Flipper 630 HT -onko hyvä?

geffe

Olen vähän miettinyt tuollaisen Flipper 630 HT:n ostoa. Ne joilla kyseinen vene on, mitä mieltä olette? Hyvät ja huonot puolet? Riittääkö 90-heppainen moottori? Mitään tykkiä kun en tartte.

9

8666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverin veneestä

      Kokemuksia kaverin veneestä: koneena oli yli 200 hevosvoiman ulkolaitamoottori, joka mielestäni selkeästi ylimitoitettu. Sanoisin, että 150 heppaa riittää jo iahn hyvin ja varmasti 90:kun, kunhan ei kuormaa venettä ihan täyteen.

      Huonona puolena kokisin tuossa veneessä HT-veneille hyvin tyypillisen ongelman: näkyvyys ohjaajan paikalta on kertakaikkisen surkea tuulilasin ollessa kaukana kajuutan etureunassa. TÄmän vuoksi kunnollinen näkyvyys vaatii, että venettä ajetaan seisaaltaan.

    • Flippermies

      Jos ei tosiaan vauhtia kaipaa eikä ole paljoa kuormaa niin kyllähän se 90hv riittää ja onkin suosituksen alaraja. Tossa vuodelta 2002 Yamahan testi tulos F100 mallilla 2 henkilön kuormalla, vene Flipper 630ht. Eihän HT vene tosta parane...

      Litrat, kier, nopeus, l/merimaili
      33,0 6100 34,6 0,95
      28,2 5600 30,8 0,92
      23,2 5100 27,0 0,86
      18,4 4600 24,0 0,77

      Flippermarketissa on käytetty myynnissä 90hv johnssonilla, mutta pyynti minusta liikaa. Mutta siitä vaan tinkimään! Uutena en 90hv:lla ostaisi, noin pienellä koneella sen myyminen on vaikeampaa...

      En omista ko venettä joten en voi ihan ammattitaidolla kommentoida /-, mutta olen kyllä kyydissä istunut ja jonkin verran taustoja selvitellyt. Omistajat voisivat kommentoida!Minuakin kiinnostaa!

    • Iso mies

      Lisäisin edellä mainittuun HT-katteen näkyvyysongelmaan sen mataluuden. Itsellä 190 cm pitkänä tulee katto juuri näköesteeksi. Samanlainen ahtaus vaivaa myös kaikkia uudempia hytillisiä Flippereitä/Belloja aina Fantinon kokoluokkaan asti - pää osuu kattoon. Nopea moottorivene vaatii aina vähän pääntilaa pomppujen varalle.

      • Tekasin

        Kun on iso mies/Nainen niin voi istuimen alla olevaa putkea lyhentää, niin eipä ole ongelmaa.
        Putken korkeus on keskimittaista varten.


      • flipper 630
        Tekasin kirjoitti:

        Kun on iso mies/Nainen niin voi istuimen alla olevaa putkea lyhentää, niin eipä ole ongelmaa.
        Putken korkeus on keskimittaista varten.

        Putkea lyhentää???
        Ja sitten istutaan polvet suussa!!!! Aika nautinnollista :)


      • Ihan noin
        flipper 630 kirjoitti:

        Putkea lyhentää???
        Ja sitten istutaan polvet suussa!!!! Aika nautinnollista :)

        Älähän ihan niin paljoa poista että polvet leuassa kiinni ajelet, vähempikin riittää. Pieni vaiva suuri hyöty pitkääe poijjalle :)


      • Iso mies
        Tekasin kirjoitti:

        Kun on iso mies/Nainen niin voi istuimen alla olevaa putkea lyhentää, niin eipä ole ongelmaa.
        Putken korkeus on keskimittaista varten.

        Minkäs teet kun koko 630-sarja tuntuu olevan pienille ihmisille suunniteltu! Joskus tuntuu ettei Bellan tehtailla ole ketään yli 185-senttistä. Toki tuollainen mitoitus helpottaa veneen muiden ominaisuuksien suunnittelussa, eihän se rajaa kuin kymmenisen prosenttia käyttäjäkunnasta pois.

        Mutta nämä mitoitukset on vaan semmoisia asioita joita on vaikea todeta venemessuilla/kuivalla maalla. Vasta ajossa huomaa onko ajoasento miellyttävä. Eikä tämä rutina koske ainoastaan hytillisiä veneitä, myös joissain DC-malleissa joutuu katsomaan suoraan tuulilasin yläkehykseen.

        Itselle parhaiten sopivat Marinon veneet, myös Finnmasterissa ja Yamarinissa on useimmiten ihan riittävästi tilaa.


    • Flipperisti

      Kellään kokemuksia 115hp koneen kanssa? Miten liukuun nousu useammalla kuin kahdella aikuisella?

    • Sipoonflipper

      Nousee 115hp hyvin liukuun vaikka 4-5aikuista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe