olenko minä

kohta hullu jo

vastuussa aikuisen sisaruksen elämästä.
Hän on aiheuttanut juomisellaan minulle todella pahaa oloa,olen yrittänyt jaksaa kuunnella mutta en enää jaksa.

Hän vetoaa siihen että ollaan sisaruksia mutta minä en jaksa ja jos se hänelle sanon hän nimittää minua :hulluksi!

Olen laittanut nyt tiedon että kännissä ei mitään yhteyttä mutta olenko julma jos en enää vastaa omassa kodissa omaan puhelimeeni jos hän soittaa ja aina tietysi kännissä.

8

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppis

jos olet yhteyksissä kun on jurrissa.

• olet ei sinun

kännisen sönkötyksiä kannata kuunnella.jos ei soita selvänä,niin luuri kiinni.

• tiitu

Yhteydessä häneen en ole ennen kuin juominen loppuu. Oman mielenterveytesi kannalta on tärkeää että pysyt päätöksessäsi. Tsemppiä!

• voi olla yhteydessä

Minusta teet väärin siinä, että saa olla yhteydessä vasta kun juominen loppuu. Parempi olisi tehdä säännöt yhteydenpidolle niin, että humalassa ei tarvitse olla yhteydessä. Sillä kyllä se, että kieltää systemaattisesti humalassa soittelun menee niin syvälle myös juopon muistiin, että lopettaa sen.
        Mutta selvinpäin pitäisi antaa olla yhteydessä, sillä se saattaa auttaa myös siinä juomisen lopettamisessa. No nämä on vain minun mietteitäni. Hyvää vuoden jatkoa 2007!

• vastuussa sisaruksiesi elämästä.
      Jokainen on vastuussa vain omasta elämästään.
      Ei sinun ole pakko jaksaa jos ey halua. Mitta saa tulla täyteen eikä sitä tarvitse selitellä. Anna haukkua vaan, ei haukku haavaa tee ja hän loukkaa sillä haukkumisella enemmän itseään. Älä kuuntele tai älä ole kuulevinasi.
      Ihan oikein teit kun laitoit tiedon ettei kännissä oteta yhteyttä. Juuri niin pitääkin toimia. Ja myös lopettaa yhteys jos huomaa että toinen on maistissa. Puhelimessa on sellainen nappula josta kaverin saa pois jos ei halua jutella. Et ole julma, älä soimaa itseäsi.
      Et ole hullu äläkä anna kenenkään tehdä itsestäsi hullua!

• en tule hulluksi nyt

nyt taas tuntuu että jaksaa.Hyvää oloa myös kaikille.

• calmato
        en tule hulluksi nyt kirjoitti:

nyt taas tuntuu että jaksaa.Hyvää oloa myös kaikille.

Tuskin kukaan jaksaa pitkään aktiivisesti juovan seurassa alkamatta kulua psyykkisesti. Tuo hulluksi nimitteleminen, syytteleminen ja haukkuminen on tuiki tuttua alkoholistien läheisille. Hyvä, että jaksat asettaa rajat - sekä itsesi, että juovan sisaren takia.

Itse olen saanut apua Al-Anon -ryhmästä
        http://www.al-anon.fi/

tässä päihdelinkin osoite, jossa keskustelua alkoholismista perhesairautena ja myös al-anonista
        http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=280574&sid=28f916b59bc6ae7a8d08a6c53e1b30ea

• raitis mies

niin kukapa ei sisartaan tai veljeään rakkaudesta auta ja kuuntele, mutta auttaako se yhtään juojaa,,,,ei auta,,,ja juoppo osaa kerjätä sääliä ja apua on maailmanmestari siinä,,kun hän päättää alkaa raittiuden ollaan siinä aktiivisia,,ei tuhota ennen sitä omaa elämää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      185
      3099
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      53
      2500
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      242
      2314
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      257
      2046
    5. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      38
      1766
    6. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      9
      1712
    7. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      56
      1701
    8. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      67
      1560
    9. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      84
      1520
    10. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      5
      1356
    Aihe