Voisiko joku kertoa maksetaanko 2v. määräaikaiselle talletukselle, jonka kiinteä korko on 4%, siis vuotuista korkoa vai onko tuo korkoprosentti koko talletusajan korko? Eli onko esim. 10000€ talletus kahden vuoden päästä 10400€ vai 10816€ jos lasketaan myös korko korolle?
Koron maksusta?
4
1462
Vastaukset
- saat
pääoman päälle tilillesi 570 euroa hilut päälle,
siit on vähennetty verot.
10000x4%=400 euroa... vuodessa 360 korkopäivää pankkien laskuopin mukaisesti... 400/360=1,11
ja se kertaa 720 = 799,20 -28% jää 575,42..
TLISI SALDO 10575,42- korjaajako
unohdit laskea korkoa korolle efektin.
ekan vuoden jälkeen maksetaan korko (vähennettynä lähdeverolla) 10000*1.04-10000*0,72=288
toinen vuosi: 10288*1,04-10288*0,72=296,29
saldo talletuksen lopussa: 10000 288 296,29=10584,29
Vain talletussopimuksen ehdoista on luettavissa, miten juuri sen talletuksen korko lasketaan ja milloin korko maksetaan. Yleensä korko ilmoitetaan vuotuisena korkona. Viime vuosina tekemissäni talletuksissa korko on maksettu vuosittain toiselle tilille (ns. hoitotilille). Maksettavasta korosta pidätetään aina lähdevero, joka on nykyisin 28%. Silloin kummankin vuoden jälkeen hoitotilille tulee korkoa 400e-112e=288e eli yhteensä 576e. Sitä ei ilmoiteta tulona veroilmoituksessa, kun kerran vero on jo maksettu.
Tietysti toisen vuoden päättyessä hoitotilille palautuu edellä mainitun koron lisäksi myös sijoittamasi pääoma 10.000,00 euroa sellaisenaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18609Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606- 68567
- 95552
- 26512
- 44493
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437