Tuntiveloitus 70€/h, paljonko asentaja saa?

Putkiasentaja

Kiinnostaisi tietää, mitä asentaja saa palkkaa korjaamoissa, joissa tuntiveloitus on jopa 70/h.

Onko totta, että asentajalle jää ainoastaan n.7-10 euroa?

31

19024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos, jos !!

      Olisit voinut ystävällisesti ensitöiksesi liittää kysymykseen kopion omasta tilinauhastasi ja vaikka viimeisimmän tiliotteen henkilötietoinesi.

      Sitten olisi palkkauksista keskustelu avoimempaa.

      Ps.
      Saathan ne liitettyä tähän kskusteluun vieläkin.

      • Putkiasentaja

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

        Kyllä Putkimiehenä saa 12-15€/h ja urakat pyörii liki kahdessa kympissä.

        En tarkoittanut mollata ketään (sinua), vaikka olisitkin töissä pikahuollossa, vaihtamassa lamppuja.


      • niinkään
        Putkiasentaja kirjoitti:

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

        Kyllä Putkimiehenä saa 12-15€/h ja urakat pyörii liki kahdessa kympissä.

        En tarkoittanut mollata ketään (sinua), vaikka olisitkin töissä pikahuollossa, vaihtamassa lamppuja.

        Eipä kolahtanut kalikka !

        Olen toisella alalla, sori !

        Mutta miksi mollata omilla satunnaisilla tuloillaan muita ?

        ( Itselläni on palkka hyvää keskitasoa vuorotyön johdosta. Tilastojen mukaan.)
        Palkkatiedot ovat käsittääkseni aika hyvin julkisia ja tiedotettuja, eri alojen välillä.


      • Alanvaihtaja
        niinkään kirjoitti:

        Eipä kolahtanut kalikka !

        Olen toisella alalla, sori !

        Mutta miksi mollata omilla satunnaisilla tuloillaan muita ?

        ( Itselläni on palkka hyvää keskitasoa vuorotyön johdosta. Tilastojen mukaan.)
        Palkkatiedot ovat käsittääkseni aika hyvin julkisia ja tiedotettuja, eri alojen välillä.

        Olen aina ollut kiinnostunut autoista ja siksi olenkin ajatellut vaihtaa alaa ja ryhtyä autonasentajaksi, oppisopimuksen kautta.

        Siksi kyselin palkoista, että onko millään lailla kilpailukykyisiä.


    • asentaja..

      Käteen jäävä tuntipalkka on juuri tuo.
      Itsenäinen asentaja saa omassa pajassaan n. 30€ käteen.

      • YRITTÄJÄ?

        OMASSA KORJAAMOSSAKO JÄÄ 30 KÄTEEN ENTÄS VEROT VUOKRAT SÄHKÖT JNE.


    • Elvis oli kala
      • Sähkäri 16€/h +päivärahat +...

        ja et voi sietää sitä, että joku kyselee sinun huonosta palkastasi.


    • Radioputkiasentaja

      jää käteen 11,00€/tunti, olettaen, että ahkeroin 8h/päivä.

      Tuo on mielestäni aivan kohtuullinen korvaus joutenolosta, en valita.

      Olen entinen radioputkiasentaja.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...

      yrittäjälle jää kaikkien maksujen jälkeen tuosta 70-kympistä 15€voittoa.

      • eläkeukko 60+

        tuntipalkaksi (160 h/kk) muutettuna tekee 12,5 E/h käteen ja sillä minä poika pärjään HYVIN! Tosin eläkkeet nousee vuosittain vain kolmanneksella siitä, mitä hinnat. Ilmankos meitä onkin leipäjonossa muutaman vuoden päästä...


      • Autosähköasentaja
        eläkeukko 60+ kirjoitti:

        tuntipalkaksi (160 h/kk) muutettuna tekee 12,5 E/h käteen ja sillä minä poika pärjään HYVIN! Tosin eläkkeet nousee vuosittain vain kolmanneksella siitä, mitä hinnat. Ilmankos meitä onkin leipäjonossa muutaman vuoden päästä...

        korjaamo veloittaa 30€/h alv ja on ammattitaitoista väkeä eikä laskuta valohoidosta


      • Autonasentaja.
        Autosähköasentaja kirjoitti:

        korjaamo veloittaa 30€/h alv ja on ammattitaitoista väkeä eikä laskuta valohoidosta

        Itse työskentelen automekaanikkona.
        Nykyisessä työpaikassani päivittäinen työaika on 8 tuntia, puolen tunnin ruokatunti välissä.
        "Pekkaspäivät" siis normaalisti käytössä.

        Palkkaa saan hieman alle 13 euroa tunnilta, korjaamon tuntiveloitus on yli 50 mutta alle 60 euroa.

        Alle neljänkympin tuntiveloituksella ei nykyautoja korjailla, välttämättömät testerit ja laitteistot koulutus maksaa niin paljon.


      • Elvis oli kala
        Autosähköasentaja kirjoitti:

        korjaamo veloittaa 30€/h alv ja on ammattitaitoista väkeä eikä laskuta valohoidosta

        "korjaamo veloittaa 30€/h alv ja on ammattitaitoista väkeä eikä laskuta valohoidosta"

        Muuten hyvä, mutta laillisin keinoin tuo ei ole Suomessa mahdollista. Kaikki kulut kun lasketaan, niin tuolla tuntiveloituksella firma kaatuu alle puolessa vuodessa. Toisaalta, jos firmalla on joku muu rahanlähde, että voi sitten tuota kautta lahjoittaa rahaa pois, mutta se ei ole hyvää bisnestä.

        Joku valtion komissio laski aikoinaan (2004), mitä pizzan täytyy maksaa Suomessa, että voisi olettaa yrityksen pelaavan laillisesti. Pizzan hinta 5€ 40snt tai jotain. Kotipizza ei myy tuohon hintaan, mutta jotkut pizzeriat myy (niissä ei yleensä ole alkuperäisiä Suomalaisia henkilökunnassa). Ravintola-alalla odotettiin, mitä tapahtuu sen tutkimuksen jälkeen, mutta sitä odotetaan vieläkin.
        Sopii miettiä, mitä jää maksamatta...


      • joku muu
        Autonasentaja. kirjoitti:

        Itse työskentelen automekaanikkona.
        Nykyisessä työpaikassani päivittäinen työaika on 8 tuntia, puolen tunnin ruokatunti välissä.
        "Pekkaspäivät" siis normaalisti käytössä.

        Palkkaa saan hieman alle 13 euroa tunnilta, korjaamon tuntiveloitus on yli 50 mutta alle 60 euroa.

        Alle neljänkympin tuntiveloituksella ei nykyautoja korjailla, välttämättömät testerit ja laitteistot koulutus maksaa niin paljon.

        Aika heikosti saat jos vain 13€ tunti,itse olen myös asentaja ja keskituntiansio on yli 18€.
        Ja muutenkin miksi kaikki rutisee aina asentajien liksoista.Ne on hyvät ku osaa hoitaa asiansa OIKEIN!! ei ne nouse kahvituvas rutisemal eikä täällä itkemällä.
        Ja tosiaan korjaamot veloittavat työtunneista aika hintoja MUTTA NE MYÖS MAKSAA KORJAAMOILLE PALJON,eli ei paljoa voittoa jää.


      • Putkimiess
        joku muu kirjoitti:

        Aika heikosti saat jos vain 13€ tunti,itse olen myös asentaja ja keskituntiansio on yli 18€.
        Ja muutenkin miksi kaikki rutisee aina asentajien liksoista.Ne on hyvät ku osaa hoitaa asiansa OIKEIN!! ei ne nouse kahvituvas rutisemal eikä täällä itkemällä.
        Ja tosiaan korjaamot veloittavat työtunneista aika hintoja MUTTA NE MYÖS MAKSAA KORJAAMOILLE PALJON,eli ei paljoa voittoa jää.

        nyt kyllä valehtelet, ellet sitten ole just saanut palkkakuittia, rengastöistä, joita teit 24/7 menneenä sesonkina. Se varmaan nosti KTA:si


      • kansalaisia pissitään silmä...
        Elvis oli kala kirjoitti:

        "korjaamo veloittaa 30€/h alv ja on ammattitaitoista väkeä eikä laskuta valohoidosta"

        Muuten hyvä, mutta laillisin keinoin tuo ei ole Suomessa mahdollista. Kaikki kulut kun lasketaan, niin tuolla tuntiveloituksella firma kaatuu alle puolessa vuodessa. Toisaalta, jos firmalla on joku muu rahanlähde, että voi sitten tuota kautta lahjoittaa rahaa pois, mutta se ei ole hyvää bisnestä.

        Joku valtion komissio laski aikoinaan (2004), mitä pizzan täytyy maksaa Suomessa, että voisi olettaa yrityksen pelaavan laillisesti. Pizzan hinta 5€ 40snt tai jotain. Kotipizza ei myy tuohon hintaan, mutta jotkut pizzeriat myy (niissä ei yleensä ole alkuperäisiä Suomalaisia henkilökunnassa). Ravintola-alalla odotettiin, mitä tapahtuu sen tutkimuksen jälkeen, mutta sitä odotetaan vieläkin.
        Sopii miettiä, mitä jää maksamatta...

        Kyllähän tuolla 30 € alv 22% tuntihinnalla laillisesti juuri pystyypi toimimaan esim. 1- 2 hengen pienyritykset, tilannetta edesauttaa mikäli esim. on varaosamyyntiä/asennuspalvelua samassa "talossa" ja toimitaan sedullisissa toimivissa tiloissa ilman ns. "lasipalatseja".
        PS. Lisäksi tuntuu monella suomalaisella kuluttajalla hämärtyneen ns. "RAHAN ARVO" silloin kun markoista euroihin siirryttiin takavuosina.
        n. keskihinta esim. normikaorjaamossa oli 120 - 150 markan välillä 22 % alv esim. ennen euroon siirtymistä ja hyvin pärjättiin.
        Eli aikamoista on nuo nykyidet indeksikorotukset kaikissa "hinnoissa" olleet (esim. korjaamotuntihinnat n. 25 € -> 57 €).
        Samaten tietenkin palkatkin nousseet joillakin aloilla suhtettomasti ja toisissa taas liian vähän. Ns. karrikoiden tuntuupi, että aikanaan melkeinpä käännettiin pikkuhiljaa enstiset markkahinnat suoraan euroiksi kun ei "tyhmä kansa" osaa kuitenkaan kertolaskua valuuttamuunnoissa vaan mieltää hetken kuluttua tuon euron arvon suoraan markaksi....

        REILUU JA REILUU (-;


      • täälläpäin.
        joku muu kirjoitti:

        Aika heikosti saat jos vain 13€ tunti,itse olen myös asentaja ja keskituntiansio on yli 18€.
        Ja muutenkin miksi kaikki rutisee aina asentajien liksoista.Ne on hyvät ku osaa hoitaa asiansa OIKEIN!! ei ne nouse kahvituvas rutisemal eikä täällä itkemällä.
        Ja tosiaan korjaamot veloittavat työtunneista aika hintoja MUTTA NE MYÖS MAKSAA KORJAAMOILLE PALJON,eli ei paljoa voittoa jää.

        "Aika heikosti saat jos vain 13€ tunti,itse olen myös asentaja ja keskituntiansio on yli 18€."
        kirjoitti joku.

        Palkkani on tällä seudulla autonasentajaksi ihan hyvä, kyseessä siis peruspalkka tuo mainitsemani vajaa 13 euroa.
        Minä en valita, menot ja tulot on tasapainossa omalla kohdallani.


      • Joku muu
        Putkimiess kirjoitti:

        nyt kyllä valehtelet, ellet sitten ole just saanut palkkakuittia, rengastöistä, joita teit 24/7 menneenä sesonkina. Se varmaan nosti KTA:si

        Ei kuule edes tarvi tehä rengas iltoja yms. ihan normi klo.7.00-15.00 piisaa. Jospa kuule nyt vaan menisit monttuun sinäkin juottamaan putkia,siinä tarvitaankin todella paljon taitoa =)


      • Joku Muu
        Joku muu kirjoitti:

        Ei kuule edes tarvi tehä rengas iltoja yms. ihan normi klo.7.00-15.00 piisaa. Jospa kuule nyt vaan menisit monttuun sinäkin juottamaan putkia,siinä tarvitaankin todella paljon taitoa =)

        Lisätään tähän sit semmonen asia viel teille tietämättömille että asentajiakin on montaa tasoa,esmi noit pelkkiä öljyn/rasvanvaihtajia ja sit on miehiä jotka tekevät vaativia korjauksia.
        Ja oma luokkansa on autosähkärit,näitä nykyautoja korjatessa pitääkin jo tietää mitä tekee ei riitä et osaa mitata jännitteen akusta.


      • hups
        Joku muu kirjoitti:

        Ei kuule edes tarvi tehä rengas iltoja yms. ihan normi klo.7.00-15.00 piisaa. Jospa kuule nyt vaan menisit monttuun sinäkin juottamaan putkia,siinä tarvitaankin todella paljon taitoa =)

        "...ihan normi klo.7.00-15.00 piisaa..."

        Tuosta ^ selvisikin lopullisesti että kyseessä on kirjoittaja joka ei tiedä autonasentajien työajoista yhtään mitään - saatikka palkoista ;)


      • joku muu
        hups kirjoitti:

        "...ihan normi klo.7.00-15.00 piisaa..."

        Tuosta ^ selvisikin lopullisesti että kyseessä on kirjoittaja joka ei tiedä autonasentajien työajoista yhtään mitään - saatikka palkoista ;)

        taidat olla itse joka ei tiedä mistään mitään. joskus voi jopa vaikuttaa omaan työaikaansa,ja asentajan hommia tehään myös 2 vuorossakin nykyään.


    • nokiotta

      asentajan palkka on n. 13.- tunti. no tähän lisätään eläkevakuutusmaksu, niin saadaan n.16.-.lisätään tähän vielä alv. niin saadaan tuntikuluiksi19.50. jos ajatellaan keskimääräisesti päivässä laskutustunneiksi 7h.saadaan päivässä laskutettua viidenkympin taksalla 350,-.pyöreästi laskettuna päivän palkkakustannukset ovat n.150,- jolloinka saadaan
      päivässä alv.n alaista tuloa 200.- .0 verolla
      tuotto näin ollen olisi n. 160,-. tällä summalla sitä korjaamot sitten joko vaurastuvat tai sitten keikahtavat. laitteisto kustannukset huomioiden talousanalyytikot eivät pitäisi tätä edes elinkeinona.

    • Kirkkonummi

      7-12e/h brutto

      • itse..

        saan hieman alta 14e/h. Ja ollut alalla vasta pari vuotta. Ihan tavallinen mekaanikko. Kohta ajattelin mennä pyytämään korotusta kun luin näitä juttuja. Prkl!! :)


      • pekkapp
        itse.. kirjoitti:

        saan hieman alta 14e/h. Ja ollut alalla vasta pari vuotta. Ihan tavallinen mekaanikko. Kohta ajattelin mennä pyytämään korotusta kun luin näitä juttuja. Prkl!! :)

        se perustuntipalkka vai kta?
        Kokemuksesi huomioon ottanen palkkataulukon mukaan perustuntipalkkasi olisi n.8e hujakoilla ja siihen mahdolliset lisät sitten.
        Jos taas on perustuntipalkkasi(tuo 14e) niin saat huomattavasti enemmän ja työnantajasi kuuluu nykyään siihen harvinaiseen ryhmään joka maksaa isompaa palkkaa kuin mitä työehtosopimus edyllyttää.


      • on..
        pekkapp kirjoitti:

        se perustuntipalkka vai kta?
        Kokemuksesi huomioon ottanen palkkataulukon mukaan perustuntipalkkasi olisi n.8e hujakoilla ja siihen mahdolliset lisät sitten.
        Jos taas on perustuntipalkkasi(tuo 14e) niin saat huomattavasti enemmän ja työnantajasi kuuluu nykyään siihen harvinaiseen ryhmään joka maksaa isompaa palkkaa kuin mitä työehtosopimus edyllyttää.

        perustuntipalkka. Eli pitänee olla tyytyväinen. :)


      • Kirkkonummi
        on.. kirjoitti:

        perustuntipalkka. Eli pitänee olla tyytyväinen. :)

        hyvä jos päälle tulee vielä lisät, mutta eihän mikään estä lisää pyytämästä.
        Eikä kukaan varmaan palkankorotuksia tarjoakaan nykyään kun joka alalla pitäisi supistaa menoissa.


      • Entinen asentaja

        Asentajatuttavillani on palkka n. 14€-20€ tunti. 14€ tienaava on patalaiska "huoltomies" ja 20€ tienaava on huippusähkäri(kiinteällä tuntipalkalla). Nämä palkat siis merkkiliikkeissä pääkaupunkiseudulla.


      • Kirkkonummi
        Entinen asentaja kirjoitti:

        Asentajatuttavillani on palkka n. 14€-20€ tunti. 14€ tienaava on patalaiska "huoltomies" ja 20€ tienaava on huippusähkäri(kiinteällä tuntipalkalla). Nämä palkat siis merkkiliikkeissä pääkaupunkiseudulla.

        Sisältää jo kaikki mahdolliset lisät yleensä jopa vuorotyö.
        Puheissahan kaikki tienaavat aina niin perkeleesti.


      • keijoooo

        oon autosähkäri Helsingissä, hommii tehny joku 9v Kta on joku 22-23


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe