Niin siitä takapuskurista lisää

Ajelin etelään Oulusta ja yhdellä pitkällä suoralla lähdin reippaalla vauhdilla ohittamaan, niinkuin teen aina, siihen eteeni nousi ohitusta tekemään myös tuollainen tumma Volvo. Kun oltiin sen viimeisen (3)auton kohdalla, tämä Volvo-kuski lakkasi menemästä samalla vauhdilla eteenpäin ja sitten tulikin jo vastaantulijoita. Palasin viimeiseen väliin vaikka ne ajoivat reilusti alle sallitun. Volvo nyppäsi nipin napin sen viimeisen ohitettavan edelle ja pisti sitten vauhdilla eteenpäin. Sanoisin että tein oikein kun ohitin sen kiusankappaleen oikein sohjoisella kohdalla ja sai maistaa omaa lääkettään. Teki tempun joka olisi minua huonomman kuskin ja niitä perässä tulijoita saattanut tappaa! Jos olisin ollut jeppe, kaverilta olisi lähtenyt kortti pois. Itse en tietenkään siinä tilanteessa olisi sitten roiskutellen ohittanut sitä kiusankappaletta.

17

1122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄIJÄLÄ

Sinähän siinä temmellyksessä jäit kuitenkin viimeiseksi ja se volvohan meni menojaan.
      Nyt jäi kyllä epäselväksi koko tilanne.

Mutta sellaista se ohittelu tuppaa olemaan. Paras pysyä vaan ruodussa, eikä lähteä autoletkoja ohittelemaan. Minä en sinun sijassasi olisi lähtenyt, vaan pysynyt kiltisti muiden takana.

En tykkää ajaa letkassa perä perää, vaan vähennän vauhtia, jotta se poukkoileva sonnilauma menisi menojaan ja minä saan jäädä taakse nauramaan.

Naurua kyllä piisaakin, sillä monesti kun perääni ensin kertyy se letka, se lopulta suivaantuu ajelemaan perässäni ja sitten alkaa se huvittava ohitusrumba, josta ei nauramatta selviä.

Samalla se on myöskin huisin jännittävää, miten käy ja tuleeko kolaria.
      Autoa menee just sillai, kuin sanoit, että kun takaa lähtee joku koko letkaa ohittamaan, niin samalla hetkellä kaikki muutkin innostuu. Siinä jarruvalot välkkyy, välillä palataan takaisin oikalle kaistalle ja välillä käydään vasemmalla kokeilemassa, uskaltaiskos jatkaa ohitusta, mutta kun edestä tulee, painutaan taas oikealle.
      Siinä vastaantulijoiden valot välkkyy, kun sonnilauma ryntäilee eteen ja sivulle siks, sakkia.

• mukana? Jäin vain sen aikaa viimeisen ohitettavan taakse, etten tehnyt kolaria, vaikka se Volvo pimensi näkyvyyden ja hidasteli tarpeettomasti sekä tuli kielletysti eteeni, koska olin jo ohittajana. Volvohan jäi sittemmin temppuineen kuin nalli kalliolle heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Onko vaikeaa?

• sinivilkku

Se, ette jotain käsitä, ei todellakaan ole mitenkään uutta. Sinähän yleensäkin "käsität" hyvin valikoivasti. (ihan kuten lapsilla on valikoiva kuulo)

Siis Volvokuskihan aiheutti oikein todellisen vaaran. Niin siinä käy kun ei seurata takaatulevaa liikennettä ja jos seurataankin, ei ymmärretä, mitä saa tehdä ja mitä taas ei.
        Jutuistasi olen ymmärtänyt, ettei Sinullakaan ole paljon tapana taustapeiliin vilkuilla. Kuten asian olet esittänyt, ei ole aikaa kun pitää seurata edessä tapahtuvaa.
        Se nyt vaan on niin, että kuljettajan on pystyttävä seuraamaan tapahtumia edessä, takana ja sivuilla.

jk. Olet muuten ollut yllättävän hiljaa onnettomuudesta, joka sattui tuolla Tammisaaren suunnalla. Yleensähän saat aina rintakipuja kun luet onnettomuuksista, oliko kyseinen onnettomuus jotenkin lievempi mielestäsi, siinä kun oli rattijuoppo aineuttajana? Jotain kohtalotoveruutta(ko) ehkä?

• Itsetunto kohdallaan

Rukkaset kädessä !

• puurot ja vellit sekaisin

" Paras pysyä vaan ruodussa, eikä lähteä autoletkoja ohittelemaan."

Siellä sitä saa istua sitten hamaan tulevaisuuteen "Äijälöiden" perässä. Paras huitaista kerralla koko paskasakista ohi.

"En tykkää ajaa letkassa perä perää, vaan vähennän vauhtia, jotta se poukkoileva sonnilauma menisi menojaan ja minä saan jäädä taakse nauramaan."

Äijälä, kun sä et näköjään ole vielä ymmärtänyt niin minä selitän: Sinulle siellä nauretaan.

"Naurua kyllä piisaakin, sillä monesti kun perääni ensin kertyy se letka, se lopulta suivaantuu ajelemaan perässäni ja sitten alkaa se huvittava ohitusrumba, josta ei nauramatta selviä."

Toistan niin ettei unohdu: Sinulle siellä nauretaan. Etkö sä, saatanan reppana, ymmärrä että sinä ajat liian hitaasti jos sinä keräät jonon perääsi?

• ÄIJÄLÄ
        puurot ja vellit sekaisin kirjoitti:

" Paras pysyä vaan ruodussa, eikä lähteä autoletkoja ohittelemaan."

Siellä sitä saa istua sitten hamaan tulevaisuuteen "Äijälöiden" perässä. Paras huitaista kerralla koko paskasakista ohi.

"En tykkää ajaa letkassa perä perää, vaan vähennän vauhtia, jotta se poukkoileva sonnilauma menisi menojaan ja minä saan jäädä taakse nauramaan."

Äijälä, kun sä et näköjään ole vielä ymmärtänyt niin minä selitän: Sinulle siellä nauretaan.

"Naurua kyllä piisaakin, sillä monesti kun perääni ensin kertyy se letka, se lopulta suivaantuu ajelemaan perässäni ja sitten alkaa se huvittava ohitusrumba, josta ei nauramatta selviä."

Toistan niin ettei unohdu: Sinulle siellä nauretaan. Etkö sä, saatanan reppana, ymmärrä että sinä ajat liian hitaasti jos sinä keräät jonon perääsi?

Toteanpa taas kerran, ettei minulla ole kiire minnekkään, miksi siis kiirehtisin muiden mukana.
        Eihän tielainsäädäntö tunne pykälää, joka määrää ajamaan muiden kanssa samassa tahdissa, vaan voi ihan huoletta jättäytyä muista jälkeenkin.
        Ei ole pakko etuilla liikenteessä, eikä mennä kovaa muiden vouhkanoiden tapaan.

Joka kerta jätätte kertomatta sen yksityiskohdan, että ajatteko aina yhtä lujaa, oli keli tai tienpinta millaisella jäätikällä tai sohjolla tahansa.
        Äijälä ottaa aina kelin huomioon, mikä tarkoittaa, että kun on huono keli, täytyy vauhtia hiljentää sen mukaan, millainen on keli, mutta siinäpä onkin ylivoimaisen vaikea arvio liikennekulttuurin orjille

• ÄIJÄLÄ
        sinivilkku kirjoitti:

Se, ette jotain käsitä, ei todellakaan ole mitenkään uutta. Sinähän yleensäkin "käsität" hyvin valikoivasti. (ihan kuten lapsilla on valikoiva kuulo)

Siis Volvokuskihan aiheutti oikein todellisen vaaran. Niin siinä käy kun ei seurata takaatulevaa liikennettä ja jos seurataankin, ei ymmärretä, mitä saa tehdä ja mitä taas ei.
        Jutuistasi olen ymmärtänyt, ettei Sinullakaan ole paljon tapana taustapeiliin vilkuilla. Kuten asian olet esittänyt, ei ole aikaa kun pitää seurata edessä tapahtuvaa.
        Se nyt vaan on niin, että kuljettajan on pystyttävä seuraamaan tapahtumia edessä, takana ja sivuilla.

jk. Olet muuten ollut yllättävän hiljaa onnettomuudesta, joka sattui tuolla Tammisaaren suunnalla. Yleensähän saat aina rintakipuja kun luet onnettomuuksista, oliko kyseinen onnettomuus jotenkin lievempi mielestäsi, siinä kun oli rattijuoppo aineuttajana? Jotain kohtalotoveruutta(ko) ehkä?

Herrasmies ei koskaan huuda naiselle, hän vain hieman korottaa ääntään.

Olet saanut väärän käsityksen kirjoituksistani, etten muka vilkuilisi taustapeiliin.
        Sinnehän minä nimenomaan vilkuilen huolestuneena alinomaa, että kuinka ne lähellä nyt roikkuu, että kuin tässä nyt uskaltaa jarrutella, jos tulee tarvis, kun taas siellä roikutaan niin lähellä.
        Vain olen minä lukenut siitä tammisaaren onnettomuudesta. Minähän ostan joka päivä kotimatkalla ruokakaupassa poiketessani iltasanoman tai lehden ja olen selvillä kaikista liikenne onnettomuuksista.
        En minä jaksa kaikkea alkaa suremaan, niin sanoi lääkärinikin, kun joulun aikaan otti syvämmestä ja piti hakia lääkettä sydänvaivoihin.
        Otan nimittäin työasiat ja liikenneasiat niin raskaan tunnontarkasti, että niistä kärsii koko kroppa ja pääkin.
        Siinähän ajettiin mutkassa varmaan väärällä tavalla, niinkuin olen täälläkin monasti kirjoittanut. Kurvit oijotaan ja kun sitten se vastaantulija tulee mutkassa vastaan, eikä ole riittävästi ojanpiennarta kurvannut, ajaa se kurvin oikaissut keskiviivan väärällä puolella vastaantulijaa päin.

Kurveja ei saa oikoa, se vaan kuuluu suomalaiseen liikennekulttuuriin,
        Ei päihtymys aiheuta kolaria, vaan liika suuri vauhti. Olen sanonut täällä ennenkin, että jos on pakko ajaa humalassa, pitää ajaa humalaisen tilannenopeutta.
        Ja toistan vielä, ettei tammisaaren tapaus ollut mikään kohtalontoverini, ei sitten sinne päinkään.

• ÄIJÄLÄ
        Skola kirjoitti:

mukana? Jäin vain sen aikaa viimeisen ohitettavan taakse, etten tehnyt kolaria, vaikka se Volvo pimensi näkyvyyden ja hidasteli tarpeettomasti sekä tuli kielletysti eteeni, koska olin jo ohittajana. Volvohan jäi sittemmin temppuineen kuin nalli kalliolle heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Onko vaikeaa?

Siksipä minä en ala letkassa ohittelemaan, kun tiedän tuon vaaramomentin olemassaolon.
        On helppoa ohittaa vain yhtä autoa. En edes muista, milloin olisin letkaa ohitellut. Joskus nuoruudessani varmaan, silloin kun piti näyttää kovaa jätkää. Nyt ei tarvi enää olla kova jätkä.
        Minä olen pehmo jätkä, Heheheh..eeh

• hitaan ajoneuvon
        ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Toteanpa taas kerran, ettei minulla ole kiire minnekkään, miksi siis kiirehtisin muiden mukana.
        Eihän tielainsäädäntö tunne pykälää, joka määrää ajamaan muiden kanssa samassa tahdissa, vaan voi ihan huoletta jättäytyä muista jälkeenkin.
        Ei ole pakko etuilla liikenteessä, eikä mennä kovaa muiden vouhkanoiden tapaan.

Joka kerta jätätte kertomatta sen yksityiskohdan, että ajatteko aina yhtä lujaa, oli keli tai tienpinta millaisella jäätikällä tai sohjolla tahansa.
        Äijälä ottaa aina kelin huomioon, mikä tarkoittaa, että kun on huono keli, täytyy vauhtia hiljentää sen mukaan, millainen on keli, mutta siinäpä onkin ylivoimaisen vaikea arvio liikennekulttuurin orjille

on annettava tilaa siirtymällä sivuun tai tarvittaessa väistettävä levikkeelle. ( En ole ikinä lukenut tuota, mutta siitä on hyvä alkaa). Väistäppä tienposkeen jonoja tekemästä!

• ÄIJÄLÄ
        hitaan ajoneuvon kirjoitti:

on annettava tilaa siirtymällä sivuun tai tarvittaessa väistettävä levikkeelle. ( En ole ikinä lukenut tuota, mutta siitä on hyvä alkaa). Väistäppä tienposkeen jonoja tekemästä!

En ala nöyrtymään alati toisten edessä, sillä otan tässä tilanteessa oikeuden omiin käsiini, niinkuin omiin käsiin ottaa muut autoilevaiset monta muuta asiaa liikenteessä.

Tämä on pieni rike verrattuna moniin muihin ikäviin ajotapoihin. En minäkään ole täydellinen, enkä sellaiseksi pyrikkään.
        Elikkä koska laki ei valvo tälläistä ajotapaa, mikä miulla on, rikon sitä tieten tahtoen.

Ei miunkaa vieteri nyt sentään taivaisiin asti veny. Ajakaa te toiset tyylillänne, minä ajan omalla hyväksi koetulla ja turvallisemmalla hitaammalla ajotyylilläni.
        Ja miksi en ajaisi, sillä ei siitä ikinä tulla rankaisemaan.
        Ainoa tapa, millä siitä rankaistaan, on se vitutus ja sormien heristely, mutta heristetään takaisin.

• Äijälä...
        ÄIJÄLÄ kirjoitti:

En ala nöyrtymään alati toisten edessä, sillä otan tässä tilanteessa oikeuden omiin käsiini, niinkuin omiin käsiin ottaa muut autoilevaiset monta muuta asiaa liikenteessä.

Tämä on pieni rike verrattuna moniin muihin ikäviin ajotapoihin. En minäkään ole täydellinen, enkä sellaiseksi pyrikkään.
        Elikkä koska laki ei valvo tälläistä ajotapaa, mikä miulla on, rikon sitä tieten tahtoen.

Ei miunkaa vieteri nyt sentään taivaisiin asti veny. Ajakaa te toiset tyylillänne, minä ajan omalla hyväksi koetulla ja turvallisemmalla hitaammalla ajotyylilläni.
        Ja miksi en ajaisi, sillä ei siitä ikinä tulla rankaisemaan.
        Ainoa tapa, millä siitä rankaistaan, on se vitutus ja sormien heristely, mutta heristetään takaisin.

"mutta heristetään takaisin."

...sillä lailla että se on hyvin äkkiä murtunut sormi kun sitä heiluttelee väärälle jätkälle.

• The Rat

Joku näistä jotka itkevät kun joku tulee takapuskuriin kiinni. Oli sitten mielestään mies kun uskalsi hidastaa nopeutta.

Mitä siitä että itse rikkoi lakia (lähti ohittamaan vaikka takaa tuli jo ohittaja), vieläpä kahteen kertaan (liikenteen vaarantaminen ohitustilanteessa hiljentämällä). Tärkeintä että saadaan takaatulijaa häirittyä.

Ei tuollaiselle minusta sakko riitä. Linnaa vaan tapon yrityksestä.

• kannattaa jakaa

vasta kun on kuultu kaikkia osapuolia ? :)

• The Rat
        kannattaa jakaa kirjoitti:

Tietysti kuva asiasta tulee poliisin/syyttäjän/tuomarin muodostaa mahdollisimman objektiivisesti.

Tällä pasltalla se vain ei ole mahdollista (ehkäpä siksi niitä tuomioita ei tämän palstan perusteella jaetakaan, muun muassa).

Siksipä mielipiteeni oikeasta rangaistuksesta perustuukin - ja voikin perustua - vain yleiseen tapaukseen joka menee kuvatulla tavalla.

Jos siis letkaa ohittavan eteen kiilaa joku keskeltä letkaa, ajaa tämän jälkeen edellä kunnes on letkan ensimmäisen auton kohdalla, hidastaa sitten estäen takaatulijan ohituksen jatkamisen ja vetäisee viime hetkellä letkan johtajasta ohi ja takaisin omalle kaistalle - niin kyllä, minusta siinä on linnatuomion paikka.

• sekasotkua
        kannattaa jakaa kirjoitti:

jonka se Volvo oli aiheuttaa tunkemalla jo ohitusta tekevän eteen. Eikä se pieru-Volvo mennyt kuin seuraavaan väljempään asti edellä. Sai samaa lääkettä kuin teki sille jonka eteen tuli eikä sitten osannut kuin vaarantaa lisää liikennettä. Onko vaikeaa käsittää? Säännöt on selvät; ohittajan eteen ei tulla! Tyypillistä kuvittelua ja paskanjauhantaa. Joka ei tilannetta ymmärrä, pitää edes ymmärtää olla hiljaa.

• kyseessä on
        sekasotkua kirjoitti:

jonka se Volvo oli aiheuttaa tunkemalla jo ohitusta tekevän eteen. Eikä se pieru-Volvo mennyt kuin seuraavaan väljempään asti edellä. Sai samaa lääkettä kuin teki sille jonka eteen tuli eikä sitten osannut kuin vaarantaa lisää liikennettä. Onko vaikeaa käsittää? Säännöt on selvät; ohittajan eteen ei tulla! Tyypillistä kuvittelua ja paskanjauhantaa. Joka ei tilannetta ymmärrä, pitää edes ymmärtää olla hiljaa.

ollut pieru-volvo, ei teknisen vian mahdollisuutta kannata sulkea pois...esmes häkäpöntön venttili on saattanut takkuilla.

• ja nappi otsaan !
        kyseessä on kirjoitti:

ollut pieru-volvo, ei teknisen vian mahdollisuutta kannata sulkea pois...esmes häkäpöntön venttili on saattanut takkuilla.

Kysellä voi myöhemminkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      46
      5870
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      49
      5361
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      49
      3734
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3685
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      99
      3401
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58