Kerrostalossa alkaa hiljaisuus järjestyssäännön mukaan klo 23 (vai oliko se 22.00).
Yläkerran naapuri tulee lähes joka ilta kotiinsa vasta klo 23.00 jälkeen. Jatkunut viime syksystä lähtien. Ehkä käy iltatöissä tai iltaopiskeluissa.
Sinänsä äänet ovat normaaleja asumisen ääniä: kolinaa ja normaaliäänistä puhumista (tuota jatkuu tunnin pari), mutta ne kaikki kuuluvat kuitenkin selkeästi alakerran asuntooni.
Tämä ei haittaisi mitään, jos tuo tapahtuisi siihen aikaan kuten muillakin ja itselläni. Mutta kun talossa on muuten täysin hiljaista ja itse jo sängyssä yrittämässä nukkua, niin tuohon kiinnittää aivan eri tavalla huomiota.
Ostanko korvatulpat vai onko aiheellista/asiallista käydä laittamassa vaikka naapurin postiluukusta ystävällissävytteinen ;)lappu tyyliin esim. "huomioisitko, että talossa alkaa hiljaisuus klo 23".
Tietty on selvää, ettei sitä täysin äänettömästi voi yölläkään elää, mutta ehkä tuosta voisi olla apua kuitenkin.
Mitä tarkoittaa "hiljaisuuden alkaminen kerrostalossa".
27
9621
Vastaukset
- Asiat selviää
Voidaan ihan puhua asukkaille että jos sinua esim kiinnostaa käykö hän yötöissä voit kysyä häneltä jos häiritsee kolinat ym, toisissakin asioissa voidaan tietenkin keskustella yhtiössämme.Ymmärrän hyvin kavereita joiden on pakko lähteä ja tulla "miten sattuu kotiinsa vuorojen päätyttyä,samoin lähdöt ovat aamuisin aikaisin monesti.
- lappu on epäkohtelias
Moni varmaan vaan ärsyyntyisi lapusta. Käy joskus päiväaikaan kun olet hyvällä tuulella juttelemassa naapurisi kanssa. Ei ole hänenkään syynsä, että talossanne on ilmeisen huono äänieristys. Eikä toisaalta hiljaisuus kiellä ihan normaalia rauhallista elämää. En ole koskaan asunut asunnossa, jossa noin pienet kolinat kuuluisivat läpi.
Pahoittele hänelle, että häiritset, mutta kerro, että jostain syystä kolinat kuuuluvat selkeästi asuntoosi ja sinulla on vaikeuksia nukkua. Pyydä voisiko hän mitenkään yrittää kotiin tullessaan olla yrittää olla hieman hiljempaa.
Kannattaisi ehkä kysyä myös taloyhtiöstä. Noin surkea äänieristys ei ole normaalia, voi olla, että jossakin elementeissä on rakoja tms, jotka taloyhtiön pitäisi korjata.- neukkukuutio
Sellasta se on neukkukuutiossa asuminen.
- qåeiåqweåi
neukkukuutio kirjoitti:
kuuluvat muistakin asunnoista, jotka ovat rakennettu ennen neukkukuutioiden rakentamisajankohtaa.
- monessa neukkukuutiossa asunut
neukkukuutio kirjoitti:
Olen asunut monessakin neukkukuutiossa (70-luku) eikä niissä kyllä koskaan ole puheääni kuulunut. Nykyisessä kuuluu vain musiikki, jos nupit ovat kaakossa tai ainakin koillisessa tai kovaääninen leikkiminen. Esim. tv ei ole koskaan kuulunut.
- hiir
monessa neukkukuutiossa asunut kirjoitti:
Olen asunut monessakin neukkukuutiossa (70-luku) eikä niissä kyllä koskaan ole puheääni kuulunut. Nykyisessä kuuluu vain musiikki, jos nupit ovat kaakossa tai ainakin koillisessa tai kovaääninen leikkiminen. Esim. tv ei ole koskaan kuulunut.
Asuin 2000-luvulla rakennetussa talossa hyvällä alueella, kyllä kuului hyvin kaikki läpi puheet ym. Asunnon ikä ei aina vaikuta asiaan.
60- ja 70-luvun talot usein hiljaisempia kun nämä äkkiä huonosti kyhätyt uudet. - jake...
qåeiåqweåi kirjoitti:
kuuluvat muistakin asunnoista, jotka ovat rakennettu ennen neukkukuutioiden rakentamisajankohtaa.
Kyseessä on noin sata vuotta vanha entinen tehdasrakennus, joka on muutettu/remontoitu kerrostaloksi. Seinät ovat jykevää betonia ja huonekorkeus normaalia selvästi korkeampi.
- tiedotusupseeri
hiir kirjoitti:
Asuin 2000-luvulla rakennetussa talossa hyvällä alueella, kyllä kuului hyvin kaikki läpi puheet ym. Asunnon ikä ei aina vaikuta asiaan.
60- ja 70-luvun talot usein hiljaisempia kun nämä äkkiä huonosti kyhätyt uudet...on kovalla kiireellä kasattuja, kun piti saada "hätämajoitus" maalta kaupunkeihin tungeksiville työläisille. Niitä ei edes rakennettu kestämään, vaan ajatus oli, että puretaan pois n. 30 vuoden kuluttua rakentamisesta.
- moni kakku päältä kaunis
tiedotusupseeri kirjoitti:
..on kovalla kiireellä kasattuja, kun piti saada "hätämajoitus" maalta kaupunkeihin tungeksiville työläisille. Niitä ei edes rakennettu kestämään, vaan ajatus oli, että puretaan pois n. 30 vuoden kuluttua rakentamisesta.
Taidat itse asua lautalattiaisessa "kivitalossa", kun on naapurien kuulumiset noin hyvin tiedossa.
Rak. vuosi tai edes rakennustapakaan eivät ole ainoita vaikuttavia asioita, mm. uudemmissa on saatettu kämmätä äänieristykseen tarkoitetut kelluvat lattiat valamalla ne kiinni seiniin, pesu/keittiötiloja tai hissi makuuhuoneen seinän takana, ilmanvaihtokanavisto on "suunniteltu" niin hyvin, että keittiössä voi naapurin kanssa keskustella yhtään ääntä korottamatta... Itse asun "neukkukuutiossa", jossa ei unia häiritse edes yläkerran naapurin linkoava pesukone. Paikalla valettu runko pesutilat käytävien makuuhuoneista erottamana saarekkeena... Ainoa, mikä kuuluu kunnolla on runkoäänet, siis lattialistojen kolistelu pölynimurilla, esineiden tiputtelu lattialle ja tietenkin patterien kolistelu. - JamiJami
neukkukuutio kirjoitti:
Eipä tohon voi paljon muuta sanoo ku et kyl olis kannattanut kuunnella mitä ne ihmiset yrittivät sanoa .. tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :)!!!
- Onneksi meillä äänieristeet
Itse ainakin ärsyyntyisin jos joku huomauttaisi NORMAALEISTA asumisen äänistä klo 23 jälkeen. Me ainakin valvomme normaalisti aina n. 01.00-02.00 asti ja se on todellakin sallittua. Jos on erityisen herkkäuninen kannattaa harkita pois kerrostalosta muuttamista tai ylintä kerrosta johon äänet eivät kuulu niin selvästi.
- Anonyymi
Mulkkuja sellaiset jotka häiritsee toisten yörauhaa.Yleensä ovat luusereita.
- Aguilegia
Osta korvatulpat. Tai muuttakaa molemmat korpeen omakotitaloon. Joudun minäkin pitämään tulppia että saan nukuttua aamuisin/päivisin kun teen yötyötä. Monen kerrostalon äänieristyksissä ois parantamisen varaa. Minä tiedän yläkerran akan kaikki asiat vaikken tahtoiskaan. Mietin että pitäskö repiä patterit irti kun kaikki äänet kuuluu niitä pitkin. Ja missään nimessä ei mtn lappua..ne vasta v**a on!
- talo..
Ei se talon rakennusvuosi vaikuta juuri mitään.Tässä kokemuksia parista asunnosta viimeisen parin vuoden aikana.Vuonna 75 rakennettu 5 krs tiilitalo ylin kerros: alakerrasta kuuluu puhe jos se on pikkasenkin kovempi,kakaran hyppely,musiikin bassot (helvetin ärsyttävä) ja tupakan savu tulee keittiöön eli ruokailimme usein olohuoneessa.Seinänaapureista ei kuulunut mitään eikä ovien äänet tullut sisälle.
Vuonna 2005 rakennettu 6 krs talo ylin kerros : alakerrasta kuuluu jatkuvaa pomputusta iltaisin aina klo 23 saakkaa (ilmeisesti pienet lapset hyppii tai konttaa tai mitä lie),musiikin ääni kuuluu selvästi (onneksi tosi harvoin),korostettu puhe kuuluu selvästi.Seinänaapurista kuuluu koiran ulvontaa ja keittiön/suihkuovien pauke.Puheääniä ei kuulu.Asunnon ovet menevät sen verran kovasti kiinni että varmasti herää jos joku iltaisin/aamuisin kotoa lähtee.En voi ymmärtää miten semmoiset ovet vielä 2000 luvulla asennetaan.
Nyt sitten olemme ostamassa rivaria niin jää ainakin alakerran äänet pois :)
Kaikilla keskituloisilla pitäisi olla mahdollisuus ostaa vaikka 60 m2 omakotitalo mutta eteläsuomessa se on täysin mahdoton jos ei ennestään ole rahaa tai rikkaita vanhempia.- rakennusvuosi
vaikuta vaan jokin muu. Meillä 2003 rakennetussa kerrostalossa ei naapureista kuuluu mitään ääniä elleivät poraa seinää. Onneksi eivät sitäkään juuri harrasta. Ainoastaan silloin kun talo valmistui ja kaikki olivat vasta muuttaneet niin kuului poran ääntä kun ilmeisesti tauluja ripusteltiin seinille.
Luulin, että kaikissa 2000-luvun taloissa on näin hyvät äänieritykset, mutta näin ei ilmeisesti olekaan. - ole.
rakennusvuosi kirjoitti:
vaikuta vaan jokin muu. Meillä 2003 rakennetussa kerrostalossa ei naapureista kuuluu mitään ääniä elleivät poraa seinää. Onneksi eivät sitäkään juuri harrasta. Ainoastaan silloin kun talo valmistui ja kaikki olivat vasta muuttaneet niin kuului poran ääntä kun ilmeisesti tauluja ripusteltiin seinille.
Luulin, että kaikissa 2000-luvun taloissa on näin hyvät äänieritykset, mutta näin ei ilmeisesti olekaan.tai sanotaan näin että sinulla on ollut tuuria ja olet saanut hiljaiset naapurit.Jos naapurit ei metelöi niin toki mitään ei kuulu läpi ja siitä saa vaikutelman että äänieristys on hyvä.Jos tunnet naapurit hyvin niin tee testi eli laitatte kakarat hyppimään,äijän huutamaan tai musiikit päälle bassojen kanssa niin tiedät mistä puhutaan. Minullakin ollut useampi hiljainen asunto mutta viimeisten vuosien aikana ei yhtään.Välillä kyllä hermot menee ja jos luen iltalehdestä että naapuri mukiloi toisen häiriköinnin takia niin ymmärrän hyvin mistä kyse ja välillä tuntuu että ei se tilaanne täälläkään kaukana ole...
- .......
jos normaali puhe kuuluu toisen asuntoon niin siinä tapauksessa muuttaisin itse muualle asumaan!
- rauhaa rakastava
Kyllä yörauhaa joutuu jokaikinen asukas noudattamaan oli se aamu-,päivä-,ilta- taikka yöihminen. Se ja sama. Taloissa on laadittu lait ja niitä on noudatettava. Asukas vastaa aina oman asunnon metelistä, oli se sitten vieraiden tai kenen tahansa aiheuttama.
Paras tapa on soittaa kelloa ja puhua suoraan mikä mättää. Jos ei auta, niin sitten yhteys isännöitsijätoimistoon. Jokainen normaali ihminen tajuaa, että säännöt koskevat kaikkia eli ei ole erikoistapauksia, että jollakin olisi oikeus yöllä metelöidä. Ei siis sinun tarvitse muuttaa maalle vaan ne ketkä haluavat elää yöllä. Sellaisille ihmisille ei kaupunkiasuminen sovi. Täällä ei juntteja kaivata. Maalla muutenkaan ei tarvi kelloa katsoa, kun voi elää rennosti ja on tilaa ns.bilettää ja metsää riittää huutamiseen. Matti ja Mervi ovat hyvä esimerkki suomalaisesta pariskunnasta he tuskin pystyisivät elämään stadissa ja noudattamaan talon järjestyssääntöjä;). Eli heille tuskin puhuminen auttaa...mutta yläkerran naapurisi varmasti osaa kuunnella ja sinä tulet kuulluksi.
TSEMPPII!!!- uneton
Eu tehoa aina edes isännöitsijälle ilmoittelu.Eräs ns.yleishyödyllinen talo ja ei mitään rajaa juhlimisessa.Olen asunut vuoden ,en enään jaksa valvoa.Toinen naapuri tulee myöhään kotiin,laittaa stereot päälle täysillä,toisellapuolella teini-ikäisiä,sama juttu.Olen alkuun puhunut,mutta ei auta,talosta lähtenyt pois muitakin tämän vuoksi.Se on vaan niin kurjaa kun ei koskaan tiedä millaisia naapureita saa,mutta tämä on kyllä pahin missä olen asunut.Päivällä kun käyt asuntoa katsomassa on hiirenhiljaista,mutta kun ilta tulee niin meno onkin toista.Kai se on taas yksityiselle haettava,kun ei ole varaa omaankaan.
- saa pois
uneton kirjoitti:
Eu tehoa aina edes isännöitsijälle ilmoittelu.Eräs ns.yleishyödyllinen talo ja ei mitään rajaa juhlimisessa.Olen asunut vuoden ,en enään jaksa valvoa.Toinen naapuri tulee myöhään kotiin,laittaa stereot päälle täysillä,toisellapuolella teini-ikäisiä,sama juttu.Olen alkuun puhunut,mutta ei auta,talosta lähtenyt pois muitakin tämän vuoksi.Se on vaan niin kurjaa kun ei koskaan tiedä millaisia naapureita saa,mutta tämä on kyllä pahin missä olen asunut.Päivällä kun käyt asuntoa katsomassa on hiirenhiljaista,mutta kun ilta tulee niin meno onkin toista.Kai se on taas yksityiselle haettava,kun ei ole varaa omaankaan.
Eli häiriköitä ei saa pois.Kokemusta omakohtaisesti (vuokra aso asuntoja) ja tutuilta kuultua. Kaikissa tapauksissa on häirikkö jäänyt asumaan ja rauhaa rakastava ihminen/perhe on muuttanut muualle paremman toivossa.
Isännöitsijälle on puhuttu ja tehty valitus mutta se on sama kuin seinän kanssa puhuisi. Heitä ei kiinnosta eikä he juuri asialle mitään voi.
Tuore tapaus minkä tiedän missä perhe muutti pois on Saton vuokrakämpässä.Häiriköstä tiesi poliist ja Saton isännöitsijä mutta häirikköä ei talosta pois saatu.Sato kyllä järjesti sitten asukkaalle "ohi jonon" toisen asunnon alueelta.
Meillekin muutti juuri alas uudet naapurit ja jännityksellä odottelen mitä tule tapahtumaan. - rauhaa rakastava
saa pois kirjoitti:
Eli häiriköitä ei saa pois.Kokemusta omakohtaisesti (vuokra aso asuntoja) ja tutuilta kuultua. Kaikissa tapauksissa on häirikkö jäänyt asumaan ja rauhaa rakastava ihminen/perhe on muuttanut muualle paremman toivossa.
Isännöitsijälle on puhuttu ja tehty valitus mutta se on sama kuin seinän kanssa puhuisi. Heitä ei kiinnosta eikä he juuri asialle mitään voi.
Tuore tapaus minkä tiedän missä perhe muutti pois on Saton vuokrakämpässä.Häiriköstä tiesi poliist ja Saton isännöitsijä mutta häirikköä ei talosta pois saatu.Sato kyllä järjesti sitten asukkaalle "ohi jonon" toisen asunnon alueelta.
Meillekin muutti juuri alas uudet naapurit ja jännityksellä odottelen mitä tule tapahtumaan.meillä myös yläkerrassa varsinainen mölyperhe. lapset saavat juosta mielin määrin 06-21 välisenä aikana, ja hakata parkettia leluillaan.
perheelle yritettiin puhua kauniisti, mutta sieltä tultiin lähes päälle, eikä ymmärretty ollenkaan, että meille tosiaan alas kuuluu kaikki. ikävä herätä viikonloppuna kuudelta yläkerran lasten leikkimisääniin.
noh, onneksi muutamme pois heti kun löydämme uuden asunnon. - tosiaan.
rauhaa rakastava kirjoitti:
meillä myös yläkerrassa varsinainen mölyperhe. lapset saavat juosta mielin määrin 06-21 välisenä aikana, ja hakata parkettia leluillaan.
perheelle yritettiin puhua kauniisti, mutta sieltä tultiin lähes päälle, eikä ymmärretty ollenkaan, että meille tosiaan alas kuuluu kaikki. ikävä herätä viikonloppuna kuudelta yläkerran lasten leikkimisääniin.
noh, onneksi muutamme pois heti kun löydämme uuden asunnon.suurempi kuin sitä moni uskoo. Ihmiset vaihtaa aika paljon asuntoa naapurista kuuluvan metelin takia.Siitä harva kertoo muille joten asiasta ei paljon puhuta.
Mielestäni jokaisessa taloyhtiössä pitäisi olla kerran kuussa semmoinen kokous missä jokainen voi avautua joko nimellä tai nimettömänä ja kertoa millaisia ongelmia on.Asiasta vastaava voisi sitten ottaa yhteyttä asuntoihin mistä melua kuuluu ja keskustella.Kovin moni ei välttämättä edes ymmärrä että lasten jatkuva pomppiminen kuuluu muuallekin tai musiikin/bassojen äänet kuulu herkästi kaikkiin naapureihin ja on sieltä käsin tosi inhottavia kuunnella. - idea
tosiaan. kirjoitti:
suurempi kuin sitä moni uskoo. Ihmiset vaihtaa aika paljon asuntoa naapurista kuuluvan metelin takia.Siitä harva kertoo muille joten asiasta ei paljon puhuta.
Mielestäni jokaisessa taloyhtiössä pitäisi olla kerran kuussa semmoinen kokous missä jokainen voi avautua joko nimellä tai nimettömänä ja kertoa millaisia ongelmia on.Asiasta vastaava voisi sitten ottaa yhteyttä asuntoihin mistä melua kuuluu ja keskustella.Kovin moni ei välttämättä edes ymmärrä että lasten jatkuva pomppiminen kuuluu muuallekin tai musiikin/bassojen äänet kuulu herkästi kaikkiin naapureihin ja on sieltä käsin tosi inhottavia kuunnella.todella hyvä idea! mitenköhän sen sais markkinoitua isännöitsijälle, joka ei muutenkaan saa tehtyä mitään asialle...raivostuttavaa. tänään taas naapurit alkoivat mekastamisen 6.15, jumalauta SUNNUNTAI AAMUNA!!!
- bigyufhg
idea kirjoitti:
todella hyvä idea! mitenköhän sen sais markkinoitua isännöitsijälle, joka ei muutenkaan saa tehtyä mitään asialle...raivostuttavaa. tänään taas naapurit alkoivat mekastamisen 6.15, jumalauta SUNNUNTAI AAMUNA!!!
