Mistä voi johtua?

Kun 6v. poika on n. viikon verran käynyt varmaan 5-7 krt päivässä kakalla? Kakka ei ole löysää, mutta ei kovin kiinteääkään. 2 viikkoa sitten aloitettiin antibiootti kuuri, mutta se loppui viikko sitten ja silloin sattui kuulemma peppu pari päivää ja alkoi tuo kakkaaminen.
8886
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

ja myös sen jälkeen pitää antaa.Kokoajan voi antaa Gefilus tuotteita,päivittäin.Suoliston herkkää nukkapintaa tuhoaa antibiootit ja muutkin lääkkeet, joten ei ole ollenkaan ihme että on vatsa sekaisin.

Äänestä

kannattaa käydä uudestaan lääkärillä, antibiootin aiheuttama ripuli on viheliäinen vaiva koska se voi herkästi muuttua krooniseksi. Eli jos kysessä antibioottiripuli,niin antibiootti on tappanut paksunsuolen oman hyvän bakteerikannan ja sielä jyllää nyt "pahis" bakteeri joka pitäisi häätää uudella erilaisella antibiootilla. Ja vastedes kannattaa aina antibioottikuurin rinnalla antaa maitohappobakteerivalmisteita.
(ps. niin ja tämä vaiva alkaakin yleensä vasta kuurin loppupuolella tai kun se on jo loppunut)

Äänestä
  • En kyllä ymmärtänyt antaa maitohappobakteereita. En tajunnut ollenkaan ja kun on vasta pojan toinen kuuri elämänsä aikana.

    Äänestä

  • alkup. kirjoitti:

    En kyllä ymmärtänyt antaa maitohappobakteereita. En tajunnut ollenkaan ja kun on vasta pojan toinen kuuri elämänsä aikana.

    maitotuotteissahan on osa sellaisia joissa on noita bakteereja lisätty joten niiden käyttö voi olal joillakin lapsilla mielekkäämpää. Lisäksi hapanmaitotuotteet pitävät mahaa kunnossa muutoinkin (ei ehkä tutkitusti, mutta perstuntumalta..)

    Äänestä

  • äitee +4 kirjoitti:

    maitotuotteissahan on osa sellaisia joissa on noita bakteereja lisätty joten niiden käyttö voi olal joillakin lapsilla mielekkäämpää. Lisäksi hapanmaitotuotteet pitävät mahaa kunnossa muutoinkin (ei ehkä tutkitusti, mutta perstuntumalta..)

    antibiootin kanssa samanaikaisesti,ei antibiootti tehoa!Myös sokeri on syytä poistaa ruokavaliosta.

    Äänestä

  • omppu kirjoitti:

    antibiootin kanssa samanaikaisesti,ei antibiootti tehoa!Myös sokeri on syytä poistaa ruokavaliosta.

    Tuo maitotuotteiden käyttökielto ei päde kun eräiden harvojen antibioottien kanssa, ja lapsille käytettävät antibiootit eivät kuulu yleensä niihin.
    Mutta jos alkuperäisen kirjoittajan lapsi on saanut clostridiumripulin (=antibioottiripuli), niin siinä tapauksessa kakka on todella haisevaa, limaista ja RIPULIA! Pelkkä tiheä kakalla käynti viittaisi pikemminkin ärtyneeseen suolistoon, joka leppynee itsestään muutamassa päivässä, kun antibiootti on lopetettu. Eihän ne maitohappobakteerit pahasta toki ole vieläkään!

    Äänestä

  • asiasta jotain tietävä kirjoitti:

    Tuo maitotuotteiden käyttökielto ei päde kun eräiden harvojen antibioottien kanssa, ja lapsille käytettävät antibiootit eivät kuulu yleensä niihin.
    Mutta jos alkuperäisen kirjoittajan lapsi on saanut clostridiumripulin (=antibioottiripuli), niin siinä tapauksessa kakka on todella haisevaa, limaista ja RIPULIA! Pelkkä tiheä kakalla käynti viittaisi pikemminkin ärtyneeseen suolistoon, joka leppynee itsestään muutamassa päivässä, kun antibiootti on lopetettu. Eihän ne maitohappobakteerit pahasta toki ole vieläkään!

    kakka ei erityisemmin kovinkaan pahalle haise eikä siis ole ripulia. Nyt on harventuneet vessassa käynnit, mutta edelleen useasti n. 3-4 krt päivässä käy kakalla. Ennen kävi kerran päivässä tai jopa joka toinen päivä. Maitohappobakteereita rupesin antamaan eilen.

    Äänestä

  • omppu kirjoitti:

    antibiootin kanssa samanaikaisesti,ei antibiootti tehoa!Myös sokeri on syytä poistaa ruokavaliosta.

    mistä te saatte noita aivoituksianne? On vain todella vähän antibiootteja joiden kanssa maito ei sovi. Näiden antibioottien otossa on usein muitakin ruokailuun liittyviä ehtoja. Lapsille ei yleensä jouduta noin tehokkaita antibiootteja tai laajakirjoisia määräämään..

    Mutta tästä asiasta sen verran, että moniko oikeasti lukee antibioottipakkauksen sisältä sen tiedotelapun? Siinä on usein kuitenkin joitakin asioita antotavasta esim aterialla, jälkeen tai jopa ennen.. Ei ne kumoa sen antibiootin vaikutuksia, mutta oikein annettuna teho on suurin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


äitix2 kirjoitti:

Kun 6v. poika on n. viikon verran käynyt varmaan 5-7 krt päivässä kakalla? Kakka ei ole löysää, mutta ei kovin kiinteääkään. 2 viikkoa sitten aloitettiin antibiootti kuuri, mutta se loppui viikko sitten ja silloin sattui kuulemma peppu pari päivää ja alkoi tuo kakkaaminen.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu