matkailuvirkailija ja hotellivirkailija

miettteliäs

te jotka olette noita töitä tehneet, mitä mieltä olette ? hyviä ja huonoja puolia. Itse ajattelin lähinnä tuota hotellivirkailijan koulutusta mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä :)

9

9269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nella75

      homma on tuttua.. hyviä puolia mun mielestä on se että saa olla ihmisten kanssa tekemisissä.. kielitaidon ylläpito, sisätyö, mitäs vielä..
      no työajat on tietty miten sen ottaa hyvä tai huono puoli; epäsäännöllinen kolmivuoro systeemi.. jos ei ole yörespaa erikseen..

      • Matkailija123

        Matkailuvirkailijan työ on hektistä, jos työskentelet matkatoimistossa. Ihmisläheistä. Työajat paremmat kuin hotellivirkailijalla.


      • Ammatista kiinnostunut
        Matkailija123 kirjoitti:

        Matkailuvirkailijan työ on hektistä, jos työskentelet matkatoimistossa. Ihmisläheistä. Työajat paremmat kuin hotellivirkailijalla.

        Onko matkailuvirkailijoille hyvin töitä ja saako helposti töitä valmistumisen jälkeen? Onko koulutusvaihtoehdot ammattikoulu tai ammattikorkea? Mitä kieliä pitää opetella?:)


    • entinen vastaanottovirkailija

      Eniten rassasi viikonloppu,ilta ja työt jouluna, juhannuksena, vappuna ja muina pyhinä. Kun muut pitää hauskaa, niin sinä teet töitä. Respa on myös hotellin "kaatopaikka" jos huone on siivottu huonosti tai ravintolassa ei tarjoilu ole pelannut toivotulla tavalla, niin asiakkaat ovat ensimmäisenä respan tiskillä mankumassa. Hyviä puolia tapaa paljon kivoja ihmisiä ja kielitaito karttuu ja hyvä respa voi saada paljonkin tippiä. (Itse sain kerran 500 euroa eräältä ulkomaalaiselta miljonääriltä).Ärsyttävää oli myös ne "tiskillä roikkujat" miehet jotka yrittivät pokata minua ja pyysivät illalliselle ym.

    • miettteliäs

      kiitos noista viesteistä :)

    • miettteliäs

      että minkä koulutuksen olette käyneet ? ja missä

      • sain aikanaan

        vastaanottovirkailijan koulutuksen Lahdessa, mutta koulutus ei taida olla sen niminen enää nykyään.
        Olen helsinkiläinen ja halusin pois kotoa, siksi lähdin Lahteen.


      • nella75

        hotellivirkailijan ammattitutkinto suoritettuna Hämeeenlinnan aikuiskoulutuskeskukslta


    • Anonyymi

      TOLLANEN OIS KIVA OLLA JA TÖISSÄ MM TURKU. NAANTALI. HÄMEENLINNA JNE JA ASUU MM LITTOISISSA JA LIEDOSSA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      331
      2846
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe