Minulla melkein koko kehossa kutiaa: niska, selkä, päänahka, jalat ja käsivarret. Koska olen raapinut ihoa, iho näyttää kamalalta punaiselta ja raavituilta rupisilta iljetyksiltä.
Äiti sanoo että se on atooppista ihottumaa ja pitää rasvata, mutta se vaan pahenee koko ajan.
Onko jotain antihistamiinivalmistetta mitä saa ilman reseptiä, joka auttaisi kutinaan? Olen lukenut että se auttaisi atooppisessa ihottumassa kutinaan.
Ajattelin jos saisin kutinaa vähemmälle ei tarttis raapii niin paljoa ja se menis pois/Raapimahaavat sais pois.
En haluais lääkäriin.
Kaikki ohjeet ois tarpeen!!!
Iho on punainen ja kutiaa
9
2147
Vastaukset
- vika.
mut lääkärin kautta saat oikeat voiteet,atooppinen ihottuma kutisee,aqvalan auttaa jonkinverran,mut resepti lääkkeet paremmin,pidä kyntesi lyhyenä et voi raapia niin paljon ihoasi rikki.
- Kokenut ja kokeillut
Hei,
Benadryl-antihistamiinia saa ilman reseptiäkin, kuten kaikkia muitakin. Benadryl ei kuitenkaan väsytä yhtä paljoa kun esim. Zyrtec.
Ihotautilääkärit eivät osaa pureutua ihottumien syihin, ainoastaan ruoka-aineallergioissa osaavat testailla ja määrätä voiteita, jotka lopulta tukahduttavat vain syyn.
Sinuna kokeilisin, miten ihottuman käy jos lähdet evakkoon johonkin toiseen asuntoon. Usein home laukaiseen pahat ihottumat. Toinen suuri syyllinen voi olla vesisuonet, eli maasäteily, joka sänkysi alla voi vaikuttaa.
Tarvitset lisäravinteita ja vahvistusta, sillä ihottuma-asiat eivät yleensä ole ohimeneviä. Ensimmäinen ravintoasia, joka tulisi tehdä, olisi karsia sokeri ja valkojauhotuotteet pois. Pelkästään nämä karsimalla tulet varmasti jo paljon paremmaksi ja kutina lakkaa. Elimistön hiiva aiheuttaa kutinaa atoopikolla ja hiivaa ruokkivat sokeri ja vehnäjauho etc. - avun saanut
Kutinaan auttaa kalkki, tohtori Tolosen kalkki valmiste imeytyy hyvin ja vaikuttaa hyvin.E-epa öljykapseleita kannattaisi käyttää ja Tolosen monivitamiinia.
- kokeilla
Meillä on yhdellä pojalla ihottuma ja olen antanut hänelle luontaistuotteen tyrni kapsellija
ja ihottuma pysyy poissa kun hän käyttää niitä
Suosittelen kokeilemaan
- vinkki**
vaikka et haluaisi mennä lääkäriin varmaan sieltä saisit parhaan avun ihottumaasi! Itsellä on ollut atooppista ihottumaa lapsesta asti. Jos iho on oikein ärsyyntynyt ei siihen tahdo auttaa prusvoiteet. Lääkäriltä saat läkepitoisempia rasvoja. Hydrakortisoonirasvat helpottavat oloa ja vähentävät kutinaa ja parantavat tavallisesti ihotuman nopeasti. Niitä käytetään pahemmassa vaiheessa kuuri luontoisesti.
- Atoopikko vuosikausien koke...
Kortisonvoiteet nyt tietää kaikki. Ihottumille on SYY ja se ei poistu siten, että ne tukahduttaa. Minulla on nyt 35-vuotiaana osteoporoosi kortisonin käytön takia, joten sitä ei kyllä voi suositella.
Kannattaa googlettaa ja tutustua vaihtoehtoisiin hoitoihin. Lääkärit ovat aivan kädettömiä tämän ongelman äärellä. Johtuu siis suolistosta ja sisäelimistön huonosta kunnosta- atooppiset ihottumat siis. Eikä pinnallisista asioista.
- kutisija
Itselläni on samoja vaivoja, tai siis kaikki nuo mitä mainitsit! Olen saanut oloani hieman rauhoitettua käyttämällä puuvillaisia vaatteita, karsimalla mustat vaatteet kokonaan käytöstä, syömällä pellavaöljy kapseleita ja sinkki-c vitamiini ravintolisää, sekä käyttämällä ravsvana Ceridalia, öljyä, joka on aivan vedetön. Kyseistä rasvaa kuluu kyllä puoli litraa/viikko, mutta saan kaiken vakuutuksesta pois, koska ostamme reseptillä.. Kortisoni voiteita olen myös käyttänyt montaa erilaista, niillä tilanne helpottuu hetkeksi. Raavin välillä ihon niin rikki että kortisoninkin käyttö oli mahdotonta. KUTINALÄÄKKEENÄ käytän aeriusta, se toimii.
Suosittelen ihotautilääkärillä käyntiä, Hän osaa määrätä kunnon rasvoja oikean annostuksen!- apuna
Mitäs jos kokeilisit mineraalisuolahoitoa, niin voit vahvat myrkkyvoiteet heittää roskiin, tai ainakin lääkekaappiin vastaisen varalle. Minä olen kokeillut ja auttoi
- "syyhy"
selkeät syyhyn oireet ja vielä oikeissa paikoissakin!Toivottavasti olet saanut vaivat hoidettua......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784698Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä382522- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451170Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877