olemassa. ja se poljinhan on siksi, että vieressä olevan opettaja luetaan auton kuljettajaksi, ja hän varmistaa, että jos jotain sattuu, niin hänen asia on silloin pysäyttää auto. piste. - jos opettaja on hyvä
sivusta seuraaja... kirjoitti:
meilä menee myös poljin lukkoon. katsastettu on ja hyväksi todettu.
ja näin opiskeljina sanoisin, että ettehän te hyvtä ihmiset voi mitenkään olettaa, että kun kerran kerrotte kuinka asiat tulisi tehdä, niin se opiskelijalle menisi heti kaaliin. jos jotain sattuu, on todella hyvä, että poljin on olemassa. ja se poljinhan on siksi, että vieressä olevan opettaja luetaan auton kuljettajaksi, ja hän varmistaa, että jos jotain sattuu, niin hänen asia on silloin pysäyttää auto. piste.Tottakai turvalaitteet pitää olla kunnossa.
Mutta jos kotona tuntuu siltä, että "mikä on kun ei taidot oikein riitä" opella ei oppilaalla pitää asiaa miettiä perheen sisällä.
että vaijerissa ei ole turhia mutkia. Vaijerin lähtösuunta heti kuskin jarrupolkimesta pitää olla vaijerikuoren suuntaan niin, ettei siihen synny murrosta. Herkistele, eikä se voiteleminenkaan tietty pahasta ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667