1. Mitä sanoisit lapsellesi jos hän pyytäisi lupaa huulilävistykseen?
2. Perustele.
ÄIDIT VASTATKAA!
18
2007
Vastaukset
- teettää
Oletko varma? Tiedätkö riskit? Onko lävistäjä ammattilainen?
Nämä siltikin vaikka en yhtään vastusta huulilävistystä. - yh66
teki joulukuussa huulilävistyksen, on neljätoista vuotias. Kun se vuos sitten eka kertaa kysy lupaa huulilävistykseen, torjuin sen kertaheitolta ja sovittiin että katotaan sit kun se on vanhempi. Salaa toivoin että se unohtas koko lävistyksen, mutta nyt syksyllä se alko taas puhuu siitä ja niin sovittiin että saa joululahjaksi tehdä lävistyksen. Ei se muuten ollukkaan niin kauhian näkönen se olikin tosi siisti. En kadu että annoin tyttären tehä lävistyksen.
- tiukkismutsi
Minä en antanut lupaa,vaikka periaatteessa se on sama onko se koru huulessa vai korvissa.
Tuumasin että kyllä niitä lävistyksiä ehtii kantaa loppuikänsä ja toisekseen ei siitä kiellosta mitään henkisiä traumoja tullut.
Eikä tule kellekään.
Nyt on huulessa lävistys,sai lahjaksi kavereiltaan kun täytti 18.- kesis9007
jos välttämättä tykkää reiíttää itteään niin anna palaa... tatuointin en antais hevillä lupaa...sitä ei saa pois tai sitten jos se ottaisi tatuoinnin niin mä pakottaisin sen ottamaa keskelle otsaa tatuoinnin jossa lukee aasi...
- edelleen
hei olen nyt 16w tyttö otin 15vuotiaana huuli korun ja sain äidiltäni luvan äitini oli mukana kun se tehtiin ei tulehtunut ei mitään ongelmaa tullut siihen asti kun hukkasin korun ja reikä meni umpeen, tein 2 kertaa reijän itse huuleen neulalla mutta suosittelen itse että teettää reijän ammattilaisella jossakin liikkeessä, kysyin äidiltäni monia kertoja että saanko luvan ottaa huuli korun lopulta hän sustui antoi ottaa sen synttäri lahjaksi, kesällä menin ottamaan lupa lapun kanssa nenä lävistyksen luulin sen tulehtuneen kun oli niin tajuttoman kipeä monta viikkoa mutta äitini siihen: omapahan on nenäs. :D
- .............
että odottaa siihen asti, kun on 18 ja jos sitten vielä haluaa lävistyksen, niin antaa mennä vaan.
Saahan lävistyksen aina pois, mutta ei sitä nyt kuitenkaan päähänpistosta kannata ottaa. Maksaakin aika paljon. - silleen.....
Tuos huules tänne, niin pannaanpa nahanriejittimellä =nahkapaskalla koko rivi reikiä samalla kertaa...
Ja kun aletaan pannaan navat ja kulmat ja korvat kans.
kokovuotinen joulukuusi meiltä vielä puuttuukin!- edelliseen......
arvatkaas hyväksynkö tatuoinnin?
Lisäksi voin kertoa että näin työnantajana en palkkaa reijitettyjä tatuoituja, enkä tupakoivia.....
- tein itse
No lupaa pyytelin varmaan pari vuotta enkä sitten tähänkään päivään mennessä sitä saanut, joskus vuosi sitten yritin melkein kuukausitolkulla muttei löytynyt tarpeeksi suurta neulaa. Lopulta löytyi kaksimillinen neula (ei lävistysneula) ja sillä sain korun läpi. Parantumiseen meni tietysti varmaan puoli vuotta kun koru oli aluksi mitä sattuu jne. Nyttemmin olen tehnyt vielä toisenkin huulilävistyksen, ja kolme muuta ei näkyvää lävistystä lävistystä (ei korvissa), mutta ne ihan oikeilla lävistysneuloilla, ja kaikki on nyt parantuneet. Nyt kun olen viimein kuusitoista ja saisin liikkeisiin mennä niin ei enää huvita kun on kokemusta tehdä jo itse helpoimpia :D. Mutta johonkin tyyliin kielilävistykseen menen ihan suosiolla ammattilaiselle.
- sineraalia
nenään...
2. siide tulehus tulee siihen huuleen... eikä parane jos tulee ja reikä on sikasiisti kun oot vanhempi ja tahdot se lävistyskorun ottaa jo pois... - ..................
1. Sanon mitä hyvänsä murkku tekee sen kuitenkin, jos on saanut päähänsä lävistää itsensä... katso kommentteja esim. en saanut lupaa, lävistin itse. Elikkäs on ihan turha teitä kieltää, teette kuitenkin.
2. Lävistys on kertakaikkiaan ruma. Tulehdusriski on suuri. Lävistyksen paikka voi olla jopa vaarallinen, jos lävistys sijaitsee herkillä alueilla esim. limakalvoilla on olemassa erittäin suuri tulehdus riski. Tulehdus leviää koko kehoon. Huono juttu, jos imurauhasia on lähellä esim. kasvot. Kuka tietää, vaikka ärsyttäisi elimistöä ja aiheuttaisi syöpää. - tyttö 16
minulla on ollut huuli ja nenä lävistys olen saanut kumpaakin luvan äidiltä, kesällä tulehtui lopullisesti huulikoru mutta parani alle viikossa eikä huulikoru olut edes kipeä tulehtuneena eikä kun sen otin.
nenä lävistyksen kävin poistattamassa lekurilla kun ei lähtenyt itse ottamalla tulehtui ja mädän mukana tuli verta, nenä turpos ja jälki ON RUMA!
kannatan ennemmin huulikorua ja aion ottaa uudelleen huuleeni korun heti kun olen ottanut ensin tatuoinnin käteeni.
huulikoru on sitäpaitsi helpompi hoitaa eikä
ole kipeä 2ensimäisen päivän jälkeen vaikka se kipukin on yksilöllistä, tämä on vain minun mielipiteeni asiaan.
ja tiedän että sä teet sen korun itse jos äitisi ei anna lupaa koska olin itse samalainen itsepäinen P----. kannattaa kuunnella vanhempiaan...
Pärjäile ja toivotaan että toiveesi toteutuu vielä
:) - että sit
kun olet 18v. Niin ota, mut ei lävistyksiä tms ennen 18v.
- yksi äiti 41v.
En antaisi lupaa alaikäiselle lapselleni,en kenellekään heistä.Huuli/tai nenälävistys on vaan yksinkertaisesti niin ruma!
En ymmärrä miksi nuori ja nätti ihminen haluaa näyttää rumalta...Korvakorun olen lapselleni hyväksynyt,mutt sen voikin piilottaa hiuksilla.
Huulikoru pilaa hampaista kiilteen..kuin myös kielilävistys...joten kannattaako moinen? harrastavat kontaktilajeja. Treeneissä ei voi käyttää lävistyksiä, joten eivät ole kaipailleet niitä. Huulilävistys tarvitsee tarkkaa hygieniaa, luulisin näin...:)
- blondi-72hki
sanoin ei.
En osaa perustella mutta sitten hän halusi napalävistyksen kun kielsin tuon huuli jutun eli halu vaihtui toiseen noo nyt sekään ei enää innosta kun sanoin ehkä..,sitten tuli pyyntö koru kulmakarvoihin ja sekin oli ehkä niin sanoi ettei haluakaan vaan nyt sitten pyysi lisää korviksia korviin ja siihen suostuin.
Likka on vaikee tapaus kuten äitinsäkin ja mieli muuttuu nopeasti;> - lakija
se saa ottaa vaikka koko naaman täyttn rautaa.
- itse murkku
Oon ottanu ihan luvan kanssa huuleen,napaan,rustoon,kulmaan,ja kieleen lävärin,ja äiti anto luvann.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172394Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2462118Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021471Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491386Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571347Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511015Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14941