Meillä myös tenavat pomppii yläkerrassa. Olemme laittaneet musiikin kotona kovemmalle ettei tartte tietää heistä. Lapset hyppii siellä kymmeneen ja meidän lapset menee aiemmin nukkumaan sekä nukkuvat päiväunia. olemme ratkaisseet asian niin että nukutamme lapset illalla ja päiväunilla kylppäriin joka ei ole heidän huoneistonsa alla. Kaksivuotias haluaisi kyllä mennä jo omaan sänkyynsä ja vauvakin heräilee herkemmin kun kylppärissä on lattialämmitys joka on kyllä joskus sitten kylmällä(eli kovilla pakkasella yöllä jäätyy) Mutta eipä ne edes neuvolassa paljon välittäneet... Jos pakkanen yllättää lähdemme pienten kanssa isäni luokse.
- Myyjä
Aika rajuja kommentteja täällä.
Lainaus viestiketjun aloittajalta:
"Yläkerran naapuri tulee lähes joka ilta kotiinsa vasta klo 23.00 jälkeen. Jatkunut viime syksystä lähtien. Ehkä käy iltatöissä tai iltaopiskeluissa."
Kamalaa. On tainnut naapuria viime syksynä lykästää ja on kenties saanut uuden työpaikan, hirveää! Esim. yötöissä käyvät sairaanhoitajat tai vaikkapa leipomotyöntekijätkö eivät siis saisi asua kerrostaloissa? Näin teidän kommenttien perusteella voisi päätellä... Jos ei siedä normaalia ääntä (puhe, wc-äänet, ovet), ei ehkä oma paikka ole kerrostalossa. Kannattaisi tarkistaa, onko ovien eristykset kunnossa ja tarvittaessa hakea omiin korviin lisäeristystä apteekista...
Lasten työtä on leikkiminen ja uskomatonta mutta totta, siitäkin yleensä syntyy ääntä. Harmillista kyllä, että usein lapsiperheissä herätään vähän aiemmin, kuin "normaaleissa" perheissä... Kaikki kerrostaloasukkaat eivät ole 8-16 uraputkessa olevia keski-ikäisiä eivätkä 7.00 herääviä eläkeläisiä.
Maailma muuttuu, töitä tehdään ympäri vuorokauden ja ihmisten elämänrytmit ovat erilaisia. Jos muuttaa kerrostaloon, hyväksyy tämän.
Eri asia ovat riitelyt/juhlimiset/muut metelöinnit.
PS. Itse olen työssäkäyvä 25-vuotias nainen, mutta myyjän työni puolesta saatan joskus lähteä lauantaisinkin töihin seitsemän jälkeen ja arkisin tulen usein kotiin vasta 21.30 aikoihin, minkä jälkeen - pitkän työpäivän päätteeksi - saatan tehdä ruokaa, käydä suihkussa tai muuta vastaavaa ennen nukkumaanmenoa. Aamulla herään seitsemän aikaan koiran haukuntaan ja lasten itkuun siitä kuitenkaan välittämättä. Se kai kuuluu normaaliin arkeen? - gdigoshs
muuta taloon jossa ei rakenteet pahvia. ei aikuisille voi kotiintulo aikoja määrätä, tai työvuoroja saati estää yskimästä yöllä.
- Kerrostaloilija
Itse asun 77vm 4krs ensimmäisessä kerroksessa ja mikään muu ei kuulu asuntooni kuin samankerroksen todella voimakas huoneiston oven sulkeminen (matala jumahdus) mutta ei ole itseäni koskaan herättäny. Testailin yksipäivä mitenkä musiikkini kuuluu naapuriasuntoon 80db omassa kämpässä pumppaava basso soundi subbarin kanssa ja kun huoneistojen ovet olivat kiinni niin huoneiston koneellinen ilmanvaihdon alle jäi kaikki äänet. Normaalistihhan en kuuntele lähellekkään noin kovaa musiikkia mutta testimielessä tehty koetus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569