Heippa!mulla on alkanu vaivaamaan synnytyksessä laitettu epiduraali-puudutuksen pistokohta selässä. se on vain menny aremmaksi nyt vasta,se ei siis ollu heti synnytyksen jälkeen. Meidän poika 5kk ja aika paljon kantelen sitä ku se ei viihdy lattialla kun sieltä ei mitään nää.
onko muilla ollu vastaavaa,että pisto kohta on tuntunut selässä?mulla se epiduraali oli tosi hyvä juttu synnytyksessä!
epiduraali-puudutuksesta selkä kipeänä!!
7
7275
Vastaukset
- siitä
Voi johtua! Mullakin oli selkä alkuun kipeänä, koska jouduin kanniskelemaan sylivauvaa kokoaika. Lääkäri totesi sitten noidannuolen. Tein selkälihasjumppaa, ja oireet katosi aika pian. Tosin on aika hankalaa jumpata, jos on sylivauva ympärillä kokoaika, mutta ottaa sitten vaikka syliin.
- sama kipu
ensimmäiset kolme kuukautta, nyt kun lapsi on 4 kk, tuntuu tuo pistoskohta vain joskus. Sen verran on rassannut, että jos lapsia tulee lisää, en halua enää epiduraalia. Kipu on tosiaan juuri siinä pisteessä, mihin on pistetty se piikki. On minulla ollut toki normaalia selkäkipuakin, se on aivan tuosenlaista.
- kanssa ollut
sama kipu kirjoitti:
ensimmäiset kolme kuukautta, nyt kun lapsi on 4 kk, tuntuu tuo pistoskohta vain joskus. Sen verran on rassannut, että jos lapsia tulee lisää, en halua enää epiduraalia. Kipu on tosiaan juuri siinä pisteessä, mihin on pistetty se piikki. On minulla ollut toki normaalia selkäkipuakin, se on aivan tuosenlaista.
pistokohdassa kipua. Se aikanaan häiritsi tosissaan, mutta enää sitä kipua ei ole. Eka synnytyksestä kohta kaksi vuotta..
Ei sitä epiduraalia toissynnyttäjällä usein annetakaan. Nimittäin kun ei ehdi vaikuttaa, kun jo on synnytys täydessä käynnissä. Luomuna sitten vaan tjtn... - epiduraali.
kanssa ollut kirjoitti:
pistokohdassa kipua. Se aikanaan häiritsi tosissaan, mutta enää sitä kipua ei ole. Eka synnytyksestä kohta kaksi vuotta..
Ei sitä epiduraalia toissynnyttäjällä usein annetakaan. Nimittäin kun ei ehdi vaikuttaa, kun jo on synnytys täydessä käynnissä. Luomuna sitten vaan tjtn...Minä sain epiduraalin vasta 3. synnytyksessä ja kyllä se oli ihana verraten kahteen "luomusynnytykseen". 3. synnytys ei kestänytkään kuin 12 tuntia, mutta kivunlievitys oli mukavaa.
Olisin kyllä halusta ottanut noihin ekoihinkin synnytyksiin(kesto kummassakin n. vuorokausi), mutta kun oli kaikkia ongelmia niin sitä ei voitu antaa.
- mulla kans
mulla on täysin sama homma ku alkup. kirjoittajalla. epiduraali autto tosi hyvin synnytyksessä,siinä kaikki meni ok. mutta selkää on särkeny pistokohdasta siitä lähtien,varsinkin alkuun oli tosi kipeä ja varsinkin jos selkää pyöristi. ja erotan kyllä jos on rasituksesta kipeä,aivan eri tavalla. jumppa ja venytykset ei auttanu... enkä kyllä tyhmyyttäni siitä keneltäkää mitää kysyny. sen verran kipeä oli että ku toinen laps syntyy kesällä, aion yrittää selvitä ilman epiduraalia.
- kokemusta spinaalipuudutuks...
ja niistä en kyllä huomannut mitään, en siis edes muistanut synnytyksen jälkeen että sellaisen olen saanut. Voi tietysti olla että sektiohaava oli niin kipeä ettei muut kivut tuntuneet.
- Mulla kanssa!
Todellakin olen huomanut juuri tuossa ristiselässä sellaista kipua, johon epiduraali laitettiin. Luulin aluksi, että notkoselkäni on kipeytynyt raskaudesta ja vauvan kantelusta, mutta kun siihen ei venytykset tunnu auttavan. Poika nyt 10kk ja kipu ei alkanut heti aluksia, vaan tossa pari kuukautta sitten.
Osaako kukaan sanoa milloin tämä menee ohi ja voiko olla jotakin vakavempaa?? Tästä sivuvaikutuksesta en ole kuulluut puhuttavan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931448Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1931431Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901135
- 841000
- 81995
- 39962
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66915Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6857