Minkälaisia painoarvioita olette saaneet rv 36-37? Meille arvioitiin rv 36 3 vauva 2390g ja sanoivat, että pienehkö on. Painokontrolli on rv 38, että nähdään onko kasvanut. Toki painoarviot heittää paljonkin ja todellisuudessa vauva voi olla reilustikin isompi, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Painoarvioita rv 36/37
11
1385
Vastaukset
- tyyyyyt
painoarvio oli viikolla 37 2900g, ja nyt viikolla 38 3100g.
- -pieni vauva-rv 37+2-
ootko muuten ollu aikasemmin painokontrolleissa?
mä jouduin jo rv20 asti kontrolliin kun sikiö oli sen 1-2 viikkoa pienempi kun viikot vastasivat.
eli 1-2 viikon välein on kotrolleja ollut.ja pieni on tyttönen täälläkin.esikoinen tuli maailmaan sektiolla 39 1 ja painoi 3030g ja 46cm pituutta,et pienehkö sekin.
nyt ollaan ihmetelty taas vauvan pientä kokoa jne,ei kovin leppoisa raskaus siis ollut täälläpäin ainakaan.
jos oot käyny painoarviois muilloinkin,niin mitä lukuja milläkin viikoilla saatu?
entäs sun oma koko?
mä olen 160\55 ja painoa kertyny tähän mennessä 11 kg ja rv siis 37 2 ja ens viikol olis se viimenen painoarvio vielä...sittenhän tietää enempi.
mitään rakenteellista vikaa ei olla löydetty ja virtaukset sun muut toimii hyvin,et geenejä epäillään syyksi..
-miten on sun sf_laita?
mulla on täl hetkel se hurjat 27cm =) ja ei oo siis 3-4 viikkoon kasvanu kun n.3 senttiä et pieni on maha =( sf-käyril mennään jo alimman käyrän alapuolella.
kyl sitä oikeesti miettii et voiks täällä olla edes se 2kilonen vauva ku niin pieni mahsu on..- -pieni vauva-rv 37+2-
et mulla painoarvio viikol 35 1 oli n.2300g,kasvaa kuulemma omalla käyrällään,mutta pienehköksi sanottiin ja synymäpainoarvioksi annettiin sen 3-3.200g.
- rv 36+3
Mä olen myös pienikokoinen ite, 159cm/51kg, ja sf-mittakin on ollut kokoajan keskikäyrän alle, viimeks rv35 29cm. Mutta kuitenkin meidän esikoinen oli syntyessään 40 3 3720g, eli ei mikään pieni. Ja silloin sf mitta oli rv 35 jo 36cm. Joten vähän erilainen odotus tälläkertaa. Molemmissa kuitenkin painoa on tullut itelle ihan samanverran, n. 15 kg.
Painoarvioita ei ole tehty tän odotuksen aikana aikasemmin, kun rakenneultrassa kaikki oli ihan ok. Ja neuvolassa eivät osaa sanoa oikeestaan mitään. Mutta reilun viikon päästä on onneksi kontrolli, niin tietää sitten onko vauva kasvanut normaalisti. Onnellista odotusta sullekin, eiköhän kaikki ole ihan hyvin, saadaan vaan pienet vauvat. =)
- 2600
grammaa.Painoa itselle tullut huimat 20 kiloa ja vauva tuntuu itsestä isommalle kuin esikoinen (syntyessään 3,4 kg), mutta ilmeisesti pienempi...No sen näkee sitten.Sf-mitta kuukausi sitten oli 27cm vaikka alussa meni käyrien yläpuolella...Tosin mittaaja vaihtui...
Ultran antama painoarvio näyttää plus/miinus 15% ! (näin sanoi NKL lääkäri). Kätilön tai lääkärin käsikopelo antaa varmemman tuloksen. :)
- oli viimeksi
36 4 niin 3100g lääkärin mukaan, vaavi kyllä perätilassa joten ei kuulemma saa ihan tarkkoja mittoja.
erityisäippäläinen ja vaavi - tulikin
Mulle tehtiin painoarvio vielä viikolla 41 2, ja sanottiin että vauva painaa korkeintaan 3700kg kun syntyy, mutta vauva syntyi sit viikolla 42, ja painoi 4540kg.
Olipa kuulemma tuuria että mahtui ulos, jos olis ollu vielä vähän isompi, ni hätäsektioon olisin joutunut.
Se kätilö joka sen painoarvion teki, ni ei kyllä alkuunkaan osannut hommaansa, ja oli vielä niin epäkohtelias.- tulipas
vahingossa 3700kg ja 4540kg ku piti laittaa grammaa.
- 2tytön äiti
Kuopus oli 36rvko:lla ultra arviossa 2200g, 37 5 2400g, 40 0 2700g.Syntyi 40 5 2800g ja 48,5cm. Seurattiin 30rvko:lta asti kasvua.Terve tyttö ja nyt edelleen alta 2vuotiaana kevyt. Itse olen 175cm ja hoikka.
- pojalle
tehtiin painoarvio viikolla 37 0 n. 3,5 kiloa, viikon päästä syntyessään painoi 3990g
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 524528
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1494187- 673832
- 1253790
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans433615Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe773453- 983021
- 542875
- 252696
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142394