tarkoitan, ymmärrätehän etä kun tuo ruotsinpuoleinen kieli ei oikein niinku taivu että jos herrat on hyvät ja selventää tällääselle vähäjärkisellekin Uunolle vähän skönäriä taikka muuten tulee turppaan.
Nii että sitte!!!?
mikä se skönä oikein on ja skönäri
68
15120
Vastaukset
- on paha
synti eikä siitä voi parantua.
- Tutkiskelijamotorman
Sköna-sanan alkuperää on selvitelty ja aprikoitu tälläkin palstalla. Kukaan ei ole löytänyt sanalla selitystä. Vaikuttaa kuin se tulisi ruotsista, mutta mikä on kiantasana? - Skön??? Sjön??? Kuka keksii ratkaisun?
- eli luulen
'skonare' - 'kuunari', että tuolta olisi johdettu?
Ahteritäkil ku töijätää, kastliina maihi ja strossi perää. Ku on timmivinssil vedetty sit topparienda kiinni ja strossi pollarii. Eikä mitää engelsmanneja välii. topparit pois ja lankongi paikallee paattitäkilt.
Ja eiku haussii pojat !!!- Styyri
Ennevanhaan stimmipaateis, kolistimmeis varsinki sattu usein mukavis satamis, et oli timmit topil, mut topi mais, haussis varmaanki. Oli siin siiffil tai topparimestaril ihmettelimist.
- Kaltsin kundi
Pikkupoikana haaveiltiin lähdöstä skönelle, ei skönälle. Vaan mitäpä te junallatulleet tietäisitte...
- Skönellä skiglannut
taivutetaan 'skönellä' oli 'skönäreitä' ..
- skönäri ent
Skönellä skiglannut kirjoitti:
taivutetaan 'skönellä' oli 'skönäreitä' ..
mut ku me vedettiin lirppu jiippiin ja ratas papuun niin sitte skerbut piti heittää struudiin.
Tsörpöt ja fledarit piti kelaa flaaniin ja skruju
döntsata grundiin.
Niin että tässä varmasti selventävä vastaus! - Kaltsin kundi
skönäri ent kirjoitti:
mut ku me vedettiin lirppu jiippiin ja ratas papuun niin sitte skerbut piti heittää struudiin.
döntsata grundiin.
Niin että tässä varmasti selventävä vastaus!täyttä skeidaa.
- ei skeidaa
skönäri ent kirjoitti:
döntsata grundiin.
Niin että tässä varmasti selventävä vastaus!Alus oli ilmeisesti joutunut hinaukseen ja myrskyn vuoksi sataman suulla alus joutui kääntymään vastatauuleen ja joutui laukaisemaan hinausköydet irti ja pudottamaan ankkurit odottamaan sään paranemista.
- optimistijollan
skönäri ent kirjoitti:
döntsata grundiin.
Niin että tässä varmasti selventävä vastaus!kanssa seilaaminen.
- skönäri ent
optimistijollan kirjoitti:
kanssa seilaaminen.
Nuo lirput oli Liberty-luokan aluksia, joita Suomenlipunkin alla seilasi pula aikoina halvalla ostettuina sotajäämistöinä.
Itse palvelin niissä kauppalaivastoa alokasaikanani -60 luvulla.
Sitten sainkin komennuksia muihin tehtäviin ja myöhemmin aika suuriin paatteihin. Nykyään olen elääkkeellä.
t: nyk.Merikapteeni skönäri ent kirjoitti:
Nuo lirput oli Liberty-luokan aluksia, joita Suomenlipunkin alla seilasi pula aikoina halvalla ostettuina sotajäämistöinä.
Sitten sainkin komennuksia muihin tehtäviin ja myöhemmin aika suuriin paatteihin. Nykyään olen elääkkeellä.
t: nyk.MerikapteeniKiitos tuosta selvennyksestä, en ollut aivan varma tuon "Lirpun" merkityksestä. Yhdessä Libertyssä, museoidussa sellaisessa olen vieraillut Los Angelesissa. Se Liberty tekee vielä jopa päiväristeilyjä !
- kettinkiboksi
skönäri ent kirjoitti:
t: nyk.Merikapteeniherran tekstiä:
"Itse palvelin niissä kauppalaivastoa alokasaikanani" ja "Sitten sainkin komennuksia muihin tehtäviin"
En halua olla pilkunnussija, mutta ei lainkaan vaikuta kauppalaivastolta.
Tiedät varmaan oliko niitä Liberty-luokan aluksia enemmän Paulinilla vai Pauligilla? - ainoa paikkansapitävä
skönäri ent kirjoitti:
t: nyk.Merikapteeniasia todennäköisesti on eläkkeellä olo, joko sairas- tai vanhuus.
- järjestys päälle?
ainoa paikkansapitävä kirjoitti:
asia todennäköisesti on eläkkeellä olo, joko sairas- tai vanhuus.
Vai halveerataan täällä minua ja meriuraani.Hyi helvetti, että kaikenmaailman kansakoulupojat tulee sylkeen silmille. Pthyi!!!
Olen sentään seilannut kaikki maailman meret kipparina ja pitänyt huolen miehistöistäni myös satamaikävyyksien jälkeen (tappeluita, juopottelua,katoamisia, orpoja lapsia etsimässä isäänsä, je... .
Eikö operaattori voisi puuttua noihin minua halventaviin kirjoituksiin ja poistaa ne täältä!
T:Skönäri ent. - kettinkiboksi
järjestys päälle? kirjoitti:
Vai halveerataan täällä minua ja meriuraani.Hyi helvetti, että kaikenmaailman kansakoulupojat tulee sylkeen silmille. Pthyi!!!
Olen sentään seilannut kaikki maailman meret kipparina ja pitänyt huolen miehistöistäni myös satamaikävyyksien jälkeen (tappeluita, juopottelua,katoamisia, orpoja lapsia etsimässä isäänsä, je... .
Eikö operaattori voisi puuttua noihin minua halventaviin kirjoituksiin ja poistaa ne täältä!
T:Skönäri ent.Näköjään.
Ei silläkään niin väliä ole jos on savolainen, jos vaan huumoria riittää. Taidat olla sama kaveri, jolla jobia ottaessa oli mukana kirves, pokasahanpuut, käristekauha ja läskiä. - Lirppu-setä...
järjestys päälle? kirjoitti:
T:Skönäri ent.Oliko ne lirppu-laivat Paulinin vai Pauligin?
Oliko J.W Paulin lirppu ja oliko höyrylaiva?
Kerro lisää kokemuksiasi maailman meriltä meille uteliaille kansakoulupojille! Onko sinulla puujalka tai musta silmälappu? - hasse
Yahoo kirjoitti:
Kiitos tuosta selvennyksestä, en ollut aivan varma tuon "Lirpun" merkityksestä. Yhdessä Libertyssä, museoidussa sellaisessa olen vieraillut Los Angelesissa. Se Liberty tekee vielä jopa päiväristeilyjä !
Se Liberty on San Franciscossa. Los Angelesissa on Victory, nimeltaan Lane Victory.
Lane Victory tekee silloin talloin risteilyja Santa Catalinan saarelle ja muulloin makaa Los Angelesin risteilijaterminaalin vieressa museolaivana.
Kannattaa vierailla kun siellapain olette. hasse kirjoitti:
Se Liberty on San Franciscossa. Los Angelesissa on Victory, nimeltaan Lane Victory.
Lane Victory tekee silloin talloin risteilyja Santa Catalinan saarelle ja muulloin makaa Los Angelesin risteilijaterminaalin vieressa museolaivana.
Kannattaa vierailla kun siellapain olette.Kiitos Hasse oikaisusta, näinhän se on, että Los Angelesissa on Victory luokan Lane Victory.
Victory-luokkahan taisi olla myöhempi ja kehittyneempi versio tuosta kuuluisammasta Liberty-luokasta.- Larppu
Lirppu-setä... kirjoitti:
Oliko ne lirppu-laivat Paulinin vai Pauligin?
Oliko J.W Paulin lirppu ja oliko höyrylaiva?
Kerro lisää kokemuksiasi maailman meriltä meille uteliaille kansakoulupojille! Onko sinulla puujalka tai musta silmälappu?Ei ollut J.W. Paulin tiemmä, mutta Susan Paulin (ex. Frostvik) oli, samoin Margrethe Paulin.
Monia siellä seilasi, puujalkoja en nähnyt, sensijaan "muutama puupää" oli oli crewlistan täytteenä. - Kaltsin kundi
ei skeidaa kirjoitti:
Alus oli ilmeisesti joutunut hinaukseen ja myrskyn vuoksi sataman suulla alus joutui kääntymään vastatauuleen ja joutui laukaisemaan hinausköydet irti ja pudottamaan ankkurit odottamaan sään paranemista.
No nyt selveni. Ei me linjoilla sentään tollasia puhuttu.
- nuin..
Yahoo kirjoitti:
Kiitos Hasse oikaisusta, näinhän se on, että Los Angelesissa on Victory luokan Lane Victory.
Victory-luokkahan taisi olla myöhempi ja kehittyneempi versio tuosta kuuluisammasta Liberty-luokasta.Että ns. engelsmannin / Libertyissä oli kaksi miitseppiä ja jenkki/Victoryssa oli vain yksi, niissä ei ollut myöskään keulassa pakkaa.
Itse seilasin vajaat kaksi vuotta kahden miitsepin libertyssä. - hasse
nuin.. kirjoitti:
Että ns. engelsmannin / Libertyissä oli kaksi miitseppiä ja jenkki/Victoryssa oli vain yksi, niissä ei ollut myöskään keulassa pakkaa.
Itse seilasin vajaat kaksi vuotta kahden miitsepin libertyssä.Libertyissa yksi miitsippi ja normaali hoyrykone.
Victoryissa yksi miitsippi ja hoyryturbiini.
Englannissa tehdyt "Empress of.....", kaksi miitsippia, pieni luukku niitten valilla ja normaali hoyrykone.
San Franciscossa Liberty, nimeltaan Samuel O´Brien. Samoin jenkkilan ita-kustilla yksi Liberty, jonka nimea en muista. Empresseja ei varmasti yhtaan missaan museolaivoina.
Harmittavaa kun eivat museoineet yhtaan T-2 tankkeria. - kolmosen..
hasse kirjoitti:
Libertyissa yksi miitsippi ja normaali hoyrykone.
Englannissa tehdyt "Empress of.....", kaksi miitsippia, pieni luukku niitten valilla ja normaali hoyrykone.
San Franciscossa Liberty, nimeltaan Samuel O´Brien. Samoin jenkkilan ita-kustilla yksi Liberty, jonka nimea en muista. Empresseja ei varmasti yhtaan missaan museolaivoina.
Harmittavaa kun eivat museoineet yhtaan T-2 tankkeria.Kolmosen luukku oli normaalikokoinen, mutta sen ja byssan välissä oli pieni luukku ns. marakatti, joka oli alunperin kolibunkkeria varten, mutta lämmitys jo oli vaihdettu öljyyn.
- wiBunen
hasse kirjoitti:
Libertyissa yksi miitsippi ja normaali hoyrykone.
Harmittavaa kun eivat museoineet yhtaan T-2 tankkeria."..ehdyt "Empress of.....", kaksi miitsippia,.." Kaksi miitsippiä?? Montako ahteria? Föörejä oli varmaan useampia??
- apinapuomi
Larppu kirjoitti:
Ei ollut J.W. Paulin tiemmä, mutta Susan Paulin (ex. Frostvik) oli, samoin Margrethe Paulin.
Monia siellä seilasi, puujalkoja en nähnyt, sensijaan "muutama puupää" oli oli crewlistan täytteenä.ilmarin tellholmissa oli kapein miitseppi minkä mä olen missään botskissa koskaan nähnyt!
- jäi..
apinapuomi kirjoitti:
ilmarin tellholmissa oli kapein miitseppi minkä mä olen missään botskissa koskaan nähnyt!
Mutta Pargasport'issa oli myös melko hoikka!
- hasse
wiBunen kirjoitti:
"..ehdyt "Empress of.....", kaksi miitsippia,.." Kaksi miitsippiä?? Montako ahteria? Föörejä oli varmaan useampia??
Toinen oli kipparille ja peramiehille, toinen taas chieffille ja mestareille.
- sitten..
hasse kirjoitti:
Etumiitsepissä kippari, kipinä, perämiehet ja stuertti.Takimmaisessa siiffi,mestarit, poosu, timppa, tunkki, kokit sekä messikallet ja salonkiville. "Joka laivassa on oma staili" , sanoi jungmanni, kun lokin pakalta heitti.
- wesserdu
hasse kirjoitti:
Jos olet nähnyt samassa aluksessa kaksi miitsippiä,suosittelen käyntiä optikolla tai perehtymistä alan termeihin.Etenkin siksi koska nimimerkki "hasse" on kertonut olevansa päällikkö,kokemusta vuosikymmeniä.
- nykyään lentokoneissa
wesserdu kirjoitti:
Jos olet nähnyt samassa aluksessa kaksi miitsippiä,suosittelen käyntiä optikolla tai perehtymistä alan termeihin.Etenkin siksi koska nimimerkki "hasse" on kertonut olevansa päällikkö,kokemusta vuosikymmeniä.
Onko se miitsippi jokin samanlainen järjestelmä, jota käytetään nykyään pitkänmatkan lentokoneissa siten että kapteeni ja perämies eivät voi syödä samassa paikassa valmistettua tai samaa ateriaa mahdollisen myrkytyksen pelossa. Sama koskee myös matkustamon henkilökuntaa.
Nykyään on kuulemma niin että USA:n määräyksestä ohjaamon väki ei voi syödä mitään matkustamon puolelta toimitettua ruokaa pitkilläkään lennoilla, vaan järjestelyt ovat nyt aivan muut.
No menihän tämä vähän lentomatkustuksen puolelle
mutta skönäreille handua lippaan! - port ten
nykyään lentokoneissa kirjoitti:
Onko se miitsippi jokin samanlainen järjestelmä, jota käytetään nykyään pitkänmatkan lentokoneissa siten että kapteeni ja perämies eivät voi syödä samassa paikassa valmistettua tai samaa ateriaa mahdollisen myrkytyksen pelossa. Sama koskee myös matkustamon henkilökuntaa.
Nykyään on kuulemma niin että USA:n määräyksestä ohjaamon väki ei voi syödä mitään matkustamon puolelta toimitettua ruokaa pitkilläkään lennoilla, vaan järjestelyt ovat nyt aivan muut.
No menihän tämä vähän lentomatkustuksen puolelle
mutta skönäreille handua lippaan!kai se tarkoittaa miidships...ruori keskelle....mitäs luulet???
- maakrapu
port ten kirjoitti:
kai se tarkoittaa miidships...ruori keskelle....mitäs luulet???
Enhän voi tietää tuollaista skönärislangisanoista, mutta uteliasuuttani laitoin vain kysymyksen tänne.
Anteeksi vielä kerran! - ermert
port ten kirjoitti:
kai se tarkoittaa miidships...ruori keskelle....mitäs luulet???
..jollet opettele kirjoittamaan oikein.
- wisser..
wesserdu kirjoitti:
Miksikö niitä pitäisi nimittää ? Selvyyden vuoksi niitä kutsuttiin etu- ja takamiitsepiksi. Miksikö sinä niitä silloin niillä seilatessasi kutsuit ? Ruorin asennolla ei ole mitään tekemistä "mökkien" nimityksen kanssa, paitsi alkukielessä.
- port ten
wisser.. kirjoitti:
Miksikö niitä pitäisi nimittää ? Selvyyden vuoksi niitä kutsuttiin etu- ja takamiitsepiksi. Miksikö sinä niitä silloin niillä seilatessasi kutsuit ? Ruorin asennolla ei ole mitään tekemistä "mökkien" nimityksen kanssa, paitsi alkukielessä.
Se vaikka välimiitshippi, joko d:llä tai ilman. Marakattikin sieltä jostain löytys!
- wesserdu
wisser.. kirjoitti:
..asioita niiden oikeilla nimillä.Keskilaivassa olevaa rakennelmaa kutsuttiin "miitsipiksi".Aluksen peräosassa olevaa "ahteri torpaksi" tai vain "torpaksi". "Selvyyden vuoksi niitä kutsuttiin etu- ja takamiitsepiksi." Ahaa...selvyyden vuoksi..vai niin..justiinsa juu...
- wisser..
wesserdu kirjoitti:
..asioita niiden oikeilla nimillä.Keskilaivassa olevaa rakennelmaa kutsuttiin "miitsipiksi".Aluksen peräosassa olevaa "ahteri torpaksi" tai vain "torpaksi". "Selvyyden vuoksi niitä kutsuttiin etu- ja takamiitsepiksi." Ahaa...selvyyden vuoksi..vai niin..justiinsa juu...
http://fortships.tripod.com/images/Ocean_Valour_as_Heronspool.jpg
Tuossa on kuva samanlaisesta ja kuten huomaat, siinä on kaksi rakennelmaa föörin ja ahterin välissä. Siksi me kutsuimme niitä etu- ja takamiitsepiksi. Millä nimellä te niitä kutsuitte ? Ja se marakatti "asuu" siinä sampsanpostien välissä, takamiitsepin föörkantissa. - sovi
port ten kirjoitti:
Se vaikka välimiitshippi, joko d:llä tai ilman. Marakattikin sieltä jostain löytys!
Se on kymmenen vasemmalle ja keskelle- ilman g:tä !
- wesserdu
wisser.. kirjoitti:
Tuossa on kuva samanlaisesta ja kuten huomaat, siinä on kaksi rakennelmaa föörin ja ahterin välissä. Siksi me kutsuimme niitä etu- ja takamiitsepiksi. Millä nimellä te niitä kutsuitte ? Ja se marakatti "asuu" siinä sampsanpostien välissä, takamiitsepin föörkantissa...sillä nimellä kutsutaan ko.linkkiä:) Hmm..jos siellä föörin ja ahterin välissä on kaksi rakennelmaa,etummaista kutsutaan miitsipiksi(midship)ja takimmaista ahteri torpaksi.
Tosin,jotkut heinähatut kutsuivat kaikkia kansirakenteita miitsipiksi,olivatpa ne missä päin alusta hyvänsä. Oliko linkin tarkoitus esittää jotain tälläistä; http://img125.imagevenue.com/img.php?image=89575_mt_Vinha_122_479lo.jpg - i know
wesserdu kirjoitti:
..sillä nimellä kutsutaan ko.linkkiä:) Hmm..jos siellä föörin ja ahterin välissä on kaksi rakennelmaa,etummaista kutsutaan miitsipiksi(midship)ja takimmaista ahteri torpaksi.
Tosin,jotkut heinähatut kutsuivat kaikkia kansirakenteita miitsipiksi,olivatpa ne missä päin alusta hyvänsä. Oliko linkin tarkoitus esittää jotain tälläistä; http://img125.imagevenue.com/img.php?image=89575_mt_Vinha_122_479lo.jpghttp://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=237050
- wisser..
wesserdu kirjoitti:
..sillä nimellä kutsutaan ko.linkkiä:) Hmm..jos siellä föörin ja ahterin välissä on kaksi rakennelmaa,etummaista kutsutaan miitsipiksi(midship)ja takimmaista ahteri torpaksi.
Tosin,jotkut heinähatut kutsuivat kaikkia kansirakenteita miitsipiksi,olivatpa ne missä päin alusta hyvänsä. Oliko linkin tarkoitus esittää jotain tälläistä; http://img125.imagevenue.com/img.php?image=89575_mt_Vinha_122_479lo.jpgKatsopa tuota allaolevaa kuvaa, ellet löytänyt äskeisestä, täällä se avautuu hyvin. Kumpikaan niistä rakennelmista siellä keskemmällä eivät ole ahteritorppia, se on siellä ahterissa..
- linkki...
wisser.. kirjoitti:
Tuossa on kuva samanlaisesta ja kuten huomaat, siinä on kaksi rakennelmaa föörin ja ahterin välissä. Siksi me kutsuimme niitä etu- ja takamiitsepiksi. Millä nimellä te niitä kutsuitte ? Ja se marakatti "asuu" siinä sampsanpostien välissä, takamiitsepin föörkantissa.http://fortships.tripod.com/images/Fort Ville Marie.jpg
- kerta...
linkki... kirjoitti:
http://fortships.tripod.com/images/Fort Ville Marie.jpg
http://fortships.tripod.com/oceans.htm
Jokohan nyt näkyy muuallakin kuin lähettävällä koneella. - nääs..
wesserdu kirjoitti:
Tosin,jotkut heinähatut kutsuivat kaikkia kansirakenteita miitsipiksi,olivatpa ne missä päin alusta hyvänsä. Oliko linkin tarkoitus esittää jotain tälläistä; http://img125.imagevenue.com/img.php?image=89575_mt_Vinha_122_479lo.jpgNyt kun siellä on vihdoinkin se kuva, niin miksi muut kuin me, niissä seilanneet "heinähatut", kutsuisivat sitä miitsepin ja ahteritorpan välissä olevaa, korsteenilla koristeltua rakennelmaa ?
Nesteen pöntössä ei ole kuin yksi "miitseppi", joten siinä ei ole epäselvyyttä. - kenkhään
wesserdu kirjoitti:
Niitä kutsuttiin miitsepeiksi, ruotsin kielen midskepp-sanan mukaan. Se helpotti myös jokapäiväisiä töitä, kun asia tuli kerralla selväksi; esim. " Pestään takamiitsepin valkoväri". Kaikki tiesivät heti, mistä oli kyse. Poosun ei tarvinnut enää selittää, että se on se rakennelma kolmos-ja nelosluukun välissä, jossa on korsteeni...
- apinapuomi
kenkhään kirjoitti:
Niitä kutsuttiin miitsepeiksi, ruotsin kielen midskepp-sanan mukaan. Se helpotti myös jokapäiväisiä töitä, kun asia tuli kerralla selväksi; esim. " Pestään takamiitsepin valkoväri". Kaikki tiesivät heti, mistä oli kyse. Poosun ei tarvinnut enää selittää, että se on se rakennelma kolmos-ja nelosluukun välissä, jossa on korsteeni...
noin se oli ja piste.kaiken maailman amatöörit tänne skrivailee et ahterimainen miitseppi olis ollu ahteritorppa,kyllätupla-miitseppi botskeissa oli ahteri-torppa ihan erikseen no ei tietenkänn voi vaatia että tietäsi asiasta jotain kun eivät ole nähneet edes engla-miitseppi botskia livenä,mutta ei kannattais skrivata jos ei tunne eikä tiedä asiasta mitään.
- sellainen
apinapuomi kirjoitti:
noin se oli ja piste.kaiken maailman amatöörit tänne skrivailee et ahterimainen miitseppi olis ollu ahteritorppa,kyllätupla-miitseppi botskeissa oli ahteri-torppa ihan erikseen no ei tietenkänn voi vaatia että tietäsi asiasta jotain kun eivät ole nähneet edes engla-miitseppi botskia livenä,mutta ei kannattais skrivata jos ei tunne eikä tiedä asiasta mitään.
Oletko junkki, tunkki vai seilaatko täkillä- juttu.
- apinapuomi
sellainen kirjoitti:
Oletko junkki, tunkki vai seilaatko täkillä- juttu.
jos tiedät mikä on apinapuomi ,ni ei sun tartte kysellä olenko junkki vai trimmari;)).
helvetin amatöörit!!!!!!!!!!! - puomiin..
apinapuomi kirjoitti:
jos tiedät mikä on apinapuomi ,ni ei sun tartte kysellä olenko junkki vai trimmari;)).
helvetin amatöörit!!!!!!!!!!!Tuo lentävä lause on alan yrittäjän, joka oli "laivoissa tuttu", mutta paljastuikin noviisiksi tuolla kysymyksellään. En ole käynyt Järvillä..
- Sköne-Esa
Mää olen kato vittu ollut skönellä aika perkeleesti.
- päähän tuli
-Sattui Riossa vuonna -88 kun lankongin päähän tuli ehkä 8 vuotias brasilialistyttönen ja kysyi "Arvoa", joka oli hänen kertomansa ja äitinsä kertoman mukaan hänen mukaansa hänen oikea isänsä. Laivan nimi ja Suomen lippu oli kuulemma muistissa.
Toki muistin Arvon, joka oli ollut ennen minua förstinä, mutta jäänyt sitten jossain vaiheessa laivasta Djakartaan ryypiskelemään ja sitten kadonnut tuntemattomaan.
Niin että tällaisiakin tarinoita se oikea Merikapteeni muistelee. - Arvo jos näet tämän
päähän tuli kirjoitti:
-Sattui Riossa vuonna -88 kun lankongin päähän tuli ehkä 8 vuotias brasilialistyttönen ja kysyi "Arvoa", joka oli hänen kertomansa ja äitinsä kertoman mukaan hänen mukaansa hänen oikea isänsä. Laivan nimi ja Suomen lippu oli kuulemma muistissa.
Toki muistin Arvon, joka oli ollut ennen minua förstinä, mutta jäänyt sitten jossain vaiheessa laivasta Djakartaan ryypiskelemään ja sitten kadonnut tuntemattomaan.
Niin että tällaisiakin tarinoita se oikea Merikapteeni muistelee.Tuo ehkä kahdeksanvuotia tyttö silloin, joka sinua isäänsä kyseli: Hän näytti itse värikynällä pirrettyä laivan kuvaa jossa oli Suomen lippu ja laivan nimeksi oli laitettu "ARVOV". Se piirros on edelleen minun päiväkirjojeni välissä!
Otin nimen ja osoitteen ylös jotka äsken löysin muistiinpanoistani:
Mss Marilia Pinheiro Arrudo, lähemmän osoitteen saat jos haluat minulta.
-Tuo tyttäresi on luultavasti nyt suurperheen äiti monine lapsineen jossain Rion slummissa.
Älä pelkää! Ole Mies!
Terveisin Enska! - on ohi
Ja tosi oldtaimarikin heräs; siä on ollu miähiä JO PALJON ennen sua- siä könollä nääs !
- lähtee sinne
Arvo jos näet tämän kirjoitti:
Tuo ehkä kahdeksanvuotia tyttö silloin, joka sinua isäänsä kyseli: Hän näytti itse värikynällä pirrettyä laivan kuvaa jossa oli Suomen lippu ja laivan nimeksi oli laitettu "ARVOV". Se piirros on edelleen minun päiväkirjojeni välissä!
Otin nimen ja osoitteen ylös jotka äsken löysin muistiinpanoistani:
Mss Marilia Pinheiro Arrudo, lähemmän osoitteen saat jos haluat minulta.
-Tuo tyttäresi on luultavasti nyt suurperheen äiti monine lapsineen jossain Rion slummissa.
Älä pelkää! Ole Mies!
Terveisin Enska!niin saattaisipa käydä niinkin että hän joutuu omien lapsenlapsiensa ryöstämäksi kadulla Riossa.
Hahhahhhaahaaa...! - ollann meki siällä oltu
on ohi kirjoitti:
Ja tosi oldtaimarikin heräs; siä on ollu miähiä JO PALJON ennen sua- siä könollä nääs !
Meil pohjammaan pojil on semmoonnen tarkootus jotta paskaa ei puhuta, se levitetähän pelloolle.
Mutta jos potaskaa puhutaa, nii tuon muistelijan kertomukset täytyy olla totisinta totta. Eihän niittä kukkaan pysty keksimälläkkään keksiä.
Oon seilannu senverran ja tierän varmaan kaikki kommervenkit maailman satamissa.
Kirja on!
Terveesin nyk. Maajussi Etelä-Pohjanmaalta. - Anonyymi
ollann meki siällä oltu kirjoitti:
Meil pohjammaan pojil on semmoonnen tarkootus jotta paskaa ei puhuta, se levitetähän pelloolle.
Mutta jos potaskaa puhutaa, nii tuon muistelijan kertomukset täytyy olla totisinta totta. Eihän niittä kukkaan pysty keksimälläkkään keksiä.
Oon seilannu senverran ja tierän varmaan kaikki kommervenkit maailman satamissa.
Kirja on!
Terveesin nyk. Maajussi Etelä-Pohjanmaalta.Etit sen Marilian ja sit heität vaikka 500 dollaria pöytään, niin se on siinä!
Se olisi kuin lottovoitto sikäläiselle!
Otat kuvia ja ja alat lähetteleen postikortteja!
Ennen kokenut! - monta morsianta
Anonyymi kirjoitti:
Etit sen Marilian ja sit heität vaikka 500 dollaria pöytään, niin se on siinä!
Se olisi kuin lottovoitto sikäläiselle!
Otat kuvia ja ja alat lähetteleen postikortteja!
Ennen kokenut!Suomalaisilla oli Floridabaarissa mustia morsiamia jotka puhui aivan hyvää suomea.Eikös sillä kyläkauppias Keskiselläkin ole Riossa tai santoksessa morsian jota on lehdissäkin haastateltu. Niin että osaa ne muutkin kuin skönarit.
- enemmän yksityiskohtia
päähän tuli kirjoitti:
Niin että tällaisiakin tarinoita se oikea Merikapteeni muistelee.kyseisestä tapauksesta. Kuulostaa tutulta jutulta. Muistat kyllä sen verran väärin että Jakartaan en jäänyt silloin ryyppäämään, oli kyllä sen jälkeen, olisko ollut Jaavalla tai jossain. Vai sitten myöhemmin Japanissa.
Regards; Arvo, chief mate - Anonyymi
monta morsianta kirjoitti:
Suomalaisilla oli Floridabaarissa mustia morsiamia jotka puhui aivan hyvää suomea.Eikös sillä kyläkauppias Keskiselläkin ole Riossa tai santoksessa morsian jota on lehdissäkin haastateltu. Niin että osaa ne muutkin kuin skönarit.
Jos Arvo kuitenkin hankkisi tuollaisen T-paidan jossa lukee edessä ja takana I'm yours Taddy, niin on turvallisempaa ennen Riioon menoa.
Huomioitsija.
Mullakin on se KIRJA!
Sivusta seurannut Helsingin Kontulasta!
- Artemis K
Niin eikös se Skönäri selvästi tarkoita slangina
merenkulkijaa, ja tulee ilmeisesti ruotsinkieles-
tä ja sanasta sjö eli järvi! T: Artemis K- voi olla
Skönäri-sanan etymologia viittaa vahvasti saksankielen sanaan schön ts. kaunis. Skönärit ovat aina kiehtoneet naisten silmää ja mieltä...
- apiapuomi
skönäri slangi sanan juuret ovat sanassa skönemanni.
- skaba käynnissä
Tuu Arvo pois kehäst. Siäl on skaba käynnis.
Sattuuha näitä!
T:Jeppe
- apinapuomi
katos mun 36-seilattuavuotta,ihan vann kun amatööri niin sanoi!
- niin..
How come ?
- koskaan
Itse ole kuullut tuota juttua ? Mitä se mielestäsi sitten tarkoittaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211