Voisiko joku antaa hiukan neuvoja aloittelijalle? Sain joululahjaksi todella komean ja ilmeisesti kalliin vavan ja kelan ja muuta tilpehööriä (avuttomuudestani kertoo sen etten edes tiedä mitä ne vehkeet on mutta kai ne on heittokalastukseen tehty). Niin kallista lahjaa ei kehtaa jättää käyttämättä. Mistä mä aloitan? Kirjastosta kyllä löytyy varmaan kirjoja, mutta onko hyviä neuvoja? En ole kovin sosiaalinen tyyppi, joten mihinkään kalastusseuraan ei huvita liittyä, vaan ajattelin enemmän kalastella pienimuotoisesti yksinäni. Edes lahjan antaja ei kalasta joten hänestä tai kenestäkään kaverista ei ole apua.
Tarkotan siis todella basic-neuvoja. Sain siis kelan ja vavan ja uistimia ja jotain ihme sydeemejä joista en tiedä mitä ne on ja sitten ilmeisesti siimaa tai mitä se on. Ilmeisesti vehje kai pitäisi ensin koota...
Apua täydelle aloittelijalle
8
2518
Vastaukset
- hyvä neuvo.
Myy pois nuo saamasi vehkeet ja hanki itsellesi joku järkevä harrastus.
- pete...
käyppä vaikka kirjastossa ja lainaa kaikki kalastukseen liittyvä matsku, lainaa vanhoja erä lehtiä jne...antiksessa voi myös olla. kelaan tarvitset hyvän siiman,siiman päähän sidot laadukkaan perukkeen ja perukkeeseen lusikka tai vaappu.älä osta liian paksua siimaa, älä tuijjota vetolujuuksia.
- Kalastaja84
huomattavasti parempaa apua ja asiallisia neuvoja saa: http://www.heittokalastus.info osoitteesta...
- myös sille...
... joka kehotti myymään saamani vehkeet pois. En kuitenkaan taida vielä siihen mennä, koetetaan nyt kaiken uhallakin. Tiedä vaikka ennen pitkää kehittyisin niin hyväksi että olisin itse täällä antamassa neuvoja muille? :)
- olisin voinut
myös sille... kirjoitti:
... joka kehotti myymään saamani vehkeet pois. En kuitenkaan taida vielä siihen mennä, koetetaan nyt kaiken uhallakin. Tiedä vaikka ennen pitkää kehittyisin niin hyväksi että olisin itse täällä antamassa neuvoja muille? :)
Niitä myös antaa, mutta sinun olisi(vieläkin ehdit) kertoa niiden vehkeittesi nimet tarkkaan. Siis kelan ja vavan. Olisin voinut niistä päätellä mihin ja millaiseen kalastukseen ne on tarkoitettu. Itse olen harrastanut kalastusta yli 50v, joten luulen asiasta jonkin verran tietäväni. Eipä tule mieleen nyt mitä kalastuksen muotoa en olisi kokeillut. Nuotat, verkot, onget, pilkit, vetouistelu, tuulastus, virvelöinti, (dynamiittikin, mutta en suosittele) ym ym.
- kiinostaapi
olisin voinut kirjoitti:
Niitä myös antaa, mutta sinun olisi(vieläkin ehdit) kertoa niiden vehkeittesi nimet tarkkaan. Siis kelan ja vavan. Olisin voinut niistä päätellä mihin ja millaiseen kalastukseen ne on tarkoitettu. Itse olen harrastanut kalastusta yli 50v, joten luulen asiasta jonkin verran tietäväni. Eipä tule mieleen nyt mitä kalastuksen muotoa en olisi kokeillut. Nuotat, verkot, onget, pilkit, vetouistelu, tuulastus, virvelöinti, (dynamiittikin, mutta en suosittele) ym ym.
kalaa?
- weberman
Ehkä lahjan antaja osaa neuvoa, jos ei sitten pelkkää pirullisuuttaan antanut niitä, jos antoi, niin vastaa siihen ja kutsu hänet kalaan ilman eväitä. Neuvoja saat varmasti ja perusjutut löydät kirjastosta jollet netistä. Kireitä siimoja.
- juhnur
voisin vaikka tulla neuvoon paokan päälle jos vaan asut jossain lähellä(tku) ilmoittele jos kiinnostaa neuvot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806625- 1486167
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013986Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1252443- 421579
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4231482- 741285
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun481120Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan641112Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes311099