Jousimies, perhe...

ja sukulaissuhteet

Minkälaiseen perheeseen/sukuun te muut jousimiehet olette syntyneet?
"Pahaksi onnekseni" sukulaisistani on todella suuri osa härkiä, neitsyitä ja kauriita. :D En ole ikinä pitänyt sukulaisilla vierailemisesta ja perheen kanssa on ollut ongelmia riittämiin. Olen aina tuntenut olevani ulkopuolinen näissä piireissä ja voinkin sanoa arvostavani enemmän ystäviäni kuin perhettä ja sukua. Ilmeisesti jousimiehenä on kertakaikkisen vaikeaa sietää maan merkkejä.
Syntymäkarttaani tutkiessani huvituin tutun oloisesta lauseesta: "Hän pitää ulkomaalaisista ja löytää usein rakkautensa ulkomailla. Hänellä on ongelmia perheensä kanssa ja hakeutuu pois siitä, vaikka matkustelemaan." :D

13

2625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jousimiehen tyttöysti

Minun miehelläni on just tuo sama ongelma. Kaverit tärkempiä kuin perhe ja sukulaiset ei tule toimeen sama on monien muitakin jousimiehiä, naispuolisilla asiat ihan toisin päin. :) Itse olen kaksonen ja minulla ei ongelmia hänen perheen kanssa. Vaikka he ovat tosin Jousimiehiä ja Vesimiehiä.

• Jousis

En millään haluaisi olla sukulaisten kanssa tekemisissä. Puuttuvat vaan joka asiaan. Jotenkin ne kaverit ja ystävät tuntuu tärkeiltä..

• Jousimuikkeli
        Jousis kirjoitti:

En millään haluaisi olla sukulaisten kanssa tekemisissä. Puuttuvat vaan joka asiaan. Jotenkin ne kaverit ja ystävät tuntuu tärkeiltä..

On todellakin totta! Itselläni ei ongelmia vanhempien eikä velipojan kanssa mutta muu suku tökkii ja pahasti. Tälläinen aito ja oma luonnollinen ja suorapuheinen itsensä kun jousimies on, ei voi sietää hienostelevaa ja päästä varpaisiin arvioivaa sukuaan. (ja toisin päin). Oma sukuni kun luulee lukeutuvansa "forrestereihin", niin eihän tälläinen luomu-jouskari voi mitenkään edes sopia porukkaan. Siksi siis välejä poikki sun muuta vapauttavaa, mitä ei tarvitse ressata :). Paremmin tulee siis sukunsa kanssa toimeen kun ei ole missään tekemisissä :D

• musta lammas

Ehkä kerran vuodessa ns.pakko-visiitillä.
      Elän omaa elämääni perheeni kera, en viitsi mielistellä liian uteliaille sukulaisille, ei niidenkään asiat kiinnosta minua.

En tunne rakkautta sukulaisuuden vuoksi ihmisiin, vaan siksi, että todella pidän heistä.
      Veljeni on kyllä tärkeä ja tykkään hänestä, muut painukoon vaikka hevonkuuseen.

• Joukkari64

Voi pyhä jyssäys. Mä olen tuntenut sellasta ihan kuin olen ollut mustalammas aina, no se selittää sillä kun olen 7 henkisestä perheestä toiseksi nuorin ja olen nainen. Mun isot siskot ovat 3 ekaa ja eivät tietty koskaa oikeen ole ottaneet mua mukaan mihinkään, joten poikien välissä olen joutunutkin olemaan(pikkuveli kuoli 20v sitten).

En hirveesti käy heidän luona kylässä ei ole oikeen intoa edes, ainoastaan mun kaikista vanhin sisko (kaksonen)joka on melkein 10v vanhempi mua ollan nykyään yhteydessä joka viikko. Muista sisaruksista en oikeen tiedä mitään mitä heille nyt kuuluu.
      Myös sukujuhlia yritän välttää.

Yksi siskoistani oli mulle erittäin tyly kun mentiin yhdessä joskus viihteelle, hän siis moitti mua ja haukku mua muille, hän siis ei sietänyt kun olin häntä parempi.

Nykyään käyn yksin ulkona ei ole siskoja mukana.

• teksteistänne

Exäni on jouskari, itse olen kaksonen. Juuri hiljattain hän kirosi sukulaisiaan, joiden kanssa oli tullut heti sanomista, kun olivat tavanneet pitkästä aikaa. Tämä jouskari kiertää Suomea työnsä vuoksi, elelee pääasiallisesti hotellihuoneissa. Viihtyy töissä paremmin kuin perheensä parissa.

Nyt ollaan kavereita ja tapaamme silloin tällöin. Meno on AINA tosi mukavaa: yhteinen huumori on vahvaa ja tulee tehtyä kaikenlaisia tempauksia :D Seurustelu ei tule enää kysymykseen kyseisen jouskarin sitoutumiskyvyttömyyden/-kammon vuoksi.

• giz

ahaa,siitä siis on aina johtunu kaikki katseet ja mulkoilut...omasta perheestäni välitän,mut en oo koskaan kunnolla tuntenu itteeni arvostetuksi vaan pikemminkin juuri siksi mustakslampaaks niinkuin joku muu jo asian ilmaisikin ja määrätynlaiseksi epäonnistujaksi joka ei koskaan kykene täyttämään niitten vaatimuksia...elänki ruotsin puolella nykyään perheeni kanssa ja käyn suomenpuolella tosi harvoin...yritän pitää yhteyttä jokatapauksessa ja itseasiassa etäisyys on saanu välejä jollain tavalla paraneen...luulen,että ikävä on tehny omansa...tuntu tosi hyvältä saada vihdoin selitys tähänkin pulmaan.onko muuten joku muu kukkojousimies-nainen saanu viimeaikoina valaistusilmiöitä ja alkanu ymmärtään maailmankaikkeutta paremmin?tai omaa rooliaan tässä maailmassa?

• Jousinainen, tulinen, levot...

Onkohan se nyt ihan kiinni taivaan merkeistä... Mulla on valtava suku jonka ikähaitari on 96-0 vuotta, koostuu kuinkahan monesta kymmenestä ellei sadasta yksilöstä. Hyvät suhteet on valtava henkinen pääoma jossain "tietoisuuden takana" - horoskooppimerkit jakaantuu varmasti kaikkiin mahdollisiin. Niitä tärkeämpiä on keskinäinen arvostus/kunnoitus, suvaitsevaisuus ja huumori. Ihan niinkuin muissakin ihmissuhteissa - mutta erityistä merkitystä saa suku, se antaa historian ja juuret omalle olemassaololle. Vaikkei tapaisi kuin kerran vuodessa tai harvemminkin! Älä vertaile sosiaalista asemaa, koulutusta, tuloja, perhe-elämää tai sinkkuelämää - anna sukulaisten olla ihmisiä niin kuin olet itsekin. Kyllä niistä varmaan suurin osa on kyllin fiksuja vastaamaan samalla asenteella!
      Good luck.

• Meidän poppoo

Äiti kauris ja isä härkä! Itse oon jouskari, kuten myös siskoni. Veli on veskari. Että silleen:)

• maamerkkejä...

Omistus- ja määräyshalu rajoittaa jousimiestä ja se näkyy keskinäisissä suhteissa. Hyvin tullaan nykyään toimeen, kun rajat on tehty selviksi. Vuosien taisto takana...

• höh

Meillä suvussa on härkiä, kauriita ja neitsyitä.
      Itse oon siis kaurisnainen, ja veljeni on jousimies, mielestäni se tulee ihan yhtä hyvin juttuun kaikkien kanssa kuin me muutkin. Varsinkin sisarusvälit on hyvät, tosin voi johtua ikäerostakin, ja siitä et molemmat ollaan joulukuun lapsosia? :)

• joutskari on sen verran yst...

ettei sano mitä ajattelee ettei loukkais toisia..
        mulla meni monta vuotta ennen kuin sanoin sukulaisille mitä olin niistä mieltä oikeesti :D

-Jousimies-

• nousevat merkit?

teillä voisi olla samat nousevat merkit, minkä takia tulette juttuun. mä oon jousimies ja kaksi sisarusta on härkiä. tullaan ihan ok toimeen. tietysti vanhempina osataan jo käyttäytyä aikuismaisesti. lapsena saattoi olla hurjia kahakoita. meitä yhdistää nousevat merkit = kaksi nousevaa leijonaa, kolmas nouseva jousimies. aika hassua musta, että härän nouseva merkki voi edes olla jousimies. kun sellanen luonne ei ainakaan omasta kokemuksestani ole missään nimessä sieltä tasapainoisimmasta päästä. =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe