jakopäänhihnan vaihto

HKL

Tietääkö joku jotain edullista huoltoliikettä, joka tekisi jakopäänhihnan vaihtoja?
Itselläni on -02 vuosimallia oleva Renault Megane 1.6, jolla ajettu 67 000 ja nyt olisi edessä hihnan vaihto.
Hihnan vaihto merkkiliikkeessä kovin arvokasta.

9

2736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentaja-antero

      Eikös näitä ei merkkiliike- huoltoketjuja ole, ad ja bosch-huollot ainakin tulee mieleen.
      Siellä laittavat tarvikeosat jotka ovat usein täysin samoja osia kuin merkkiliikekin myy. Luulen että relluun tuon hihnan ja kiristinrullien vaihto maksaa luokkaa 200-250euroa? Sitä en tiedä tarvitseeko rellussa vaihtaa vesipumppua samalla.
      Onkos se auton ikä syynä miksi hihna pitää vaihtaa, kilometrien puolesta ei varmaankaan?

      Pääkaupunkiseudulla hinta on varmaan kovempi kuin pienemmillä paikkakunnilla.

      • Tuplamegane

        Tonnia lähentelee merkkiliikkeessä, ja lähes 700 maksoi "tavallisessa" korjaamossa. Kiristin ohjausrulla ja vesipumppu vaihtuu samalla. Ja myös lisälaitehihna suositellaan vaihdettavaksi samalla kertaa. Jo keväällä aioin vaihtaa "pykineen" lisälaitehihnan, mutta asentaja sanoi sen kestävän pykineenäkin ainakin siihen saakka kun nokkahihna vaihtuu.


      • ryöstöä
        Tuplamegane kirjoitti:

        Tonnia lähentelee merkkiliikkeessä, ja lähes 700 maksoi "tavallisessa" korjaamossa. Kiristin ohjausrulla ja vesipumppu vaihtuu samalla. Ja myös lisälaitehihna suositellaan vaihdettavaksi samalla kertaa. Jo keväällä aioin vaihtaa "pykineen" lisälaitehihnan, mutta asentaja sanoi sen kestävän pykineenäkin ainakin siihen saakka kun nokkahihna vaihtuu.

        miten voi maksaa 700 euroa, puhumattakaan 1000 eurosta.
        Tarvikeosat motonetilla näyttävät maksavan luokkaa 150 euroa, siis vesipumppu hihna ohjain- ja kiristinrulla.
        Jos muita osia tai tarvikkeita menee niin yhteensä ne maksavat korkeintaan 200 euroa.
        Eli työ olisi 500 euroa, en usko, sillä tuntiveloitus on luokkaa 50 - 70 euroa, ei ne koko päivää tuota vaihda. Ettei vaan ollut jotakin muutakin huoltoa siinä laskussa?

        Nissaniin maksoi hihna ohjurirulla kiristinrulla asennettuna 220 euroa ja työn osuus oli 2h.


      • ryöstöä kirjoitti:

        miten voi maksaa 700 euroa, puhumattakaan 1000 eurosta.
        Tarvikeosat motonetilla näyttävät maksavan luokkaa 150 euroa, siis vesipumppu hihna ohjain- ja kiristinrulla.
        Jos muita osia tai tarvikkeita menee niin yhteensä ne maksavat korkeintaan 200 euroa.
        Eli työ olisi 500 euroa, en usko, sillä tuntiveloitus on luokkaa 50 - 70 euroa, ei ne koko päivää tuota vaihda. Ettei vaan ollut jotakin muutakin huoltoa siinä laskussa?

        Nissaniin maksoi hihna ohjurirulla kiristinrulla asennettuna 220 euroa ja työn osuus oli 2h.

        voi maksaa noin paljon.opelin v-6 maksaa myös noin 700€,mukana vesipumppu.työ kestää noin 4 tuntia.


      • Stiloooooo
        arvo-poika kirjoitti:

        voi maksaa noin paljon.opelin v-6 maksaa myös noin 700€,mukana vesipumppu.työ kestää noin 4 tuntia.

        maksaa myös 780€ Delta-autossa, että etsiskelen minäkin vaihtopaikkaa. Miksi muuten nää nykyautojen lisälaitehihnat pykii, mullakin melkein uudesta saakka ollut lankoja reunoissa?


    • asentaja..

      Osat (hihna 2 rullaa vesipumppu) n. 150€ työ 100€.
      Teen jatkuvasti näitä.

    • HKL

      niin siis tarvitsisin sitä huolto liikettä turusta päin, noin 50km säteellä.
      Ja toisiaan Renaultin merkkiliikkeessä vaihto maksaa 850 euroa (sitä en tiedä että sisälsikö se jo sen vesipumpun asennuksen). Motonetistahan osat varmasti ovat halvempia, mutta onko niissä sitten minkäänlaista takuuta jäljellä jos vaikka hihna hajoaa 2 kuukauden jälkeen... Merkkiliikkeissä tietty sais sen täyden vuoden takuun työlle ja osille...

      • en tiedä mutta..

        Itse ostamissa tuotteissa on takuu, tietysti jos vahinko tapahtuu niin hankalampaahan se on korvauksen maksajaa etsiä, ei tietysti mahdotonta.

        Mutta jos nyt vaihdatat sen ei merkkiliikekorjaamoketjun xxxx-korjaamolla ja he ostavat sen saman katon alla olevasta xxxx-varaosaliikkeestä niin asian luulisi olevan helpompaa. Itselle antoivat sen takuun mitä heidän ohjekirjansa (tai olisiko ollut autodatan kirja) sanoi eli 120tkm/3vuotta. Osat olivat tunnettujen valmistajien osia.

        Huoltokirjaan tietysti kannattaa pyytää leima ja merkintä suoritetusta työstä sekä kuitti säilyttää (jos tapahtuisi sellaista mitä tuskin tapahtuu...). Ja siihen kuittiin tai hk:aan on tietysti suotavaa saada kirjoitettuna takuun kesto tai seuraava vaihto tms...
        Isommat ketjut taitavat olla ihan valtuutettuja huoltokorjaamoja yleisimmille merkeille?

        Käy huvikseen kysymässä noista ei merkkiliikkeiden ketjuilta hinta-arvio, kysy takuista ja tee päätöksesi =)

        Itse suosin vastaavanlaisen ketjun tiettyä korjaamoa, soitan ja kerron mitä pitää vaihtaa, omistaja selvittää hetkisen osien työn hintaa ja pirauttaa takaisin. Jos hinta miellyttää minua niin sitten vaan ajanvaraus.

        Korjaamojakin on monenlaisia ja asentajiakin on monenlaisia, oli sitten kyse merkkiliikkeestä tai pienemmästä.


    • Rellu-Ellu

      Terve-moro-hei. Laitatin samanlaiseen relluun Konalan Automaassa remmin ja huollon... Hinta oli rosvomaisen halpa. Lupasivat osille kahden vuoden takuun, ja työllekin vuosi takuuta. Soita ja kysy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe