Dominikaanisen tasavallan puolesta!

Miss S

Arvoisat finskit! :)
Oon tässä lukenut näitä keskusteluja Dominkaanisesta Tasavallasta.. Kun ihmiset nyt miettii kannattakos sinne mennä vai pitäiskö nyt valita se Thaimaa sen sijaan.. Noh, mielipiteensä kullakin, mut mä oon sitä mieltä että te suomalaiset ootte liian "kapeakatseisia".
Mä oon kuullu ja lukenu vaikka minkälaista mielipidettä dommareista; On likasta, ei oo hyvät ilmat, ihmiset on tunkeilevia kaupustelijoita, ei oo hyviä baareja, ei oo mitää nähtävää eikä ylipäätänsä mikään Dominikaanisessa Tasavallassa kelpaa suomalaisille.
Ootteko tulleet ajatelleeks että se on kehitysmaa?? Ei voi olettaa että siellä olis kaikki asiat niin hyvin ku täällä.
Ja just ne asiat mitkä siellä on erilaista verrattuna tähän finskilandiaan, tekee siitä erikoisen ja näkemisen arvosen.. Te finskit ette vaan osaa arvostaa sitä upeeta kulttuuria, ilosta musiikkia, niitä upeita ihmisiä ja upeeta luontoa.
Finskit osaa arvostaa ainoastaan sellasta kohdetta missä on halpaa viinaa, rantoja ja klubeja missä soitetaan jotain muuta ku sitä lattarimusaa (jota finskit yleensä kommentoi lauseella "Mitä tää p***a on!")
Kun suomalainen lähtee ulkomaille niin se todennäkösesti lähtee joko Kanarian saarille, Bulgariaan, tai Thaimaahan.
Just siks suomalaiset on niin kapeakatseisia, ne ei lämpee mihinkään uuteen, aina pitää mennä siihen vanhaan tuttuun paikkaan. Mua ärsyttää. Hävettää olla Suomesta.
Itse oon käynyt Dommareissa ja kuukauden päästä lähden uudestaan, toivottavasti ei tarvitse tulla tänne enää takasin kun täällä on vaan pahantuulisia suomalaisia. Dominikaanit on köyhiä mutta aina ilosia, koska ne osaa arvostaa sitä pientä mitä niillä on eikä valita turhasta.

11

3552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehitysmaa

      Kehitysmaa se Thaimaakin on mutta siellä ihmiset
      on yritteliäitä ja ystävällisiä.

      Dommareissa ne on laiskoja varastelevia paskoja
      jotka ei edes maasta viitsi muutaman dollarin takia
      nousta.
      Rahat halutaan kynia tarkkaan pois mutta mitään
      vastinetta ei saa rahalle.

      Dommareissa olen ollut kolmesti muutaman viikon keikalla ja kierrellyt niin pohjoisen kuin itäpäänkin rannat kuin
      liikkunut myös pääkaupungissa joten paikka on
      tuttu.

      • ei ole kehitysmaa!

        Näin-o.


    • minäkin.

      siellä kerran. Eipä tarvi toista kertaa mennä.
      Naurattaa vieläkin kun otin matkalaukkua bussista, kun menimme lentokentälle. Bussi kuski tarttui laukkuuni kiinni ja sanoi selvällä Suomen kielellä: ANNA RAHA!
      En antanut raha vaan vetäsin laukkuni ja kysyin suomeksi että miksi minun pitäisi antaa raha sinulle?
      Eipä poika enään osannut suomea.
      Jotenki koko matka kuvastui tähän tapahtumaan.

      • se on kaikkialla

        Ihan sama juttu monessa maassa, joka on elintasoltaan selvästi meitä alempana ! Kannattaa matkustaa vähän muihinkin köyhiin maihin ennen kuin tuomitsee dommarit. paikalliset ovat aika kärkkäitä tarttumaan tällaiseen tilaisuuteen, mutta eivät ole väkivaltaisia eivätkä huutele perään kuten vaikka Egyptissä. Tai käyppä Intiassa, kun olet selvittänyt itsesi takaisin paluukoneeseen, se on todellinen helpotus.

        Tuollaisesta tuputuksesta huolimatta itse koin sen aidon iloisuuden, joka dominikaaneilla on. Se tarttui pitkäksi aikaa, sinne päin on pakko vielä päästä !


      • maalta maailmalle
        se on kaikkialla kirjoitti:

        Ihan sama juttu monessa maassa, joka on elintasoltaan selvästi meitä alempana ! Kannattaa matkustaa vähän muihinkin köyhiin maihin ennen kuin tuomitsee dommarit. paikalliset ovat aika kärkkäitä tarttumaan tällaiseen tilaisuuteen, mutta eivät ole väkivaltaisia eivätkä huutele perään kuten vaikka Egyptissä. Tai käyppä Intiassa, kun olet selvittänyt itsesi takaisin paluukoneeseen, se on todellinen helpotus.

        Tuollaisesta tuputuksesta huolimatta itse koin sen aidon iloisuuden, joka dominikaaneilla on. Se tarttui pitkäksi aikaa, sinne päin on pakko vielä päästä !

        Tultiin juuri Puerto Platasta. Toinen kerta jo samassa maassa. Ei sen kummoisempaa rahan kerjäystä ole kuin esim Intiassa tai Brasseissa tai vaikka Bulgariassa. Raha kelpaa kaikille joilla sitä ei ole ja yrittänyttä ei ... ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.
        Matka oli taas aivan loistava ja ystävällisyys meitä kohtaan aivan ylitsevuotava. Ja se positiivinen asenne ja muutama sana maan kieltä aukaisee monen ongelmasolmun.
        Ihana maa, menkää vaan


    • xcxcv

      Miss S:n oma kirjoitus on kapeakatseinen! Taidat olla aika nuori tai muuten vaan epäkypsä, kun yleistät meitä suomalaisia noin rankasti.

    • Kaarle

      Toi muija on varmaan niin v###n ruma,ettei kelpaa muille,kun niille...

    • rubiachula

      mun sydän jäi sinne. vuoden asuin,elokuussa tulin takas.. maaliskuussa onneks menen takasin!! ihana maa!

      • Comandante

        Olen ollut ensimmäisen kerran kauan sitten Dominicana-tasavallassa kiertelemässä ja käynyt sittemmin useinkin. Nyt on taas vain pika pyrähdys auttaakseni ensimmäisellä matkalla tutuksi tullutta perhettä. Olemme monessa paikassa perheisiin ja majataloihin odotettuja vieraita, vaikka emme jakele rahaa avokätisesti niinkuin olemme monen nähneet tekevän. Jos itse on ystävällinen eikä ylimielinen, on ihmisten suhtautuminen ihan hienoa. Parempaa kuin monessa muussa rikkaammassa maassa. Rahan kanssa rehvastelijat saavat arvoisensa kohtelun!


      • Anthony Santos
        Comandante kirjoitti:

        Olen ollut ensimmäisen kerran kauan sitten Dominicana-tasavallassa kiertelemässä ja käynyt sittemmin useinkin. Nyt on taas vain pika pyrähdys auttaakseni ensimmäisellä matkalla tutuksi tullutta perhettä. Olemme monessa paikassa perheisiin ja majataloihin odotettuja vieraita, vaikka emme jakele rahaa avokätisesti niinkuin olemme monen nähneet tekevän. Jos itse on ystävällinen eikä ylimielinen, on ihmisten suhtautuminen ihan hienoa. Parempaa kuin monessa muussa rikkaammassa maassa. Rahan kanssa rehvastelijat saavat arvoisensa kohtelun!

        Siis kauhein hetki oli taas viime sunnuntaina kun joutui palaamaan kuukauden reissulta takaisin suomeen ja töihin.Taakse jäivät ihmiset joilla on maailman suurin sydän ja kaikki asiat joita ei voi sanoin kuvailla.7 vuotta on tullut maassa käytyä ja siinä sivussa myös monissa muissa aasian ja latinalaisen amerikan maissa mutta jostain syystä vain dominikaaniseen jää joka reissun jälkeen mieletön kaipuu ja ei malttaisi odottaa että pääsee taas takaisin.No ensi talvena tulee aloitettua vuoden sapattivapaa ja ehkä siinä ajassa juurtuu maahan jo niin paljon että jää sille reissulle...jos lähdette sinne päin ette tarvitse muuta kuin lentoliput ja hyvän fiiliksen loput hoituu kyllä itsekseen vaikka ette edes espanjaa puhuisikaan,mutta kannattaa aina muutama sana harjoitella varuiksi,koska typerin homma on jämähtää johonkin AI hotellille...mitäpä tässä lörpöttelemään,menkää thaimaaseen jos siltä tuntuu mutta jos haluatte jotain mitä ei voi sanoin kuvailla niin....no menkää siltikin thaimaaseen,vietän itse aikaa mielummin dominikaanien kanssa kuin suomalais ryppään!)


      • catamaran

        heips! olin tammikuussa dominikaaneissa ekaa kertaa perhe-turisti-reissulla, rakastuin maahan, luontoon ja ihmisiin siellä. nyt tekee hirveesti mieli takas,ehkäpä ens talvena. osaisitko kertoo missä eri paikoissa kannattaa käydä,kaupungit, hienoimmat näkymät ja se et näkis sitä ihan aitoo dominikaanilais elämää. uskaaltako sinne lähtee yksin tämmönen parikymppinen neiti, jos haluis liikkuu vähä muuallaki ku vaa tuolla hotelli alueella. espanjan taito ei oo kovin kummonen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe