vastuussa aikuisen sisaruksen elämästä.
Hän on aiheuttanut juomisellaan minulle todella pahaa oloa,olen yrittänyt jaksaa kuunnella mutta en enää jaksa.
Hän vetoaa siihen että ollaan sisaruksia mutta minä en jaksa ja jos se hänelle sanon hän nimittää minua :hulluksi!
Olen laittanut nyt tiedon että kännissä ei mitään yhteyttä mutta olenko julma jos en enää vastaa omassa kodissa omaan puhelimeeni jos hän soittaa ja aina tietysi kännissä.
olenko minä
8
624
Vastaukset
- helppis
jos olet yhteyksissä kun on jurrissa.
- olet ei sinun
kännisen sönkötyksiä kannata kuunnella.jos ei soita selvänä,niin luuri kiinni.
- tiitu
Yhteydessä häneen en ole ennen kuin juominen loppuu. Oman mielenterveytesi kannalta on tärkeää että pysyt päätöksessäsi. Tsemppiä!
- voi olla yhteydessä
Minusta teet väärin siinä, että saa olla yhteydessä vasta kun juominen loppuu. Parempi olisi tehdä säännöt yhteydenpidolle niin, että humalassa ei tarvitse olla yhteydessä. Sillä kyllä se, että kieltää systemaattisesti humalassa soittelun menee niin syvälle myös juopon muistiin, että lopettaa sen.
Mutta selvinpäin pitäisi antaa olla yhteydessä, sillä se saattaa auttaa myös siinä juomisen lopettamisessa. No nämä on vain minun mietteitäni. Hyvää vuoden jatkoa 2007!
vastuussa sisaruksiesi elämästä.
Jokainen on vastuussa vain omasta elämästään.
Ei sinun ole pakko jaksaa jos ey halua. Mitta saa tulla täyteen eikä sitä tarvitse selitellä. Anna haukkua vaan, ei haukku haavaa tee ja hän loukkaa sillä haukkumisella enemmän itseään. Älä kuuntele tai älä ole kuulevinasi.
Ihan oikein teit kun laitoit tiedon ettei kännissä oteta yhteyttä. Juuri niin pitääkin toimia. Ja myös lopettaa yhteys jos huomaa että toinen on maistissa. Puhelimessa on sellainen nappula josta kaverin saa pois jos ei halua jutella. Et ole julma, älä soimaa itseäsi.
Et ole hullu äläkä anna kenenkään tehdä itsestäsi hullua!- en tule hulluksi nyt
nyt taas tuntuu että jaksaa.Hyvää oloa myös kaikille.
- calmato
en tule hulluksi nyt kirjoitti:
nyt taas tuntuu että jaksaa.Hyvää oloa myös kaikille.
Tuskin kukaan jaksaa pitkään aktiivisesti juovan seurassa alkamatta kulua psyykkisesti. Tuo hulluksi nimitteleminen, syytteleminen ja haukkuminen on tuiki tuttua alkoholistien läheisille. Hyvä, että jaksat asettaa rajat - sekä itsesi, että juovan sisaren takia.
Itse olen saanut apua Al-Anon -ryhmästä
http://www.al-anon.fi/
tässä päihdelinkin osoite, jossa keskustelua alkoholismista perhesairautena ja myös al-anonista
http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=280574&sid=28f916b59bc6ae7a8d08a6c53e1b30ea
- raitis mies
niin kukapa ei sisartaan tai veljeään rakkaudesta auta ja kuuntele, mutta auttaako se yhtään juojaa,,,,ei auta,,,ja juoppo osaa kerjätä sääliä ja apua on maailmanmestari siinä,,kun hän päättää alkaa raittiuden ollaan siinä aktiivisia,,ei tuhota ennen sitä omaa elämää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191632
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35859Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29829Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?36749Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42699Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37663