Oksentaminen

Luuseriina

Toivottavasti tämä on oikea palsta, toivon niin !
Mieheni oksentaa melkein aina jos hän syö aamulla, luulen, että se on tressiä, mutta en ole varma.

Jo vuosia sitten kun hän söi aamupalaa, ennen töihin menoa, oksensi hän viimeistään pari kilometriä ajettuaan, onneksi kulkee omalla autolla!
Hän sai mielialalääkityksen, remeronin, joka auttoi ja auttaa iltaisin nukahtamiseen ja kai muutenkin.

Nykyään tämä oksentaminen on lisääntynyt, oksentaa vaikka olisi lähdössä johonkin mieluiseen vapaa-ajan harrastukseen.

Onko teillä kellään kokemusta, tai tietoa tälläisestä oirehtimisesta, ja tietääkö kukaan mikä tähän auttaisi?
En tosiaan uskoisi, et kyseessä on jokin elimellinen sairaus, vaikka ei tietenkään mahdotonta ole sekään, mutta tätä esiintyy vain kun hän nousee ylös, vaikka nousisi vasta puolilta päivin.

Kiitos etukäteen jos joku vastaisi mulle!

7

4983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselläni

      Esiintyi tuollaista oksentelua pari vuotta sitten. Ensiksi se oli pelkäästään aamupalan jälkeistä, mutta pikku hiljaa oksentelin satunnaisesti oikeastaan mihin aikaa vain.Huolestuin ja menin lääkäriin,kaikista mahdollisista testeistä huolimatta mitään syytä ei oksenteluuni löytynyt. Lääkäri määräsi minulle kuitenkin somac nimistä lääkettä,sillä pelkästään oksentelu itsessään vahingoittaa mm. vatsan ja ruokatorven limakalvoja ja voi pahimmillaan saada aikaan vatsahaavan jos oksentelu on toistuvaa. Lääke hiukan rauhoitti oksentelua (tosin vaikutus minun kohdallani on voinut olla pelkästään henkinen)Mutta kauaakaan ei mennyt kun aloin oireilla henkisestikkin.Eli minun kohdallani oksentelu,lääkäreittenkin mukaan johtui täysin stressistä joka enteili alkavaa masennustani.Eli täysin psykosomaattista.

      Nyt kun vointini on ollut hyvä,ei minulla ole ollut oksentelua enää lainkaan.
      Toivottavasti asia teillä selviää!!

      • luuseriina

        Kiitos vastauksestasi, joka oli asiallinen ja selväsanainen.
        Kirjoituksesi vahvisti omia arvailujani, elikä mun tarviisi saada "ukkoni" lääkäriin.
        Se onkin sitten jo toinen tarina miten se onnistuu ennenkuin nämä oireet pahenee.
        Tulevaisuus näyttää miten tässä käy.


    • nancycallahan

      kannattaisiko kysellä tuolta bulimia-palstalta? En siis usko että miehelläsi on bulimiaa, vaan se voi johtua stressistä tai jostakin sairaudesta....tutkimuksissa olisi kuitenkin varmaan hyvä käydä.

    • oksentelee

      Hyvä ystäväni oksentelee myös. Ei tosin jatkuvasti. Mutta aina kun hän on hyvin ahdistunut jostakin (esim. opiskelu), hän oksentaa.
      Olen lukenut jostakin että hyvin ahdistuneet ihmiset oksentelevat.

    • lfkjslkfjl

      Meinasin juuri sanoa, että jos miehesi on "yöihminen", niin hänen elimistöään ei yksinkertaisesti nälätä aamuisin...mutta jos se tulee aina kun hän nousee ylös...?

    • huolestunut

      Hei! Mulla on juuri samoja juttuja ollut nyt kuukauden ajan. Itselläni uskon sen johtuvan stressistä ja en ole tehnyt tälle ainakaan vielä mitään. Vaikka kysymyksestäsi on jo kauan aikaa, haluaisin kysyä miten miehelläsi kävi? Paraniko ja miten? :) kiitos jos vastaat!

      • aaaakkk

        Itsellän yleistynyt ahdistushäiriö ja masis ja kyllä minäkin aamulla oksennan jos syön jotain. Yleensä syön 12 jälkeen sit.

        Se on se ahdistus mikä oksetuksen aiheuttaa. Kandee tehdä ahdistustesti, googleta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe