Työpaikkani miehet ovat alkaneet olla kanssani entistä parempia - läheisempiä - ystäviä, kun tulin raskaaksi. Tosi hyviä kavereita ollaan oltu ennenkin, mutta nyt heidän kaikkien (?) suhtautuminen minuun on muuttunut...hmm... läheisemmäksi, lämpimämmäksi, suojelevaksi jopa ja jollain tavalla helläksi... Ehkä joipa eroottiseksi? Vai olisikohan se vain minun omassa päässä :) He ovat jokainen vuorollaan alkaneet kertoa minulle omia erittäin henkilökohtaisia kipeitä asioitaan, myös.
Mistä tämä johtuu? Onkio kukaan muu huomannut itsessään / itseensä kohdistuneena samaa? Onko minusta tullut jotenkin "turvallinen"?
Tämä on kivaa, mutta tavallaan aika hämmentävää :)
Raskaana oleva nainen
25
2068
Vastaukset
...todella omituiselta.
- let me know
Yllätyksenä se tuli minullekin. Mutta kuten ehkä huomasit aloin perumaan puheitani, ja vetämään sitä erotiikkaa siltä pois kokonaan. Tarkemmin ajateltuna kun kyse ehkä kuitenkin on suojelunhalusta ja hellyydestä, joka minulle esiintyy melko intiiminä asiana. Sellaisena, jota tässä esiintyneessä muodossaan on hyvin läheisissä suhteissä.
- Ei erotiikkaa
Suojelevaisuuden ymmärrän, mutta eiköhän tuo eroottisuus
ole ihan sinun omassa päässäsi :)
Itseäni ei ainakaan kiinnosta "siinä mielessä" nainen, joka
odottaa toisen miehen lasta.- let me know
Juu, niimpä vähän ajattelinkin. Vaikka ei se ihan sellaista olekaan -en siis tarkoittanut, että pitäisi päästä samaan sänkyyn tai mielessä olisi meikäläisen privaatit annit. Ehkä se koko eroottisuus on tosiaan vähän turhan voimakas sana koko yhteyteen. Ehkä ennemminkin sellainen suojelunhalu ja hellyys, joka tuntuu näin naisen näkökulmasta aika intiimiltä(kin) jopa. Mutta ei ehkä kuitenkaan eroottisessa mielessä. Kivaa kuitenkin, tykään tyypeistä kovasti ja ne on mulle tärkeitä. Mukavaa, että meidän ystävyys on tämänkin ulottuvuuden saanut.
- erotiikka kaukana
Raskaana oleva nainen on viimeinen henkilö, joka herättää mitään eroottisia/romanttisia tunteita, heti mulatin yksinhuoltajan jälkeen.
- suojella naista,
ja varsinkin kun hän odottaa lasta. Se on jotakin vaistomaista, ja perustuu varmaankin siihen, että mitään pahaa ei tapahtuisi silloin, kun uuden elämän kehittyminen on vielä niin herkässä vaiheessa.
Itsekin muistan, kun edellisessä työpaikassa eräs nainen odotti lasta, niin halusin välillä vähän silitellä naisen vatsaa, se oli niin tavattoman söötti jotenkin...Eikä nainen pannut siitä mitenkään pahakseen, mutta ei siinä kyllä ollut mitään eroottista, mutta hellyyttä kylläkin...- let me know
Voi että, mää oon nyt varmaan ihan herkistynyt tuolle miehiselle suojelulle, kun se niin koskettaa :) Biologialla olen itsekin taipuvainen perustelemaan tätä käytöksen hienoista muutoksta.
Ei siinä olekaan mitään inhottavaa, että vatsaa silittää. Etenkään, jos tunteet silittäjään on kaverilliset, ystävälliset ja positiiviset. Se taas ei olisi mukavaa, että vieraat ihmiset tai pidemmän aikaa epämiellyttäväksi koetut tyypit tunkeutuisi omalle reviirille. Mutta sen kyllä varmasti naisen käytöksestä huomaa, onko kosketus tervetullut vai ei.
Minusta on oikein mukavaa olla työkavereidenikin hellyyden ja suojelunhalun kohde. - upeaa olla
let me know kirjoitti:
Voi että, mää oon nyt varmaan ihan herkistynyt tuolle miehiselle suojelulle, kun se niin koskettaa :) Biologialla olen itsekin taipuvainen perustelemaan tätä käytöksen hienoista muutoksta.
Ei siinä olekaan mitään inhottavaa, että vatsaa silittää. Etenkään, jos tunteet silittäjään on kaverilliset, ystävälliset ja positiiviset. Se taas ei olisi mukavaa, että vieraat ihmiset tai pidemmän aikaa epämiellyttäväksi koetut tyypit tunkeutuisi omalle reviirille. Mutta sen kyllä varmasti naisen käytöksestä huomaa, onko kosketus tervetullut vai ei.
Minusta on oikein mukavaa olla työkavereidenikin hellyyden ja suojelunhalun kohde.raskaana, ainakin kaikki, joita itse olen tuntenut, ovat oikein puhjenneet kukkaan raskauden myötä. Toki raskaus voi olla hyvinkin rankkaa aamupahoinvointeineen, turvotuksineen ja muine "vaivoineen", mutta kyllä luonto on järjestänyt asian niin, että odottava äiti on yleensä onnensa kukkuloilla.
Tietenkin sillä edellytyksellä, että elämäntilanteessa ei satu sinä aikana mitään suuria mullistuksia. -Kerroin omasta silittelystäni, ja olin vähän ihastunut ko. naiseen, vaikka olin tuolloin varattu ja siksi nainen ei kokenut sitä tunkeiluna, kun vaistosi tunteeni. Tietenkään mitään silittelyä kummempaa ei välillämme tapahtunut. Mutta nyt kun muistelen tarkemmin, oli toinenkin nainen, johon olin vähän ihastunut, eikä hänkään kokenut sitä tunkeiluna. Kysyin tietysti ensin luvan...
Toivon, että koet raskauden myönteisenä asiana ja miksi et kokisi, onhan vauva aivan ilmeisesti toivottu ja odotettu. - Onko mahasi jo iso? - nainen.
Mun vatsaani jos olisit (ääliö) yrittänyt "silitellä", olisit saanut TURPAASI raskaana olevalta äidiltä!!!
- let me know
upeaa olla kirjoitti:
raskaana, ainakin kaikki, joita itse olen tuntenut, ovat oikein puhjenneet kukkaan raskauden myötä. Toki raskaus voi olla hyvinkin rankkaa aamupahoinvointeineen, turvotuksineen ja muine "vaivoineen", mutta kyllä luonto on järjestänyt asian niin, että odottava äiti on yleensä onnensa kukkuloilla.
Tietenkin sillä edellytyksellä, että elämäntilanteessa ei satu sinä aikana mitään suuria mullistuksia. -Kerroin omasta silittelystäni, ja olin vähän ihastunut ko. naiseen, vaikka olin tuolloin varattu ja siksi nainen ei kokenut sitä tunkeiluna, kun vaistosi tunteeni. Tietenkään mitään silittelyä kummempaa ei välillämme tapahtunut. Mutta nyt kun muistelen tarkemmin, oli toinenkin nainen, johon olin vähän ihastunut, eikä hänkään kokenut sitä tunkeiluna. Kysyin tietysti ensin luvan...
Toivon, että koet raskauden myönteisenä asiana ja miksi et kokisi, onhan vauva aivan ilmeisesti toivottu ja odotettu. - Onko mahasi jo iso?Arvelinkin, että sinulla ja ko raskaana olevalla on ollut aiemminkin jo lämpimät väit (siis ihan viattomassa mielessä), silloin silittelyt on mukavia juttuja.
Vatsani on sen kokoinen, että se on minulle itselleni vielä jotenkin epämukava; siis kasvanut, mutta ei vielä tarpeeksi. Siis ajattelen, että ulkopuoliset saattavat tulkita se vielä "pelkäksi läskiksi" ja jotenkin en ole sinut ehkä ennen kuin huomaa, että vatsassa on selvästi tyyppi pyörimässä :) Raskaus on kuitenkin toivottu ja olen vauvasta onnellinen. Itseasiassa yksi miespuolisista työkavereistani sanoi minulle perjantaina, että olen jotenkin seesteinen ja olooni tyytyväisen näköinen, vaikka muut pyörivät ympärillä kännissä (luonnollisesti ei työaikana :) Ja tänään sain yhdeltä viestin, jossa minua puhuteltiin siskoksi. - vaan niin
let me know kirjoitti:
Arvelinkin, että sinulla ja ko raskaana olevalla on ollut aiemminkin jo lämpimät väit (siis ihan viattomassa mielessä), silloin silittelyt on mukavia juttuja.
Vatsani on sen kokoinen, että se on minulle itselleni vielä jotenkin epämukava; siis kasvanut, mutta ei vielä tarpeeksi. Siis ajattelen, että ulkopuoliset saattavat tulkita se vielä "pelkäksi läskiksi" ja jotenkin en ole sinut ehkä ennen kuin huomaa, että vatsassa on selvästi tyyppi pyörimässä :) Raskaus on kuitenkin toivottu ja olen vauvasta onnellinen. Itseasiassa yksi miespuolisista työkavereistani sanoi minulle perjantaina, että olen jotenkin seesteinen ja olooni tyytyväisen näköinen, vaikka muut pyörivät ympärillä kännissä (luonnollisesti ei työaikana :) Ja tänään sain yhdeltä viestin, jossa minua puhuteltiin siskoksi.on, että ainakin minusta raskaana olevan naisen vatsa on tosi hellyyttävä näky, sitä tekee mieli silitellä. Jotenkin vatsan muoto jo itsessään on kaunis. Ed. työpaikassa tosiaan sain seurata kahdenkin naisen raskauden kehitystä ja kun meillä oli aika läheiset työkaverivälit, sain ilon myös vähän helliä näitä naisia.
Toki olin kiinnostunut koko ajan olemaan selvillä muutenkin odottajien kuulumisista ja töissämme oli tilaisuus olla koko työpäivän ajan kontaktissa. Ymmärrän kyllä sen, että tuntemattoman ihmisen silittelyt ovat intimiteetin loukkausta, eivätkä tietenkään kuulu asiaan.
- - Työmies -
Kyllä tällainen temppu yleensä pännii muita työntekijöitä, koska he joutuvat tekemään äitylin kesken jääneet hommat. Lisäksi he joutuvat hankkimaan rahat, joilla maksetaan naisen palkka poissaolon ajalta. Eli se niistä lämpimistä tunteista..
- pelihousut
näiden typyköiden kanssa. Tulee todella kalliiksi, jos joutuu palkkaamaan lisää työntekijöitä ja vielä kouluttamaan heidät.
- let me know
pelihousut kirjoitti:
näiden typyköiden kanssa. Tulee todella kalliiksi, jos joutuu palkkaamaan lisää työntekijöitä ja vielä kouluttamaan heidät.
Varmasti on kallista. Onneksi pomoni on niin paljon feministi(?), että hän palkkaa vakituiseksi nuoria synnytysikäisiä naisia. Haluaa antaa kai mahdollisuuden elämän suunnittelulle ja yhteiskunnan uusintamiselle. Minun kannaltani tietysti erittäin hyvä.
Onhan se tietysti myös työryhmälle rankka asia. Kun teemme nimenomaan tiimityötä, eikä uuden jäsenen mukaanotto ole ikinä helppo asia. Onneksi me kaikki kuitenkin olemme valmiit tukemaan toisiamme henk.koht elämässäkin. Niin ollen kaikki joustavat ja voivat olla varmioja, että muut joustaa takaisin jos ja kun itsellä tarvetta ilmenee.
- ton jutun,
Muistan kun töissä yksi työkaveri tuli raskaaksi, niin yhtäkkiä kaikki miehet alkoivat pörräämään sen ympärillä. Mun mielestä se tuntui ulkopuolisesta vähän oudolta. Monet ns. todella järkevät miehet kävivät ihastelemassa masua ja käyttäytyivät jotenkin omituisesti.
En usko, että toi "eroottisuusjuttu" on vain sinun omassa päässäsi. Toi on joku miesten juttu, en tiedä. En tiedä, että mitä niiden päässä liikkuu. - MMies
Tuo johtuu pelkästään siitä, että miehet näkevät ensimmäistä kertaa naisen yksilönä- omana inhimillisenä olentona- eikä potentiaalisena panopuuna. Toinen seikka on miesten suojeluvietti, joka herää miehissä raskaana olevan naisen läheisyydessä. Äitiys on kova juttu.
- -Jussi-
Kyllä kaikki on nyt vain omassa päässäsi. :D Olen varma, ettei yksikään miehistä ajattele susta eroottisesti missään mielessä. Raskaana olevassa naisessa ei ole mitään eroottista, päinvastoin ja moni muu mies varmasti on tästä kanssani samaa mieltä. :D
- saara.
No kai sä jokun vitun "pikku-äippä" niiden luusereiden mielestä nyt olet ja ne tulee hakemaan "äidiltä turvaa" joihinkin ongelmiinsa.
Hehee...pidä hyvänäsi. - ero oottinen
Tuo eroottisuus on takuulla omien korviesi välissä. Kuka haluaisi nussia äitiä? Eroottisuus on askel kohti jotain fyysistä.
Ehkä sinua on nyt helpompi lähestyä ihmisenä, ei niinkään naisena.
Onnittelut perheenlisäyksestä! - IngallsinLaura
Olin juuri erittain laheisen ystavani luona vajaat pari viikkoa. Hanella on 3 viikkoa laskettuun aikaan. Minulla ei ole lapsia (eika vissiin tulekaan kun se hemmetin kuuluisa kello ei halua alkaa tikittaa), mutta olen erittain fiiliksissa raskauden takia, joka paiva oli pakko silittaa vatsaa, ystavani kertoi kun vauva liikkui jotta sain kokeilla ja paasin jopa laakarin huoneeseen kuulemaan sydanaanet, jotka saivat minut kyyneliin. Enka muuten ikuna silittelisi ja pussailisi hanen vatsaansa jollei siella olisi SE vauva!
No joo, koska en ole ollut itse raskaana, niin en tieda mista on kyse, mutta ehka jostain samantyyppisesta. Sita vain haluaa helpottaa toisen (ja sen pienen) eloa miten vain kykenee: hieromalla aidin jalkoja, ojentamalla karkin kun han sita tarvitsee, juttelemalla vauvalle...
Ihana on saada nauttia toisen raskaudesta, varsinkin kun han itsekin siita nauttii taysilla. Siella se kummipoika porskuttaa...- let me know
Ompas ihanaa :) Tuntemuksesi ovat varmaan vähän kuin siskollani. Empä olisi osannut arvata, miten suhteet/ tunteet syvenevät raskauden myötä! Läheiset ihmissuhteet nimittäin, ja muillahan se kai niin väliä olekaan. Itseasiassa oma ystäväni on myös raskaana ja synnyttää minä hetkenä hyvänsä. Itku on minultakin päässyt muutaman kerran, kun olen saanut olla mukana seuraamassa heidän vauvan kehittymistä. Ja odotan synnytystä melkein kuin omaani.
- itse....
vähän aikaa sitten kuulla, että eräs kaverini on raskaana ja saman tien heräsi hirveä tarve suojella häntä kaikelta mahdolliselta. Vaikka siis olenkin naispuolinen. Toisaalta kai se voisi hyvinkin olla jotenkin biologista, että yhteisön muut jäsenet pyrkivät suojelemaan kehittymässä olevaa elämää..
- Silittelijä
etupäässä myönteissävytteisiä kommentteja raskaudestasi, mutta mukana oli pari kielteistäkin, tosin huonosti perusteltua ja katkeraa, "mielipidettä", jotka voit jättää omaan (mitättömään) arvoonsa.
Haluan sanoa vielä Sinulle sen, että äitiys on erittäin tärkeä ja vastuullinen asia. On hyvin arvostettavaa, että olet tulossa äidiksi. Älä syyllisty puheista, joiden mukaan tulet kalliiksi työnantajalle ja että hän joutuu hankkimaan sijaisen, älä syyllisty mistään.
Toivottavasti lapsesi isä on hellä, rakastava ja ymmärtäväinen Sinua kohtaan raskauden aikana ja sen jälkeenkin, vaikka tuo aika asettaakin parisuhteen koetukselle. Ja tunnustan lopuksi: odottavassa naisessa on ripaus myös eroottisuutta!- let me know
Kiitos kauniista sanoistasi. Tiedostan, että syyllistyminen vaikka hautaan asti on äitiyden kääntöpuolena. Äitiä on helppo syyllistää. Vielä kuitenkin olen siinä onnellisessa seesteisessä tilassa, ettei muiden ihmisten katkeruus/ ilkeys tai pahantahtoisuus onnistu iskemään; ennemmin ne kommentit herättävät sääliä niin elämästä vieraantuneen ihmisen puolesta. Minä hoidan nämä minulle annetut hommat niin hyvin kuin osaan, muuhun en pysty. Hoitakoot muut oman osansa, sen mihin pystyvät.
Lapsen isä on onnekseni juuri kaikkea, mitä minulle toivot :) Parempaa isää ja miestä ei meidän perheeseen voida pyytää eikä saada. - silittelijä
let me know kirjoitti:
Kiitos kauniista sanoistasi. Tiedostan, että syyllistyminen vaikka hautaan asti on äitiyden kääntöpuolena. Äitiä on helppo syyllistää. Vielä kuitenkin olen siinä onnellisessa seesteisessä tilassa, ettei muiden ihmisten katkeruus/ ilkeys tai pahantahtoisuus onnistu iskemään; ennemmin ne kommentit herättävät sääliä niin elämästä vieraantuneen ihmisen puolesta. Minä hoidan nämä minulle annetut hommat niin hyvin kuin osaan, muuhun en pysty. Hoitakoot muut oman osansa, sen mihin pystyvät.
Lapsen isä on onnekseni juuri kaikkea, mitä minulle toivot :) Parempaa isää ja miestä ei meidän perheeseen voida pyytää eikä saada.tietää, että kanssasi odottaa rakastava isä, joka myös ymmärtää äitiyden merkityksen. Tunnut niin järkevältä naiselta, että olen iloinen puolestasi, että juuri Sinulle on suotu äitiyden onni! Monille sitä ei ikinä suoda, mikä on sydäntäraastavaa...
Tiedän, että näitäkin sanoja lukee moni odottava äiti. Toivon Teille kaikille mitä parhainta Uutta Vuotta!
Samalla otan osaa ns. tyhjän sylin syndroomasta kärsivien tilanteeseen ja toivon Teillekin mitä parhainta Uutta Vuotta ja voimia selviytyä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4811765Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781517Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641348Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H161325- 100915
- 51879
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19876Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65746Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15731Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722