Chevrolet Trans Sport

harkinnassa

Paljonko tuollainen Trans Sport 2001> kuluttaa polttoainetta? Ajo olisi valtaosin maantieajoa nopeudella 80-100km/h ja sitten mökkimatkoja moottoritie nopeuksilla. Selailin aiempia keskusteluja, mutta en oikein saanut kattavaa käsitystä asiasta.

11

7530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika hyvä

Olen ajanut Turku-H:ki välin 7.9 l satasella 80 kymppiä köröttäen.Yhdistetty kulutus 12.4 l/100km.
      Tyyppivikoja on mm.jäähdutysneste vuodot,maali irtoaa konepellistä,ruostuu aika helposti.Ostin uutena ja olen ajanut 100 tkm.Mukava matka-auto,ei ole jättänyt tielle.

• Chevy63

Vm 1998 keskikulutus 10.6l/100km, 80km/h matka-ajossa 8l/100km ja motarilla keskikulutuksen tuntumassa. Kylillä menee 13l/100km. Kyyti on sen arvoista.

Ei ole ollut maali- tai ruosteongelmia. Kannentiivisteet (vuoti ensin jäähdytysnestettä ulos), startti, etupyörän laakeri, penkinlämmittimien ohjausyksikkö, etujarrupalat ja takaiskarit vaihdettu. Nyt kiukuttelee takalasin pyyhin. Mittarissa 199000km.

• Imusarja

Vai imusarjan alempi tiiviste? Mulla alkoi se imusarjan tiiviste vuotamaan kun se niistä kuulemma menee ensin.

• Imusarja

Keskikulutus 9,5L-10,5L ja alle 8:n pääsee matka-ajossa kesällä.Harvinaisen pienikulutuksellinen isoauto,tosin eihän siellä koneessa ole satasen vauhdissa kierroksiakaan kuin 2000.Vääntävä kone.

• Chevy63
        Imusarja kirjoitti:

Vai imusarjan alempi tiiviste? Mulla alkoi se imusarjan tiiviste vuotamaan kun se niistä kuulemma menee ensin.

Imusarjan alempi vuoti parisen vuotta tai oikeastaan tihkutti lohkon päälle. Tyyppivika kakissa GM:n 3.4 V6.koneissa ja aiheesta on olemassa huoltobulletiinikin.

Oli ajatus se tiiviste vuodon joskus pahentuessa vaihtaa, mutta sitten meni kannentiiviste. Onneksi ei kansia haljennut...

• kukkis2000

missä on penkinlämmittimen ohjausyksikkö?

• Chevy63
        kukkis2000 kirjoitti:

missä on penkinlämmittimen ohjausyksikkö?

Irroita ratin alla oleva kojelaudan verhouspahvi. Sieltä löytyi -98 mallissa.

Eikö toimi? Hehkuuko kytkinten valot oudosti? Uusi yksikkö 70€, omasta oli mennyt TTL-piiri, jonka vaihdoin ja remppa maksoi 2€ :)

• kukkis2000
        Chevy63 kirjoitti:

Irroita ratin alla oleva kojelaudan verhouspahvi. Sieltä löytyi -98 mallissa.

Eikö toimi? Hehkuuko kytkinten valot oudosti? Uusi yksikkö 70€, omasta oli mennyt TTL-piiri, jonka vaihdoin ja remppa maksoi 2€ :)

kytkimien valot palaa kokoajan. Penkit ei tunnu lämpeävän. Olen juuri ostanut auton v.1998.

• Chevy63
        kukkis2000 kirjoitti:

kytkimien valot palaa kokoajan. Penkit ei tunnu lämpeävän. Olen juuri ostanut auton v.1998.

Ilmeisimmin sama vika kuin mullakin. Voit irrottaa sen ratin alapuolen pahvin ja kuunnella, naksuuko heti pahvin takana olevat kaksi relettä (toinen kuskin ja toinen apumiehen penkin). Jos ei, todennäköisesti siitä ohjauspalikasta on mennyt sama piiri kuin mullakin.

Toimivassa systeemissä kytkimien valot hehkuu lämmittimien ollessa pois päältä himmeänä ja kirkastuu kun napsauttaa lämmittimen päälle.

Vika voi toki olla myös kytkimissä tai releissä tai piuhoissa kaikkien näiden välillä. Palikkaa saa jostakin firmasta muistaakseni Kouvolasta (googlettaa laatikossa olevaa tuotemerkkiä).

Korjaus on helppo (jos vika on siinä piirissä), jos on joku elektroniikkataitoinen tuttavapiirissä.

• CHA

...tiivistevuoto ongelmana uudemmissakin vuosimalleissa esim 2003?

• Chevy63

Ongelma on malleissa 1997 - 2003. Sen jälkeen GM on käyttänyt erilaista tiivistemateriaali. VIN-koodista tarkistamalla selviää, kuuluuko moottori tähän ongelmaryhmään. Tuossa ote huoltotiedotteesta (tiedotteessa auto on jenkkinimellä Chevrolet Venture):

---------------
        SECOND SAMPLE BULLETIN

Engine Oil or Coolant Leak (Install New Intake
        Manifold Gasket) # 03-06-01-010B - (10/24/2003)

Engine Oil or Coolant Leak (Install New Intake Manifold Gasket)

2000-2003 Buick Century

2002-2003 Buick Rendezvous

1996 Chevrolet Lumina APV

1997-2003 Chevrolet Venture

1999-2001 Chevrolet Lumina

1999-2003 Chevrolet Malibu, Monte Carlo

2000-2003 Chevrolet Impala

1996-2003 Oldsmobile Silhouette

1999 Oldsmobile Cutlass

1999-2003 Oldsmobile Alero

1996-1999 Pontiac Trans Sport

1999-2003 Pontiac Grand Am, Montana

2000-2003 Pontiac Grand Prix

2001-2003 Pontiac Aztek

with 3.1L or 3.4L V-6 Engine (VINs J, E - RPOs LG8, LA1)

This bulletin is being revised to change the model Information. Please discard Corporate Bulletin Number 03-06-01-O10A (Section 06 - Engine).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      194
      8711
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4868
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4318
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3877
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3070
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      55
      2852
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2521
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2425
    Aihe