Hei!
Minulla on ollut epämääräisiä vatsavaivoja jo pidemmän aikaa. Keliakia on testattu, siitä ei pitäisi olla kysymys. Oireet senkun jatkuvat. Olen pyrkinyt välttäään nykyisin vehnätuotteita ja minulla on parin viikon päästä lääkäri, jossa tehdään testit.
Minulla on myöskin aina ollut herkkä, rosacea-tyyppinen iho. Vaihdoin kk sitten käyttämääni meikkivoidetta.Olen ihmetellyt, kun olen saanut siitä ihottumaa. Katsoin tuoteselostetta ja huomasin tökötin sisältävän seuraavan ainesosan: wheat protein sulfonate. Tyhmä kysymys ehkä, mutta jos on vehnäallergia, voiko silloin käyttää tuollaisia ihonhoitotuotteita jos on vehnäallergia? Veikkaanpa että ei..
Minulla on ollut epämääräisiä vatsavaivoja jo pidemmän aikaa. Keliakia on testattu, siitä ei pitäisi olla kysymys. Oireet senkun jatkuvat. Olen pyrkinyt välttäään nykyisin vehnätuotteita ja minulla on parin viikon päästä lääkäri, jossa tehdään testit.
Minulla on myöskin aina ollut herkkä, rosacea-tyyppinen iho. Vaihdoin kk sitten käyttämääni meikkivoidetta.Olen ihmetellyt, kun olen saanut siitä ihottumaa. Katsoin tuoteselostetta ja huomasin tökötin sisältävän seuraavan ainesosan: wheat protein sulfonate. Tyhmä kysymys ehkä, mutta jos on vehnäallergia, voiko silloin käyttää tuollaisia ihonhoitotuotteita jos on vehnäallergia? Veikkaanpa että ei..
Vastaukset 1
Vanhimmat
Minullakin vehnä aiheuttaa voimakkaita vatsaoireita. keliakiaa ei ole ainakaan tähystyksen perusteella. Vehnäallergia testattiin ihotestillä eikä sitäkään ole. Silti oireita on ja vältän vehnää. Myös vehnäproteiinia sisältävät voiteet aiheuttavat kutinaa ja kirvelyä, samoin eräs hierontaöljy, joka sisältää vehnää. Näin siis minulla, en tiedä onko se tavanomaista.