Edessä 365 yksinäistä päivää

sinipiikainen

Nukuin hyvin yön korvatulpat ja rätti korvillani. Aamulla heräsin naapurin kovaääniseen riitaan. Kun sieltä unen syövereistä joutui kokonaan irtautumaan tähän raadolliseen reaalimaailmaan, alkoi yksinäisyys jyskyttää.
Ei mediaohjelmistossakaan mitään kuuntelemisen arvoista (minulla ei ole televisiota).

Tajusin, että tästä tulee hyvin pitkä, vaikea ja yksinäinen päivä. Kaikki paikat ovat kiinni.
Eikä se tähän aamuun lopu. Edessä on taas ruhtinaalliset 365 yksinäistä päivää, iltaa, yötä ja aamua. (Yöt ovat parhaita, silloin saa välillä tavata entisiä ystäviään unessa.)

Minulta puuttuu siis ihmissuhdeverkosto. Sellainen luominen uudessa paikassa ei enää tällä iällä (50) ole helppoa. Lie mahdotonta, olenhan jo kohta kaksi vuotta yrittänyt. Tulos: Ei yhtään ystävää.

Ja seuraavaksi tulee loppiainen: Taas kolme yksinäistä päivää. Sitten helpottaa pääsiäiseen asti. (Jos jaksan elää niin kauan.)

10

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näistä.........

      www.netmission.fi
      www.jeesus-on-herra.com

      nimimerkillä, asiallinen tiedoitus.

      • eilinen...

        päivä meni aika pitkälti seuratessa tuota Netmissionin suoraa lähetystä. Tuolta heidän sivustoltaan huomasin, että oli yli 8000 ohjelman seuraajaa ollut. Näin myös minulla, jonka perheessä on sairautta ja myöskin oma liikkumiseni on huonoa, sain todella ilolla seurata tuota lähetystä. On kyllä ihan suositeltavaa seurata heidän ohjelmiaan. Heillä onkin mielenkiintoiset sivut. Voimia ja siunausta tämän aloittajalle ja muille lukijoille.


    • ihmisten pariin

      Osallistu kaikkeen mahdolliseen, sillä se auttaa unohtamaan yksinäisyyden vaikkei ehkä sitä poistakaan.

    • hiirulinen

      Tanssi on hyvä harrastus,kun käy usein saa myös tuttuja ja juttuseuraa,kuntokin kohenee vaudilla.Jos ei osaa tanssia niin tanssikurssille.Kuntosali on kans hyvä paikka,siellä käy kaikenikäisiä.Päivällä ja aamusta käy vanhempaa porukkaa ja onhan niitä kuntosali ryhmiä jos ei yksin uskalla.Noin kerran viikossa toimii.On ohjaajakin.Kun kunto on hyvä jaksaa yksinäisyyttäkin paremmin,kokemusta on.Myös kansalaisopistoista löytää juttuseuraa kun menet eri kursseille.Kyllä se siitä.

      • jos

        terveys ei enää salli pitkään olla jalkojensa varassa,siis kun menettää terveyden tajuaa paljon asioita joita ei ennen miettinyt.


      • sinipiikainen
        jos kirjoitti:

        terveys ei enää salli pitkään olla jalkojensa varassa,siis kun menettää terveyden tajuaa paljon asioita joita ei ennen miettinyt.

        Enkö kirjoittanut, vai eikö muutoin vain tullut huomatuksi, että olen pitkällä sairauslomalla vakavan sairauden vuoksi? Kaikki reippailuhommat on ainakin unohdettava, eikä oikein mihinkään voi sitoutua, kun ei taas tiedä, millainen on kunto viikon kuluttua. Semmoista.
        Parempaa teille, ja kiitos ohjeistanne!


    • samanmoinen

      kyllä tämä uusi vuosi taas laittoi miettimään tätä elämän ja olemisen surkeutta. Enpä ole minäkään onnistunut noissa ihmis-suhde asioissa,
      vaikka olen ihan sosiaalinen ihminen. Taustalla
      lienee luottamuksen puute ihmisten aitouteen?
      Tuossa toisessa viestissä kirjoitit fyysisistä
      rajoitteistasi. Löytyisikö paikkakunnaltasi samojen vaivojen kanssa kamppailevia vertaistuki ryhmiä? Myös seurakunnalta voisit kysyä ystävää.
      Itse olen netin kautta löytänyt uusia tuttavuuksia, mutta asuvat niin kaukana ettei niistäkään todellista apua tähän arkielämän yksinoloon. Paljon on siis meitä vanhempiakin
      ihmisiä, joiden ihmiskontaktit vähäisiä!

      • sinipiikainen

        Kiitos viestistäsi, ilahdutti.Olet selvästi pohtinut näitä kysymyksiä. Täällä meillä päin oli yhteen sairauteeni vertaistukiryhmä, mutta se oli juuri samaan aikaan päivällä kuin minulla on sairauteni hoidot. Joten en voinut sinne mennä. Olisi kyllä ollut vähän hankalan matkan takanakin, koska sinne ei kulje julkisia liikennevälineitä aivan lähelle.
        Voisin yrittää ottaa selkoa, vieläkö se ryhmä toimii, ja onko sillä vielä sama kokoontumisaika.
        Järjestäjältä kun kyselin syksyllä, niin vastaus oli aika äreä. Hieman pelottaa ottaa yhteyttä.

        Tämä on nyt vuoden toinen yksinäinen päivä niistä 365:stä. Saas nähdä, saisinko vähän elämää tähän. Eilinen oli lähes ylivoimaisen raskas; sellaista en toivo kenellekään.

        Hyvää alkanutta vuotta Sinulle samanmoinen ja kaikille tämän lukijoille! Meitä on paljon unohdettuja, kotiimme sidottuja ihmisiä vailla yhtään todellista ihmiskontaktia. Tänään on taas hoitopäivä. Mitenkähän tuo tulee menemään, pelottaa aina etukäteen nuo hoidot. Mutta kun sinne sitten pääsee - jos pääsee - niin hyvinhän siellä on aina mennyt. Suhteellisen hyvin ainakin.
        Jännittäjätyyppi kun olen, niin kaikki menot jännittää.


      • yhtä ahdistusta
        sinipiikainen kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi, ilahdutti.Olet selvästi pohtinut näitä kysymyksiä. Täällä meillä päin oli yhteen sairauteeni vertaistukiryhmä, mutta se oli juuri samaan aikaan päivällä kuin minulla on sairauteni hoidot. Joten en voinut sinne mennä. Olisi kyllä ollut vähän hankalan matkan takanakin, koska sinne ei kulje julkisia liikennevälineitä aivan lähelle.
        Voisin yrittää ottaa selkoa, vieläkö se ryhmä toimii, ja onko sillä vielä sama kokoontumisaika.
        Järjestäjältä kun kyselin syksyllä, niin vastaus oli aika äreä. Hieman pelottaa ottaa yhteyttä.

        Tämä on nyt vuoden toinen yksinäinen päivä niistä 365:stä. Saas nähdä, saisinko vähän elämää tähän. Eilinen oli lähes ylivoimaisen raskas; sellaista en toivo kenellekään.

        Hyvää alkanutta vuotta Sinulle samanmoinen ja kaikille tämän lukijoille! Meitä on paljon unohdettuja, kotiimme sidottuja ihmisiä vailla yhtään todellista ihmiskontaktia. Tänään on taas hoitopäivä. Mitenkähän tuo tulee menemään, pelottaa aina etukäteen nuo hoidot. Mutta kun sinne sitten pääsee - jos pääsee - niin hyvinhän siellä on aina mennyt. Suhteellisen hyvin ainakin.
        Jännittäjätyyppi kun olen, niin kaikki menot jännittää.

        sitä kun jotenkin "tunnelatautuu" tämän alkavan
        vuoden tuleviin päiviin. Sitä niinkuin oottaa,
        että tapahtuu jottain uusia, mielenkiintosia
        asioita. Sisimmässään tajuaa kuittenkin, että
        kaikki on itsepetosta eli mitään hyvää alkava
        vuosi kuitenkaan tuo? Mites sitä osaisi itse
        jotain tehdä asiantilan muuttamiseksi?
        Sitä kun syrjäytyy muista ihmisistä, niin mistäpä
        sitä sais voimia edes poistuu täältä neljän seinän
        sisältä? Enpä ole minäkään tänä vuonna jutellu
        muitten kun kaupan kassalle pari sanaa.
        Toivottavasti Sulle se vertaistukiryhmä löytyy ja
        ehkä täältä netistäkin jossain vaiheessa löytys
        tällaisia -50 v. kun opitaan tätä koneen käyttöä
        paremmin? Itse olen vasta aloittelija.


      • sinipiikainen
        yhtä ahdistusta kirjoitti:

        sitä kun jotenkin "tunnelatautuu" tämän alkavan
        vuoden tuleviin päiviin. Sitä niinkuin oottaa,
        että tapahtuu jottain uusia, mielenkiintosia
        asioita. Sisimmässään tajuaa kuittenkin, että
        kaikki on itsepetosta eli mitään hyvää alkava
        vuosi kuitenkaan tuo? Mites sitä osaisi itse
        jotain tehdä asiantilan muuttamiseksi?
        Sitä kun syrjäytyy muista ihmisistä, niin mistäpä
        sitä sais voimia edes poistuu täältä neljän seinän
        sisältä? Enpä ole minäkään tänä vuonna jutellu
        muitten kun kaupan kassalle pari sanaa.
        Toivottavasti Sulle se vertaistukiryhmä löytyy ja
        ehkä täältä netistäkin jossain vaiheessa löytys
        tällaisia -50 v. kun opitaan tätä koneen käyttöä
        paremmin? Itse olen vasta aloittelija.

        Olen juuri tajunnut, että vaikka elämässäni ei mitään ns. suuria muutoksia tapahtunutkaan tänä vuonna - vaan kaikki vaikuttaa surkeammalta kuin viime vuonna - olen sentään joissakin asioissa edistynyt huikeasti. Hyvin henkilökohtaisissa asioissa. Joten jospa tämä tästä kumminkin...

        Kukaanhan ei meitä neljän seinä sisältä tule pois hakemaan, kyllä sinne ulos on ihan itse omin jaloin käveltävä... Otettava pelkoja niskasta kiinni. Eivät ihmiset yleensä purematta niele...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe