BUSSI EI JÄTTÄNYT PYSÄKILLE!

Pettynyt asiakaspalveluun

Sattui ennen joulua kun Lähdin pikavuoro bussilla Tampereelta Jyväskylään päin. Olin menossa Muurameen ja noustessani bussiin kysyin lippua Muurameen. Olisin jäänyt pikavuoropysäkillä pois Muuramen kohdalla. Kuski sanoi että tämä bussi ei pysähdy Muuramen kohdalla. Lähin pysähdyspaikka olisi Keljossa Jyväskylässä. No minun ei auttanut muuta kuin ostaa lippu Jyväskylään ja miettiä sitten matkan aikana kuinka pääsen määränpäähäni.
jos olisin tuon etukäteen tietänyt olisi järkevämmäksi ja nopeammaksi ollut mennä junalla Jyväskylään ja jatkaa siitä määränpäähän.

No sitten lähdettiin liikkeelle ja kävikin niin että Orivedellä kaikki muut matkustajat jäivät pois kyydistä ja olin siitä eteenpäin ainoa kyydissä ollut matkustaja. Mietin sitten strategioita miten saisin Bussin pysähtymään Muuramen kohdalla. Ajattelin että Jämsän kohdalla menen neuvottelemaan kuskin kanssa uudestaan asiasta.

No saavuttiin Jämsään ja kuski meni hakemaan Linja-autoasemalta jotain postipaketteja. Sillä välin minä kömmin auton taka osasta eteen ja kun sitten nuori kuljettaja istuutui takaisin ratin taakse minä kysyin uudestaan että eikö tämä tosiaankaan pysähdy Muuramessa. Sanoin että jäisin pois siinä pikavuoropysäkillä. Olin aiemmin monia kertoja matkustanut kyseistä väliä ja valinnut bussin sen johdosta että oli kätevämpää jäädä pois kyydistä Muuramen kohdalla kuin tehdä ylimääräinen lenkki Jyväskylässä, jonne siis oli matkaa Muuramesta 15km.
Jatkoin keskustelua että olen vielä bussin ainoa matkustaja niin että paikalla ei ole ketään muuta jota ylimääräinen pysähdys voisi haitata ja se helpottaisi huomattavasti minun matkaani ja olisi hyvää asiakaspalvelua tässä tilanteessa. Kuski jatkoi "Ei onnistu minä en saa pysähtyä ennen Jyväskylää". Kyselin sitten että mikä tässä on takana, voisitko vähän perustella asiaa. Sitten kuljettaja selitti että liikennoitsijä on saanut tämän vuoron Lääninhallitukselta ja kyseisen vuoron ehtoihin kuuluu että että se ei saa pysähtyä missään maaseutu taajamisaa. Hän jatkoi että kilpailu matkustajista ja vuoroista on niin kovaa että kilpailevat liikennöitsijät ajelevat jopa bussien perässä ja katsovat että ne eivät pysähtele väärissä paikoissa. Aloin pikkuhiljaa hyväksyä selityksen ja totesin itsekseen että se ei ainakaan sitten ole kuskin vika.

Sitten aloin järjestellä kyytiä paikkaan jonne olin menossa soitin sinne ja selitin tilanteen siellä ihmiset purskahtivat nauruun he jopa alkoivat keksiä keinoja miten saataisiin bussi pysähtymään haluamassani paikassa yks sanoi että sano kuskille että just nyt tule yrjö että voisko päästä oksentamaan se että ei bussi likaannu. Toinen oli että voisitko pysähtyä katsomaan onks renkaan paineet kohillaan, kolmas Mennään käymään huoltoasemalla minä voin tarjota kahvit.

No en sitten viitsinyt kokeilla niitä. Muurame tuli ja meni ja jäin sitten kyydistä ensimmäisellä mahdollisella pysäkillä hyvässä sovussa ja toivotin kuskille vielä Hyvää joulua poistuessani autosta. Sain sitten kuitenkin kyydin järjestymään Jyväskylästä Muurameen. Yks tuttu oli samaan aikaan menossa Siihen suuntaan, eikä tarvinnut kauaa odotella, mutta olisi se ollut todella tympeetä jäädä illalla joskus klo 23.20 pysäkille ihmettelemään että kuinkas tästä nyt pääsee eteenpäin se 15km.

Täytyy vain tuosta todeta että eipä kyllä asiakaspalvelu ole kohillaan, vaikka lääninhallituksen sivuilla mainostavat että joukkoliiikenteessä pyritään hyvään asiakaspalveluun. Siinä se nähtiin. Suorastaan huvittaa tuollainen.

http://www.poliisi.fi/lh/lansi/lii/home.nsf/pages/3B5AF21E781729E5C2256BE900485087

24

6984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bussariiii

kumpi painaa enemmän vaakakupissa työpaikka vai laiton pysähtyminen pysäkillä hyvän asiakaspalvelun vuoksi.

ei taksitkaan saa kytätä kyytejä missä vaan huvittaa. Busseillakin on määrätyt reitit missä kuljetaan ja määrätyt pysäkit missä pysähdytään, aina teitä kyselijöitä riittä jotka haluavat pikavuorojen pysähtyvän joka maitolaiturilla kun nyt kerran olensinne menossa, mutta yllättävän paljon on myös niitä jotka soittelevat pomoille ja kyselevät syitä miksi se pysähtyi eilen siinä ja pysähtyykö se mahdollisesti huomennakin siinä.

• luultavasti

Keksitty juttu,jos totta vaikuttaa näiltä maajussien tai muutenkin maalaisten,tarinoilta. Ihan pelkkää paskanjauhamista. Vitun elätit,äitimaan elätit omasta mielestänne.

• Keksitty
        luultavasti kirjoitti:

Keksitty juttu,jos totta vaikuttaa näiltä maajussien tai muutenkin maalaisten,tarinoilta. Ihan pelkkää paskanjauhamista. Vitun elätit,äitimaan elätit omasta mielestänne.

Se on tosikertomus. Sellaista vaan sattuu.

• Pave.
        luultavasti kirjoitti:

tuskinpa on keksitty juttu. Koita ekaksi itse ottaa selvää noista liikenneluvista jne... kyllä sinä sen jälkeen tiedät että täysin mahdollista...

• keino..

asuin aikoinaan halikossa ihan e18-tien varrella.
      kun helsingistä turun bussilla matkustin, niin pysäkki olisi ollut salossa. halikossa bussi meni siis ikkunan ohi muttei pysähtynyt.
      ostin kuitenkin lipun paimioon ja siinä halikon prisman kohdalla aloin päästelemään yökkäilyääniä. siis sellaisia että oksennus olisi juuri tulossa. istuin ihan kuskin lähellä.
      vähän ennen omaa pysäkkiä sanoin kuskille, että nyt on pakko päästä tai oksennus tulee tähän paikkaan. ja totta, se pysähtyi, avasi oven ja päästi minut pois :)

• Pave.

Itse asiassa asia on juuri noin niinkuin kuljettaja on sinulle kertonut! Sinänsä valitettavaa on asiakkaan kannalta se, että että kaikki matkustajat eivät voi tietää sitä, että mikä linja-auto pysähtyy milläkin pikavuoro pysäkillä.
      Tee valitus lääninhallitukselle juuri sillä perusteella, että eihän asiakas voi tietää tuota, varsinkin kyytiä valitessaan ja monesti tuo tieto on myöhäistä siinä vaiheessa kun nousee linja-autoon. Tarpeeksi moni kun valittaa, niin jos vaikka jossakin vaiheessa tilanteeseen tulisi muutos ja Expressit saisivat pysähtyä jokaisella reitin varrella olevalla pysäkillä.

• auto saa

jättää millle tahansa reitin varrella olevalle pikavuoropysäkille mutta kyytin ei saa ottaa,jämpti on näin!

• ...........................
        auto saa kirjoitti:

jättää millle tahansa reitin varrella olevalle pikavuoropysäkille mutta kyytin ei saa ottaa,jämpti on näin!

Ei todellakaan ole. Liikenneluvassa mainitaan ne pysäkit missä auto saa pysähtyä.

• tietoa

• Pettynyt
        tietoa kirjoitti:

Niin, ei varmaan voi tietää, jos ei ota etukäteen selvää asioista. Kyseessä on todennäköisesti ollut perjantaisin ajettava lähtö 17.10 Tampereelta. Sekä matkahuollon aikataulusivulta http://www.matkahuolto.info/fi/connection?departureId=14937
        että liikennöitsijän omilta sivuilta http://www.paunu.fi/pdf/turku07.pdf
        olisi selvinnyt että auto ei pysähdy Muuramessa.

Niin olin Tampereella ja yks kaveri heitti mut Linja-autoasemalle joskus klo 21.00 , mulla ei ollut pahemmin mahdollisuuksia katsella aikatauluja muutoin kuin aseman ulkopuolella olevasta infotaulusta. Itse asema oli jo suljettu. Se bussi lähti vähän jälkeen 21.00 (olisko ollut jotain 21.15) Aikoinaan opiskelin Tampereella ja kuljin säännöllisesti kyseistä väliä. Silloin ei koskaan sattunut tuollaista tapausta. Aina Pääsin poistumaan kyseisellä pysäkillä. Nytkin oletin että homma toimisi samalla tavalla.

• ajuri

mikä pikavuoro se sitten on,jos se pysähtyy kaikilla pysäkeillä

• Pettynyt
        ajuri kirjoitti:

mikä pikavuoro se sitten on,jos se pysähtyy kaikilla pysäkeillä

Eikö se ole vähän koominen tilanne, jos olet koko koslan ainoa matkustaja, niin kuin tuossa tilanteessa olin n. 100km matkan ja siitä huolimatta kuskilla ei ole mahdollisuutta jättää pois kyydistä haluamallani pikavuoropysäkillä. Kyllä siinä meni fiilikset koko bussiliikennettä kohtaan kun joutavuutta tuossa tilanteessa ei löytynyt.
        Bussin kilpailukykyä lisäävä tekiä mielestäni on nimenomaa se että sillä pitäisi pystyä liikkumaan sellaisiin paikkoihin, joilla esim junilla ei pääse ja vielä joustavasti.

Järkevämmältä tuntuu liikkua jatkossa autolla, kun bussilippujen hinnatkin ovat turhan kalliita.

• Mardebus
        Pettynyt kirjoitti:

Eikö se ole vähän koominen tilanne, jos olet koko koslan ainoa matkustaja, niin kuin tuossa tilanteessa olin n. 100km matkan ja siitä huolimatta kuskilla ei ole mahdollisuutta jättää pois kyydistä haluamallani pikavuoropysäkillä. Kyllä siinä meni fiilikset koko bussiliikennettä kohtaan kun joutavuutta tuossa tilanteessa ei löytynyt.
        Bussin kilpailukykyä lisäävä tekiä mielestäni on nimenomaa se että sillä pitäisi pystyä liikkumaan sellaisiin paikkoihin, joilla esim junilla ei pääse ja vielä joustavasti.

Järkevämmältä tuntuu liikkua jatkossa autolla, kun bussilippujen hinnatkin ovat turhan kalliita.

On se ihme kun selvien sääntöjen rikkominen olisi sitä asiakaspalvelua.

• valittajat
        Mardebus kirjoitti:

On se ihme kun selvien sääntöjen rikkominen olisi sitä asiakaspalvelua.

mieli hyvin vaan omilla autoilla liikkumaan ei teitä paljon tarvita kyytiin.

• pettynyt
        valittajat kirjoitti:

mieli hyvin vaan omilla autoilla liikkumaan ei teitä paljon tarvita kyytiin.

Siitähän ihmiset ovat valmiita maksamaan ja hyvä asiakaspalvelu parantaa yleensä liiketoiminnan kannattavuutta ja tuo uusia asiakkaita. Huono palvelu taas saa asiakkaat kaikkoamaan ja laskee yrittäjän mainetta. Joten joustavuus on valttia.

Kerron tässä vastaavanlaisen esimerkin VR:n puolelta. Opiskeluaikana kuljin hyvin usein Tampere-Muurame väliä. Aluksi käytin junaa ja eräs junavuoro sattui pysähtymään Muuramen aseman kohdalla sivuraiteille odottelemaan vastaan tulevaa pikajunaa. Minä sitten ajattelin että voiskohan sinä aikana jäädä pois junasta ja kyselin sitä konduktööriltä, joka sitten sanoi että kyllä siinä voi poistua, jos vain ehtii. Homma oli kyllä aikamoista arpapeliä kun ei etukäteen tiennyt kumpi juna ehtii ensin aseman kohdalle. Suurimassa osassa tapauksista kuitenkin pääsin poistumaan junasta kyseisellä paikalla. Kerran tilanne meni niin tiukille että jouduin hyppäämään liikkuvasta junasta, mutta sen nopeus oli jotain ehkä 10km/h. Junan mennessä sivuraiteille se kulki monesti pitkän matkaa hyvin hiljaisella nopeudella, jolloin avasin oven ja jäin seisomaan rappusille odottaen junan pysähtymistä. Em tilanteessa junan lipuessa hiljaa eteenpäin huomasin että kohtaava juna lähestyi junan toiselta sivustalta ja minulle ei jäänyt paljoa aikaa toimimiseen niin päätin hypätä ja sain paiskattua vielä mennessään oven kiinni.
        Tuolloin päätin kuitenkin että mieluummin alan kulkemaan bussilla kun että urheilen junasta poistumisen kanssa.

Kerran siskolleni kävi vieläkin parempi tuuri. Hän tuli junalla Tampereen suunnasta Jyväskylään ja kesken torkkujen havahtui ja huomasi junan pysähtyneen juuri Muuramen kohdalle keskelle kylää ja näki vielä sen ikkunasta kotitalonsa. Hän keräsi nopeasti tavaransa ja ehti poistumaan junasta. Mahtoi varmaan muut matkustajat ihmetellä sitä tilannetta kun joku nukkuva matkustaja herää ja postuu kiireellä junasta asemien välissä.
        Tuollainen kyllä on asiakaspalvelua parhaimmillaan, mutta taisi se juna kuitenkin olla pysähdyksissä muista syistä.

• ........................
        pettynyt kirjoitti:

Siitähän ihmiset ovat valmiita maksamaan ja hyvä asiakaspalvelu parantaa yleensä liiketoiminnan kannattavuutta ja tuo uusia asiakkaita. Huono palvelu taas saa asiakkaat kaikkoamaan ja laskee yrittäjän mainetta. Joten joustavuus on valttia.

Kerron tässä vastaavanlaisen esimerkin VR:n puolelta. Opiskeluaikana kuljin hyvin usein Tampere-Muurame väliä. Aluksi käytin junaa ja eräs junavuoro sattui pysähtymään Muuramen aseman kohdalla sivuraiteille odottelemaan vastaan tulevaa pikajunaa. Minä sitten ajattelin että voiskohan sinä aikana jäädä pois junasta ja kyselin sitä konduktööriltä, joka sitten sanoi että kyllä siinä voi poistua, jos vain ehtii. Homma oli kyllä aikamoista arpapeliä kun ei etukäteen tiennyt kumpi juna ehtii ensin aseman kohdalle. Suurimassa osassa tapauksista kuitenkin pääsin poistumaan junasta kyseisellä paikalla. Kerran tilanne meni niin tiukille että jouduin hyppäämään liikkuvasta junasta, mutta sen nopeus oli jotain ehkä 10km/h. Junan mennessä sivuraiteille se kulki monesti pitkän matkaa hyvin hiljaisella nopeudella, jolloin avasin oven ja jäin seisomaan rappusille odottaen junan pysähtymistä. Em tilanteessa junan lipuessa hiljaa eteenpäin huomasin että kohtaava juna lähestyi junan toiselta sivustalta ja minulle ei jäänyt paljoa aikaa toimimiseen niin päätin hypätä ja sain paiskattua vielä mennessään oven kiinni.
        Tuolloin päätin kuitenkin että mieluummin alan kulkemaan bussilla kun että urheilen junasta poistumisen kanssa.

Kerran siskolleni kävi vieläkin parempi tuuri. Hän tuli junalla Tampereen suunnasta Jyväskylään ja kesken torkkujen havahtui ja huomasi junan pysähtyneen juuri Muuramen kohdalle keskelle kylää ja näki vielä sen ikkunasta kotitalonsa. Hän keräsi nopeasti tavaransa ja ehti poistumaan junasta. Mahtoi varmaan muut matkustajat ihmetellä sitä tilannetta kun joku nukkuva matkustaja herää ja postuu kiireellä junasta asemien välissä.
        Tuollainen kyllä on asiakaspalvelua parhaimmillaan, mutta taisi se juna kuitenkin olla pysähdyksissä muista syistä.

" Joten joustavuus on valttia. "

Mitä joustavuutta se on että linja-autovuoro, jolle on ennalta määrätty pysähtymispaikat, alkaa pysähtymään pysäkeillä joilla ei kuulu pysähtyä?
        Minä ainakin maksavana asiakkaana lähettäisin samantien palautetta että matkanteko hidastuu sen takia että auto pysähtyy pysäkillä millä sen ei kuulu pysähtyä. YTV-alueella kuului 452X ja 453X linjoilla aivan samanlaista itkua. Aikataulussa lukee selvästi että ei pysähdy Ruskeasuo-Kaivoksela välillä, tuulilasilla iso "PIKAVUORO" kyltti. Silti Kannelmäen kohdalla aletaan pimputtamaan stop-nappeja ja itkemään kuljettajalle että miksi auto ei pysähdy. Lieneekö yhteinen nimittäjä tässäkin tapauksessa uusavuttomuus? Oletetaan että auto pysähtyy, ilman että vaivaudutaan ottamaan asiasta selvää etukäteen?

Ps. Ja nuo X-vuorot lopetettiin nimenomaan siitä syystä, että tuli liikaa palautetta että auto ajoi ohi pysäkistä. Eli uusavuttomat saivat omalla tyhmyydellään lopetettua nopeat vuorot Vantaalle. Mahtaa olla linjojen entiset vakiokäyttäjät mielissään.

• kun ei tässä
        ........................ kirjoitti:

" Joten joustavuus on valttia. "

Mitä joustavuutta se on että linja-autovuoro, jolle on ennalta määrätty pysähtymispaikat, alkaa pysähtymään pysäkeillä joilla ei kuulu pysähtyä?
        Minä ainakin maksavana asiakkaana lähettäisin samantien palautetta että matkanteko hidastuu sen takia että auto pysähtyy pysäkillä millä sen ei kuulu pysähtyä. YTV-alueella kuului 452X ja 453X linjoilla aivan samanlaista itkua. Aikataulussa lukee selvästi että ei pysähdy Ruskeasuo-Kaivoksela välillä, tuulilasilla iso "PIKAVUORO" kyltti. Silti Kannelmäen kohdalla aletaan pimputtamaan stop-nappeja ja itkemään kuljettajalle että miksi auto ei pysähdy. Lieneekö yhteinen nimittäjä tässäkin tapauksessa uusavuttomuus? Oletetaan että auto pysähtyy, ilman että vaivaudutaan ottamaan asiasta selvää etukäteen?

Ps. Ja nuo X-vuorot lopetettiin nimenomaan siitä syystä, että tuli liikaa palautetta että auto ajoi ohi pysäkistä. Eli uusavuttomat saivat omalla tyhmyydellään lopetettua nopeat vuorot Vantaalle. Mahtaa olla linjojen entiset vakiokäyttäjät mielissään.

työssä tienaa kunnolla mitä tekisi,en minä ainakaan jousta onpahan vähemmän typeriä asiakkaita kun ei itellä ole senttiäkään kiinni koko hommassa.

• varusmies..

Bussi jätti pysäkille. Ei ottanut kyytiin, vaikka pysäkki on merkitty aikatauluun ja kuinka heijastimella heilutin.

Pekkaa heilahti, kiitos kuljettaja. En taida käyttää joukkoliikennettä enää tulevaisuudessa.

• ................

Ota kännykkäkameralla kuva bussista, soita taksi, lähetä lasku bussiyhtiölle. Bussissa istuneet matkustajat todistajiksi.

Jälkeenpäin tietenkin myöhäistä.

• Mardebus

Kyllä kuljetusalalla tuo kateus, kyttääminen ja kampittaminen on sitä luokkaa, että en yhtään ihmettelisi vaikka joku tarkkailisi autoa ja miten otetaan/jätetään matkustajia. Jos 'napsahtaa', niin paljoako matkustaja ottaa vastuuta asiasta? Aivan, ei mitään. Siispä se istuu kiltisti kyydissä ja kulkee sääntöjen mukaan.

• sdfsferwerq

"Täytyy vain tuosta todeta että eipä kyllä asiakaspalvelu ole kohillaan, vaikka lääninhallituksen sivuilla mainostavat että joukkoliiikenteessä pyritään hyvään asiakaspalveluun. Siinä se nähtiin. Suorastaan huvittaa tuollainen. "

Niin meinaat että asiakaspalvelun nimissä asiakas voi esittää mitä tahansa vaatimuksia, ilman että ottaa itse asioista selvää etukäteen? Oletko joskus kysynyt vaikka laivassa Helsinki-Tukholma välillä että jos mä jäisin Hangon satamassa pois, kun sehän on tässä matkan varrella. SEHÄN olisi vain hyvää asiakaspalvelua?

• ihan eri asia

Tuo nyt ei ole ollenkaan sama asia. Bussin pystyy pysäyttää minne tahansa tienvarteen eikä siinä mene kuin parikymmentä sekuntia ja bussi on taas täydessä vauhdissa. Ei se ole mikään juna, laiva tai lentokone. Laivan vieminen satamaan on tunnin keikka. Ja siinä joutuu kiertämään aika moni turhaan.

En näe mitään ongelmaa, etteikö vaikka bussikuski päätepysäkin jälkeen voi antaa matkustajalle kyydin jos ovat menossa samaan suuntaan... aika jäyhä kuski saa olla ellei suostu.

Ongelman asiasta tekee LIIKENNELUPAKARTELLIJÄRJESTELMÄ.

• nusasin
        ihan eri asia kirjoitti:

Tuo nyt ei ole ollenkaan sama asia. Bussin pystyy pysäyttää minne tahansa tienvarteen eikä siinä mene kuin parikymmentä sekuntia ja bussi on taas täydessä vauhdissa. Ei se ole mikään juna, laiva tai lentokone. Laivan vieminen satamaan on tunnin keikka. Ja siinä joutuu kiertämään aika moni turhaan.

En näe mitään ongelmaa, etteikö vaikka bussikuski päätepysäkin jälkeen voi antaa matkustajalle kyydin jos ovat menossa samaan suuntaan... aika jäyhä kuski saa olla ellei suostu.

Ongelman asiasta tekee LIIKENNELUPAKARTELLIJÄRJESTELMÄ.

kun oli anto päällä.

• ymmärrä

Nyt en tavallaan ymmärrä - menit bussiin vaikka tiesit tai siis sinulle kerrottiin heti että se ei pysähdy Muuramessa ja sitten valitat asiakaspalvelusta, kun bussi ei todellakaan pysähtynyt Muuramessa???

Joillain vehkeillä vaan nyt on tietyt kulkureitit ja pysähtymiskohdat ja sillä selvä...joo - tavallaan kyllä ymmärrän pointtisi (varsinkin jos pysähdys ei olisi vaatinut kuin pysäyttämistä tien sivuun versinaisen reitin varrella) mutta mun mielestä asiasta nyt ei juuri kannata valittaa ainakaan moisella otsikolla ja huutaen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe