Huoltohinnoittelu

325i Coupe

Voisiko joku uusimman 3-sarjan omistaja kertoa huoltojen hinnoittelusta 325-mallin osalta. Coupe kiinnostaisi mutta muidenkin korimallien hinnat kiinnostavat.

Käsittääkseni uuden 3-sarjan huollot ovat ns. räätälöityjä eli perustunee antureiden antamaan informaatioon.

23

3702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alempana sama?

Eikös sama keskustelu ole tuossa 10 riviä alempana?

• huolto:

Ekassa huollossa ei tehdä juuri muuta kuin vaihdetaan öljyt ja suodatin. Hintaa tulee n. 170 euroa. Muista en osaa vielä sanoa. Öljy on melko tyyristä. Maksaa tarvikeliikkeessäkin lähemmäs 20 euroa litra ja rivikutoseen sitä menee kuusi litraa.

• 325i Coupe

Millä kilometrimäärällä tuo huolto kohdallasi tehtiin?

• tarkkaan...
        325i Coupe kirjoitti:

Millä kilometrimäärällä tuo huolto kohdallasi tehtiin?

...30 tuhannen kilometrin kohdalla. Pari tonnia olisi ollut vielä matkaa huoltoilmaisimen mukaan mutta vein huoltoon kun sattui olemaan sopivasti aikaa.

• 330d E90

Uusien BMW:n huoltoaikaan tai km määrään vaikuttaa autolla ajetut matkat ja käynnistykset. huoltoväli voi olla jotain 25-35 th km.
      Yleisesti BMW:n huoltaminen on kohtuu edullista, korjaaminen taas kallista.
      Toisaalta mitä väliä on maksaako eka huolto 160 e vai 190 e. Auto ostetaan muilla argumenteilla, kuin huollon halpuudella.

• Ricracing

Laakkonen vastasi sähköposti kyselyyni seuraavasti:

"Öljynvaihto yksistÀÀn maksaa noin 190€, öljy on shell helix ultra 0W-40, 6,5l

Koko huollon hinta-arvio on 265€, sisÀltÀÀ jarrunesteet ja öljynvaihdon osineen töineen."

Eli Suomeksi E60:n ensimmäinen huolto maksaa 190 € sisältäen öljyt ja siihen vielä päälle jarrunesteiteiden vaihto 75 €, yht 265 €.

Kun auto on takuun piirissä niin lisäkustannuksia ei saisi tulla (!!), mutta kokemuksen mukaan niin ainakin pissapojan pesunesteet maksaa maltaita.
      Eli laittakaa se täyteen ennen huoltoon viemistä.

Lähettämi tarkennuspyyntö e-meilin jälkeen vastausta tarkennettiin mm. seuraavasti:

"Meillä on käytössä tehtaan ohjelmat, jolla myymme huoltopakettaja työmääräykselle ja sen (ja alustanumeron) mukaan autonne ohjeistetaan Shell Helix Ultra AP 5W-30. Lisätietoja saa nettisivuilta www.bmwservice.de."

Tässä kommentissa on hauskaa mm. se, että ym. linkki on maksullinen :-), mutta nyt öljy on jo BMW LL04-luokan mukainen, vaikkei sama mitä ohjekirjassa ja varaosamyynnissä suositellan!?

Viikko 2. auto huoltoon Espoon Laakkoselle, kai...

• E39 -00

Itse ajattelin vaihtaa öljyt bensa-viisisataseeni. Nyt samoilla öljyillä on ajettu 1,5 vuotta ja kolmas ledi viidestä sammui äskettäin. Ei huvita ajaa samoilla öljyillä 2,5-3 vuotta varsinkin kun se on pätkäajovoittoista (max. 15km).

Mutta asiaan. Hintaa osille tuli 76e,
        - 8 litraa Teboilin öljyä (BMW Longlife lukee purkeissa), jää vähän myöhempää lisäystäkin varten.
        - suodatin tiivisteineen ja prikkoineen 13e merkkiliikkeestä.

Talous toki kestäisi vaihdattaakin, mutta haluan päästä kurkkimaan kunnolla alustaa samalla ja purkamaan sen verran, että pääsen etsimään lasinpesunestesysteemin vuotokohdan. Oli rikki siis mistä tahansa, niin ei voi olla vaikea korjattava itse. Näin siis jos pääsee halvalla tai ilmaiseksi tekemään. Kalliissa TI-hallissa öljyt kyllä vaihtuvat sitten nopeammin :)

• Öljyt

Minä vien omat öljyt mukanani huoltoon mennessä. Näin säästyy rahaa noin 50 euroa ja öljyiksi saan varmasti LL04 Castrolia. Laakkosen rasva-apinat saattavat laittaa muuten koneeseen ihan mitä öljyä sattuu. Sitten niissä joko on LL luokitus tai sitten ei.

• Ricracing
        Öljyt kirjoitti:

Minä vien omat öljyt mukanani huoltoon mennessä. Näin säästyy rahaa noin 50 euroa ja öljyiksi saan varmasti LL04 Castrolia. Laakkosen rasva-apinat saattavat laittaa muuten koneeseen ihan mitä öljyä sattuu. Sitten niissä joko on LL luokitus tai sitten ei.

Edes Laakkosen pojat eivät voi laittaa mitä tahansa öljyä Bemariin.

Suuremmat pojat bajerissa eivät sitä hyväksy!

Mutta Joensuun "köyhät maanviljelijät" osaavat kyllä kivikylän poikia rokottaa Shellin tuotteilla.

Taitaa loppua mun tuki kohta!

• pojat...
        Ricracing kirjoitti:

Edes Laakkosen pojat eivät voi laittaa mitä tahansa öljyä Bemariin.

Suuremmat pojat bajerissa eivät sitä hyväksy!

Mutta Joensuun "köyhät maanviljelijät" osaavat kyllä kivikylän poikia rokottaa Shellin tuotteilla.

Taitaa loppua mun tuki kohta!

...Baijerissa eivät ole vieressä katsomassa kun Laakkosen nuijat kaatavat öljyjä koneeseen. Itse kysyinhuollosta että mitä öljyä laitatte moottoriin. Eivät tienneet. Kun sitten tein selväksi että auto ei tänne jää ennen kuin vastaus tulee niin kävivät korjaamolta kysymässä. Vääräähän se oli, LL01 luokituksen mukaista. Koko putiikista ei edes löytynyt LL04 öljyä! Tuumasin että harjoitelkaapa autojen huoltamista jonkun muun autolla ja vein omani nopeasti pois.

• Ricracing
        pojat... kirjoitti:

...Baijerissa eivät ole vieressä katsomassa kun Laakkosen nuijat kaatavat öljyjä koneeseen. Itse kysyinhuollosta että mitä öljyä laitatte moottoriin. Eivät tienneet. Kun sitten tein selväksi että auto ei tänne jää ennen kuin vastaus tulee niin kävivät korjaamolta kysymässä. Vääräähän se oli, LL01 luokituksen mukaista. Koko putiikista ei edes löytynyt LL04 öljyä! Tuumasin että harjoitelkaapa autojen huoltamista jonkun muun autolla ja vein omani nopeasti pois.

Ehkä on sittenkin parempi että käyn hakemassa Mobil 1 ESP Formula 5W-30 öljyt Essolta.

Ainakin tuota öljyä minulle suositeltiin Exxonilta kun sitä eilen kysyin.

Onko kellään tietoa mistä kannattaisi ostaa 7 litraa kyseistä tavaraa pääkaupunkiseudulla?

• E60 523i
        Ricracing kirjoitti:

Ehkä on sittenkin parempi että käyn hakemassa Mobil 1 ESP Formula 5W-30 öljyt Essolta.

Onko kellään tietoa mistä kannattaisi ostaa 7 litraa kyseistä tavaraa pääkaupunkiseudulla?

Netistä katsoin että Hessumobiilillä Mobil 1 ESP Formula 5W-30 neljän litran tonkka maksaa 52,97 ja yhden litran purkki 15,40 (x 3) eli yhteensä lähes 100 €.

Joku saksalainen verkkopalvelu myy saman satsin noin alle 70 egellä.

Minuakin kiinnostasi kuulla mistä tuota öljyä halvimmalla saa.

• Mobilia?
        Ricracing kirjoitti:

Varmaan ihan hyvä öljy, ei siinä mitään, mutta BMW suosittelee Castrolia ja ainakaan minun autooni ei mitään muuta laiteta. Onhan tuo Mobil varmaan ainakin puolet halvempaa mutta itse uskon tässäkin että hinta = laatu. Luottamusta ei lisää sekään että kyseistä Mobilia myydään vaikka missä marketeissa. Veikkaan että halvimmalla saat Minimanista tai Tarjoustalosta. Omaan autooni kippaan vain Castrol SLX:ää LL04 luokituksella. Sitä ostaessa kannattaa olla tarkkana sillä kyseistä öljyä, siis SLX tyyppiä, on olemassa LL01 luokiteuksella sekä myös ainakin Volkkarin ja Volvon luokituksilla.

• paikkansa
        Mobilia? kirjoitti:

Varmaan ihan hyvä öljy, ei siinä mitään, mutta BMW suosittelee Castrolia ja ainakaan minun autooni ei mitään muuta laiteta. Onhan tuo Mobil varmaan ainakin puolet halvempaa mutta itse uskon tässäkin että hinta = laatu. Luottamusta ei lisää sekään että kyseistä Mobilia myydään vaikka missä marketeissa. Veikkaan että halvimmalla saat Minimanista tai Tarjoustalosta. Omaan autooni kippaan vain Castrol SLX:ää LL04 luokituksella. Sitä ostaessa kannattaa olla tarkkana sillä kyseistä öljyä, siis SLX tyyppiä, on olemassa LL01 luokiteuksella sekä myös ainakin Volkkarin ja Volvon luokituksilla.

Taitaa jopa moottorin öljykorkissa lukea:"BMW recommends Castrol".

• -julle222-
        paikkansa kirjoitti:

Taitaa jopa moottorin öljykorkissa lukea:"BMW recommends Castrol".

..ei kannata ehkä sokeasti uskoa. Mikäli ko. öljy täyttää BMW:n LL04 luokituksen, kuten Shellin edellämainittu öljy tekee (Shell Helix Ultra AP 5W-30), niin koneeseen vaan.

• että...
        -julle222- kirjoitti:

..ei kannata ehkä sokeasti uskoa. Mikäli ko. öljy täyttää BMW:n LL04 luokituksen, kuten Shellin edellämainittu öljy tekee (Shell Helix Ultra AP 5W-30), niin koneeseen vaan.

Kyseisten öljyjen suoritusarvot etenkin kuumana poikkeavat toisistaan paljon. Shelliä voisin laittaa johonkin 150 tuhatta ajettuun koneeseen mutta en uuteen. Siihen käy kyseinen Castrol paremmin.

• Ricracing
        että... kirjoitti:

Kyseisten öljyjen suoritusarvot etenkin kuumana poikkeavat toisistaan paljon. Shelliä voisin laittaa johonkin 150 tuhatta ajettuun koneeseen mutta en uuteen. Siihen käy kyseinen Castrol paremmin.

Tässä on nyt 3 vaihtoehtoa:
        Castrol SLX
        Mobil 1 ESP Formula
        Shell Helix Ultra AP

Kaikki kolme 5W-30 ja BMW:n LL04 hyväksymiä sekä oman merkkinsä parhaita ja kalliimpia öljyjä.

Mobil 1 on lähes aina ja jokaisessa testissä ollut voittaja!
        Tosin en usko että Castrol tai Shell ovat huonoja nekään.

Laakkosella autoon laitetaan Shellin tavaraa (millä hinnalla, sitä en tiedä?), BMW:lla on markkinointiyhteistyö Castrolin kanssa mutta uskoakseni Mobil 1 on näistä se paras öljy.

Kiitos Minimani ja Tarjoustalo vinkeistä nimimerkille Mobilia?.

Näyttävät ainakin muut tahot myyvän ym. Mobil ykköstä 7 litraa hintaan 99.

Laiska vie auton huoltoon ja saa Helixiä...!?

• -julle222-
        että... kirjoitti:

....linkkiä tai lähdettä laittaa, jossa öljyjen laatuerot ovat tutkittu? Itseäni ei kuitenkaan stressaa, kilometrejä tulee siihen tahtiin, että auto vaihtuu kuitenkin kolmen vuoden välein. Joten ihan sama, kestääkö kone 200tkm vai 500tkm, auto vaihtuu ennen näitä lukemia.

• opo32
        Ricracing kirjoitti:

Castrol SLX
        Mobil 1 ESP Formula
        Shell Helix Ultra AP

Kaikki kolme 5W-30 ja BMW:n LL04 hyväksymiä sekä oman merkkinsä parhaita ja kalliimpia öljyjä.

Laakkosella autoon laitetaan Shellin tavaraa (millä hinnalla, sitä en tiedä?), BMW:lla on markkinointiyhteistyö Castrolin kanssa mutta uskoakseni Mobil 1 on näistä se paras öljy.

korjaus mobilin kohdalle. Mobilin paras öljy on 0W-40. Itse käytän sitä e39 mallissa jolla on ajettu 175tkm, Nyt oon ajanu 7000km viime vaihdosta ja ei ole vajunut yhtään. Öljyn kulutukseen vaikuttaa myös mitä öljylaatua käytetään.

• Tarmo
        -julle222- kirjoitti:

....linkkiä tai lähdettä laittaa, jossa öljyjen laatuerot ovat tutkittu? Itseäni ei kuitenkaan stressaa, kilometrejä tulee siihen tahtiin, että auto vaihtuu kuitenkin kolmen vuoden välein. Joten ihan sama, kestääkö kone 200tkm vai 500tkm, auto vaihtuu ennen näitä lukemia.

TM testasi viime vuoden viimeisessä numerossaan öljyjä. Paras öljy oli Mobil1 ja kakkonen Teboil ja kolmas oli Castrol. Testissä oli myös vähemmän tunnettuja halpa merkkejä joiden suorituskyky oli selvästi huonompi kuin merkkituotteilla.

Tärkeintä on kuitenkin valita valmistajan luokituksen täyttävää öljyä varsinkin jos ajaa huoltonäytön mukaan jopa yli 30 tkm. vaihtovälejä

• Castrolia
        Ricracing kirjoitti:

Castrol SLX
        Mobil 1 ESP Formula
        Shell Helix Ultra AP

Laakkosella on myös Castrolia. Ainakin LL01 luokituksella.

• Ricracing
        opo32 kirjoitti:

korjaus mobilin kohdalle. Mobilin paras öljy on 0W-40. Itse käytän sitä e39 mallissa jolla on ajettu 175tkm, Nyt oon ajanu 7000km viime vaihdosta ja ei ole vajunut yhtään. Öljyn kulutukseen vaikuttaa myös mitä öljylaatua käytetään.

Mobil 1 0W-40 täyttää ainoastaan BMW LL-01 normit.
        Lähde: http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_0W-40.asp

• E39-bensa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe