Pesukone homeessa

voiko olla?

Entisessä asunnostani muutettuani (homeasunto) uuteen puhtaaseen kämppään, vein mukanani pesukoneen jotain muutakin tavaraa homeasunnosta. Nyt en voi olla uudessa asunnossani kun tuntuu että olo alkaa huonota siellä. Pesukone haisee vanhalle kämpälleni aika voimakkaasti ja kaikki vaatteet/tekstiilit joita sillä pesen alkaa pesun jälkeen haista kamalille.. pitäisikö heittää koko pesukone ulos ja koittaa pestä vaatteet jne. muualla. ei kyllä uuteenkaan pesukoneeseen juuri varaa olisi.. aaargh.. koskahan tämä homehelvetti loppuu, sairastelu ja muu kestänyt jo 4 vuotta.

21

3464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu meikäläisellä

      Ihan saman asian kanssa painiskelen. Ei vaikka millä mömmöillä yrittäisi konetta puhdistaa, niin aina vaan dunkkaa. Vaatteita joutuu heittämään pois!
      Mitähän pitäis tehdä. Onko kellään tietoa, miten pitäis kone puhdistaa, vaiko laittaa pois käytöstä. Uuteen ei todellakaan olisi tämän konkurssin jälkeen varaa ja kelakaan ei uutta korvaa...

    • Toimi näin

      Ainoa oikea tapa on heittää kone heti pihalle. Älä unohda letkuja. Jos asut vuokralla, nosta syyte vuokranantajaa vastaan pahoinpitelyn yrityksestä. Vaadi lääkäriltä todistus, että sinä tarvitset homeettoman pesukonen, eli kone pitää vaihtaa kerran kuukaudessa. Olet tietystikin työkyvytön aina siihen saakka, kunnes uusi kone nököttää kämpässäsi.

      Jos asut omassa asunnossasi, vaadi kunnan terveystarkastaja heti paikalle mittaamaan homepitoisuuksia. Nauhoita ja videoi koko käynti. Muistuta häntä, että hän asettaa koneen käyttökieltoon ja ohjeistaa sosiaalitoimistoa hankkimaan oitis uuden koneen. Uusi samalla koko vaatevarastosi kunnan piikkiin.

      Tässäpä muutama aloitusvinkki. Jatka siitä. Vain mielikuvitus on rajana.

      • irroittamaan

        tekosairas häirikkö. Onko TTL palkannut sinut taas häiriköimään. Saatko ehkä häriköinnistä eläkkeen vai mitä SULLE on luvattu?


      • omin silmin nähnyt

        Vitsinä olet viestin heittänyt mutta uskokaa vaan kanssaimmeiset, että kaveri on ihan oikealla jäljillä antaessaan neuvoja miten toimia.

        Olen läheltä nähnyt suurin piirtein tämänlaista touhua, silloin kun "homevauhko" on päässyt irti!!

        Helvetin naurettavaa ja sairasta mutta silti aivan totta!

        Joka asiassa pitäisi olla oma maalaisjärki käytössä....


      • omin silmin nähnyt kirjoitti:

        Vitsinä olet viestin heittänyt mutta uskokaa vaan kanssaimmeiset, että kaveri on ihan oikealla jäljillä antaessaan neuvoja miten toimia.

        Olen läheltä nähnyt suurin piirtein tämänlaista touhua, silloin kun "homevauhko" on päässyt irti!!

        Helvetin naurettavaa ja sairasta mutta silti aivan totta!

        Joka asiassa pitäisi olla oma maalaisjärki käytössä....

        pojuilla täällä yötä myöten, niin kivaa, miksette lähde keskenänne kumoamaan mäyriksiä perjantai-iltana. Vai menikö raketti jo korvien väliin?

        Dg: Internetpsykoosi
        hoito: M1


      • ei sittenkään mikään poju
        homeahdistus kirjoitti:

        pojuilla täällä yötä myöten, niin kivaa, miksette lähde keskenänne kumoamaan mäyriksiä perjantai-iltana. Vai menikö raketti jo korvien väliin?

        Dg: Internetpsykoosi
        hoito: M1

        En ensinnäkään ole miespuolinen ja toiseksi en myöskään käytä mäyriksiä...edes koirina!

        Ja totuus ei pala tulessakaan, olen ihan oikeasti kokenut, mitä tällainen vauhkoontuminen saattaa aiheuttaa ja se ei ole naurun asia, ikävä kyllä.


      • ei sittenkään mikään poju kirjoitti:

        En ensinnäkään ole miespuolinen ja toiseksi en myöskään käytä mäyriksiä...edes koirina!

        Ja totuus ei pala tulessakaan, olen ihan oikeasti kokenut, mitä tällainen vauhkoontuminen saattaa aiheuttaa ja se ei ole naurun asia, ikävä kyllä.

        ja mikä on se totuus joka ei pala tulessakaan, nyt en ymmärrä?


      • lähikaupasta.
        homeahdistus kirjoitti:

        pojuilla täällä yötä myöten, niin kivaa, miksette lähde keskenänne kumoamaan mäyriksiä perjantai-iltana. Vai menikö raketti jo korvien väliin?

        Dg: Internetpsykoosi
        hoito: M1

        Joku oli ostanut kaupan tyhjäksi mäyriksistä (home)ahdistukseensa.


      • lähikaupasta. kirjoitti:

        Joku oli ostanut kaupan tyhjäksi mäyriksistä (home)ahdistukseensa.

        ettei vaan käytetä samaa?


      • käydään.
        homeahdistus kirjoitti:

        ettei vaan käytetä samaa?

        Katsoin juuri Tappajahaita televisiosta ja tulit mieleen. Nyt nukkumaan. Öitä.


      • hilkkaliisa

        Eikö trolliparka sinun elämässäsi ole mitään muuta sisältöä kuin homepalstalla homesairaiden avuntarvitsijoiden kiusaaminen?

        Emme me kaikki homesairaat nauhoita kaikkien puheluita emmekä me kaikki homesairaat usko salaliittoihin tai siihen että joku kuuntelee puheluitamme.

        Emme me kaikki homesairaat väitä, että ainoa ja yksi ja oikea sairaus homeista on allerginen alveoliitti.

        Yksi 'ainoa oikea homesairaus' ei myöskään ole astma.

        Muitakin sairauksia kosteusvauriomikrobit ja varastopölypunkit aiheuttavat.

        Mikä on tavoitteesi kun täällä kirjoittelet?

        Mihin kiusaamisellasi pyrit?

        Tuo ei ole edes vitsikästä eikä huumoria vaan silkkaa ilkeyttäsi.


      • hilkkaliisa
        ei sittenkään mikään poju kirjoitti:

        En ensinnäkään ole miespuolinen ja toiseksi en myöskään käytä mäyriksiä...edes koirina!

        Ja totuus ei pala tulessakaan, olen ihan oikeasti kokenut, mitä tällainen vauhkoontuminen saattaa aiheuttaa ja se ei ole naurun asia, ikävä kyllä.

        muualle nauramaan, äläkä anna 'oikeina neuvoina' vääriä neuvojasi nainen. Kerrohan lisää itsestäsi kun kerran aloitit. Me kun luulemme tuon / noiden trollien olevan mies/miehiä.

        Mene vaikka kirjastoon ja lue jotain kirjoja!
        Lopeta homesairaiden kiusaaminen.


      • nais-trolli??
        hilkkaliisa kirjoitti:

        muualle nauramaan, äläkä anna 'oikeina neuvoina' vääriä neuvojasi nainen. Kerrohan lisää itsestäsi kun kerran aloitit. Me kun luulemme tuon / noiden trollien olevan mies/miehiä.

        Mene vaikka kirjastoon ja lue jotain kirjoja!
        Lopeta homesairaiden kiusaaminen.

        En tietääkseni ole antanut yhtäkään oikeaa, enkä väärää neuvoa kenellekään!

        En myöskään ole mielestäni ketään kiusannut...en homesairaita enkä terveitä!

        Halusin ainoastaan tuoda esiin kokemukseni, jonka olen saanut ns. homehysteriasta (vai miten sen asian nyt sanoisi.) Monilla ihmisillä ihan oikeasti juttu lähtee käsistä ja siitä voi seurata arvaamatonta vahinkoa muille ja myös itselle henkisesti sekä taloudellisesti.

        Olen sitä mieltä, että on ihmisiä jotka ovat todellisuudessa sairastuneet sanotaan nyt vaikka epäterveellisestä sisäilmasta ja sitten on niitä, jotka luulevat olevansa sairaita. Erikseen vielä löytyy porukka, joka "ratsastaa" näiden sairastuneiden ja homehysterian avulla hakeakseen kuka mitäkin....myötätuntoa ongelmiinsa, taloudellista hyötyä tai jotain muuta.

        Kerro vielä, mikä on trolli?


      • tapasi kirjoittaa
        nais-trolli?? kirjoitti:

        En tietääkseni ole antanut yhtäkään oikeaa, enkä väärää neuvoa kenellekään!

        En myöskään ole mielestäni ketään kiusannut...en homesairaita enkä terveitä!

        Halusin ainoastaan tuoda esiin kokemukseni, jonka olen saanut ns. homehysteriasta (vai miten sen asian nyt sanoisi.) Monilla ihmisillä ihan oikeasti juttu lähtee käsistä ja siitä voi seurata arvaamatonta vahinkoa muille ja myös itselle henkisesti sekä taloudellisesti.

        Olen sitä mieltä, että on ihmisiä jotka ovat todellisuudessa sairastuneet sanotaan nyt vaikka epäterveellisestä sisäilmasta ja sitten on niitä, jotka luulevat olevansa sairaita. Erikseen vielä löytyy porukka, joka "ratsastaa" näiden sairastuneiden ja homehysterian avulla hakeakseen kuka mitäkin....myötätuntoa ongelmiinsa, taloudellista hyötyä tai jotain muuta.

        Kerro vielä, mikä on trolli?

        kun on aivan järjetön. Tämä viestisi nyt on OK, mutta muut viestisi ala-arvoisia. Joten jätä vain homehysteria rauhaan. Voipi olla, että sulla on muuta hysteriaa, josta voisit ihan itsekin parantua.


      • Lue tuolta
        nais-trolli?? kirjoitti:

        En tietääkseni ole antanut yhtäkään oikeaa, enkä väärää neuvoa kenellekään!

        En myöskään ole mielestäni ketään kiusannut...en homesairaita enkä terveitä!

        Halusin ainoastaan tuoda esiin kokemukseni, jonka olen saanut ns. homehysteriasta (vai miten sen asian nyt sanoisi.) Monilla ihmisillä ihan oikeasti juttu lähtee käsistä ja siitä voi seurata arvaamatonta vahinkoa muille ja myös itselle henkisesti sekä taloudellisesti.

        Olen sitä mieltä, että on ihmisiä jotka ovat todellisuudessa sairastuneet sanotaan nyt vaikka epäterveellisestä sisäilmasta ja sitten on niitä, jotka luulevat olevansa sairaita. Erikseen vielä löytyy porukka, joka "ratsastaa" näiden sairastuneiden ja homehysterian avulla hakeakseen kuka mitäkin....myötätuntoa ongelmiinsa, taloudellista hyötyä tai jotain muuta.

        Kerro vielä, mikä on trolli?

        http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&start=0&q=Trolli


      • Sanopas
        nais-trolli?? kirjoitti:

        En tietääkseni ole antanut yhtäkään oikeaa, enkä väärää neuvoa kenellekään!

        En myöskään ole mielestäni ketään kiusannut...en homesairaita enkä terveitä!

        Halusin ainoastaan tuoda esiin kokemukseni, jonka olen saanut ns. homehysteriasta (vai miten sen asian nyt sanoisi.) Monilla ihmisillä ihan oikeasti juttu lähtee käsistä ja siitä voi seurata arvaamatonta vahinkoa muille ja myös itselle henkisesti sekä taloudellisesti.

        Olen sitä mieltä, että on ihmisiä jotka ovat todellisuudessa sairastuneet sanotaan nyt vaikka epäterveellisestä sisäilmasta ja sitten on niitä, jotka luulevat olevansa sairaita. Erikseen vielä löytyy porukka, joka "ratsastaa" näiden sairastuneiden ja homehysterian avulla hakeakseen kuka mitäkin....myötätuntoa ongelmiinsa, taloudellista hyötyä tai jotain muuta.

        Kerro vielä, mikä on trolli?

        onko se oma pääsi, joka pälisee seuraavanlaisia "totuuksia":

        "Olen sitä mieltä, että on ihmisiä jotka ovat todellisuudessa sairastuneet sanotaan nyt vaikka epäterveellisestä sisäilmasta ja sitten on niitä, jotka luulevat olevansa sairaita. Erikseen vielä löytyy porukka, joka "ratsastaa" näiden sairastuneiden ja homehysterian avulla hakeakseen kuka mitäkin....myötätuntoa ongelmiinsa, taloudellista hyötyä tai jotain muuta",

        kuten kirjoitat, vai mistä ihmeestä revittelet nuo tietosi? Kerropas se ainoakin epäaito tapaus, jolla voisit perustella väitettäsi, ettet ole trolli. Ja kerropas jotakin ihan oikeata tietoa siitä porukasta, joka "ratsastaa" sairastuneiden avulla. Ja mistä hiton homehysteriasta sinä puhut? Taitaa olla ihan omassa päässäsi tuo hysteriakin..


      • hilkkaliisa
        nais-trolli?? kirjoitti:

        En tietääkseni ole antanut yhtäkään oikeaa, enkä väärää neuvoa kenellekään!

        En myöskään ole mielestäni ketään kiusannut...en homesairaita enkä terveitä!

        Halusin ainoastaan tuoda esiin kokemukseni, jonka olen saanut ns. homehysteriasta (vai miten sen asian nyt sanoisi.) Monilla ihmisillä ihan oikeasti juttu lähtee käsistä ja siitä voi seurata arvaamatonta vahinkoa muille ja myös itselle henkisesti sekä taloudellisesti.

        Olen sitä mieltä, että on ihmisiä jotka ovat todellisuudessa sairastuneet sanotaan nyt vaikka epäterveellisestä sisäilmasta ja sitten on niitä, jotka luulevat olevansa sairaita. Erikseen vielä löytyy porukka, joka "ratsastaa" näiden sairastuneiden ja homehysterian avulla hakeakseen kuka mitäkin....myötätuntoa ongelmiinsa, taloudellista hyötyä tai jotain muuta.

        Kerro vielä, mikä on trolli?

        No anteeksi jos luulin naiseksi teitä miehisiä miehiä.

        Tätäkö sinä nimetön taas kaipaat:

        ................ ... ......................
        .............. . .
        .............. ... ....
        .............. ..HALI...
        ............... HALI.
        ................ .....
        ................. ..
        .................. .
        ...................

        Sydän ja HALI :)


        KIITOS SINULLE ETTÄ JATKOSSA KIRJOITTELET TÄNNE VAIN HOMESAIRAITA AUTTAVIA JA TUKEVIA JUTTUJA.




        HENKILÖKOHTAISTA
        Kirjoittanut: hilkkaliisa 29.10.2006 klo 12.30

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000020837023


    • tähän asiaan. Älä pahoita mieltäsi epäasiallisista vastauksista, täällä on vakiohäirikkö, jolla on mielenterveys rajana.

      Pesukoneeseen tarttuu home helposti, vaikka se ei olisikaan homeasunnosta. Hometalon pesukoneessa sitä on varmasti. Jos sinulla ei ole varaa uuteen koneeseen, onko taloyhtiössä pesutupaa?

      Olin itse evakossa hometalosta ja pesin taloyhtiön pesukoneessa vaatteitani, mutta sitten homeet tarttuivat taloyhtiön koneeseenkin... Huoltoyhtiö tilasi kyllä koneelle sitten puhdistuksen.

      Pesukonetta voi yrittää puhdistaa pesemällä tyhjänä 90 asteessa, sitruunahapolla jota saa apteekista (ensin happo, sitten pesu fosfaattia sisältävällä pesuaineella, joka on emäs), sekä IDS-liuoksella (kallista) jota vain lisätään huuhteluainelokero täyteen.

      http://www.ids-systems.fi/fi/index.html

      • JA LISÄKSI

        mukana tulee viel puhdistusainekin. Ei haise enää. Suosittelen.


    • Sparraaja

      Moi! Hae apteekista tai marketista pussillinen sitruunahappoa ja laita se pesujauhesäiliöön. Peusohjelma 90 asteelle ja pyörimään. Poistaa erittäin tehokkaasti pesuainejäämät ja tunkkaisen hajun joka tuppaa jäämään nykyaineista ja alhaisilla lämpötiloilla pestessä. Itse teen tämän operaation 2 krt/vuosi ja pyykki ei enää haise pahalle. Muista pestä myös pesuainelokerikot samasta aineesta tehdyllä liuoksella. Halpa ja hyvä kikka sekä täysin vaaraton käsitellä. Etikka myös käy, mutta haisee turhan paljon.

      • ensin kaikki

        mikä pestävissä on, letkut, pesuainelokerot... Sitten pistä ruokalusikallinen tai pari ruokasoodaa pesuainelokeroihin, huuhteluainelokeroon sitruunamehua (tava kaupasta sitruunanmuotoisessa pullossa) jotkut tilkkaset. Kannattaa pestä ihan rättiä vaan ja kuumalla & esipesulla väh. 60 asteessa. Hajut saattavat tulematta seuraaviin koneellisiin ihan noin yksinkertaisesti, ainakin kokeilla kannattaa, ei nim. maksa paljoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe