Jäkärlä vaarallinen?

tuleva asukas?

Hei, olen ostamassa taloa Jäkärlän omakotitaloalueelta. Tuttavieni mukaan Jäkärlä kannattaa kierää kaukaa keskustan vaarallisuuden takia. Onko totta vai tarua?

16

3079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntematon

      Jäkärlä on vaarallista aluetta. Muuta Kaarinaan päin - Littoinen on rauhallinen ja myytäviä taloja löytyy tarpeeseen.

      • Kale

        En muuttaisi Jäkärlään jos on lapsia samoin kyllä kiertäisin lapsien kanssa myös Kaarinan (on minusta lasten asiat hoitanut suht huonosti). Liedossa on aina suhtauduttu lapsiin positiivisesti ja mm. Vahto on rauhallinen (veroäyri kylläkin kova). Maskussa veroäyri alhainen ja lasten asiat suht ok mutta koulu on minusta kaukana niistä alueista joilla omakotitaloja myydään. Raisiolla vain yksi yläaste joten matkaa kertyy kouluihin lähes kaikkialta ja lapsien jutuista säästetään helposti. Naantali on hyvä asua lasten kanssa mutta matkaa alkaa olla jo kaupunkiin. Turussa monissa paikoin rauhallista ja hyvä asua mutta huonojakin alueita on mm. Jäkärlä, Halinen ja Varissuon seutu. Paattisilta jo matkaa harrastuksiin yms mutta on jo melkein maalla (plussaa) ja käsittääkseni ihan ok aluetta.

        Tässä minun mielipiteitä lähinnä lapsiperheen asumisesta ja täytyy sanoa että kokemusta ympäri kaupunkia on paljon (muuttanut yli 20 kertaa eläissäni) mikä nyt kaikki ei ole plussaa mutta suuri osa muutoista jo kotona asuessani.

        Kale


      • ruotsinkileinen...
        Kale kirjoitti:

        En muuttaisi Jäkärlään jos on lapsia samoin kyllä kiertäisin lapsien kanssa myös Kaarinan (on minusta lasten asiat hoitanut suht huonosti). Liedossa on aina suhtauduttu lapsiin positiivisesti ja mm. Vahto on rauhallinen (veroäyri kylläkin kova). Maskussa veroäyri alhainen ja lasten asiat suht ok mutta koulu on minusta kaukana niistä alueista joilla omakotitaloja myydään. Raisiolla vain yksi yläaste joten matkaa kertyy kouluihin lähes kaikkialta ja lapsien jutuista säästetään helposti. Naantali on hyvä asua lasten kanssa mutta matkaa alkaa olla jo kaupunkiin. Turussa monissa paikoin rauhallista ja hyvä asua mutta huonojakin alueita on mm. Jäkärlä, Halinen ja Varissuon seutu. Paattisilta jo matkaa harrastuksiin yms mutta on jo melkein maalla (plussaa) ja käsittääkseni ihan ok aluetta.

        Tässä minun mielipiteitä lähinnä lapsiperheen asumisesta ja täytyy sanoa että kokemusta ympäri kaupunkia on paljon (muuttanut yli 20 kertaa eläissäni) mikä nyt kaikki ei ole plussaa mutta suuri osa muutoista jo kotona asuessani.

        Kale

        älä muuta naapurikuntiin. Niissä ei jaeta opetusta äidinkilelelläsi.


    • siellä asuva

      Jäkärlän keskustassa näkyy näitä alkoholisteja silloin tällöin, mutta ainakaan itselleni eivät ole häiriötä aiheuttaneet. Eikä sinne keskustaan edes tarvitse mennä, jos ei välttämättä halua. Ruokakaupassa voi käydä muuallakin. Asun itse omakotialueella, ja elo on kuin lintukodossa. Joka muuta väittää, ei tiedä mistä puhuu.

    • ei oo vaarallinen

      Suomessa ei missään ole vaarallisia lähiöitä.

      Ulkomailla jossa sosiaaliturva saattaa olla heikompi, on oikeasti vaarallista, koska siellä joidenkin on pakko ryöstää joku toinen tullakseen toimeen ja saadakseen seuraavan piikin.

      Suomessa taas ihmisille tehdään pahaa, vain pahailkisyyttään ja hyvin satunnaisesti. Ei läheskään jokapäivä.

    • Tyttönen..

      Olen itse varttunut Jäkärlässä ja siis nyt kahdenkymmenen.. Koskaan ei mitään pahaa ole minullekaan sattunut, alkoholisteja on, muttei vaikuta muualle kuin ympäristön esteettisyyteen.. Omakotialueet ovat oikeasti "lintukotoja", kaupungin vuokrataloissa tapahtuu kaikki pelottavin ja hämärin toiminta..

      Rehellisesti Jäkärlää on siistitty hirveästi viimeisten viiden vuoden aikana, jotenka kulmat ovat rauhoittuneet.. Ainoastaan öisin on syytä varoa keskustaa ja mitä lähempänä viikonloppua, sitä suuremalla syyllä.. Edelleen muutamia huumehörhöjä kömpii ulos koloistaan ja verisiä välikohtauksia on silloin tällöin, harvemmin kuitenkaan ihan tuntemattoman kimppuun on hyökätty..

      Palvelut ovat muuten todella hyvät, ainoastaan koulun englanninkielen opettajaa olen kuullut haukuttavan raskaasti, niin lasten kuin vanhempienkin suusta... Valitettavasti..

      • Kale

        Kävin tutun luona siinä keskustan lähellä rivitalossa kylässä viime kesänä. Yhdeltä sedältä oli veto jäänyt kesken kerrostalon edustalle nurmikolle ja viereisessä kerrostalossa oli bileet (klo 17.00 keskiviikko kesäkuussa) ja pari jätkää räyhäsi kaljakassien kanssa parvekkeen edustalla.

        Täytyy sanoa että näin värikästä elämää en ollut pitkään aikaan missään nähnyt ja ennenkaikkea miettisin asiaa jos minulla on kouluikäisiä lapsia. Kyllä aikuiset pärjää sivummalla mutta lapset ovat alttiita koko alueen elämälle..

        Anneli


    • se on

      vankilasta vapautuneille kaupunki hankkii asunnon jäkärlästä.
      ihan pohjasakkia,vielä kauheampi paikka kun varissuo.
      kyllä alas saa vajota,jos sinne muuttaa.
      sen huomaa jo asuntojen hinnoissa millainen paikka se on!!!

    • mjvp

      Itse asun osaketalossa Jäkärlässä. Melko rauhallista on ollut. Omakotitaloalueella on varmasti rauhallista ja itsekin harkitsen talon ostoa alueelta. Mielelläni jäisin tänne asumaan, koska lähellä on kirjasto, kauppa, terveysasema, ala-aste, tarhat ja apteekki. Ei sinne keskustaan ole pakko mennä myöhäiseen ajankohtaan, mutta ei siellä mitään erityisen pelättävää ole. Itse olen jopa baariin joskus uskaltautunut ;)

      • triis

        Asun 50 metriä baarista ja keskustasta ja ei täällä mitään erikoista tapahdu. Käyn baarissa viikonloppuisin ja koskaan ei ole mitään riitoja tullu,enemmänkin naamatuttuja eli morjestellaan kun nähdään! Omakotialue on tosi rauhallinen,asuneena tiedän sen! Hyväpaikka lapsiperheillekin,halvat asunnotkin =)


      • juupaseeposi
        triis kirjoitti:

        Asun 50 metriä baarista ja keskustasta ja ei täällä mitään erikoista tapahdu. Käyn baarissa viikonloppuisin ja koskaan ei ole mitään riitoja tullu,enemmänkin naamatuttuja eli morjestellaan kun nähdään! Omakotialue on tosi rauhallinen,asuneena tiedän sen! Hyväpaikka lapsiperheillekin,halvat asunnotkin =)

        "Vankilasta vapautuneet laitetaan jäkärlään" Kyllä niillä on oikeus hakea asuntoa mistä vaan,idiootti!! Ja kaupunki ei hommaa kenellekkään asuntoa vaan itse ne kämpät etsitään tai krminaalihuolto,idiootti!


    • maarialainen

      Olen asunut melkein viisi vuotta Jäkärlän ok-alueella ja minulla on kaksi pientä lasta. Alue on erittäin rauhallinen ja palvelut ovat hyvät (päiväkoteja, perhepäivähoitajia, kauppa, apteekki, terveyskeskus, pizzeria, pubeja yms.). Moottoritie menee vierestä joten töihin pääsee nopeasti ja busseja menee aamulla 10-15 minuutin välein keskustaan. Naapurit ovat mukavia ja ns. hyvä henki vallitsee alueella.

    • Rikkaat_röyhkeät

      Jäkärlän kusiparoni oli paskin paikka mitä maa päällään kantaa. Koko asuinaluekin on yksi suomen kusisimmista slummeista johon pakenevat elämänkoululaiset ja muut narkkarit sekä spurgut, elämää karkuun

    • Anonyymi

      tänään jäkärlässä puukotettu kahta salella kaksi mies henkilöä vahingoittunut tapahtumaa voi sanoa "puukkotappeluksi" näin lapseni kanssa veriset miehet

    • Anonyymi

      Tällainen ikiwanha ketju tuli vastaan, ja pakkohan tähän on tulla oikaisemaan näitä juttuja siltä varalta, jos joku tämän perusteella etsii ko. kaupunginosasta kotia..

      Jäkke on lapsiperheitä pullollaan, rauhallinen ja kiva alue. Lapsille erittäin turvallinen. Leikkipuistoja ja harrastuksia ja palveluita löytyy, luonnonläheinen ja kaunis kylä uimarantoineen kaikkineen. 10 minsassa karauttaa kaupunkiin. Asunut täällä kohta 10 vuotta, täysi lintukoto. En muuta pois kirveelläkään.

      On siellä "keskustan" nurkilla joitain alkkeja notkumassa, mutta hamittomia kavereita.

    • Anonyymi

      Paattisten kylä pahanen on ollut järjestyshäiriöiden takia IltaSanomien uutisissa

      Huumeita ja alkoholia runsaasti käyttäneet asialla
      Paattinen on niin pieni alue että on täysin sisäsiittoinen
      Vuosisadat karjapolun yli on naitu kumppani joten on sukurutsausta

      Jäkärlä on Nukkumalähiö ja siihen tarkoitukseen oikein hyvä!
      Jäkärlässä mm. 2 Pitseriaa ja Posti ja Apteekki ja 2 Kauppaa
      Jäkärlä enemmän kaupungistunut ja Maarian maalaiskunnan elkeet ovat menneisyyttä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3896
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2461
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1463
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe