Kylläpä oli hauskaa!

Vai oliko?

Jyväskylässä kolmevuotiasta lasta ammuttiin raketilla. Vaatteet syttyivät tuleen, mutta isä sammutti ne, joten lapsi sai "ainoastaan" kämmenen kokoisen palovamman.

Keuruulla vanhusten palvelutalon katto ammuttiin tuleen. Kokkolassa saatiin syttymään vain yksi pahainen rivitalo.

Kotkassa posautettiin liekkeihin urheilutalo. Helsingissä Fleminginkadulla asunto, jossa asukkaat eivät olleet kotona. Varmasti nauroivat sydämensä pohjasta sitten kun kotiin tulivat.

Pälkäneellä sentään saatiin ammuttua tuleen grilliravintola joka paloi kokonaan. Vahingotkin riemastuttavat miljoona euroa.

Kangasalla meni heikommin. Saatiin poksautettua liekkeihin ainoastaan vaivainen kerrostalon autotalli. Joensuussa sentään päsäytetiin liekkeihin omakotitalo ja Dragsfjärdissä ala-asteen katto, mikä tietysti oli aivan erityisen riemastuttavaa.

Hämeenlinnan saldo jäi vaatimattomaksi. Liekkeihin pamautettiin vain rivitalon ullakko.

Ei mennyt häävisti Orivedelläkään. Siellä ammuttiin pommilla luistinrata pilalle, mikä ei tietystikään ole mitään kunnollista hauskanpitoa.

Tiedot on koottu hätäisesti, joten hauskoja tapauksia on sattunut varmasti vielä muuallakin.

Pienempiä paloja räiskäyteltiin vähän joka paikkakunnalla, mutta mitäpä niistä, kun ei kerran saatu kunnon naurujakaan.

Kohtalaisen hauska uudenvuoden yö kuitenkin oli. Pannaan ensi vuonna paremmaksi. Vai kuinka?

6

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätellen

rakettien myynti yksitysille, TULISI KIELTÄÄ kokonaan. Paljonkohan näistäkin kertyy korjaus kuluja, JA ONNEKSI TUO PIENI LAPSI JÄI HENKIIN,mutta mitä koki sellaista jota ei unohda koskaan.
      Katsotaan mitä saadaan tehtyä asioiden eteen rakettien suhteen, jotta saatais uhkakuvat pois jo ennalta ehkäisemällä, eihän näitä voi myydä joka tossun kuluttajalle.

• Toimitaan

Olen samaa mielta siitä, että nyt on alettava toimimaan asian eteen. Vuosi vuodelta rakettien räiskintä näyttää menevän vain hullumpaan suuntaan. Ilmeisesti ne ovat nykyisin niin halpoja, että niitä ostetaan lapsille kassikaupalla. Omalla asuinseudullani (pieni kaupunki) räiskintä alkoi jo keskiviikkona ja päättyi kaksi päivää uudenvuoden jälkeen. Kukaan ei näitä kakaroita valvo. Ei sen paremmin vanhemmat kuin poliisikaan.

Itse olen ajatellut ottaa yhteyttä ympäristöministeriöön, ympäristokeskukseen, sisäasiainministeriöön, kansanedustajiin ja kaikkiin mahdollisiin instansseihin.

Varmasti kannattaa myös kirjoittaa aiheesta lehtien yleisönosastoihin.

• Havahtukaa

Onhan tuossa tosiaan vähän miettimisen aihetta.

• PAMAUTTAELIJA

Kaikki nuo johtuivat vain siitä,että jotkut päästä lahot typerykset eivät osaa yksinkertaisesti olla sähläämättä ilotulitteiden kanssa. Ostetaan satasella ilotulitteita, ja ammmutaan niitä mihin sattuu. Meilläpäin jotkut aloittivat ilotulitteiden posauttelemisen heti, kun niitä tuli myyntiin. Että jotkin ihmiset eivät tajua,että ilotulitteet eivät ole sähläystä varten. Mm. toissavuonna roomalaiset ja kissanpierut ainakin lopetettiin myynti. Eräiden typerien sähläreiden takia. Poliisi voisi olla tarkempi ja antaa vaikka kiellon ilotulitteiden väärinkäytöstä.

• PAMAUTTELIJA

Olen samaa mieltä teidän kanssa. Jotain on tehtävä...

• mitäs
        PAMAUTTELIJA kirjoitti:

Olen samaa mieltä teidän kanssa. Jotain on tehtävä...

teette.
        Siitä vaan kirjottelemaan adresseja...
        Tuskin myyntiä lopetetaan muutaman täällä jeesustelijan takia..
        Joka vuosi sattuu vahinkoja ja on aina sattunut.
        Itse en osta kassillista raketteja vaan laatikollisen..
        Niitä on kiva paukutella kun ilotulitus kestää melkein ½ tuntia.. Mahtava näky ja kansa hurraa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe