Olen saanut Helsingin poliisilta vammaisen pysäköintiluvan sairauteni vuoksi. Sairauteni haittaa liikkumistani välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tämä on aiheuttanut toisinaan tilanteen, jossa "fiksu" ohikulkija on alkanut mutisemaan itsekseen tai jopa huutelemaan minulle asiasta. Jokaiselle huomauttajalle olen ystävällisesti todennut, että he eivät taida olla pysäköinninvalvojia ja mielelläni esitän valvojalle pysäköintiluvan toisen puolen jossa on minun valokuvani ja tarvittaessa vielä todistan henkilöllisyyteni. Muille huutelijoille en ole velvollinen todistamaan yhtään mitään.
Ihmeellisen kateellista porukkaa tässä maassa. Minä vaihtaisin mielelläni tuon pysäköintilupani terveyteen jos se vaan mitenkään olisi mahdollista.
Yrittäkää kateelliset huutelijat tajuta, että ei kaikki vammat ja sairaudet näy vilkaisemalla eikä vammaisen pysäköintiluvan saamiseen pyörätuolia tarvita vaikka se invaruudussa ja pysäköintiluvassa on kuvattunakin.
Invatunnus
10
3250
Vastaukset
- sama ongelma
ongelma. Minulla on toinen jalka amputoitu, pystyn kävelemään täysin normaalisti ilman sauvoja, autosta nousemisen takia täytyy saada ovi täysin auki koska proteesin nilkka ei taivu. Itse saan myös kiukkuisia katseita kun pysäköin invapaikalle, itselläni on pysäköinti lupa mutta toiset ei näköjään ymmärrä asioita.
- Ei invalidi, mutta...
Itse en ole invalidi, mutta tietyistä syistä on autoni varustettu kanssa tuolla luvalla. Ilmeisesti kaikki eivät ymmärrä tuon luvan tarkoitusta. Se ei todellakaan tarkoita aina pyörätuolipotilasta vaan luvan haltijan tilanne saattaa olla sellainen, että hän on sen saanut. Ja senhän saa vain lääkärintodistuksella ja poliisi myöntää sen. Kovin heppoisin perustein ei varmaan lähde myöntämään, kun lääkärintodistus pitää olla mukana sitä hakiessa.
- Minulla ja lapsilla ei
Mutta se antaa mukavan ja halvan pysäköinnin kaikille auton käyttäjille.
- Luvanhaltija.
Minulla ja lapsilla ei kirjoitti:
Mutta se antaa mukavan ja halvan pysäköinnin kaikille auton käyttäjille.
Vammaisenpysäköintilupa EI OLE PERHEEN pysäköintilupa. Toisinsanoen luvanhaltijan on oltava aina matkassa mukana ja myös poistuttava asioille tms.
Perheenjäsenten käyttöön lupa ei ole tarkoitettu, silloin kun luvan haltia ei ole matkassa mukana. Tämä asia lienee kiistaton.
Eu:n myötä tuli ko. lupa hemkilökohtaisekai siten että se ei ole enään auton rekkariin sidottu.
Meidän perheessä ei mies eikä nuoret käytä lupaani silloin kun en ole mukana. He ymmärtävät invaluvan tarkoituksen oikein, eivätkä väärinkäytöksellä tule aiheuttamaan minulle vahinkoa.
On totta että juuri väärinkäyttäjät ovat saaneet ihmiset epäilemään että ko. lupa ei ole aina asianmukaisessa käytössä.
Olen kerran esittänyt siviilihenkilölle lupani ja se oli tlanne jossa olin unohtanut laitaa lupani esille. Nyt olemme jo hyvän päivän tuttuja.
Kyllä saan minäkin huomautuksia mutta niihin täytyy suhtautua huumorilla. - huuuhaaa
Vieläkö niitä vanhoja ajoneuvoon sidottuja lupia on voimassa vai ovatko ne jo vanhentuneet?
Luvathan ovat jo vuosia olleet sidottuja luvan haltijaan ja käytettävissä hänen läsnäollessaan missä tahansa ajoneuvossa.
Nykyisin luvissa on haltijan valokuva ja se on pyydettäessä esitettävä poliisille / pysäköinninvalvojalle (ainakin kunnalliselle). - kysynyt
huuuhaaa kirjoitti:
Vieläkö niitä vanhoja ajoneuvoon sidottuja lupia on voimassa vai ovatko ne jo vanhentuneet?
Luvathan ovat jo vuosia olleet sidottuja luvan haltijaan ja käytettävissä hänen läsnäollessaan missä tahansa ajoneuvossa.
Nykyisin luvissa on haltijan valokuva ja se on pyydettäessä esitettävä poliisille / pysäköinninvalvojalle (ainakin kunnalliselle).on alle 10v vanha lupa, invalupa on 10v voimassa minkä jälkeen täytyy hakea uusi lupa.
- lupa on
kysynyt kirjoitti:
on alle 10v vanha lupa, invalupa on 10v voimassa minkä jälkeen täytyy hakea uusi lupa.
Vanhalupa oli yteen tai khteen autoon (rekisteritunnus) sidottuja,Kun omistaja tai haltija vaihtoi autoa niin lupa uusittiin kuitenkin enintään 10 vuotta voimassa. Kyllä tämäkin lupa edellytti invalidin mukanaoloa.
Uusilupa on voimassa 10 vuotta. Ja sen voi saada autotonkin henkilö. Sen voi laittaa näin juuri siihen ajonevoon missä luvan haltia kulloinkin matkustaa.
- Melko terve
Kyllä kaikki inva-paikoille pysäköivät ovat jonkin sortin invalideja ihan määritelmän mukaan. Jos ei muuta, niin aivoinvalideja. Säälikäämme heitä.
- PARKKIPATE--BERSEESTÄÄÄN
Parkkipate hyökkää joka paikassa säälimättä kimppuun.
Kannattaa tehdä valitus raastupaan, jos invaa sakotetaan. - Anonyymi
En tarvi/ kaipaa sääliäsi vaikka parkeeraan invapaikalle
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605768- 1154980
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4042947Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961435Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65971
- 29968
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839